Harman Kardon AVR330 + DVD 22 + Kef KHT 2005.2 ????

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 17:12
Ik ben wat Hifi betreft een total n00b, maar ben toch op zoek naar een bioscoop set met boven gemiddelde prestaties. Mijn nadruk ligt dus voornamelijk op films kijken en niet zo zeer op muziek, maar als muziek ook goed klinkt is dat altijd mooi meegenomen :p Nou is mijn vraag of wat ik uit heb gekozen (Harman Kardon AVR330 + DVD 22 + Kef KHT 2005.2) een goeie keus is of niet?

Of misschien is het verstandiger om wat meer uit te geven en dan een betere versterker of misschien toch een ander merk??? Waar moet ik dan op letten? frequentie bereik(tussen de speakers en de woofer)? weerstand of gewoon domweg wattage?

Zoals ik al zei ben ik een n00b en is alle advies meer dan welkom!!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
De beste manier om iets te leren is om het gewoon te doen :). En dan bedoel ik in dit geval niet dat je de set maar moet kopen, maar wat je moet doen is de set gewoon beluisteren. Sterker nog, beluister gewoon meerdere sets, als het kan meerdere versterkers maar in ieder geval meerdere speakers. In de betere hifizaak kan dat zonder problemen (middels een schakelpaneel bijv.)

Niemand kan je nu namelijk vertellen wat jij goed vindt klinken, die keuze moet je geheel zelf maken. Tuurlijk kunnen er wat suggesties worden gedaan, maar ook dat is vrij zinloos als we geen idee hebben wat je zo'n beetje zoekt (films en muziek en een beetje goede bas wilt iedereen namelijk :) ).

Wat er dus van je gevraagd wordt is om met je eigen muziek langs een aantal winkels te gaan, luister daar op je gemak naar wat modellen, schrijf op wat je ondervindt, typen/prijzen, etc. Mocht je er daar nog niet uit komen, dan kun je alsnog een nieuw topic starten, zet daar al je bevindingen in, zet de modellen onder elkaar, etc, dan ben je al een stuk verder dan nu.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Owja, aantal Watts hoef je niet op te letten, de impedantie ook niet, iedere fatsoenlijke versterker gaat samen met iedere fatsoenlijke speaker. Paar uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Frequentiebereik is ook niet relevant, die wordt toch nooit volgens vaste regels opgegeven en zijn niet met elkaar te vergelijken (evenals voorgaande parameters). Gewoon op gehoor, wat klinkt goed en vol en wat klinkt gaar.

[ Voor 16% gewijzigd door ShittyOldMan op 26-09-2004 14:15 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.