Toon posts:

[XP] Inloggen er direct weer uitloggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb sinds een paar uur het probleem dat als ik inlog op m'n laptop op winxp dat ik direct weer uitlogged word.

en ik heb alles geprobeerd wat in onder staande draadjes staat, maar het copieren van userinit.exe schijnt bij mij echt nie te werken....

[rml]Zelfde probleem logt aan en logt meteen weer uit [ XP Pro][/rml]

Windows Operated Systems - FAQ//#37

PC knalt 10 sec na start uit.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 15:22

AzzKickah

06-CENSORED

Je moet ook iets in je register veranderen. Valt makkelijk te vinden in de search, er zijn talloze topics over dit onderwerp.

Succes! :)

Hier staat het ook wel in.

[ Voor 27% gewijzigd door AzzKickah op 24-09-2004 23:10 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
je moet de value van UserInit in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon ook nog even veranderen. Heb ik laatst ook gedaan bij een klasgenote met dezelfde problemen, daar met een ERD Commander cd'tje gedaan en werkte perfect :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het gelijk na de installatie van windows al.
Mischien dat er iets kapot is aan het moederboard, of niet te vergeten, de harddisk.

Probeer eens met een een ander besturingsysteem (gewoon ff om te testen)
Of mischien een andere schijf. Veel meer is er denk ik niet dat je kunt doen
(behalve terug naar de winkel met je pc dan).

Telkens 1 topic herhalen is iig niet dé oplossing.

edit: oh oeps haal 2 personen door elkaar. Luister maar niet naar mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 23:14 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Is het niet zo dat als je 30 dagen je pc niet registreren heb bij ms je word uitgelogd? Wellicht heeft het daar mee te maken (subtiel gokje :)).

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ejay38 en Icy, nee jullie hebben geen gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
nee nee, ik heb vanmiddag gescanned met adaware en daarna was het mis.

Verwijderd

Icey schreef op 24 september 2004 @ 23:13:
Is het niet zo dat als je 30 dagen je pc niet registreren heb bij ms je word uitgelogd? Wellicht heeft het daar mee te maken (subtiel gokje :)).
Daar heb ik nooit last van gehad.

Verwijderd

Veilige modus enzo doet het nog gewoon wel?

• Xander
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 23:15:
nee nee, ik heb vanmiddag gescanned met adaware en daarna was het mis.
Bij die klasgenote was het na een scan met Norton... waarschijnlijk zelfde probleem dus, oplossing staat in mijn vorige post :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 23:16:
Veilige modus enzo doet het nog gewoon wel?
nee.

Verwijderd

Ook niet als je voordurend op esc drukt bij het laden van veilige modus?
Ik heb het wel eens gehad dat dat hielp.

Verwijderd

Topicstarter
fuck zeg, als ik copy userinit.exe wsaupdater.exe typ in de recovery blijft wsaupdater ook gewoon vrolijk bestaan! wtf!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dat bestand eigenlijk niet gewoon deleten? wsaupdater?

Verwijderd

doe maar hernoemen voor de zekerheid als je het uit wilt proberen.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 15:56
De locatie in het register
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Currentversion\Winlogon

De juiste waarde van de sleutel
De sleutel "Userinit" moet de waarde "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," (let op de komma!) hebben als het gaat om Windows XP.

De waarde is aangepast naar vermoedelijk "wsaupdater.exe". Dit programma start o.a. "explorer.exe" niet op (daarom geen start-balk). Wanneer explorer niet geladen wordt loopt het cirkeltje door en wordt het systeem weer afgemeld.

dus even met ERD commander je register key terug zetten. Deze key zal nu staan op "C:\WINDOWS\system32\wsaupdater.exe,"

[ Voor 17% gewijzigd door rewind. op 24-09-2004 23:29 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 23:23:
kan ik dat bestand eigenlijk niet gewoon deleten? wsaupdater?
Dan krijg je juist dit soort problemen, je verwijzing naar userinit.exe in je register is gewijzigd naar wsaupdater.exe... dit werkt niet meer goed, als je hem verwijderd werkt het zeker niet meer goed...

Gewoon ff in je register veranderen dus.

Verwijderd

Topicstarter
erd commander,.... waar haal ik dat vandaan?

• Xander

Verwijderd

Topicstarter
ok, niks helpt dus.

als ik nu winxp er over heen zet...is m'n probleem dan verholpen en houd ik mijn bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
als iemand mij kan voorzien van het adres van de Uitvinder van blazefind, ik kan hem persoonlijk garanderen dat deze persoon het dan niet overleefd.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

omfg de oplossing staat nu al minstens 4x in dit topic en meneer wil WinXP opnieuw er op gooien.

Waarom open je dan een topic voor de oplossing? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op 25 september 2004 @ 02:42:
omfg de oplossing staat nu al minstens 4x in dit topic en meneer wil WinXP opnieuw er op gooien.

Waarom open je dan een topic voor de oplossing? 8)7
ok ik heb dat linux iso-tje gedownload en gefikt.

ik heb het wel 4x uit zitten te voeren maar telkens wanneer ik Userinit getjekt heb en deze waarde is goed. kan ik het niet saven omdat ik dit probleem heb ;
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:41:
Als ik alle stappen volg die Cade_Foster beschrijft dan gaat het dus perfect. Maar, zoals ik al zei gaat het voplgens mij fout bij het opslaan van de door mij aangebrachte wijzigingen..

Op een gegeven moment krijg ik deze vraag:

code:
1
About to write file(s) back! Do it? [n] :

Hier geef ik dus een Y van Yes..

Dan krijg ik dit in beeld

code:
1
2
3
4
5
6
Writing software
cpnt: /disk/Windows/system32/config/software:  READ ONLY FILE SYSTEM

Note:  A disk fixup will be done.. It may take some time

bla bla
oplosiing?

• Xander
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 08:55:
[...]

ERD commander is geen linux isotje
ik heb het wel 4x uit zitten te voeren maar telkens wanneer ik Userinit getjekt heb en deze waarde is goed. kan ik het niet saven omdat ik dit probleem heb ;
[...]
oplosiing?
Euh, ERD commander gebruiken? Ik heb nu toch sterk de indruk dat je iets anders gebruikt waar wij nog niet van af weten.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Even een kleine titel fix, zodat het os erin staat :).

[ Voor 85% gewijzigd door leon1e op 25-09-2004 10:56 ]

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 15:35
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2004 @ 08:55:
[...]

[...]

oplosiing?
Hallo,

Bij een collega hetzelfde probleem,: ik probeer het met zo'n linux iso-tje en ik doe alle stappen zoals in de FAQ, maar ik krijg de melding dat het "not supported is". Heb het drie keer geprobeerd.

De andere mogelijkheid in de FAQ met recovery console werkt ook niet: ik start met de Winxp directory op, ga naar recovery console. Ik kom in de c:\windows directory. Ik doe "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe" (inclusief die ""). Dan krijg ik de melding dat het commando niet wordt gesuppoord(of zoe iets).
Ik ben naar de c:\winnt\system32 directory gegaan en heb daar userinit.exe gecopieerd naar wsaupdater.exe. Pc opgestart, maar hij logt gewoon weer af.

Dus twee oplossingen uit de FAQ's werken niet. Hoe nu verder?

Kan ik niet dat bestand wsaupdater.exe weer ergens downloaden en op de juiste plek neerzetten? Dan kan ik tenminste weer opstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Toad op 14-12-2004 10:15 ]

• Toad
Update.

Het is me nu gelukt via dat linux iso-tje het register aan te passen. Er staat nu echt
%systemroot%\system32\userinit.exe, (Er stond wsaupdater.exe)

Dat was het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het niets helpt: bij aanmelden in Winxp pro sluit Winxp gewoon weer af net als toen het register niet veranderd was.

Als ik er nu voor zou kunnen zorgen dat je jezelf niet hoeft aan te loggen, maar dat Winxp gewoon doorstart. Je krijgt dan geen inlogschermpje. Zou het dan wel lukken?

Alleen hoe kan ik dat instellen zonder dat ik in Winxp kan komen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Toad schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:11:
[...]

Hallo,

Bij een collega hetzelfde probleem,: ik probeer het met zo'n linux iso-tje en ik doe alle stappen zoals in de FAQ, maar ik krijg de melding dat het "not supported is". Heb het drie keer geprobeerd.

De andere mogelijkheid in de FAQ met recovery console werkt ook niet: ik start met de Winxp directory op, ga naar recovery console. Ik kom in de c:\windows directory. Ik doe "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe" (inclusief die ""). Dan krijg ik de melding dat het commando niet wordt gesuppoord(of zoe iets).
Ik ben naar de c:\winnt\system32 directory gegaan en heb daar userinit.exe gecopieerd naar wsaupdater.exe. Pc opgestart, maar hij logt gewoon weer af.

Dus twee oplossingen uit de FAQ's werken niet. Hoe nu verder?

Kan ik niet dat bestand wsaupdater.exe weer ergens downloaden en op de juiste plek neerzetten? Dan kan ik tenminste weer opstarten.
De copy functie moet je AFAIK nog altijd zonder aanhalingstekens ervoor gebruiken. Dus dan zou het
copy userinit.exe wsaupdater.exe
moeten worden. :)

Signature

• Toad
pasta schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:19:
[...]

De copy functie moet je AFAIK nog altijd zonder aanhalingstekens ervoor gebruiken. Dus dan zou het
copy userinit.exe wsaupdater.exe
moeten worden. :)
Inmiddels is het me gelukt wsaupdater.exe te veranderen in userinit.exe in het register(via linux-iso-tje). Alleen helpt het niets, want ik heb nog steeds hetzelfde probleem: Winxp pro meld zich direct af na aanmelden.

• Toad
Update.

Het is opgelost! Na nog een aantal keren proberen heb ik in het register i.p.v. %systemroot%\system32\userinit.exe, c:\windows\system32\userinit.exe,(wel met komma) er in gezet en nu start hij weer op.
Blijkbaar staat er geen pad verwijzing in de systeemvariabelen van %systemroot%\system32\% naar c:\windows\system32.

Opgelost.
Pagina: 1