Toon posts:

[sata] maxtor 200 GB hdd partitioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, heb laatst een maxtor s-ata HDD van 200 GB gekocht en probeer die nu dus te installeren. Echter, krijg het niet voor elkaar :D

Als ik in partitionmagic iets wil doen dan zegt hij "requires boot mode to execute".
Dus heb ik eerst eens ff gekeken of ik met fdisk een dos partitie kon aanmaken. Dit is wel gelukt, maar die is maar 2 GB groot en nu heb ik bij partitionmagic dus het volgende staan:
Local Disk - Unformatted - 2.047,3 MB
(*) - Unallocated - 192.427,0 MB

Ook als ik de grootte van de 1e op 194 GB zet, zegt hij weer "requires boot mode to execute".

Wat wordt nou bedoeld met boot mode?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het ding in een bak hangen waar al windows opstaat?
Want dan kun je gewoon diskmanagment gebruiken van windows (wat nog eens een stuk beter werkt dan Partition magic).
Anders kun je het gewoon vanuit de windows setup doen als je hier je OS op probeert te installeren.

Verwijderd

het kan zijn dat de Fdisk die je gebruikt geen grotere schijven kan maken dan 2Gb (FAT 16 zeker), en 100 partities kan ook de bedoeling niet zijn ;). Inderdaad gewoon vanuit windows. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ja, ik gebruik hem als extra hardeschijf, naast een IDE hardeschijf waar windows op staat...Hoe kom ik bij disk management? O+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:58:
Ehm, ja, ik gebruik hem als extra hardeschijf, naast een IDE hardeschijf waar windows op staat...Hoe kom ik bij disk management? O+
rechtermuisknop op my computer en dan kiezen voor manage.

Verwijderd

Topicstarter
Errr....krijg als ik naar Schijfbeheer ga een popup dat het vergrendeld is en onderin staat "kan geen verbinding met de Logical-Disk Manager Service maken"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 12:01:
Errr....krijg als ik naar Schijfbeheer ga een popup dat het vergrendeld is en onderin staat "kan geen verbinding met de Logical-Disk Manager Service maken"
Ben je ingelogd met admin rechten?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, probeer het nu en nu doet hij het dus wel o_O

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer het dan eens vanuit safemode en kijkt wat hij daar te zeggen heeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...hij is nu bezig met formatteren, maar hij ziet hem als 189,92 GB. Hoort dat niet zo'n 194 GB te zijn? :Y)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 12:11:
Hmm...hij is nu bezig met formatteren, maar hij ziet hem als 189,92 GB. Hoort dat niet zo'n 194 GB te zijn? :Y)
Klopt precies, mijn 200GB schijf geeft ook 189GB aan :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
194*1,024 is toch echt 200 GB en 189*1,024 is 194 GB B)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 12:13:
ik zou zeggen stuur ze een mailtje ;) Dat je windows partitie manager geen verbinding kan maken zal er waarschijnlijk aan liggen dat PM nog aan staat, die kunnen niet beiden tegelijk werken. weet je dat voor de volgende keer :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 12:13:
maar het wordt uitgerekend in bytes.
Dus 200.000.000.000 bytes wordt omgerekend naar +- 189GB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is allemaal basic en FAQ stuff. Neem voortaan de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum door eer je een topic opent. Hier in Opslagmedia & I/O Controllers is dat dus OM FAQ / Beleid :) In dit geval zijn de volgende gedeelten uit de FAQ relevant:

Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?
Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.