Toon posts:

site onvindbaar ondanks alles?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb sinds twee maanden een website voor mijn bedrijfje, die ik heb laten maken door een vriend. Heb de site aangemeld bij de grootste searchengines en de meeste pagina's zijn volledig conform de gangbare HTML normen (site validators gedaan). Er linken ook al verschillende pagina's naar mijn site en mijn metatags en omschrijvingen zitten goed.

PROBLEEM:
-wanneer ik in google op mijn sitenaam of naar omschrijvende termen om er te geraken zoek, vind ik nergens mijn link, tenzij de links vanuit andere sites. Nochthans stond ik een maand geleden helemaal bovenaan!
-Yahoo is nog vreemder: Hier thuis ben ik prima te vinden, maar wanneer ik op de pc op mijn werk naar mijn site zoek vind ik totaal niets. Nochthans zelfde browser en OS.
-bij andere searchers ook gene vette

Wat kan ik nog meer doen? Heb echt al tonnen artikels hierover gelezen...

De site dus: Ik maak 3d visualisaties voor architectuur, interieur, productontwikkeling,...

Modbreak:de URL naar je site heeft geen toegevoegde waarde en valt dus onder 'spam' :/

alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door curry684 op 24-09-2004 17:13 ]

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

eerste wat mij opvalt is dat er niet echt heel veel semantiek in je pagina zit (nergens een header oid) en je description en keyswords errrug lang zijn.
misschien dat google je hiervoor heeft gestrafd?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vreemd.

zou die doctype veravderen in
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

ik heb namelijk zelf ervaring ermee dat google je er uitgooit als die "vreemd" is.

maar hij komt wel door de validator.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 20:01
Kleine tip off topic

Bij je contact gegevens schrijf je het volgende:

Aan een printklare portfolio wordt momenteel gewerkt, maar hier kan u alvast de online versie bekijken. Voor meer informatie kan u ons vrijblijvend contacteren.

Ik zou kan veranderen in kunt, staat iets netter.

Je hebt een mooie site BTW.

Verwijderd

Topicstarter
@moderator: Hoe kunnen de mensen me hier nu helpen als ze niet weten over welke site het gaat? De site is dus Phongworks, (als dit ook al spam is weet ik het niet meer :) )

@Betuwekees: kan je hier wat dieper op ingaan? Ik ben nogal een leek in die dingen. Dat van die description kan inderdaad kloppen.

@leuk_he: zal ik eens proberen

@overlord: helemaal mee eens, zal ik bij gelegenheid aanpassen.

Bedankt mensen, meer tips zijn uiteraard welkom. Ik verbaas me vooral over het feit dat ik in google kort na uploading van de site helemaal bovenaan stond, en nu volledig verdwenen ben. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Er zijn ook search engines waarvan ik niet meer zeker weet of ik me al dan niet heb aangemeld. Is het riskant om het voor alle zekerheid nog eens te doen, of wordt ik dan zeker genegeerd wegens spammen?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Zet even een linkje in je signature naar de site, dan kunnen we er iets mee. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
is gebeurd :P

• krvabo
  • Laatst online: 17:54

krvabo

MATERIALISE!

Ik zie hem niet ;)

Maar google heeft verschillende manieren om sites te raten.
Als google denkt dat het valt onder spam, wordt het meestal terug gezet in de rank.
Uw pagina is handmatig uit de index verwijderd, omdat deze niet voldeed aan de kwaliteitsnormen die nodig zijn voor het toekennen van een betrouwbare PageRank. Google geeft geen toelichting bij individuele gevallen waarin een pagina is verwijderd. Ook wordt geen uitputtende lijst verstrekt van praktijken die kunnen leiden tot verwijdering. Bepaalde acties, zoals cloaking, dat wil zeggen het schrijven van teksten die wel door zoekmachines kunnen worden gelezen maar niet door gebruikers, of het creëren van extra pagina's en koppelingen die uitsluitend tot doel hebben om zoekmachines voor de gek te houden, kunnen leiden tot permanente verwijdering uit de Google-index. Als u denkt dat uw site in deze categorie valt, kunt u proberen uw site 'op te schonen'. Vervolgens kunt u een verzoek tot heropname sturen aan help@google.com. Google geeft echter geen enkele garantie of en wanneer uw site weer in de index wordt opgenomen.
http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/2.html#usedtobe

[ Voor 76% gewijzigd door krvabo op 24-09-2004 19:31 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

uh,.. ik zie hem toch echt wel staan:
http://www.google.nl/sear...ks&btnG=Zoeken&lr=lang_nl

al staat helemaal beneden wel de link naar de url: http://phongworks.be/
deze wordt dus niet gevonden maar met WWW ervoor wel,.. misschien is het dat?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 20:02 ]

Verwijderd

Hoelang is deze al geregd?

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 19:14
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:46:
Wat kan ik nog meer doen? Heb echt al tonnen artikels hierover gelezen...
.. maar daar zo goed als niks mee gedaan. Waar zijn de beschrijvende woorden in je URL's? Waar is het gebruik van <h1>'s etc? Waar zijn je ALT-teksten? Waarom heb je links als <a href="..">hier</a> ? Waarom gebruik je algemene termen als "info" en "techniek" in je navigatie, links en pagina-namen? Waarom heb je zulke nietszeggende title's? Waarom heb je geen META-tags, behalve op je homepage?

Ik zou al die tonnen artikels eens overnieuw lezen en de tips toepassen. Op dit moment lijkt het er op dat je bewust niet gevonden wilt worden, zo slecht heb je alle mogelijke technieken toegepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Anders op 24-09-2004 20:14 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Topicstarter
Domeinnaam is twee maand geleden geregistreerd, site is even oud.
Inderdaad vreemd dat er enkel onderaan de pagina een link staat, en dan nog een foute...

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik neem aan dat je gezocht op Search Engine Optimalisation...

In elk geval, een sitemapje kan er eventueel bij, en mocht een hoge ranking belangrijk zijn, commercieel gezien, zou ik zorgen dat je bij bepaalde zoektermen een advertentie koopt @ google?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je naar de title kijkt: Hoofdletters met spaties ertussen, dat is iets dat dat spammers ook vaak doen wellicht dat ze het daarom spam vinden?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
24 uur nadat ik deze topic heb geopend heb ik 170 hits op mijn site gehad, waarvoor dank :)
Wat me opviel was dat ik die dag ook onmiddelijk in google en yahoo te vinden was, iets wat ook al één keer was gebeurt na het krijgen van een hoog aantal hits. Eén dag later heb ik maar een tiende van het aantal bezoekers en is mijn site ook uit de rankings verdwenen |:(

Kan iemand bevestigen/ontkennnen dat dit op zulk een korte termijn een siteranking kan bevorderen of dat er een bepaald aantal hits per dag nodig zijn om in de ranking te verschijnen?

Verwijderd

Die zoekmachines houden gewoon machinaal continu bij hoeveel mensen naar je pagina zoeken, daardoor stijgt dus de vraag naar je website en dus je ranking. Veel zelf op je pagina zoeken dus, dan gaat je ranking omhoog.

Het zijn niet je hits die het omhoog laten gaan maar het aantal keren zoeken, iedereen die bijdroeg aan dit topic heeft instens één zoniet meerere keren met verschillende zoektermen naar je pagina gezocht.

Die 170 hits doen het hem niet, maar het feit dat die 170 bezoekers ieder gemiddeld waarschijnlijk een keer of 5 a tien hebben gezocht wel.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:08:
Die zoekmachines houden gewoon machinaal continu bij hoeveel mensen naar je pagina zoeken, daardoor stijgt dus de vraag naar je website en dus je ranking. Veel zelf op je pagina zoeken dus, dan gaat je ranking omhoog.

Het zijn niet je hits die het omhoog laten gaan maar het aantal keren zoeken, iedereen die bijdroeg aan dit topic heeft instens één zoniet meerere keren met verschillende zoektermen naar je pagina gezocht.

Die 170 hits doen het hem niet, maar het feit dat die 170 bezoekers ieder gemiddeld waarschijnlijk een keer of 5 a tien hebben gezocht wel.
Waarom vind ik dit niet logisch klinken?

Stel je hebt een webhosting bedrijf, je staat op nummer 150. Waarom zou jij ineens hoger komen te staan als jij 100 keer op webhosting zoekt? Het zou theoretisch gezien wel kunnen dat jij hoger komt als er veel wordt gezocht op "Webhosting Bedrijfsnaam", maar het is voor mij nieuw als dit werkelijk toe wordt gepast.
Ook: Sinds wanneer houdt Google bij hoevaak een website wordt bezocht? Vanaf Google ga je direct naar je resultaat website, niet via een extra Google link zodat statestieken kunnen worden bijgehouden.

Ik neem aan dat je het over Google hebt tenminste. Heb je een bron of iets dergelijks van je informatie? Het komt bij mij echt heel hoaxerig over.

Zoals algemeen bekend houdt Google wel rekening met het aantal keren dat een bepaalde website is gelinkt op andere website's. Het zou kunnen dat Google dit topic heeft geindexeert en daar de link van de website heeft gevonden en op die manier een hogere ranking geeft, maar dat is een ander verhaal.

🌞🍃

Verwijderd

Als je niet op zoveel fora tegelijk het zelfde probleem dumbt komt mischien ooit je site bovenaan de lijst te staan.

(voordat men mij weer afstraft voor flaimbaiting....)

Ik bazeer deze uitspraak op de volgende link....

http://www.google.nl/sear...ks&btnG=Google+zoeken&lr=

gewoon in google naar je site gazocht ;)

valt nog mee dat deze er niet tussen staat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het leek me ook wel onwaarschijnlijk dat het aantal keren dat iemand iets ingeeft invloed kan hebben op de ranking, anders zouden al die webdesigners nen blauwe vinger hebben van steeds op "zoeken" te drukken. Ik kan er wél inkomen dat het AANTAL personen die die zoekopdracht doet invloed heeft...
Wat die statistieken betreft: heb gewoon een statcounter op mijn site staan, heel gedetailleerde informatie geeft dat ding.
Als absolute leek op dit gebied, begin ik steeds meer te denken dat er een flinke portie geluk bij komt kijken...

Verwijderd

Deze ziet er idd zeer netjes uit _/-\o_ _/-\o_

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:54:
24 uur nadat ik deze topic heb geopend heb ik 170 hits op mijn site gehad, waarvoor dank :)
Je hebt er niks aan. wij kijken aallen nar de source. en nemen geen graphics af.

nog 2 dingen:

-hij komt niet meer door de validator.
-de titel is nog steed "P H O N W O R K S" ipv PHONGWORKS. (spaties tussen letters is een techniek van spammers, missien vind google je daarom een spamer en rate je alter.

s6

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 11:27
aangezien die titel mij zou irriteren als ik de site bezocht zou ik m weizigen denk dat het weinig te maken heeft met je ranking. Je moet gewoon meer links van andere pagina's naar je site krijgen. Ook is het handig als de inhoud vrij duidelijk is.
edit:
hiermee wil ik zeggen netjes opgemaakt. <h> tags gebruiken <p> tags <em > etc etc etc

[ Voor 19% gewijzigd door bat266 op 30-09-2004 22:23 ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

MBV

Google houdt inderdaad rekening met dingen als titel, <h1> etc om te bepalen waar de site over gaat. Als je de titel verandert naar phongworks is dat een pluspunt, als je h1 etc gebruikt voor de titels zal dat helpen, enz. Doordat je het in tig fora hebt geplaatst zit het met je pagerank wel snor voor de rest :)

Verwijderd

Wat ook helpt is om je 'echte' content zo dicht mogelijk bij de start van de pagina's te zetten. Dus verwijder alle overhead:
Die functies MM_preloadImages en openPic worden niet gebruikt, dus weg ermee.
Dat automatisch resizen is irritant (niet iedereen heeft een klein schermpje) dus weg ermee.
Ik werk bij Fontys en daar zijn we van 40.000 google indexeringen naar 200.000 indexeringen per maand gegaan door simpele aanpassingen als deze en zaken die al eerder in dit topic genoemd zijn:
- Keywords en description beperken tot maximaal 200 karakters, meer is spam. Woorden uit de keywords moeten voorkomen in de content, zo niet dan kan het ook als spam gezien worden.
- Keywords opnemen in url's bv "3d.technieken.htm" ipv "techniek.htm".
- H1 is belangrijk.
- title-tag is belangrijk (gebruik echte woorden, en geen rare leestekens. Een titel is niet bedoeld voor rare karakters om het er optisch mooi uit te laten zien.
- Neem in html-tag ook een lang-attribuut.
- Links in image-maps worden lang niet altijd opgevold door zoekengines, dus biedt ook normale links aan.
- Let op welke counter je gebruikt. Sommige counter-providers staan op zwarte lijsten ivm spamming etc. (over statcounter is mijn niets bekend).

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
En trek je pagina eens door de W3C HTML validator. Dan blijkt dus bijv. dat je op de eerste regel al de mist in gaat, de DOCTYPE-regel is half weggevallen. Mogelijk dat de SGML/HTML-parser van google daarop maar de brui eraan geeft.

Verwijderd

Als je in google intypt:

site:phongworks.be

kan je precies zien welke pagina's geindexeerd zijn.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

link:phongworks.be is hiervoor bedoelt, site is voor het door zoeken van 1 bepaalde site.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Hola, wat een tips, bedankt! _/-\o_

Als h1 belangrijk is, wil dit dan zeggen dat ik een grote, lelijke titel MOET plaatsen?

• krvabo
  • Laatst online: 17:54

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 00:32:
Hola, wat een tips, bedankt! _/-\o_

Als h1 belangrijk is, wil dit dan zeggen dat ik een grote, lelijke titel MOET plaatsen?
Je kan hem toch ook weer stylen?
<h1 style="font-size: 12px;"> bijv.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Fuzzillogic
Ik doe hetzelf eigenlijk ook nooit, maar het is netter om pt ipv px te gebruiken. In Internet Explorer kun je welliswaar de grootte van de letters aanpassen, handig voor mensen met minder goede ogen, maar dat werkt niet als je de font-size in px opgeeft. |:(

Je merkt dat ik geen hoge dunk heb van IE ;)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Nexxennium schreef op 02 oktober 2004 @ 01:09:
Ik doe hetzelf eigenlijk ook nooit, maar het is netter om pt ipv px te gebruiken. In Internet Explorer kun je welliswaar de grootte van de letters aanpassen, handig voor mensen met minder goede ogen, maar dat werkt niet als je de font-size in px opgeeft. |:(

Weet je dat zeker?

px gebruiken is over het algemeen véél preciezer als je een pixel-precieze layout maakt. Pt is namelijk gebaseerd op inches (72 pt in een inch), en niet op het aantal pixels. Hierdoor kan het er soms wat anders uitzien.

Verbouwing

Verwijderd

Nexxennium schreef op 02 oktober 2004 @ 01:09:

Het is netter om pt te gebruiken in plaats van px? Nee, absoluut niet. Ik zal het uitleggen.

Een maat in pixels is inderdaad niet te wijzigen met de letter-grootte opties van Internet Explorer. Ergens zou dat ook heel raar zijn, aangezien de letter volgens de stylesheet een bepaalde grootte moet zijn. Aan de andere kant, kun je ook stellen dat die opgegeven maat in pixels een indicatie is bij normaal gebruik, en dat de gebruiker dat eventueel zou moeten kunnen aanpassen. Voor beiden is wat te zeggen, maar ik neig het meer eens te zijn met de tweede optie, omdat de gebruiker dan de controle over zijn eigen systeem behoudt.

Een maat in pt is in een stylesheet voor screen complete onzin. Je weet niet hoe groot het scherm is van de gebruiker. Niet in pixels, en zéker niet in inches. Eén pt is gedefinieerd als 1/72 inch. Als je een font-size op zou geven van 12pt, dan zou op elk scherm die letter in een blokje van 1/6 inch moeten passen. Of het scherm nu 17", 21" of 100" is. Je kunt niet uitgaan van een simpele richtlijn als: een scherm zit meestal tussen 72 en 96 dpi. Maten in pt kun je alléén gebruiken als de absolute maten in mm of inches bekend is. Dergelijke maten zijn dus wèl geschikt voor print, maar niet voor screen.

Er zijn gelukkig nog meer mogelijkheden. Je kunt de maten opgeven in em, of in percentages. Dat laatste heeft dan nog de voorkeur. Als je een lettergrootte van 150% opgeeft, moet de font-size dus anderhalf keer zo groot zijn als dat van de eerste ancestor die een font-size gedefinieerd heeft. In het geval van de hoogste ancestor (bijvoorbeeld het html element) geldt dat het opgegeven percentage van de standaard font-size wordt gebruikt. Letters blijven hierdoor ook schaalbaar. Bedenk wel dat het eigenlijk bad practice is om de standaard lettergrootte te wijzigen, in verband met accessibility.

Tot slot kun je ook nog larger/smaller,gebruiken, maar helaas (?) heb je dan iets minder controle over het eindresultaat.

Nogmaals: een maat in pt in een stylesheet voor screen is totale onzin.
En dat is een kwestie van definities.

• Fuzzillogic
Ik wil er niet te lang over doorgaan, raakt weer way off-topic, maar em is een relatieve maat, net zoals percentages.

Wat betreft die pixel-preciese sites: het is best mogelijk, binnen grenzen, om je design fluid genoeg te houden dat de website zich aanpast aan de font-size.

Je maakt een website toch voor de gebruiker? En nu ga je de gebruiker schofferen door hem een bepaalde, vaak veel te kleine, lettergrootte door de strot te drukken. Fok! vind ik daar een mooi voorbeeld van.
Gelukkig heeft Opera een goed-werkende zoom-feature.

Tijd voor SVG, voordat MS dat met Avalon/hun EEE-tactiek ook omzeep helpt...

On-topic:
Ik las ergens dat Google niet al te veel doet met informatie in meta-tags. Nou lijkt google voor mijn eigen site idd de keywords flink te negeren, hoewel die m.i. toch goed gekozen zijn. De description daarentegen wordt gelijk bij de zoekresultaten getoond, dus wellicht wordt er iets meer belang aan gehecht.

En: houd je pagina's compact. Niet teveel verschillende zaken op 1 pagina gooien. Een pagina met precies die (niet meer, niet minder) informatie als waarnaar men zocht in google lijkt een stuk beter te scoren dan een pagina met veel meer informatie.

Verwijderd

Tijd voor SVG, voordat MS dat met Avalon/hun EEE-tactiek ook omzeep helpt...
Wat heeft SVG hier mee te maken?

* Anne ziet SVG nog niet zo zitten.
Ik las ergens dat Google niet al te veel doet met informatie in meta-tags.
Zo goed als niks, behalve kijken naar 'robots', wat je tien keer beter in 'robots.txt' kunt plaatsen.
Nou lijkt google voor mijn eigen site idd de keywords flink te negeren, hoewel die m.i. toch goed gekozen zijn.
Die 'm.i.' doet het hem, het is gewoon onbetrouwbaar.
De description daarentegen wordt gelijk bij de zoekresultaten getoond, dus wellicht wordt er iets meer belang aan gehecht.
Het helpt absoluut niet voor een betere indexering oid. Ook zonder een enkel META element kun je gemakkelijk bovenaan komen te staan.
En: houd je pagina's compact. Niet teveel verschillende zaken op 1 pagina gooien. Een pagina met precies die (niet meer, niet minder) informatie als waarnaar men zocht in google lijkt een stuk beter te scoren dan een pagina met veel meer informatie.
Klopt, zorgen dat de naam van het onderwerp voorkomt in de URI, in het TITLE en H1 element is echter 10x keer meer effectief.
Pagina: 1