Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

op de nokia site staat dit
Opmerking: Gratis proefperiode van 30 dagen.
bij F-Secure® Mobile Anti-Virus™

http://www.nokia.nl/NL/Telefoons/Modellen/7710/other.html

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 09:05

QkE

In your face Gnagna

Als je een reden nodig hebt om het ding niet te kopen moet je deze review eens lezen.
http://www.mobile-review.com/review/nokia-7710-en.shtml

Verwijderd

Zo...ben sinds deze week ook een bezitter van een 7710.... 8)

Een van de dingen die ik niet snap is hoe ik een applicatie kan afsluiten. Ik heb geen taskmanager kunnen vinden en ik krijg soms een 'not enough memory' melding....wat wel raar is want ik heb nog geeneens extra software geinstalleerd....

Ideetjes?

Martijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:09:
Zo...ben sinds deze week ook een bezitter van een 7710.... 8)

Een van de dingen die ik niet snap is hoe ik een applicatie kan afsluiten. Ik heb geen taskmanager kunnen vinden en ik krijg soms een 'not enough memory' melding....wat wel raar is want ik heb nog geeneens extra software geinstalleerd....

Ideetjes?

Martijn
Is inderdaad irritant. Voor mij genoeg reden om hem al weer te hebben verkocht. Applicaties sluiten zich zelf af, maar het geheugenprobleem blijft. Er zit dus terecht een waarschuwingsflyer in de doos waarin staat dat het voorkomt dat hij vastloopt op het geheugen (vaak bij internet). Niks aan te doen dus

Verwijderd

Ik heb een task manager gevonden:
http://www.ki-ag.com/download/Switcher-1.5-crystal.sis

Het is een applicatie voor de N9300 geloof ik maar hij doet het prima. Het schijnt dat een aantal 9500/9300 applicaties het ook op de 7710 doen....

Ik dacht eerst dat het lijstje van applicaties dat verschijnt als je lang op je menu toets drukt het lijstje met draaiende programma's was. Dat lijkt nu niet te kloppen na wat ge-experimenteer met Switcher. Het is een lijstje met '4 recently used applications'....

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Schopske...

Zijn er nog meer mensen die "den fingers gebrandt" hebben aan deze gadget?
Vind hem op zich wel grappig nl alleen is ie een beetje groot maar mochten de agenda etc goed werken dan koop ik hem misschien :X

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:05:
Schopske...

Zijn er nog meer mensen die "den fingers gebrandt" hebben aan deze gadget?
Vind hem op zich wel grappig nl alleen is ie een beetje groot maar mochten de agenda etc goed werken dan koop ik hem misschien :X
heb hem gehad, verkocht en weer terug gekocht. ondanks wat probleempjes blijft het een fijn toestel met ongekende mogelijkheden. Heb intussen een treo 650 gehad. Ook een mooi toestel maar nog meer software problemen dan de 7710

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Er zitten een paar bugjes in de 7710 idd. Je kunt maar SMSjes van 70 chars verzenden, de browser wil nog wel eens vastlopen of heel soms loopt hij uit het niets vast. Daarbij zitten er wat kleine onhandigheidjes in de telefoon. Bijv. de leeftijd wordt niet aangegeven bij een verjaardag. Je kunt geen thema's (zoals bij outlook) in de agenda instellen, je kunt niet voicediallen als je mp3/radio aanstaat.

Toch is dit een erg fijn toestel. Hopelijk worden die kleine eigenaardigheden bij een volgende software update eruit gehaald en je kunt er verder zo ongeveer alles mee wat je je maar kan bedenken. Daarbij werkt de handschriftherkenning prima. Overigens kan je de programma's afsluiten door 5 sec op de escape knop te drukken (pijltje naar links, rechtsonder op het toestel).

Al met al een aanrader als je er niet voor schaamt om met een pennetje op een relatief grote telefoon te lopen tekenen ;)

Weet er trouwens iemand of er gratis games bestaan voor deze magistrale machine. Ik zou bijvoorbeeld al blij zijn met een simpele snake ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door QkE op 28-04-2005 10:28 ]

Verwijderd

QkE schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:37:
Er zitten een paar bugjes in de 7710 idd. Je kunt maar SMSjes van 70 chars verzenden, de browser wil nog wel eens vastlopen of heel soms loopt hij uit het niets vast. Daarbij zitten er wat kleine onhandigheidjes in de telefoon. Bijv. de leeftijd wordt niet aangegeven bij een verjaardag. Je kunt geen thema's (zoals bij outlook) in de agenda instellen, je kunt niet voicediallen als je mp3/radio aanstaat.

Toch is dit een erg fijn toestel. Hopelijk worden die kleine eigenaardigheden bij een volgende software update eruit gehaald en je kunt er verder zo ongeveer alles mee wat je je maar kan bedenken. Daarbij werkt de handschriftherkenning prima. Overigens kan je de programma's afsluiten door 5 sec op de escape knop te drukken (pijltje naar links, rechtsonder op het toestel).

Al met al een aanrader als je er niet voor schaamt om met een pennetje op een relatief grote telefoon te lopen tekenen ;)

Weet er trouwens iemand of er gratis games bestaan voor deze magistrale machine. Ik zou bijvoorbeeld al blij zijn met een simpele snake ofzo.
Dat probleem met sms (70 chars) heb ik helemaal niet. De rest herken ik.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Krijg vanmiddag van de moeder van een vriend van mij een MDA compact en een 7710 om te kijken wat me meer bevalt.
Mag ze een week lenen testen en misbruiken :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:48:
[...]

Dat probleem met sms (70 chars) heb ik helemaal niet. De rest herken ik.
Welke software versie heb je? (*#0000#) Ik heb 03.04.2 van 25-01-05. Volgens het Nokia servicecentrum bestaat er al een 03.26, maar aangezien ze nog geen spullen hadden om mijn telefoon te flashen heb ik die er nog niet op staan. Dat betekent dus dat de rest ook in de nieuwe firmware niet opgelost is :(
Ach. Ze moeten natuurlijk iets te doen houden he. :)

Modbreak:hoop dat je snapt dat 'leuke rommetjes' onder Het algemeen beleid #warez vallen

[ Voor 38% gewijzigd door Korakal op 29-04-2005 11:26 ]

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Zou je dat dan ergens in kunnen stellen? Ik heb het niet kunnen vinden. Reken maar dat ik gezocht heb :) Op zich kan ik wel langere smsjes maken, maar dan maakt hij er ook meteen meerdere berichten van. Raar ding :)

Huh? Ik probeer het nou nog een keer en nou neemt hij wel gewoon 160 chars. Zou het kunnen dat het eraan ligt dat ik vanuit het buitenland smste? Raar ding :)

[ Voor 28% gewijzigd door QkE op 29-04-2005 11:28 ]

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb zojuist mijn e-mailinstellingen in mijn 7710 gezet.

Nu wil ik ook graag emails kunnen versturen, weet iemand een smtp server die gebruikt kan worden hiervoor? Ik heb een KPN Hi abonnment.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Ik vraag me af of KPN het goed vind dat je gewoon verbinding maakt met een SMTP server. Ze bieden email zelf als betaalde dienst aan en ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat je daar omheen gaat werken. Het slimste is ff bellen met KPN. Het staat namelijk niet op hun site.

Mijn excuses overigens voor de 'leuke rommetjes'. Ik had niet door dat dit illegale software betrof. Nu je het zegt had ik het wel kunnen weten. Het was gewoon het enthousiasme dat er zo veel coole games voor de 7710 te krijgen waren.

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Dus ophalen via GPRS is geen probleem, maar als ik mail wil versturen dan is het wel een probleem? ;-)

Ik heb inderdaad al gezocht op de site van KPN of er een smtp server beschikbaar is maar niks te vinden. Van het weekend dus maar langs de Primafoon.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Wat je kan doen is gewoon op internet een secure smtp zoeken of zelf een server opzetten, maar door de spam zijn er bijna geen open servers meer te vinden. Als je er een vind ben ik ook zeer geinteresseerd. :).

• QkE

QkE

In your face Gnagna

.

[ Voor 100% gewijzigd door QkE op 08-05-2005 11:04 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Is de Nokia 6680 beter dan deze 7710?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Dat is natuurlijk een lastige vraag. Ligt heel erg aan wat je belangrijk vindt. Ik heb deze genomen omdat ik niet goed overweg kan met zo'n sms toetsenbordje en met zo'n pennetje sneller schrijf. Maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet hebben. Verder heeft de 7710 wat meer intern geheugen en een hogere resolutie wat eigenlijk de grootste kracht van deze telefoon is.

De 6680 daarentegen heeft UMTS en heeft ook een aantal features die hierbij erg bruikbaar zijn zoals 2 camera's (1 voor foto's en 1 voor videobellen) en een flitser. Verder is ie kleiner (kan een nadeel zijn als je wil patsen :)). Wat je ook nog als voordeel kan zien is dat het op series 60 draait waar een stuk meer software voor te krijgen is.

Maar zoals ik al zei ligt het er heel erg aan wat je met het ding wil en waar je voorkeur naar uit gaat. Van mij hadden ze die 1ne camera uit de 7710 er zelfs uit mogen slopen, maar er zijn mensen die zweren bij phonecams. Wat je het beste kan doen is even bij Nokia gaan kijken welke telefoon het beste bij je past.

Verwijderd

Weet iemand al of je een internet-verbing van je pc met dit toestel kan delen???

Op de nokia site staat dat er TCP/IP ondersteuning is. en mijn bluetooth-dongle maakt ook een
NIC aan. als dit mogelijk is dan neem ik er ook één.

DUS: internetten met een 7710 via een pc-internetverbinding. (sneller en geen bel- of GPRS-kosten)

En is hij dan ook op een netwerk te vinden????

Groeten Jerry

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Kan je dan niet beter gewoon met je computer internetten? Groter scherm enzo. :?
Maar als antwoord op je vraag: Het is naar mijn weten niet mogelijk om te internetten via de verbinding van je computer. Andersom kan dit natuurlijk wel. Werkt perfect.

De communicators kunnen dit overigens geloof ik wel

Hij is overigens gewoon vanaf het netwerk te benaderen. Hij is gewoon als schijf te gebruiken. Je krijgt dan twee schijven te zien: een C schijf. Dit is het vaste gegeugen van de telefoon en een D schijf. Dit is het geheugenkaartje.

[ Voor 28% gewijzigd door QkE op 22-05-2005 09:55 ]

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Lang geleden dat ik hier gepost heb (en ik ben niet de enige zie ik :))
Mijn vraag:
Heeft er iemand de firmware van zijn dan wel haar telefoon laten upgraden? Ik zit er namelijk over te denken om dit te gaan doen aangezien er toch wel een aantal hele irritante fouten in de huidige software zitten. Zo ja, is dit bevallen? Het is namelijk een heel gedoe en ik begreep dat je je telefoon toch wel minstens een dag kwijt bent. Als daar goede verbeteringen tegenover staan is dit niet erg, maar anders is het natuurlijk zonde.

Verwijderd

QkE schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:41:
Lang geleden dat ik hier gepost heb (en ik ben niet de enige zie ik :))
Mijn vraag:
Heeft er iemand de firmware van zijn dan wel haar telefoon laten upgraden? Ik zit er namelijk over te denken om dit te gaan doen aangezien er toch wel een aantal hele irritante fouten in de huidige software zitten. Zo ja, is dit bevallen? Het is namelijk een heel gedoe en ik begreep dat je je telefoon toch wel minstens een dag kwijt bent. Als daar goede verbeteringen tegenover staan is dit niet erg, maar anders is het natuurlijk zonde.
Als er al een update is: bij Gami Telecom in Arnhem kun je er op wachten, ca 20 min en het is gefixt

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

*kick*

Zijn er nog mensen hiero die ervaring met mij willen delen.

Ik heb deze telefoon al 2 weken. Hij is een keer vastgelopen tijdens het afspelen van een mp3, het lezen van een bericht en het verplaatsen van een bestand. Ik kon hem al1 maar uit maken door de batterij er uit te halen.
Ik heb v 3.26

Voor de rest vind ik het een zeeeeeeeeeeer fijne telefoon. Kep hiervoor een 6210,6230, 6600, 6230i nokia gehad

[ Voor 9% gewijzigd door crzyhiphopazn op 19-07-2005 14:06 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 13:42
Ik heb er net een gekocht bij Belcompany voor 10 euro icm een KPN abbo van 25 euro p/m

Ik heb er verder nog niet veel meegedaan behavle de standaard fimpjes bekijken een mp3 oversturen met bleutooth. Hier voor heb ik een sony/ericson t310 gehad. Deze viel om de haveklap uit, liep @random vast ook tijdens bellen. Dus veel erger kan het niet.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Ik heb hem nou zo'n 3 maanden.

Minpunten (misschien verbeterd met nieuwe firmware):
- snelheid
- crashes
- haperen video in smartmovie
- Hij verdeelt mijn smsjes op de een of andere manier over meer berichten dan nodig :?
- Een niet zo uitgebreide agenda (Had bijvoorbeeld graag de leeftijd bij een verjaardag gezien)

Voordelen:
- Peninput (voor mij stukken beter dan 10 getalletjes)
- Scherm met (een van) de hoogste resoluties verkrijgbaar
- Audio (zowel ingebouwde speaker als headset)
- Complete laptop (zoals een vriend van mij hem noemt) altijd bij de hand
- Lekker ouderwets Soniqen ipv snake (Zie picodrive)
- Het is een Nokia ;)

Interessante software die ik gebruik:
- Picodrive (een Sega Megadrive emulator)
- Agile messenger (Gratis IM met ondersteuning voor alle grote protocollen) Weet je hoe weinig GPRS dataverkeer dat gebruikt ;))
- Smartmovie (Mediaplayer om Xvid movies fullscreen mee te bekijken, wel een beetje schokkerig)

Al met al een wereldse Multimediatelefoon waarvan ik vooral de peninput erg handig vind

Misschien is het trouwens wel handig om een lijst op te stellen met applicaties en andere interessante dingen voor de 7710. Zal binnenkort eens even peilen bij een modje.

[ Voor 1% gewijzigd door QkE op 21-07-2005 17:37 . Reden: Soms stop je wel eens halverwege een zin :? ]

• Suepahfly
Nu een paar dagen mijn 7710 ingebruik en een aantal dingen waar ik overstruikel:
De speaker zit aan de andere kan van de telefoon als de microfoon. Bovendien mis ik een knop om het speakr volume in te stellen (met de duim of vinger), waardoor je het ding van je oor moet halen. Ik zet dan ook altijd de luidspreker aan (waardoor iedereen mee kan luisteren).

Het telefoon icoontje brengt me niet direct bij mijn contactenlijst maar bij een keypas om nummers te draaien. Ik moet een extra knop indrukken om mijncontactenlijst te openen.

Soms lijkt de telefoon traag bij het openen en sluiten van applicaties zoals Picodrive en Magix (zonde dat ik mijn appkey daar aan verspilt heb trouwens)

De tijd is slecht af te lezen als de telefoon op toetsenblok staat. Dus helaas niet te gebruiken als vervanging voor je horloge.

De kwaliteit van de camera is niet bijzonder, er zit veel ruis in de foto's. Maar ik verwacht dan ook niet zoveel van een phonecam.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook dingen waar iki zeer over te spreken ben, zoals PicoDrive \o/
en WLirc. De phone zelf heeft een zeer goed en helder display, de bijgeleverde browser (Opera) is heerlijk in het gebruik. Tweakers.net wordt goed weer gegeven en wordt standaard een uitgebreid software pakket meegeleverd (zoals RealPlayer, een mp3 speler, radio, afbeeldingseditor enz).

Wat mij overigens wel erg tegenzit is dat ik een dode pixel heb in het scherm precies langs de rand in mijn nog geen week oude telefoon :(

edit:
Die van mij heeft overigens meer als 64 Mb intern, hoeveel weet ik niet, maar ik had nog 82Mb toen ie uit de doos kwam. Daarnaast wordt een 128 mmc kaartje bij geleverd

[ Voor 6% gewijzigd door Suepahfly op 24-07-2005 22:20 ]

Verwijderd

Suepahfly schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:17:
Nu een paar dagen mijn 7710 ingebruik en een aantal dingen waar ik overstruikel:
De speaker zit aan de andere kan van de telefoon als de microfoon. Bovendien mis ik een knop om het speakr volume in te stellen (met de duim of vinger), waardoor je het ding van je oor moet halen. Ik zet dan ook altijd de luidspreker aan (waardoor iedereen mee kan luisteren).

Het telefoon icoontje brengt me niet direct bij mijn contactenlijst maar bij een keypas om nummers te draaien. Ik moet een extra knop indrukken om mijncontactenlijst te openen.

Soms lijkt de telefoon traag bij het openen en sluiten van applicaties zoals Picodrive en Magix (zonde dat ik mijn appkey daar aan verspilt heb trouwens)

De tijd is slecht af te lezen als de telefoon op toetsenblok staat. Dus helaas niet te gebruiken als vervanging voor je horloge.

De kwaliteit van de camera is niet bijzonder, er zit veel ruis in de foto's. Maar ik verwacht dan ook niet zoveel van een phonecam.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook dingen waar iki zeer over te spreken ben, zoals PicoDrive \o/
en WLirc. De phone zelf heeft een zeer goed en helder display, de bijgeleverde browser (Opera) is heerlijk in het gebruik. Tweakers.net wordt goed weer gegeven en wordt standaard een uitgebreid software pakket meegeleverd (zoals RealPlayer, een mp3 speler, radio, afbeeldingseditor enz).

Wat mij overigens wel erg tegenzit is dat ik een dode pixel heb in het scherm precies langs de rand in mijn nog geen week oude telefoon :(

edit:
Die van mij heeft overigens meer als 64 Mb intern, hoeveel weet ik niet, maar ik had nog 82Mb toen ie uit de doos kwam. Daarnaast wordt een 128 mmc kaartje bij geleverd
Dat je 82 Mb vrij geheugen hebt mag ook wel: standaard zit er 90 Mb in het toestel

Verwijderd

Mensen, laat je toestel updaten dat helpt echt qua snelheid. Ook wordt de camera van 1.0
naar 1.2 mega pixel geupdate. Check eens de laatste release specs van de laatste update
dan zie je dat het toestel echt veel vooruitgang heeft gemaakt.

• Suepahfly
Waar kan ik de versie van mijn telefoon zien?
In de aboutbox staat alleen wat copyright informatie

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Zojuist besteld :D
Kan echt niet wachten.. lijkt me zo ideaal om alles bij de hand te hebben.

Ga dan denk ik wel meteen de software updaten.. tegek dat veel minpuntje gewoon op te lossen zijn met software i.p.v dat er een "nieuw" toestel uitkomt en iedereen met de oude versie het met minder moeten doen.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
QkE schreef op zondag 22 mei 2005 @ 09:35:
Maar als antwoord op je vraag: Het is naar mijn weten niet mogelijk om te internetten via de verbinding van je computer. Andersom kan dit natuurlijk wel. Werkt perfect.

[...]
Het is wel mogelijk hoor om als je computer aan staat, via bluetooth te internetten met je telefoon. Je toestel gebruikt dan de internetverbinding van de computer via bluetooth om het net op te gaan.

Verwijderd

Le0032 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:54:
[...]

Het is wel mogelijk hoor om als je computer aan staat, via bluetooth te internetten met je telefoon. Je toestel gebruikt dan de internetverbinding van de computer via bluetooth om het net op te gaan.
ik heb al een flinke tijd een 7710 die me hemels bevalt maar leg me dit eens uit.
Hoe krijg ik dat werkend?

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

ik heb al een flinke tijd een 7710 die me hemels bevalt maar leg me dit eens uit.
Hoe krijg ik dat werkend?
Ik ben ook benieuwd

Verwijderd

Ik vraag me ook af hoe het internetten op een N 7710 via bluetooth werkt, vrij veel sites afgezocht en geprobeert, maar er is bij mij nog niets uitgekomen... Is het hier al wel iemand gelukt?

Verder een heel fijn toestel, alleen jammer dat je hem niet zomaar in je zak stopt..

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 19:30

tijmeng

Panasonic 7J

Ik ben sterk aan het twijfelen dit toestel aan te schaffen. Ik heb nu een Siemens SX1 en ik wil zeker weer een smartphone. Mijn oog is gevalen op dit toestel en op de MDA compact/ Qtek S100 enz...

De MDA heeft iedereen al dus die valt eigenlijk af. Ik heb nu dus de SX1 en ik ben wel wat vastlopers en lange wachttijden gewend maar is het echt zo erg als men in sommige reviews meldt???

Hoe zit het met opstartijden van programmas.. bv Smartmovie duurt op de SX1 iets van 8 seconden.

Ik wil de phone in combinatie met Orange gana gebruiken. Zijn er mensen met ervaring met Orange world icm de 7710.

Dan rest me nog een vraagje: hoe is de duurzaamheid denken jullie. Ik wil graag met deze telefoon nog iets van 1,5 jaar doen. Ik ga altijd zorgvuldig met toestellen om. Gaat deze dat volhouden? Ik gebruik m intensief.

Laatste vraag ik gebruik nu Route66 op mn SX1. Voor de 7710 heb ik dus een andere nodig. Alleen TomTom levert dit pakket. Werkt dit een beetje?? Ik baal er van om mn orginele Route66 licentie weg te gooien.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

greatgonzo

schit-te-rend!

Weet iemand of de hardware discount echt de goede prijs heeft? 65 euro voor deze phone, dat klopt toch van geen kant?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:56

greatgonzo

schit-te-rend!

update: email terug, stond fout op de site, moet de 1100 zijn...

Maar wat als ik het nu toch bestel (en in mijn bevestiging staat de 7100, daar ik aanneem dat site en bestelling gekoppeld zijn), zijn ze me dan verplicht de 7100 te leveren ipv de 1100?

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:28:
Ik vraag me ook af hoe het internetten op een N 7710 via bluetooth werkt, vrij veel sites afgezocht en geprobeert, maar er is bij mij nog niets uitgekomen... Is het hier al wel iemand gelukt?

Verder een heel fijn toestel, alleen jammer dat je hem niet zomaar in je zak stopt..
je hebt GNUbox nodig..... dat is nog in ontwikkeling voor de 7710. met dit programmatje zou je kunnen inetten via bluetooth op je 7710

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Nou dit topic toch weer een beetje tot leven is gekomen. Heeft er iemand toevallig een goede gratis messenger gevonden? Ik had Agile, die echt fantastisch was, maar daar vragen ze nu ineens geld voor (nog een update via GPRS gedownd ook :() Ik heb er al een aantal geprobeerd, maar niks komt ook maar in de buurt van Agile.

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ja wat leven in dit topic zou handig zijn.. tis zon vette phone!!

wat betreft agile:
er leiden meerdere wegen naar rome :P

---------------

weet iemand misschien wat de ultieme settings zijn voor Smartmovie full screen??

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Ik gebruik altijd gewoon de standaard settings. Het probleem is volgens mij dat hij gewoon niet meer dan een frame of 12 eruit kan persen met welke settings dan ook. Ik heb het idee dat het scherm eigenlijk te groot is voor de rekenkracht.

Zou je me anders even kunnen mailen over die "andere wegen" tijmeng? Mijn mailadres staat in m'n profile.

Verwijderd

greatgonzo schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:55:
update: email terug, stond fout op de site, moet de 1100 zijn...

Maar wat als ik het nu toch bestel (en in mijn bevestiging staat de 7100, daar ik aanneem dat site en bestelling gekoppeld zijn), zijn ze me dan verplicht de 7100 te leveren ipv de 1100?
nee hoor, als duidelijk sprake is van een vergissing en de klant moet dit redelijker wijze kunnen veronderstellen mag de verkoper de prijs aanpassen. Van beide (vergissing, want het is hersteld, en de klant heeft een vermoeden dat het een vergissing is: klopt, want anders had je die vraag hier niet gesteld) is hier sprake. Helaas dus

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

QkE schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:28:
Ik gebruik altijd gewoon de standaard settings. Het probleem is volgens mij dat hij gewoon niet meer dan een frame of 12 eruit kan persen met welke settings dan ook. Ik heb het idee dat het scherm eigenlijk te groot is voor de rekenkracht.

Zou je me anders even kunnen mailen over die "andere wegen" tijmeng? Mijn mailadres staat in m'n profile.
you've got mail

moet je btw betalen voor een Firmware Update bij de Nokia Shops??

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Nee. Update is gratis, mits dit binnen de garantie is, voor zover ik dat begrepen heb. Tis alleen jammer dat je die niet gewoon zelf uit kan voeren. Dat zou veel gedoe schelen.

TNX voor je mail!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

ben aan het twijfelen tussen een 7710 en een MDA.

pro nokia:
-EDGE, groter scherm, eventueel TV in 2006, zowat niemand heeft m
contra nokia:
-weinig s90 software, wat sloompjes

pro s100:
-windows, veel software, snelle stabiele telefoon
contra s100:
-geen EDGE, teveel mensen hebben m

de s100 is voor mij 30e duurder.... Kunnen jullie me overhalen. Heb altijd al met Symbian gewerkt dus vastlopers en slome shit boeien mij niet zo.. Waarom hebben jullie voor de 7710 gekozen?? en zou je dat met de mda op de markt nog steeds doen?

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

nou ik heb nu een 7710.. wat een topmobiel! echt ben vol lof... alleen wat sloompjes af en toe. trouwens ik heb nu FW 4.01.. wanneer komt 5.01 uit enis het waard up te graden naar 4.5??

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Naar mijn weten bestaat FW 4.5 nog niet. Waar haal je vandaan dat er al een 4.5 versie bestaat? Het staat bijvoorbeeld nog niet op Nokiaweb. Verder zou het misschien wel handig zijn als Nokia een z'n firmware en overzicht van de verbeteringen online zou zetten idd. Hopelijk wordt ook nog ooit het probleem dat ik heb dat smsjes in 2en worden gedeeld terwijl dit niet nodig is. Lijkt me duidelijk en sw probleem.

• Predje
Weet iemand of deze headset op de Nokia 7710 past?
http://www.nokia.nl/nl/su...ctsupport/hs-6/index.html
Ik zie op de website van Nokia dat het niet kan, maar uit het verleden weet ik dat dit 9/10 keer niet het geval is en dat het dus toch wel gewoon werkt.

Verder heb ik momenteel FW ver. 4.01.0; is dit de laatste versie?

En dan de laatste vraag;
Ik vind het ding met dat lederen mapje echt veel te groot. Zonder mapje is het veel kleiner/mooier/fijner.
Maar ik ben altijd zuinig op m`n spullen dus ik zou hem niet zomaar in m`n broekzak willen doen.
Weet iemand of er dunnere bescherming is.. of raakt het ding niet zo snel beschadigd?

• Predje
*kick*

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

ik heb dit top toestel nu 4 maandjes en een hoesje is echt niet nodig. er is nog geen krasje te zien en na 2x vallen doet ie het nog perfect

gewoon niet met sleurels enz.. in broekzak.

Voor de rest blijft hete en topding alleen zijn er een aantal dingen die kunnen worden verbeterd:

-wat sneller zou wel af en toe mogen
-internet via bluetooth GNUbox ontwikkeling

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

1.3 MP camera? niet echt superveel voor deze tijd.. maar kan er mee door..! :9
Deze wil ik wel voor de kerst krijgen

[ Voor 24% gewijzigd door iro op 12-12-2005 00:43 ]

Specs pc

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Predje schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:23:Verder heb ik momenteel FW ver. 4.01.0; is dit de laatste versie?
Ja. Voor zover ik weet wel ja. OpNokiaweb staat een lijst met softwareversies. Ik weet niet hoe vaak deze geupdate wordt, maar daar kijk ik altijd.
Weet iemand of er dunnere bescherming is.. of raakt het ding niet zo snel beschadigd?
Ik heb hem nou al een tijdje in m'n broekzak (overigens exclusieve broekzak zonder sleutels) zonder bescherming en voor zover ik kan zien is het scherm nog gaaf.

[ Voor 4% gewijzigd door QkE op 13-12-2005 12:46 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
QkE schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:44:
[...]

Ja. Voor zover ik weet wel ja. OpNokiaweb staat een lijst met softwareversies. Ik weet niet hoe vaak deze geupdate wordt, maar daar kijk ik altijd.
4.10.0 is de nieuwste, maar misschien is dat wat hierboven staat wel een tikfoutje....

[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 13-12-2005 12:47 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Ik ga eens kijken of deze telefoon interessant voor mij is, het gaat mij niet echt om de kwantiteit maar de kwaliteit van het product, ik heb nu een 3510 maar deze wordt traag en toch zijn de foto's die de telefoon maakt niet echt scherp.

Specs pc

• QkE

QkE

In your face Gnagna

ik heb nu een 3510 maar deze wordt traag en toch zijn de foto's die de telefoon maakt niet echt scherp.
Hmm. Klinkt de 7710 niet echt veel beter. Is ook niet de snelste en de foto's zijn ook een beetje wazig. Zoals een camerafoontje van die generatie betaamd :)

Hoe weet je dat 4.10 de nieuwste is? Staat die op jou foon. Dan ben ik ook benieuwd wat er verbeterd is. Enig idee?

Verwijderd

Ik heb de telefoon alweer 4 maand en met een 512 MB MMC kaartje bevalt ie me erg goed. Alleen de frame rate van filmpjes (Smart Movie) valt me wat tegen.. maarja je kan neit alles hebben :Y)

Vraagje tussendoor: wie weet waar ik een extra pennetje kan bestellen? of heeft iemand 1 over? mijne is namelijk kwijt..

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Heb je al bij een Nokia servicepoint geinformeerd? Lijkt me dat je daar de meeste kans hebt.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
QkE schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:04:
Heb je al bij een Nokia servicepoint geinformeerd? Lijkt me dat je daar de meeste kans hebt.
Klopt, die kunnen ze gewoon voor je bestellen...

En de prijs is daar ook niet zo hoog, wegens de korte lijn met Nokia

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 12:18
Beste mensen, alles goed?

Ik heb een vraag waar ik op internet geen antwoord op heb kunnen vinden.

Sinds kort heb ik een Nokia 7710 in mijn bezit. Dit is een telefoon en een soort PDA. Ik gebruik deze vooral als (werk)agenda... als telefoon niet echt handig namelijk, maar dat even ter zijde :P
Nu heb ik hier software en een datakabel bij gekregen om bestanden e.d. naar de computer over te brengen. Ook kan je je adressen en agenda synchroniseren met o.a. Outlook en dat werkt prima.

Helaas werken wij op ons werk met Groupwise ;( (persoonlijk vind ik Outlook prettiger werken). Hier kan ik met de gebruikelijke bijgeleverde software niet mee synchroniseren.

Bestaat er een update o.i.d. of een programma waarme ik wel met Groupwise kan synchroniseren?

Alvast bedankt voor jullie reactie :>

• Escape2Dawn
Niemand ;(

• Escape2Dawn
Echt niemand? :/

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

ik neem aan dat er ook programmas zijn die groupwise naar outlook kunnen converten. Maybe als je een Microsoft Exchange server hebt dat het dan werkt.. maar ik zou het anders niet weten

btw zijn er mensen die ervaring hebben met de 7710 icm met EDGE van telfort. Ik zit namelijk te twijfelen of ik dit moet gaan nemen. Ik heb nu normaal GPRS en ik vroeg me af of edge een leuke vooruitgang is

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-10 03:19

Oof

:'( Mijn nokia 7710 is helaas is na 1.5 jaar trouwe dienst helaas overleden. Ik pakte haar teder vast als altijd en opeens zat er een mega basrt in mijn beelscherm dit is gister gebeurd en ik vroeg me eigenlijk af of iemand ervaring heeft met het repareren van touch sreens. Denk dat ik morgen trouwens zowiezo een nokia 9500 ga kopen. Lijkt ook een mooie telefoon.

• Escape2Dawn
Ok, nu heb ik het probleem dat mijn telefoon ' ineens ' de datakabel niet meer herkent waardoor ik mijn computer de software niet kan laten installeren.

Iemand hier die hetzelfde probleem heeft gehad en hiervoor een oplossing heeft?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje enorme topicschop, maargoed.
Met een beetje geluk heb ik aankomende zaterdag een Nokia 7710.

Toch ff een paar vraagjes:
- Ik weet dat SD en MMC elektrisch compatible zijn maar kan ik ook een SD kaart in het geheugenslot kwijt? SD is namelijk 1 mm dikker. Ik heb namelijk nog 1GB SD liggen.
- Hoe zit het tegenwoordig met de geheugenproblemen? Is al aardig verholpen toch? Mits er maar de nieuwste firmware in zit. Mocht de nieuwste er nog niet in zitten, hoe krijg ik die er dan in? Kan ik dat zelf doen of zal ik daar voor naar een winkel toe moeten om de telefoon te laten flashen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
McKaamos schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:48:
Beetje enorme topicschop, maargoed.
Met een beetje geluk heb ik aankomende zaterdag een Nokia 7710.

Toch ff een paar vraagjes:
- Ik weet dat SD en MMC elektrisch compatible zijn maar kan ik ook een SD kaart in het geheugenslot kwijt? SD is namelijk 1 mm dikker. Ik heb namelijk nog 1GB SD liggen.
- Hoe zit het tegenwoordig met de geheugenproblemen? Is al aardig verholpen toch? Mits er maar de nieuwste firmware in zit. Mocht de nieuwste er nog niet in zitten, hoe krijg ik die er dan in? Kan ik dat zelf doen of zal ik daar voor naar een winkel toe moeten om de telefoon te laten flashen?
voor zover ik weet kan je in de meeste sd-slots mmc doen en gebruiken maar omgedraaid niet. Dus in een mmc-slot gaat een sd niet werken ook al past ie erin.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dcell schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:53:
[...]

voor zover ik weet kan je in de meeste sd-slots mmc doen en gebruiken maar omgedraaid niet. Dus in een mmc-slot gaat een sd niet werken ook al past ie erin.
Daarom vraag ik er dus naar... Aan het begin van het topic wordt SD gemeld maar Nokia levert zelf MMC kaartjes mee. Dus in princiepe is de vraag: zit er een SD of MMC slot in?
In het eerste geval kan ik m'n 1GB SD dus mooi voor de telefoon gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 25-04-2007 16:01 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

*schopje*
Anyone nog wat info over de geheugen"problematiek" en wat voor memoryslot er nou eigenlijk in de 7710 zit?

Verwijderd

VRAAG:

Als je een nieuwe mobiel hebt gekocht moet je hem eerst opladen en dan gebruiken?
OF moet je hem eerst leeg maken en dan opladen?

Batterrij schijntt langer te werken als je een van de bovenste manieren uitvoert.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Meestal worden ze op 30% lading afgeleverd, omdat dat de charge is waarop de accu het langste goed blijft alssie op de plank ligt.
Of je em eerst oplaad of eerst leeg maakt is triviaal.

edit:
Heb trouwens ook een workaround gevonden voor mogelijke geheugenproblemen.
Gewoon regelmatig geheugen clearen door alle applicaties te sluiten. Dat zit heel handig onder de knop rechts onder. 5 seconden ingedrukt houden en dan geeftie de melding "Closing all applications".
Toevallig gevonden toen ik zocht naar de keyboard lock functie :P

edit2: dat betekent dus ook dat ik ondertussen een Nokia 7710 heb ;) geweldig ding by the way :)

[ Voor 56% gewijzigd door McKaamos op 28-04-2007 21:58 ]

Pagina: 1 2 Laatste