"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Anyway ik denk niet dat deze telefoon in het zakelijke segment populair wordt. Ik denk dat een PDA met telefoonfunctionaliteit een stuk verder komt.
Maar we zullen zien
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
wie buiten de zakelijke markt(en de gemiddelde tweaker) heeft er nou een pda nodig. ik denk dat deze foon daar echt eerst succes moet hebben voordat het concept zn weg vind naar de huiselijke markt.CyBeR schreef op 25 september 2004 @ 15:41:
Wanneer maakt nokia eens een mooie telefoon?
Anyway ik denk niet dat deze telefoon in het zakelijke segment populair wordt. Ik denk dat een PDA met telefoonfunctionaliteit een stuk verder komt.
Maar we zullen zien
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Mja ik weet 't niet. Ik vind dit er persoonlijk meer uitzien als een speeltje dan een PDA-achtige.EnsconcE schreef op 25 september 2004 @ 18:47:
[...]
wie buiten de zakelijke markt(en de gemiddelde tweaker) heeft er nou een pda nodig. ik denk dat deze foon daar echt eerst succes moet hebben voordat het concept zn weg vind naar de huiselijke markt.
En het platform (series90) waar het op draait is echt geweldig.
Veel functies, en erg veel media.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Het lijkt inderdaad wel een beetje op een handheld (PSP = PlayStation Portable) qua design en button layout. Dat zal ook wel de bedoeling zijn als het ontwerp ziet.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 15:34:
ik vind deze telefoon nogal lijken op een P800/P900 en de PSP(PlayStationPocket) maar voor de zakelijke markt is deze telefoon egt innovatief
Ik vind hem in ieder geval vele malen mooier dan de 7700. Deze heeft een strak design en ik vind hem er ook wel mooi uit zien, wel apart in ieder geval.
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60

You can't control the wind, but you can adjust your sails.
* CyBeR wijst blogbuster op het grote verschil tussen 7710 en 7700 (die afaik niet uitgebracht wordt)blogbuster schreef op 06 oktober 2004 @ 09:38:
Nog een paar pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

"Apparently the thing has a completely amazing screen (640x320 pixels, 65k colors, but you could totally tell that by checking out the images), runs Symbian series 90, has 6.6 hours talk time, 11 days standby time, an MMC (or probably SD) port (thanks Nokia!), 64MB internal flash memory, Bluetooth, FM radio, MP3/AAC audio player, IR, USB, and tri-band GPS/EDGE support (among other things)."
En... hier staan een kleine 80 foto's van de 7710:
http://homepage.mac.com/traktori/PhotoAlbum2.html
Jezus, het viel mij ook nu op! sorry foutje!CyBeR schreef op 06 oktober 2004 @ 10:00:
[...]
* CyBeR wijst blogbuster op het grote verschil tussen 7710 en 7700 (die afaik niet uitgebracht wordt)
Verwijderd
Volgens mij is de accu wel ok. Volgens de specs:IKKE86 schreef op woensdag 06 oktober 2004 @ 11:51:
erg mooi vind ik hem ook niet, het scherm daarintegen klinkt veelbelovend. alleen zal die niet echt een goed effect hebben op de accu. maar behalve het scherm heeft hij weinig nieuwd als je hem vergelijkt met een p910/p900
Batterij Spreektijd Stand-by tijd Laadtijd
BP-5L (1300 mAh Li-Polymer) Tot 3,5 - 12 u Tot 7 - 9 dagen Tot 3 u
Leek me niet slecht eigenlijk.
Heeft iemand enig idee wanneer hij uitkomt? Ik heb hem namelijk besteld en kan niet wachten. Op de site staat hij geplanned voor het eerste kwartaal, maar dat is natuurlijk wel heel ruim. Hopelijk doet hij er niet al te lang over...
Eventueel trouwens de volledige specs
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Wel baaluh idd dat hij geen UMTS ondersteunt, maar ik denk dat dat in het begin toch niet zo goedkoop is en ik wil over het algemeen toch voorkomen dat ik moet internetten op m'n telefoon.
[ Voor 39% gewijzigd door QkE op 19-01-2005 08:05 ]
Nog een interessant artikel over de 7710: http://my-symbian.com/s90/7710_review.php
[ Voor 22% gewijzigd door QkE op 26-01-2005 16:23 ]
Enorm fijn toestel met het touchscreen. Veel enorm veel functies op het toestel.
Moet m nog nader bestuderen om er meer over te kunnen zeggen.
Maar op het eerste oog, mooi!
don't worry, be happy...
Ik krijg er (hopelijk binnenkort) ook een, maar dan hoef ik me niet voor niks blij te maken
Heb m niet besteld. We krijgen (als service Point) altijd exemplaren toegestuurd van Nokia!QkE schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:07:
Waar heb jij hem besteld?
Ik krijg er (hopelijk binnenkort) ook een, maar dan hoef ik me niet voor niks blij te maken
Dus vandaar.
don't worry, be happy...
Verwijderd

Dit zijn de eerste foto's heb de covers binnen.
Zijn gemaakt met mn 6230 dus kwaliteit is niet al te best
Ja er zit trilfunctie op.
don't worry, be happy...
Werkt de handschriftherkenning een beetje? En is de synchronisatie van outlook beter als op bijv de 6510? (waarbij de begintijd van een afspraak wel overkomt, maar de eindrijd niet)
Ja hij is wel groot. Het hadschrift werkt wel goed. Je moet alleen niet te snel willen schrijven. Maar op zich werkt het goed. Over het sync verhaal kan ik niets zeggen, heb ik niet geprobeerd.QkE schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:45:
Wow! Kan niet wachten! Alleen die achterkant vind ik wat minder. Het is een beetje een groot leeg vlak. Hierin lijkt hij een beetje op z'n voorganger de nokia banaan.
Werkt de handschriftherkenning een beetje? En is de synchronisatie van outlook beter als op bijv de 6510? (waarbij de begintijd van een afspraak wel overkomt, maar de eindrijd niet)
don't worry, be happy...
Weet iemand een winkel die ze al heeft.. ? e.o Rotterdam.
- Lelijke achterkant
- Groot scherm (meer kans op schade)
- Groter dan een 8210
What am I talking...
Dit ding is gewoon cool en die puntjes die zijn eigenlijk onbelangrijk.
[ Voor 13% gewijzigd door QkE op 07-03-2005 15:35 ]
Kan iemand mij op weg helpen met hetvolgende:
Wat zijn nou de voor-/nadelen van een Nokia7710 tegenover bijvoorbeeld een Qtek S100?
de qtek is ook bekend onder andere namen zoals i-mate Jam, XDA mini en nog een aantal.
Ik weet ze allebei op een ander os draaien (symbian/windows). Maar wat is nou het wezenlijke verschil? hopelijk kan 1 van jullie tweakers mij verder helpen.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
www.onbereikbaar.nl
Het is standaard niet mogelijk om Divx af te spelen. Overigens vraag ik me af of dit formaat (Divx) geschikt is voor deze toepassing. Ze doen iig alleen aan Realplayer (http://my-symbian.com/s90/7710_review.php 2e pagina) Daarnaast moeten ze 256MB of minder zijn aangezien je maar MMC kaartjes t/m 256MB kan gebruiken volgens de site. Ik denk overigens wel dat er applicaties uit zullen (of al zijn) komen die het wel ondersteunen.
voor mij huidige 6600 was er ook niet meteen software ervoor, maar via een progige kan je wel divx files kijken. de 6600 ondersteudne officieel kaarten tot 128mb, maar de mijne leest nu een halfe gig goed uit zonder echte vertragingen, dus ik heb er wel vertrowuen in dat de 7700 dat ook wel kanQkE schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:56:
Waar hebben jullie hem besteld? Ik heb die van mij bij GSM.nl besteld. Er heeft een hele tijd op de site gestaan dat ze ze in januari zouden leveren, maar toen ik ze maar eens mailde bleek het toch ineens maart te zijn. Als het goed is zou hij deze week leverbaar moeten zijn bij hun.
Het is standaard niet mogelijk om Divx af te spelen. Overigens vraag ik me af of dit formaat (Divx) geschikt is voor deze toepassing. Ze doen iig alleen aan Realplayer (http://my-symbian.com/s90/7710_review.php 2e pagina) Daarnaast moeten ze 256MB of minder zijn aangezien je maar MMC kaartjes t/m 256MB kan gebruiken volgens de site. Ik denk overigens wel dat er applicaties uit zullen (of al zijn) komen die het wel ondersteunen.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Volgens de specificatie op de site van nokia zelf kan er gewoon 512 in hoor.
Geheugenfuncties
90 MB RAM beschikbaar voor contacten, berichten, beltonen, foto's, videoclips, PIM en toepassingen
MMC-kaart (MultiMediaCard) van 128 MB in het verkooppakket
Toestel ondersteunt MMC-kaarten tot 512 MB.
bron: http://www.nokia.nl/NL/Te...ellen/7710/technical.html
En volgens meerdere telecomzaken die ik gesproken heb, wordt de telefoon deze week nog geleverd aan de leveranciers. Als het een beetje meezit kan ik 'm dus einde van deze week ophalen (hope so), anders begin volgende week.
[ Voor 23% gewijzigd door MadRettoR op 08-03-2005 19:10 ]
Jippie! Ik neem aan dat ze hem ook aan de internetzaken leveren en dat die van mij het naar mij toe stuurt. Dan kan het nooit meer lang duren. Ik ga vanaf nu mijn vaste plaatsje bij de brievenbus weer innemen
[ Voor 4% gewijzigd door MadRettoR op 08-03-2005 20:11 ]
Verwijderd
Iets zegt mij dat je moet hopen dat iemand je af en toe wat eten en drinken komt brengen de komende tijd.QkE schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:41:
Jippie! Ik neem aan dat ze hem ook aan de internetzaken leveren en dat die van mij het naar mij toe stuurt. Dan kan het nooit meer lang duren. Ik ga vanaf nu mijn vaste plaatsje bij de brievenbus weer innemen
Nou het voornaamste lijkt mij dat deze gebasseerd is op een telefoon, en daar een pda opgebouwd is, en de qtek is een pda waar een telefoon ingebouwd is. Dit zal m.i. ten goede komen van de gsm kwaliteit. (Ja daar koop je het ding voor, om te bellen...)MadRettoR schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:18:
Wat zijn nou de voor-/nadelen van een Nokia7710 tegenover bijvoorbeeld een Qtek S100?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 15:06 ]
Ja zover was ik ook al gekomen. Ben niet helemaal met je eens, dat ik deze telefoon koop alleen om te bellenNou het voornaamste lijkt mij dat deze gebasseerd is op een telefoon, en daar een pda opgebouwd is, en de qtek is een pda waar een telefoon ingebouwd is. Dit zal m.i. ten goede komen van de gsm kwaliteit. (Ja daar koop je het ding voor, om te bellen...)
Verwijderd
Verwijderd
Werkt de telefoon goed met synchroniseren?
Mijn huidige 6600 deed dat niet en het is wel belangrijk voor me.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een Nokia 7710. Als mensen vragen hebben hoor ik het wel. Het tst heb ik 5 minuten geleden uitgepakt dus (voorlopig) nog geen echte "review" van mij
Verwijderd
Klopt, zelfde software als de 9500. Ik heb zelfs niks geinstalleerd, ik heb de 9500 software op mn pc staan. Gewoon USB-kabel ingestoken en klaar is kees!Ik heb de Nokia 9500 en de P910i en beide syncen prima. Ik neem aan dat de 7710 zelfde software gebruikt (met aangepaste drivers uiteraard) als de 9500, dus verwacht daar geen probleem van.
Ik moet nou weer tot april wachten. En ik heb hem nog wel bij gsm.nl besteld omdat ze hem snel zouden hebben.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de sync capabilities en de handschriftherkenning van het ding. Zou zou je hem een keer kunnen fotograferen in je hand om een beeld te krijgen van het formaat als je ermee zou bellen.
Verwijderd
Ik heb hem "gewoon" van Belcompany, ik heb wel goed connectiesWaar heb jij hem vandaan JeDa?
Ik zal straks wat foto's maken, hij is trouwens best groot....
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:35:
De foto's zijn verzonden!
Voor de volgende keer: http://imageshack.us/
Senri no michi mo ippo kara
Hopelijk houdt mijn site de enorme load van GoT

Verwijderd
De tst zijn niet allemaal van mijzelf. Ik heb het geluk dat ik voor mn werk vaak de laatste nieuwe gsm's krijg om te testen. Zo heb ik oa de Nokia 9300, Nokia 9500, Nokia 7710 maar ook Qtek's als de 2020, 9090, S100 etc kunnen proberen. Zelf heb ik een S100, en dat tst is (voor mij) perfect. Sinds ik de S100 heb, heb ik mn oude P910i niet meer aangeraakt.
gr, JeDa
Wat zijn de mindere punten van de 7710? Ik denk dat jij dat als smartphone expert daar wel wat over kan zeggen
[ Voor 16% gewijzigd door QkE op 15-03-2005 10:00 ]
Verwijderd
Heb sinds gistermorgen de 7710 en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van zijn prestaties. Internetten gaat een stuk sneller dan met de 9300/9500 (even afgezien van wlan/wifi). De geluidskwaliteit is formidabel. Het kost alleen veel tijd om al de functies die er op zitten te ontdekken.blogbuster schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:43:
Er draait Symbian op, dus de concurent van windows mobile. Het is maar wat je zelf het fijne vind. Ik ben bang dat ik toch maar weer ga overstappen op symbian, ik heb nu de Magician en de P900 ... maar deze vind ik ook mooi.. pff ik wil te veel.
Verwijderd
Op de 7710 zit wel series 90.blogbuster schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:43:
Er draait Symbian op, dus de concurent van windows mobile. Het is maar wat je zelf het fijne vind. Ik ben bang dat ik toch maar weer ga overstappen op symbian, ik heb nu de Magician en de P900 ... maar deze vind ik ook mooi.. pff ik wil te veel.
Verwijderd
Ja, op de Qtek S100 draait windows. Ik heb de 7710 nog niet genoeg geprobeerd om er een eerlijk oordeel over te hebben. Wat me wel opviel was dat internet idd een stuk sneller is dan op de Nokia 9500, maar de Qtek S100 is weer veel sneller dan de 7710.Maar daar draait Windows op (Hiermee bedoel ik eigenlijk de s100 van JeDa)
Het besturingssysteem (volgens mij het eerste tst van Nokia dat gebruikt maakt van touchscreen) vind ik niet echt geweldig, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik pocket pc's gewend ben. De handschrift herkenning is wel erg goed. Ben benieuwd hoe de nieuwe communicator met 3D touchscreen wordt (inside information
Verwijderd
Dat heb ik ook niet gezegd. Wil dat alleen ter info melden: het is een heel andere interface als de series 60 en 80 met een geheel nieuwe webbrowserQkE schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:01:
Hij zegt toch ook niet dat dat niet zo is?
Verwijderd
Weet iemand waar ik hem met abbonement kan verkrijgen?
Verwijderd
Ik heb wat "gemengde" gevoelens mbt m'n ervaringen met de 7710. Het internetten en het scherm zijn perfect, de handschrift herkenning ook, geluidskwaliteit is erg goed. Verder is het echt een internet app. (web & mail). Het besturingssysteem vind ik "vreemd", het is niet zo eenvoudig als bv windows mobile. Ook mis ik een aantal opties in de menu's die andere tst wel hebben en die best handig zijn.
Al met al een apparaat waarbij telefonie duidelijk de ondergeschikte functie is en multimedia veel belangrijker is.
Verwijderd
Verwijderd
Al gevonden, Mydocs op de C.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:16:
heeft iemand een idee in welke map de muziekbestanden (mp3 etc) moeten staan om ze te kunnen kiezen als beltoon. Ik heb nog geen mapje kunnen vinden, zodanig dat ze tussen de lijst van ringtones komen te staan (die je via profielen selecteert). Met achergronden lukt dat overigens feilloos.
Schrijf nu dan eens je bevindingen een beetje uit. Je hebt meerdere toestellen getest en ik ben benieuwd. Waar ik me het meeste zorgen over maak is het kunnen makkelijk bijdragen / meenemen. Het lijkt wel alsof je een groot 2349823 delig zakmes om je riem hebt niet?
Niet om te flamen maar zeg dan gewoon niks. Je irriteert mensen hiermee.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:28:
[...]
De handschrift herkenning is wel erg goed. Ben benieuwd hoe de nieuwe communicator met 3D touchscreen wordt (inside information)......
En het staat nog niet vast hoor trouwens, Nokia die wijzigt nog wel eens zijn planning en Nokia kennende zal het toestel niet in 2007 komen maar later...
Frietjes
Verwijderd
De 7710 bevalt tot nu toe prima. Goed en snel reagerend beeldscherm (even wennen met dubbelklikken). Internet gaat erg vlot, sneller als bij de 9300/9500. Even wennen aan het kiezen zonder toetsenbord bij het bellen, maar het leert snel. Erg goede handschriftherkenning.blogbuster schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:16:
Zo,
Schrijf nu dan eens je bevindingen een beetje uit. Je hebt meerdere toestellen getest en ik ben benieuwd. Waar ik me het meeste zorgen over maak is het kunnen makkelijk bijdragen / meenemen. Het lijkt wel alsof je een groot 2349823 delig zakmes om je riem hebt niet?
Voor je geruststelling: ik neem meestal maar 2 toestellen mee, dus er worden geen Arboregels overtreden. Na enkele weken wordt dan het minst gebruikte toestel weer van de hand gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 21:36 ]
Verwijderd
Tja, het tst is groot (zie ook mijn foto's), vergelijkbaar met een pocketpc. Als je opzoek bent naar een gsm met goede multimedia mogelijkheden (filmpjes, mp3's etc), internet (email, www), eenvoudige bediening waar veel software voor te krijgen is, dan zou ik voor de Qtek S100 gaan.Waar ik me het meeste zorgen over maak is het kunnen makkelijk bijdragen / meenemen. Het lijkt wel alsof je een groot 2349823 delig zakmes om je riem hebt niet?
Het scherm van de 7710 is beter, maar alleen bij het internetten en het bekijken van foto's en andere statische plaatjes profiteer je daarvan. Bewegende beelden (filmpjes) kijken op de 7710 is slecht (max 15 fps), ik snap niet hoe ze daar tv op willen uitzenden.....
Verwijderd
Voor de TV komt een afzonderlijk tooltje. Vooral voor zakelijk gebruik leent de 7710 zich: excelsheets en powerpointpresentaties passen prima op het beeld.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:45:
[...]
Tja, het tst is groot (zie ook mijn foto's), vergelijkbaar met een pocketpc. Als je opzoek bent naar een gsm met goede multimedia mogelijkheden (filmpjes, mp3's etc), internet (email, www), eenvoudige bediening waar veel software voor te krijgen is, dan zou ik voor de Qtek S100 gaan.
Het scherm van de 7710 is beter, maar alleen bij het internetten en het bekijken van foto's en andere statische plaatjes profiteer je daarvan. Bewegende beelden (filmpjes) kijken op de 7710 is slecht (max 15 fps), ik snap niet hoe ze daar tv op willen uitzenden.....
Verwijderd
Verwijderd
http://www.lonelycatgames...martmovie/smartmovie.html
hier staat een trial versie maar je kunt hem dus unlocken door te kopen
hij kost alleen 27 dollar maar de euro staat zeer gunstig t.o.v. de dollar dus ik denk dat je ongeveer 20 euro moet betalen
Tomtom mobile erop en gaan
Hij heeft een mooi groot display namelijk!
Dat van dat gele scherm is wel heel vreemd. Het scherm van de 7610 lijkt inderdaad mooier. Zou dat iets te maken hebben met het feit dat het een touchscreen is? Dat het touchscreen folie bijvoorbeeld een beetje geel is?
Als je op de foto's van JeDa kijkt, lijkt ie weer totaal niet geel, maar misschien komt dat omdat die foto's met een (niet denigrerend bedoeld) telefooncameraatje.
[ Voor 21% gewijzigd door QkE op 19-03-2005 17:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zie eerste regel van die post: De foto is gemaakt met m'n SE S700, niet zo'n beste camera dus.Als je op de foto's van JeDa kijkt, lijkt ie weer totaal niet geel, maar misschien komt dat omdat die foto's met een (niet denigrerend bedoeld) telefooncameraatje.
De discussie gaat trouwens over het scherm
en niet over het tst, het tst zelf is trouwens grijs/wit en niet geel zoals de 7700 was.Maar het display is wat van de gelige kant...
Het display is wel iets "geel".
Verwijderd
Volgens mij is het scherm geel om een juiste verdeling te geven van het backligt. Vaak zie je dat op de punten waar de verlichting is aangebracht een helderder beeld als op andere plaatsen, terwijl opvalt dat bij de 7710 de verlichting gelijkmatig is verdeeld.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:03:
[...]
Zie eerste regel van die post: De foto is gemaakt met m'n SE S700, niet zo'n beste camera dus.
De discussie gaat trouwens over het scherm
[...]
en niet over het tst, het tst zelf is trouwens grijs/wit en niet geel zoals de 7700 was.
Het display is wel iets "geel".
Ik las laatst juist in een review dat de verdeling van het licht helemaal niet zo goed was bij de 7710. Review GSM ArenaVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:08:
[...]
Volgens mij is het scherm geel om een juiste verdeling te geven van het backligt. Vaak zie je dat op de punten waar de verlichting is aangebracht een helderder beeld als op andere plaatsen, terwijl opvalt dat bij de 7710 de verlichting gelijkmatig is verdeeld.
Verwijderd
Dat geldt dan niet voor de toestellen die wij hebben: op kantoor zijn 4 toestellen in gebruik en alle 4 blinken ze uit door het mooie scherm met een juiste lichtverdeling. Ik heb dat wel eens anders gezien bij toestellen met grotere schermen, vaak is juist een kant helder verlicht of geeft juist van die stralen. Overigens heb ik op alle afbeeldingen van de 7710 op internet (ook bij arena.com) nergens het door mij bedoelde effect gezien: het scherm is overal gelijkmatig verlicht (behalve bij slechte foto's of foto's uit een bepaalde (schuine) hoek, maar dan ligt het ergens anders aan.QkE schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:23:
[...]
Ik las laatst juist in een review dat de verdeling van het licht helemaal niet zo goed was bij de 7710. Review GSM Arena
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 16:21 ]
Verwijderd
Zijn ze al bezig met een 'betere' versie? Ik heb het namelijk gemerkt met de 7650.. Al snel kwam de 3650, die dus wel de mogelijkheid had om geheugen uit te breiden. Terwijl de Ericsson P800 dit al wel kon (en ongeveer rond dezelfde tijd uit kwam met de 7650).
Ik was zelf van plan deze telefoon te kopen met idee om lekker wat tv series erop te kijken in de trein. Totdat ik dus de opmerking las van de 15fps en iemand die vertelde dat 65,536 kleuren misschien niet fantastisch zou zijn. Jammer genoeg hadden ze bij de nokiastore geen mogelijkheid om een filmpje te kunnen afspelen (behalve een opgenomen filmpje met de ingebouwde camera maar dat zegt vrij weinig want het zou dan ook aan de kwaliteit van de camera kunnen liggen).
De telefoon is verder wel gaaf, het feit dat hij groot is maakt mij niet zoveel uit want hij valt dan lekker op.
PS. De gelige kleur waar mensen het over hadden heb ik niet echt gemerkt bij de nokia die ik in mijn handen heb gehad.
ten eerste is de p910i op t begin 700 euro. deze 500 euro, deze heeft 1.3 mp, stereo speaker en fm radio.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:25:
Wat ik niet begrijp is waarom deze nokia eigenlijk het allemaal net niet heeft. Waarom geen 1gb ondersteuning maar max 512mb? waarom 65,536 kleuren en niet 262,000 zoals de Ericsson P910i?
Zijn ze al bezig met een 'betere' versie? Ik heb het namelijk gemerkt met de 7650.. Al snel kwam de 3650, die dus wel de mogelijkheid had om geheugen uit te breiden. Terwijl de Ericsson P800 dit al wel kon (en ongeveer rond dezelfde tijd uit kwam met de 7650).
Ik was zelf van plan deze telefoon te kopen met idee om lekker wat tv series erop te kijken in de trein. Totdat ik dus de opmerking las van de 15fps en iemand die vertelde dat 65,536 kleuren misschien niet fantastisch zou zijn. Jammer genoeg hadden ze bij de nokiastore geen mogelijkheid om een filmpje te kunnen afspelen (behalve een opgenomen filmpje met de ingebouwde camera maar dat zegt vrij weinig want het zou dan ook aan de kwaliteit van de camera kunnen liggen).
De telefoon is verder wel gaaf, het feit dat hij groot is maakt mij niet zoveel uit want hij valt dan lekker op.Ik vraag me dus af of iemand weet of er een 'betere' versie binnen een redelijk tijd uit gaat komen. Ook vraag ik me af of iemand mij kan vertellen of het wel degelijk mogelijk is om een (met drdivx omgezette) hdtv tvaflevering erop te kijken of dat het gewoon zo lelijk is dat het niet de moeite waard is.
PS. De gelige kleur waar mensen het over hadden heb ik niet echt gemerkt bij de nokia die ik in mijn handen heb gehad.
Verwijderd
Ik ook niet dus. Wat betreft het geheugen. Ik werk nu met de 1Gig van Kingmax en dat gaat prima, net zoals overigens bij de 9300 en 9500. De meeste producenten testen tot een bepaalde grootte van geheugen omdat er steeds weer nieuwe en grotere geheugens bijkomen. Ik verwacht dat 2 Gig het ook gewoon doet, net als de 1 Gig. De discussie over 65k of 262k schermen vind ik helemaal niet meer interessant, want je ziet bijna geen verschil meer. Daarnaast hangt het ook af van de sw of je 262k wel ziet: Windows Mobile 2003 ondersteund bijvoorbeeld maar 65k. Dus al hang je een scherm aan je mobiel met 6 miljoen kleuren, de sw vertaalt dat keurig naar 65k.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:25:
Wat ik niet begrijp is waarom deze nokia eigenlijk het allemaal net niet heeft. Waarom geen 1gb ondersteuning maar max 512mb? waarom 65,536 kleuren en niet 262,000 zoals de Ericsson P910i?
De telefoon is verder wel gaaf, het feit dat hij groot is maakt mij niet zoveel uit want hij valt dan lekker op.Ik vraag me dus af of iemand weet of er een 'betere' versie binnen een redelijk tijd uit gaat komen. Ook vraag ik me af of iemand mij kan vertellen of het wel degelijk mogelijk is om een (met drdivx omgezette) hdtv tvaflevering erop te kijken of dat het gewoon zo lelijk is dat het niet de moeite waard is.
Wat betreft die filmpjes zag ik dat je ook gebruik kan maken van een andere player die wel meer FPS ondersteund geloof ik.
Als deze telefoon een succes is zal Nokia zeker met een verbeterde versie komen. Zoals het in een van de reviews staat: Dit is een heel nieuw concept en eigenlijk is dit een beetje voor de early adopters. Alhoewel dit eigenlijk al een verbeterde versie is van de lelijke 7700, maar die is niet uitgekomen dus dat telt niet. Over de 7700 gesproken: Als je echt op wil vallen had je eigenlijk die moeten hebben
Dat die gele kleur er niet is klinkt heel positief.
Er staan ook redelijk veel foto's online in de foto-gallerij.
Moet die virusscanner ook aangeschaft worden of wordt die wel meegeleverd?
Maar goed. Nogmaals, Mooie review!
Weet er trouwens of het mogelijk is om onafhankelijk van de winkel waar je de telefoon koopt, een verzekering af te sluiten?
[ Voor 23% gewijzigd door QkE op 29-03-2005 09:32 ]
Verwijderd
Er zit geen infrarood op.. over de virusscanner staat dit in de review:QkE schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:16:
Mooie review. Ik mis eigenlijk alleen informatie over de handschrift input. Een van de belangrijkste features van de 7710 denk ik. Verder was dat logboek nog nieuw voor mij. Lijkt me wel heel handig. Verder staat er op de nokia site niet dat er infrarood op het ding zit. Is dat toch zo? En toch het gele scherm blijkbaar. Vreemd dat sommige mensen hier wel last hebben en anderen niet.
Moet die virusscanner ook aangeschaft worden of wordt die wel meegeleverd?
Maar goed. Nogmaals, Mooie review!
Weet er trouwens of het mogelijk is om onafhankelijk van de winkel waar je de telefoon koopt, een verzekering af te sluiten?
In de review mis ik eigenlijk het video afspelen (dus niet de camcorder functie) in fullscreen. Er staat dat er met RealPlayer filmpjes afgespeeld kunnen worden. (maar dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnnen... Spelletjes zoals FullHandCasino en Lemonade Tycoon staan op de meegeleverde MMC-kaart. Ook een Antivirus-programma kan je erop terug vinden ...
Ik heb tot nu toe SmartMovie en Mobile Media Maker gevonden, SmartMovie zet de filmpjes perfect om en Mobile Media Maker zet het geluid niet synchroon. Heb het met verschillende avi bestandjes geprobeerd maar het vervelende is dat je weinig kan instellen. In SmartMovie is vrijwel alles qua codec, geluid en video in te stellen.
Nu nog de telefoon zelf nog
Ik vraag me af of de begrenzing van 15 fps in de software zit of dat de telefoon gewoon niet meer trekt ivm geheugen ofzo.