Toon posts:

[XPSP2]Kan niet meer telnetten naar modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet altijd porten open mbv telnet, maar nadat ik SP2 heb geinstalleerd kan dit niet meer. Ik krijg de gelegenheid niet om m'n password in te voeren, ik kan typen wat ik wil, maar na een tijdje krijg ik deze error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
User :
SpeedTouch (XX-XX-XX-XX-XX-XX)
Password : Invalid Password
Closing connection

De verbinding met de host is verbroken.

C:\Documents and Settings\Administrator>

Het is een Alcatel home@pro modem/router.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heb je telnet.exe unblocked als hij daarom vraagt ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modem al eens restart? telnet werkt namelijk gewoon nog in SP2 hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Tomsworld schreef op 24 september 2004 @ 22:54:
Heb je telnet.exe unblocked als hij daarom vraagt ?
Hij heeft mij niets gevraagd, hoe kan ik dit controleren? De firewall in het Beveiligingscentrum staat uit.
BackSlash32 schreef op 24 september 2004 @ 22:57:
Modem al eens restart? telnet werkt namelijk gewoon nog in SP2 hoor.
Ja, sorry vergeten te vermelden.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Misschien staat er toch een soort restricite op telnet.exe
Weet je zeker dat alles wat met een firewall te maken heeft uit staat? Dus dat je ook geen personal firewall draait oid.
Download anders eens PuTTY. Dat is sowieso een betere telnet/ssh client en misschien dat je dan weer een nieuwe pop-up krijgt of je PuTTY wilt unblocken. Dan weet je dus dat het met je firewall niet helemaal goed zit aangezien je denkt dat ie uit staat.

http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

btw... heel lompe vraag misschien, maar heb je je machine al gereboot? Heb al vaker gezien dat WinXP SP2 pas na een reboot een beetje fatsoenlijk zijn firewall rules toepast.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 24 september 2004 @ 23:11:
Misschien staat er toch een soort restricite op telnet.exe
Weet je zeker dat alles wat met een firewall te maken heeft uit staat? Dus dat je ook geen personal firewall draait oid.
Download anders eens PuTTY. Dat is sowieso een betere telnet/ssh client en misschien dat je dan weer een nieuwe pop-up krijgt of je PuTTY wilt unblocken. Dan weet je dus dat het met je firewall niet helemaal goed zit aangezien je denkt dat ie uit staat.

http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

btw... heel lompe vraag misschien, maar heb je je machine al gereboot? Heb al vaker gezien dat WinXP SP2 pas na een reboot een beetje fatsoenlijk zijn firewall rules toepast.
Nee, ik heb verder geen firewall. Ik heb trouwens telnet.exe toegevoegd aan toegestane programma's in die firewall van windows ( die dus uitstaat ). Met PuTTY heb ik hetzelfde probleem, ik kan wel een user invullen, maar hij sluit zichzelf af als je probeerd een wachtwoord in te voeren. Er verschijnen dus geen sterretjes whatsoever.
En ja ik heb al gereboot :)

Verwijderd

Topicstarter
Op alle andere PC's hier kan ik telnet wel gewoon gebruiken (SP1). Ik zal zo even kijken of het in veilige modus wel lukt.

edit:

Nope, in veilige modus krijg ik dezelfe fout

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan overigens wel gewoon verbinding maken met m'n modem/router door naar http://10.0.0.138 te gaan. Het enige nadeel is, ik kan op die manier geen porten open zetten :(

Is er niet zoiets als een parameter voor telnet, dat je bv iets doet zoals:

telenet -user -password

ofzo... :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

In jouw voorbeeld staat btw:

code:
1

En je heb het probleem maar op 1 PC.
Tik is op die PC waar het niet lukt gewoon jouw password in notepad in. Misschien gebruik jij wel speciale characters in je password die zonder dat je het weet omdat je die alleen in je password gebruikt niet lekker doorkomen. Door je toetsenbord layout oid.

Je weet nooit :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 28 september 2004 @ 12:12:
In jouw voorbeeld staat btw:

code:
1

En je heb het probleem maar op 1 PC.
Tik is op die PC waar het niet lukt gewoon jouw password in notepad in. Misschien gebruik jij wel speciale characters in je password die zonder dat je het weet omdat je die alleen in je password gebruikt niet lekker doorkomen. Door je toetsenbord layout oid.

Je weet nooit :)
Het probleem is, dat ik de kans niet krijg om m'n password in te voeren. Ik kan typen wat ik wil, maar er komt niets te staan. Na een tijdje krijg ik gewoon de error "Invalid Password" :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:03:
[...]

Het probleem is, dat ik de kans niet krijg om m'n password in te voeren. Ik kan typen wat ik wil, maar er komt niets te staan. Na een tijdje krijg ik gewoon de error "Invalid Password" :(
Hmm oke. Dan staat de "lokale echo" misschien uit. Iig, zo heette dat in Win98. De telnet client van Win98 is imho beter dan die van NT5.*.

Maar goed, probeer eens aan die oude win98 telnet te komen en gooi die eens op je bak. Gewoon simpelweg kopieeren.
Al weet ik niet of dit gaat lukken want als PuTTY het ook al niet doet...

Maar iig kan je in de telnet van Win98 aangeven dat je (bij opties) de lokale echo aan wilt zetten en dan zie je dus wat je tikt!

Verwijderd

telnet starten, set localecho <enter>. Heb je ook je local echo aanstaan....
windows 2000 is set local_echo trouwens..

Verwijderd

Topicstarter
Met localecho aan doet hij het ook niet :/

Verwijderd

Topicstarter
*kickt voor de laatste keer wanhopig dit topic omhoog* :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 20:48 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 15:28:
Ik kan overigens wel gewoon verbinding maken met m'n modem/router door naar http://10.0.0.138 te gaan. Het enige nadeel is, ik kan op die manier geen porten open zetten :(
Moet je dan ook user+passwd invullen ?? Zo niet dan kan je met PuTTy (Die veel fijner werkt dan TelNet ding in Windows IMHO) gewoon op Enter rammen bij het user gedeelte al :)

Wilde gok hoor weet het ook niet meer en heb mijn Home@Pro verkocht week terug :D Nu powered by 510 1 Poorts 8)

[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 29-09-2004 16:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

Ik heb m'n PC geformateerd, maar ik heb nogsteeds hetzelfde probleem. (SP2). Op andere PC's kan ik wel telnetten (SP1)

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij _/-\o_ nero355 _/-\o_ doet hij het nu weer :) . Ik heb domweg het password verwijderd mbv dat webbased ding :9

O+ _/-\o_ nero355 _/-\o_ O+

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:*) Ik ben Alcatel guru :+

/EDIT : Ook goed :P

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 07-10-2004 21:00 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1