Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
edit : hint, check me sig
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 26-09-2004 19:47 ]
idd, je kan zo een 2ehands 9800 pro op de kop tikken voor 100 euro(als je geluk hebt). Dat is zooo veel beter dan welke andere kaart dan ook onder de 100 euro
[ Voor 68% gewijzigd door B-Bandit op 26-09-2004 19:53 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
lees eens wat reviews, doorzoek wat ervaringen van andere gebruikers bijv. op got.
Tzijn tenslotte jouw honderd euro...
i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP
Verder is de kaart die je nodig hebt nogal afhankelijk van wat je zoal met je pc doet natuurlijk.
Posts per dag: 1als tweaker kan je denk ik best zelf een goede kaart uitzoeken
Aantal posts: 14
[ Voor 17% gewijzigd door Laurenz op 26-09-2004 19:50 ]
Leave only footprints, take only memories
Maar je zou eens kunnen kijken naar een 2e hands Ti 4200 of iets dergelijks. Voor 100 euro is de stap naar direct x 9 en er ook nog gebruik van kunnen maken in de practijk niet mogelijk.
Wij zijn er niet voor jou zoekwerk!
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Sapphire Radeon 9600 Pro 128MB (AGP)
of
Sapphire Radeon 9600 256MB (AGP)
Om ff te vergelijken...
Ik (en de meesten) snappen dat je snel wil weten welke videokaart nu goed is, en welke voor dat budget het beste in.
Er is daarom ook een stukje in de FAQ: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) welke videokaart je het beste kan nemen (of hoe je dat kan uitzoeken)
het is btw euro
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
dat ligt helemaal aan het prijsverschil lijkt me, in de pratijk heb je volgens mij niet zo heel veel aan die extra 128 mb, mocht het kwa prijs niet veel uitmaken ga dan gewoon voor de 256 mbGemeni schreef op 26 september 2004 @ 19:54:
FF een vraagje, voor welke zouden jullie gaan...
of
Om ff te vergelijken...
edit : ow te snel gelezen die pro is sneller, heb em zelf ook is best een leuk kaartje en voor jouw budget is het ook het maximale wat je kan kopen, aangezien de kans dat je een 9800 voor 100 kan krijgen zegmaar 0,0 is
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 26-09-2004 20:03 ]
Dan kan je beter de 128MB versie nemen, deze heeft sneller geheugen. Je mag zeker en vast geen SE/lite versie nemen.
Ga voor de pro, altijd sneller dan de gewone 9600.Gemeni schreef op 26 september 2004 @ 19:54:
FF een vraagje, voor welke zouden jullie gaan...
of
Om ff te vergelijken...
Dat extra geheugen is alleen een leuk reclame middel, en wordt alleen gebruikt als je in de nieuwste spellen op hoogste kwaliteit speelt, iets wat die kaart toch al niet trekt.
Wat is nu beter...
Non Pro 256mb: core 300mhz/mem 400mhzPilatuS schreef op 26 september 2004 @ 19:57:
[...]
dat ligt helemaal aan het prijsverschil lijkt me, in de pratijk heb je volgens mij niet zo heel veel aan die extra 128 mb, mocht het kwa prijs niet veel uitmaken ga dan gewoon voor de 256 mb
PRO 128mb: core 400mhz/mem 600mhz.
De PRO is echt wel de beste keus, deze heeft een snellere core en geheugen.
256MB op een budgetkaart
Maar dat krijg je als newbie
Maar is het verschil tussen bijvoorbeeld Sapphire en ATI nog goed te merken?
En zo ja, welke is beter...
maakt in de praktijk helemaal niets uit, de ene is misschien beter te overclocken dan de anderGemeni schreef op 26 september 2004 @ 20:10:
Ik blijf vragen...
zelf heb ik een sapphire en die clocked best goed over kan ik je zeggen (is alleen wel met WC erop)
ATI maakt de chips en Sapphire maakt de kaartje. ATI maakt ook wel kaarten maar aangezien ze dezelfde chip hebben is er geen enkel verschil.Gemeni schreef op 26 september 2004 @ 20:10:
Ik blijf vragen...
Ze hebben ook hetzelfde geheugen dus dat is ook geen probleem.
Je betaal dus alleen voor de extra's
301SQN
Je had ook, voor het starten van dit topic, even de FAQ kunnen lezen, dan had je dat al geweten... En newbie valt ook wel mee, gezien je uder-idGemeni schreef op 26 september 2004 @ 20:06:
Ow, sorry, lees net dat deze topics eigenlijk niet mogen![]()
Maar dat krijg je als newbie![]()
Het verschil is, dat Sapphire de kaarten maakt... En ATi de chips ontwerpt... De chips worden (volgens mij) weer door een derde bedrijf gemaakt (geloof dat Sapphire alleen de kaarten in elkaar zet...) Maar dat is offtopic...Gemeni schreef op 26 september 2004 @ 20:10:
Ik blijf vragen...
En als je de Build By Ati kaarten bedoeld en de Powerd By ATi kaarten... Verschil is denk ik tegenwoordig niet meer zo groot, dat je ook daar nog is op moet letten... Tegenwoordig moet je meer op de bijgeleverde spullen letten vind ik...
Deze moet 300 Mhz (600 Mhz effectief) xijn en geen 200 Mhz (400 Mhz effectief).
Anders koop je een zogenaamde 9600 PRO lite, deze zijn beduidens langzamer.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Als je ook maar een beetje doorgezocht had was je erachter gekomen dat nota bene Sapphire de fabrikant is die de ATi-merk kaarten baktGemeni schreef op 26 september 2004 @ 20:10:
Ik blijf vragen...
Maarh welkom op GoT verder
Wat vooral mis is aan deze topic is dat je niet aangeeft wat je met die kaart gaat doen
Kortom, zet voor jezelf alles op een rijtje en eea wordt vanzelf duidelijk- als je geen duidelijke vraag stelt, krijg je ook geen duidelijk antwoord
Dat is met name waarom 'Help! Welke kaart moet ik kopen???' topics niet echt welkom zijn- ze bevatten gewoon niet genoeg info om een zinnige antwoord mogelijk te maken.
Omdat ik na een zeer lekkere Pangasiusfilet en een niet-zo-rampzalig-als-verwachte witte wijn in een goede bui ben: als je tussen meer geheugen of een snellere chip moet kiezen (9600/256 of 9600Pro/128 bijv.) ALTIJD gaan voor de snellere chip, meer geheugen geeft IRL zelden echt meerwaarde, snellere chips des te meer
P.s. meervoud van Euro is Euro
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 26-09-2004 21:12 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()