Toon posts:

x800xt-pe presteert slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een x800pro @ xt maar volgens mij presteert de kaart lang niet zo als die zou moeten doen.

3dmark03 geeft ongeveer 11500 punten wat wel klopt ongeveer maar dan komen de game scores.

hl2 stresstest geeft maar 85fps op 1024 met 6x/16x aa/aaf. Zonder aa/aaf haal ik ongeveer 90fps.

cs: source gaat ook bagger. Daar drop ik soms nog onder de 30fps met dezelfde settings als in de stresstest. Ook al speel ik zonder aa/aaf dan nog zijn de fps lang niet wat ze zouden moeten zijn (ipv dat ie dan onder de 30fps dropt gaat ie 35 ofzo).

Ook FarCry wil niet echt lekker lopen. Met alles op high en very high en 6x/16x aa/aaf (via atitool) op 1024 haal ik in het level training buiten maar 35fps. Pas als ik alles op medium zet zonder aa/aaf gaat het wat beter maar dan haal ik op dat punt nog maar 45 a 55 fps.

Doom3 loopt op 1024 met 6x/16x aa/aaf in de timedemo 38,4 fps.

Ik heb al drivers opniew geinstalleerd en gezocht op google maar het enige wat ik vind is dat mijn kaart toch veel hogere fps zou moeten halen. Van doom3 wil ik de fps nog wel geloven maar van far cry en zeker css zou de fps toch een stuk hoger moeten lezen? Ik lees reviews waar mensen in fc 30+ fps halen op 1600x1200, ik kan netaan 30fps halen op 1024 8)7 Weet iemmand waar dit aan kan liggen? want dit is echt een minimaale vooruitgang (en soms zelfs een achteruitgang!) van mijn r9600xt :( . Goed, daarmee moest ik dan wel zonder aa/aaf spelen maar dit kan toch niet kloppen?

specs:

cat 4.9
amd3200+
1gb ram
x800xt-pe
windows sp2

Verwijderd

ff alles op het origineel testen en dan weer even kijken of er verschillen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op het orgineel testen? wat bedoel je daarmee? Ik heb al oneindig vaak alle game/driver settings op standaart gezet en toen gekeken maar dat maakt allemaal geen ruk uit.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
hl2 stresstest geeft maar 85fps op 1024 met 6x/16x aa/aaf. Zonder aa/aaf haal ik ongeveer 90fps.
Ehm 6x AA en 16x AAF.. dan vind ik zulke fps eerlijk gezegd niet slecht :?
Of onderschat ik hier de kracht van je kaart :P

edit:
Ik lees reviews waar mensen in fc 30+ fps halen op 1600x1200, ik kan netaan 30fps halen op 1024
Vind je het gek met die AA/AAF instellingen..
Op 1024x768 met 6x AA en 16x AAF is het niet vreemd dat je lagere fps haalt dan op 1600x1200 en zonder AA/AAF.

[ Voor 37% gewijzigd door Laurenz op 24-09-2004 16:34 ]

Leave only footprints, take only memories

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:17:
3dmark03 geeft ongeveer 11500 punten wat wel klopt ongeveer maar dan komen de game scores.
Dat is inderdaad normaal...
Op de FP, stond volgens mij laatst een stukje, waar ongeveer hetzelfde gehaalt werd... (Te weten hier)
cs: source gaat ook bagger. Daar drop ik soms nog onder de 30fps met dezelfde settings als in de stresstest. Ook al speel ik zonder aa/aaf dan nog zijn de fps lang niet wat ze zouden moeten zijn (ipv dat ie dan onder de 30fps dropt gaat ie 35 ofzo).
CS:Source is dan ook nog in beta, en het is een port van de HL1 engine naar de source engine... Dus daar kan je ook niet anders op verwachten, dan dat het (nog) stotterig loopt...
Ook FarCry wil niet echt lekker lopen. Met alles op high en very high en 6x/16x aa/aaf (via atitool) op 1024 haal ik in het level training buiten maar 35fps. Pas als ik alles op medium zet zonder aa/aaf gaat het wat beter maar dan haal ik op dat punt nog maar 45 a 55 fps.
Als je die dingen, in de game zelf in kan stellen, doe het dan daar eens proberen in te stellen, misschien dat het dan sneller gaat...
Doom3 loopt op 1024 met 6x/16x aa/aaf in de timedemo 38,4 fps.
Zie hierboven... (Van deze weet ik het zeker, dat je het in de game in moet stellen, dat zou wat sneller zijn, hoeveel weet ik niet...

En anders, speel dan gewoon zonder, scheelt sowieso een stuk in performance...
Ik heb al drivers opniew geinstalleerd en gezocht op google maar het enige wat ik vind is dat mijn kaart toch veel hogere fps zou moeten halen. Van doom3 wil ik de fps nog wel geloven maar van far cry en zeker css zou de fps toch een stuk hoger moeten lezen? Ik lees reviews waar mensen in fc 30+ fps halen op 1600x1200, ik kan netaan 30fps halen op 1024 8)7 Weet iemmand waar dit aan kan liggen? want dit is echt een minimaale vooruitgang (en soms zelfs een achteruitgang!) van mijn r9600xt :( . Goed, daarmee moest ik dan wel zonder aa/aaf spelen maar dit kan toch niet kloppen?

specs:

cat 4.9
amd3200+
1gb ram
x800xt-pe
windows sp2
Heb je je PC gecontroleerd op virussen en / of Spyware?

Verwijderd

Topicstarter
Op de FP, stond volgens mij laatst een stukje, waar ongeveer hetzelfde gehaalt werd... (Te weten hier)
Al bench ik met die aa/aaf instellingen dan haal ik op 1024 maar 92fps. Hun halen op 1280 102fps. Met 1280 haal ik 87fps.
Als je die dingen, in de game zelf in kan stellen, doe het dan daar eens proberen in te stellen, misschien dat het dan sneller gaat...
helpt niet. Ik haal fps die ik volgens benchmarks alleen zou halen als ik in 1600x1200 zou spelen. Op mijn reso & aa/aaf instellingen zou ik boven de 60fps moeten uitkomen.
Zie hierboven... (Van deze weet ik het zeker, dat je het in de game in moet stellen, dat zou wat sneller zijn, hoeveel weet ik niet...

En anders, speel dan gewoon zonder, scheelt sowieso een stuk in performance...
Als ik dat ingame wil instellen kan ik alleen op 640x480 spelen. En zonder scheelt idd heel erg in preformance, maar nu heb ik eens een x een snelle kaart dan wil ik ook wel met eye-candy spelen.

Maar hoe je het ook bekijkt mijn kaart haalt gewoon niet de scores die er gehaald zouden moeten worden. En het gaat ook niet om een paar fps ofzo nee 10+ fps is het zo, zeker in fc.

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je misschien links naar de specifieke reviews waarna je verwijst?
De meeste die ik zelf ben tegengekomen draaien hun benches op een A64 of P4 met erg hoge kloksnelheden. En vooral de XT-PE profiteert hiervan door z'n schaalbaarheid.

Een 3200+ is zeker geen langzame cpu maar toch is het echt de bottleneck in je systeem :)
(net als mijn ouwe opgekrikte TB 2400+ trouwens ..die maximaal maar tot 194fsb wil :P )

Je resultaten zijn trouwens cker niet slecht en de verschillen zijn, denk ik, te verwijten aan driver-versies, fine-tuning van geheugentimings en rest van systeem , achtergrondprocessen etc etc etc.

Verwijderd

Weet iemmand waar dit aan kan liggen? want dit is echt een minimaale vooruitgang (en soms zelfs een achteruitgang!) van mijn r9600xt . Goed, daarmee moest ik dan wel zonder aa/aaf spelen maar dit kan toch niet kloppen?
Lol. Ik zou zeggen, stop je 9600XT eens terug in je pc en check dan opnieuw je fps resultaten in de spellen die je noemt met 6xAA en 16xAF. Je houdt niet meer dan een slide-show over. :)
Overigens; de resolutie 1024x768 is CPU limited. Je zult zien dat als je over schakelt naar 1280x1024 je vrijwel dezelfde resultaten haalt met een XTPE, dit door z'n enorme fillrate. Dit moet je eens met je 9600XT proberen!
cs: source gaat ook bagger. Daar drop ik soms nog onder de 30fps met dezelfde settings als in de stresstest.
Ik begrijp niet helemaal waarom je dit opnieuw meldt. Gisteren in het Ati topic liet je zien dat als je zélf een CSS server opstart dat je dan wél een zeer goede fps hebt. Dit is duidelijk een "lag" probleem, maar kan ook veroorzaakt worden door een nog buggy zijnde multiplayer-code

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 19:42:
[...]

Lol. Ik zou zeggen, stop je 9600XT eens terug in je pc en check dan opnieuw je fps resultaten in de spellen die je noemt met 6xAA en 16xAF. Je houdt niet meer dan een slide-show over. :)
hehe ik zeg toch ook behalve dat ik op me 9600xt geen aa/aaf kon gebruiken :)

Maar ik werd het een beetje zat dus ik heb me comp geformatteerd en guess what? fc (patchloos, eerst met 1.1 patch) loopt opeens een stuk beter met alles op very high, aa op high en aaf op 16x (heb nog geen andere game geprobeert). Dat is nogsteeds niet zoals je het in de benches ziet maar dat zal dan wel voor een groot deel aan mijn proc liggen.

Maar wat ik me nu afvraag is: Waar heeft het aan gelegen? Een brakke windows install zou kunnen. Of zou het misschien aan sp2 kunnen liggen? want ik heb sp2 geinstalleerd nadat ik me x800 heb ingebouwd.( draai nu zonder patches :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 19:53 ]

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Je CPU bottlenecked gigantisch....vooral op 6x/16x !! :| Man jij vraagt ook meteen alles van je Systeem !...doe het eens iets rustiger aan.

Zoals 4x/8x loopt alles meteen stukke beter !...
En trouwens met die Reso's + die AA en AF instellingen doet jou systeem het echt niet zo heel slecht hoor !...

Ik speel zelf op mijn PNY 6800 GT, FarCry @ 1024x768 alles op High en Ultra High 2x AA en loopt perfecT !

Verwijderd

Topicstarter
Fusion_XT schreef op 24 september 2004 @ 20:02:
Je CPU bottlenecked gigantisch....vooral op 6x/16x !! :| Man jij vraagt ook meteen alles van je Systeem !...doe het eens iets rustiger aan.

En trouwens met die Reso's + die AA en AF instellingen doet jou systeem het echt niet zo heel slecht hoor !...

Ik speel zelf op mijn PNY 6800 GT, FarCry @ 1024x768 alles op High en Ultra High 2x AA en loopt perfecT !
Nou ik heb voor de lol is met alles op high zonder aa/aaf gekeken. Nou als ik bij het level carrier in fc op dat dek van het schip kom dan ga ik mooi naar de 35fps. En dat is nog zonder AA/AAF! me 9600xt haalt gewoon betere scores met dezelfde setting :/ Ik snap er echt niks van. Het kan toch niet dat ik met mijn kaart zonder aa/aaf maar 35fps haalt?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Fusion_XT schreef op 24 september 2004 @ 20:02:

AA én AF zijn meer videokaart afhankelijk...logisch dacht ik 8)7 .
Een CPU moet de AI berekeningen e.d. verwerken :)

Ontopic : Heb je in het bios alles goed staan :?, denk aan AGP 8x aan zetten, Aperture Size op 128 of 256Mb zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 25-09-2004 18:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Sp2 zou juist een kleine performancewinst moeten geven in games, waarom reinstall je windows niet ? ik haal 13500 3dmarks met mijn xt800xt pe met een p4 2.4@3.2 en idd moet jouw processor qua gaming dat beter kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/farcry30/fc_10x7_candy_training.gif
http://www.xbitlabs.com/a.../display/farcry30_13.html

Dat is dus met een amd3400+. Als ik zo kijk haal ik als max fps nog minder dan hun als minimale fps halen 8)7 Dat is dan wel met de 1.2patch maar als je in het artikel kijk naar 1.1 scores op dan haal ik dat ook lang niet.
Ontopic : Heb je in het bios alles goed staan , denk aan AGP 8x aan zetten, Aperture Size op 128 of 256Mb zetten.
Van 64 op 256mb gezet maar dat maakt niks uit. agp staat ook op 8x.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 18:52 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Er staan 2 scores ... int blauwe en diej zwarte.
Denk toch dat je scores wel kloppen ...

Verwijderd

Topicstarter
De blauwe score is de minimale fps. De zwarte de gemiddelde. Mijn score klopt dus totaal niet.

edit: net de orgineele bios (x800pro) erop geflashed en fc loopt nu wel wat beter :? het is nogsteeds niet wat het zou moeten zijn maar het is meer dan dat ik kreeg @ xt-pe speeds.

In hoeverre kan mijn cpu meespelen? want als je alles zo leest zou een xt-pe toch geen moeite mogen hebben @ 1024 met 4x8x aa/aaf.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt geen reet meer van. Schijnbaar is er iets heel erg mis want in de rct3 demo haal ik ook maar 30fps en dat is nog zonder aa/aaf en op 1024 x 768. Ik heb nog eens gezocht en er zijn meer mensen die een x800 hebben een vergelijkbaar systeem als mij en gewoon in elk spel fps problemen hebben :(

Weet iemmand waar dit in hemelsnaam aan kan liggen? want ik begin onderhand nogal boos te worden. Zit ik hier met een dure kaart is me 9600xt nog sneller |:(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:34:
Ik snap er echt geen reet meer van. Schijnbaar is er iets heel erg mis want in de rct3 demo haal ik ook maar 30fps en dat is nog zonder aa/aaf en op 1024 x 768. Ik heb nog eens gezocht en er zijn meer mensen die een x800 hebben een vergelijkbaar systeem als mij en gewoon in elk spel fps problemen hebben :(

Weet iemmand waar dit in hemelsnaam aan kan liggen? want ik begin onderhand nogal boos te worden. Zit ik hier met een dure kaart is me 9600xt nog sneller |:(
Je heb toch wel je agp chipset drivers van je mobo geinst. he? dus wat geeft smartgart aan?
En je draait toch niet met v-syn aan (evt. op 60hz? al zou je dan nog niet zo laag scoren)

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 28-09-2004 00:15 ]

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zet nou eens alles rustig op een rijtje (na idd gecheckt te hebben of je V-sync uitstaat en Temporal AA ook (dit zet ook je v-sync aan namelijk)) :

- je 3Dmark03 score is redelijk goed zei je. (11.600 op een XP3200 met je CP-settings op "gebalanceerd" -dus niet "optimale prestatie"- is idd niet verkeerd lijkt me.)
- Doom3 score was ook niet verkeerd. (kwam zeer dicht in de buurt van de mijne)

Met bovenstaande kun je al bijna de conclusie trekken dat er met je systeem/videokaart/drivers niks aan de hand is. Wat je nog even uit moet sluiten is dat er op de achtergrond geen applicatie's draaien die een ontzettende belasting voor je systeem zijn, maar die toevallig niet aan stonden toen je D3 en 3Dmark03 testte.

Wat er nu nog overblijft is dat de spellen die het niet zo goed doen jouw kaart niet als een XT herkennen maar als een Pro, of nog erger, helemaal niet als een X800. Ik heb het je eerder verteld, ik had dit probleem met de CSS stresstest. Alle spellen liepen bij mij perfect, zoals het op een XT hoort te lopen :P , behalve de CSS stresstest, hier haalde ik een Pro score. Achteraf bleek dat de test de 4 extra pipes niet aansprak, m'n oude XT bios was hier blijkbaar de oorzaak van, want flashen met een Gigabyte XT bios bracht uitkomst.
Ik zou er dus niet gek van opkijken als jouw biosflash's niet goed gaan. Je gebruikt de verkeerde, of je doet het flashcommando niet zoals het moet. Weet je bijv. zeker dat je "-F" intikt aan het eind van je flashcommando?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 06:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je heb toch wel je agp chipset drivers van je mobo geinst. he? dus wat geeft smartgart aan?
En je draait toch niet met v-syn aan (evt. op 60hz? al zou je dan nog niet zo laag scoren)
Ja ik heb mijn chipset drivers geinstalleerd. Ik had ook nog de aparte agp gart drivers van asus geinstalleerd maar dat maakte geen verschil.

Vsysnc staat overal uit. Alleen mijn beeldscherm staat wel op 60Hz (kan niet hoger) maar daar kan het niet aan liggen want met mijn 9600xt haalde ik ook niet zulke fps.
Wat er nu nog overblijft is dat de spellen die het niet zo goed doen jouw kaart niet als een XT herkennen maar als een Pro, of nog erger, helemaal niet als een X800.
Ik heb ook de gigabyte bios erop gezet en daarna weer de asus xt-pe bios maar alle programma's geven hem wel als xt-pe aan. Ook het id (0x4A50) is van een xt-pe dus het lijkt me niet dat windows en alles hem wel al xt ziet maar games opeens niet.

Wat me ook opvalt is dat de stresstest met alles op high en 6x/16x 97,8fps haalt. Zet ik alles op low zonder aa/aaf dan haal ik 106,6fps. Dat is een klein verschil als je kijk naar hoevel gpu power het zou moeten kosten met alles op high. Dus hoe kan het dan in hemelsnaam zijn dat ik in css met 8 mannetjes in een vuurgevecht naar 20fps drop ongeacht de settings? Had gister me 9600xt erin gestopt en nergens last van. Nu zit ik ingame op 50fps ofzo gemiddeld :?

Er moet haast wel ergens een probleem bij ati zitten want elke dx game loopt traag. Op internet zijn er ook mensen die een x800 kaart hebben en in elke game sloom lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog gekeken of het aan de voeding lag. Ik had alles er vanaf gehaald behalve 1hdd. Geen verschil in fps dus dat kan het niet zijn. Ook nog eens me cpu als 2500+ getest en in de stresstest scheelt dat wel 15 fps maar ingame bij css is er geen verschil.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Misschien ligt het aan de software die in de achtergrond draait. Even de boel wat tunen enzo. Verder, nofi hoor, maar je schreeuwt brand en moord terwijl het omziets gaat. :/

|>

Verwijderd

Topicstarter
Draait geen software op de achtergrond die er normaal ook niet zo draaien dus dat is het ook niet. En mag ik een beetje pissig zijn? ik heb net 500 euro aan een kaart uigegeven dan mag ik daar toch ook wel een leuke fps van verwachten in al me games.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Tuurlijk.

Gewoon even testen in een andere pc. Doet hij daar ook vreemd, gewoon even een nieuwe halen of je geld terug vragen.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:37
draai eens een keer 3dmark2003, en vergelijk die score eens !

• STIMPPYYY
Heb jij de startpost wel gelezen 8)7 |:(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom heb je heel je PC gelijk OC'ed en dergelijke en dan pas getest :? Dat vind ik echt dom :/

Als je nou eerst is alles @ defualt laat en dan test dan had je misschien al deze fouten al ontdekt en had je gelijk je kaart kunnen omruilen... nu heb je dus geen garantie meer omdat je hebt zitten flashen |:(

En ja ik weet wel dat je terug kan flashen... wat ik weer een kutstreek vind tegenover die winkel :|

/EDIT :
Mr. Detonator schreef op 28 september 2004 @ 14:52:
Het heet LEZEN B)

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 28-09-2004 14:55 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 28 september 2004 @ 14:51:
Tuurlijk.

Gewoon even testen in een andere pc. Doet hij daar ook vreemd, gewoon even een nieuwe halen of je geld terug vragen.
Enige andere pc die ik heb is een p2 350Mhz dus dat gaat niet echt lukken denk ik. 3dmark score klopt wel en ook doom3 loopt lekker (met die niewe beta drivers 62fps, alleen geen 1 dx spel werkt dan nog goed). Dus het probleem zal hem niet direct in de hardware zitten. Ik bedoel het kan moeilijk zijn dat de kaart ''stuk'' is maar dat alles het toch ''goed'' doet.

• STIMPPYYY
Ja daar heb je gelijk in. Heb je al een fresh install van windows XP gedaan (misschien ook even zonder SP1/2).

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 22:20
Denk het wel aangezien hij zn computer net geformatteerd heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Al 2 fresh installs gedaan. 1 met sp1 en 1 met sp2. Maar ik ben niet de enige die hier last van heeft. Ik heb op forums zitten lezen dat er nog veel meer mensen zijn die lage fps halen in iedere dx game.

Verwijderd

Dan ligt het niet aan de kaart, hoger kan hij dan gewoon niet halen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de kaart kan, en zou zelfs hoger moeten halen.

Het zit zo:

Je heb een groep mensen met een x800 kaart en een amd 3200+, a64 3200+ p4 3,2Ghz en alles wat ongeveer evensnel is. Die mensen halen fps zoals het zou moeten. Zoals 60+ fps in css met alles op high enzo.

Dan heb je nog een groep mensen (including me) die een vergelijkbaar systeem heeft als de mensen uit de eerste groep maar om een of andere reden lage fps haalt.

Ook maakt het bij mij niks uit of ik alles op low of high zet, ingame is het maar een klein verschil dus dat geeft ook aan de de kaart eigelijk niet doet wat hij zou moeten doen.

Dat het een hardware probleem is klopt niet denk ik, mede omdat me 3dmark score en doom3 fps wel zijn zoals het moet zijn. Tja wat het probleem wel kan zijn? misschien dat de drivers om een of andere reden niet goed met directx omgaan met een x800 kaart... ik zou het niet weten...

• STIMPPYYY
Enige 2 dingen die je zou kunnen verzinnen zijn dan : productiefout ? of het gaat niet in combinatie met je moederbord :? heel vreemd dit

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik heb dus ook mijn X800 pro geflashed naar XT waarden en ik heb bijvoorbeeld ook problemen met FPS drops bij Call of Duty: United Offensive.
Enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat ik mijn geluidsinstellingen erg hoog heb staan (EAX 3)...

Staan bij jou je geluidswaarden ook erg hoog? En met welke spellen krijg je nog meer teleurstellende framerates?

Ik zou ook een heleboel spellen niet soepel kunnen draaien met AA en AF voluit :(

Verwijderd

Wat gebeurd er eigenlijk als je op 1280x1024 gaat spelen, haal je dan wel Direct3d fps scores die vergelijkbaar zijn met de reviews? Op 1024x768 en zonder AA/AF is het verschil in performance tussen een X800 en de vorige generatie helemaal zo groot niet, pas als je AA/AF in gaat schakelen en omhoog gaat in de resolutie ga je grote verschillen merken.

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 28 september 2004 @ 17:45:
Enige 2 dingen die je zou kunnen verzinnen zijn dan : productiefout ? of het gaat niet in combinatie met je moederbord :? heel vreemd dit
Productie fout lijkt me sterk want dan zou je verwachten dat alles sloom zou lopen. De kaart is ook hartstikke stabiel en dat zou je ook niet verwachten als die fout gemaakt was. Mobo lijkt me ook sterk. Ik heb een abit nf7-s met een nforce2 chip dat is toch wel een van de meest gebruikte chipsets volgens mij.

@Nippletwister: Ik heb het gewoon op normaal staan. Maar daar kan het niet aan liggen want alles (drivers, windows etc) staat allemaal precies hetzelfde ingesteld als toen mijn 9600xt erin zat en daar had ik nergens last mee.

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Breng hem gewoon terug, en vraag je geld terug....
of ruil hem in voor een 6800.

Verwijderd

Pu_Dy schreef op 28 september 2004 @ 18:04:
Breng hem gewoon terug, en vraag je geld terug....
of ruil hem in voor een 6800.
pro @ xt nog ff terugbrengen? :D

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
med de niewe tool van ati kan je dynamische overclock aan zetten, als ie te warm wordt gaat ie ook langzamer lopen
mss een bug met je temp sensor waardoor die altijd ietsje langzamer gaat lopen?

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 17:55:
Wat gebeurd er eigenlijk als je op 1280x1024 gaat spelen, haal je dan wel Direct3d fps scores die vergelijkbaar zijn met de reviews? Op 1024x768 en zonder AA/AF is het verschil in performance tussen een X800 en de vorige generatie helemaal zo groot niet, pas als je AA/AF in gaat schakelen en omhoog gaat in de resolutie ga je grote verschillen merken.
Ik kan alleen tests vinden met een 3800+ maar op 1024 halen hun 120fps met 4x/8x en ik haal dan 101fps met een 3200+ met 6x/16x. Dat kan wel kloppen want als ik me proc als 2500+ laat lopen haal ik ook 15fps minder. Zelfde geld voor 1280x1024. Hun halen dan 102fps en ik 85fps. Dus dat kan wel kloppen.

Maar ingame test zijn er niet en daar drop ik naar de 35fps ongeacht me instellingen. Het probleem zit dus niet bij de videokaart hardware want dan zou er wel verschil in zitten lijkt mij. Misschien is het dan toch wel me proc maar er zijn ook mensen met een proc als mij die het dubbele aantal fps halen dus tja... Ik weet het niet meer...

Kaart terugbrengen zou wel kunnen (kan hem zo terug flashen) maar dan krijg je eerst weer een hoop gezeik van de winkel want de kaart is immers niet stuk dat hij slecht presteert kunnen hun makkelijk op wat anders afschuiven. En buiten zou de kaart het gewoon goed moeten doen.

Verwijderd

mijn asus ax 800 xt haalt makkelijke die 120 frames

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor cpu heb jij dan? vast geen 3200+. EN wat voor fps haal jij ingame? Zou jij ook even kunnen zeggen wat er bij geavanceerd -> adapter staat bij jouw?

Smartdocter zegt bij mij trouwens opeens dat hij de gegevens van de kaart niet kan vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 19:25 ]

• T-mo-T
  • Laatst online: 02-07 22:20
Is het dan logisch dat als je een pro flash naar XT exact gelijk presteerd als een echte XT???

Beetje vaag lijkt me dat, maar wel handig natuurlijk _/-\o_

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Mr. Detonator schreef op 28 september 2004 @ 14:52:
Lezen!

edit: niet gezien dat er 2 pagina's waren

[ Voor 10% gewijzigd door Niles op 28-09-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
T-mo-T schreef op 28 september 2004 @ 20:15:
Is het dan logisch dat als je een pro flash naar XT exact gelijk presteerd als een echte XT???

Beetje vaag lijkt me dat, maar wel handig natuurlijk _/-\o_
Nou niet 100% gelijk maar zoals mijne presteert klopt niet helemaal.

Verwijderd

Jij hebt nog geluk, jij kunt 3DMark03 draaien op je PE, ik niet.
Bij mij klapt hij eruit na de Trolls.

Systeempie is net nieuw:
XP PRO (SP1) geheel nieuw erop
Getest met de drivers van ASUS (8.03-040610a-016800C) maar ook met CAT 4.9

De melding die komt is:

De toepassing, C:\Program Files\Futuremark\3DMark03\3DMark03.exe, heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 28-09-2004 om 23.04.19.640 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 09F9266A (Direcpll)

De games daarentegen lopen weer zeer goed.
In FarCry heb ik geen FPS gemeten maar dat spel draai ik nu op 1280x1024, en alles op z'n hoogst. Loopt super, ziet er perfecto uit en geen schokje.

Met Doom3 scoor ik:
30.7 fps > 1280x1024, Ultra settings, 4xFSAA, v-sync aan
37.8 fps > idem maar v-sync uit
40.5 fps > idem alleen op high settings

Al met al wel goed denk ik maar 3DMark...no way.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Specs:
Mobo : Intel D875PBZLK
CPU : P4 - 3.2Ghz
RAM : 1024MB (Kingston) PC3200
Video : AX 800 XT PE
Sound: Audigy 2 ZS
HD : 2x Seagate 160 GB SATA
Power: Antec 430W
Kast : Antex P160 (mooiiii!!!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 01:32:
Jij hebt nog geluk, jij kunt 3DMark03 draaien op je PE, ik niet.
Bij mij klapt hij eruit na de Trolls.
Denk dat jij meer geluk hebt dan heb maargoed..
Ik had dat probleem ook met mijn xt alleen heb zoveel lopen kloten dat ik niet eens meer weet wat ik gedaan heb :?

Verwijderd

Al met al wel goed denk ik maar 3DMark...no way.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Is het een originele XTPE of een geflashte Vivo? In het laatste geval de kaart iets onderklokken (geheugen en/of core) zou weleens kunnen helpen. Als een geflashte Vivo net geen XTPE speeds aankan uit zich dit 9 v/d 10 keer als eerste in 3DMark03.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 05:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net de niewe niewe 4.10 beta's geprobeert maar het help niet.

Verwijderd

Topicstarter
ff me proc naar 2.4Ghz geclocked en dat geeft me 6,5fps meer in de stresstest. Ingame helpt het ook een beetje. Nu is het minimale ongeveer 40fps wat ik haal (wat vrij vaak gebeurt) in een server met 30man met 6x/16x alles op zijn hoogst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 05:48:
[...]

Is het een originele XTPE of een geflashte Vivo? In het laatste geval de kaart iets onderklokken (geheugen en/of core) zou weleens kunnen helpen. Als een geflashte Vivo net geen XTPE speeds aankan uit zich dit 9 v/d 10 keer als eerste in 3DMark03.
Ik kan mij niet voorstellen dat de AX800XT origineel in de doos niet de PE is....zou erg slordig zijn en voor een ware oorlog zorgen......MAar als ik zie hoe hij zich in de games gedraagt dan heb ik idd niet te klagen.
Desalniettemin wil ik graag weten waarom ik nu 3DMark03 niet kan draaien, of althans voor een deel.
Ik heb 2 dagen geleden ASUS een mail gestuurd maar die arrogante figureren replyen niet eens.....weer jammeer dat ik een ASUS gekocht heb...

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we ruilen? mijn kaart werkt prima in 3dmark, wil hem best ruilen voor een kaart die geen 3dmark wil maar wel goed gamed ;)

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
Zullen we ruilen? mijn kaart werkt prima in 3dmark, wil hem best ruilen voor een kaart die geen 3dmark wil maar wel goed gamed ;)
Mag ik jou een tip geven? goot die ati driver 4.9 aub in de vuilnisbak en gooi er dna 3049 driver (ja ik weet ati beta 8.07 is uit maar ingame scheeld het geen reet hiero,alleen in 3d mark 2005) heb hier nl ook een Sapphire x800 pro vivo @ xt platinum 16 pipes voltmodded pencil (gpu 560mhz ddr 1254mhz,artic silencer 4)
met ati 4.9 kwam ik ook al niet hoger als 45 fps,nu met dna 4.9 doom3 timedemo 60 fps _/-\o_
link na dna ati drivers: www.dna-drivers.nl en ga dan naar driver releases :7

Verwijderd

Topicstarter
De 4.10 beta's gebruik ik nu die geven met ook 60fps in doom3 maar doom3 was het probleem ook niet.

Verwijderd

fragcompany schreef op 30 september 2004 @ 15:53:
[...]

Mag ik jou een tip geven? goot die ati driver 4.9 aub in de vuilnisbak en gooi er dna 3049 driver (ja ik weet ati beta 8.07 is uit maar ingame scheeld het geen reet hiero,alleen in 3d mark 2005) heb hier nl ook een Sapphire x800 pro vivo @ xt platinum 16 pipes voltmodded pencil (gpu 560mhz ddr 1254mhz,artic silencer 4)
met ati 4.9 kwam ik ook al niet hoger als 45 fps,nu met dna 4.9 doom3 timedemo 60 fps _/-\o_
link na dna ati drivers: www.dna-drivers.nl en ga dan naar driver releases :7
Cool deze tip, zal dat even proberen. Ik draai nu in 3DMark 4200+ punten wat ook wat aan de lage kant is maar zekr aan de drivers (ASUS) zal liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
;)

Verwijderd

b3n666, wat gebeurd er met je fps cijfers als je de core en/of het mem iets onderklokt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 04:49:
b3n666, wat gebeurd er met je fps cijfers als je de core en/of het mem iets onderklokt?
Op 500/500 geeft 1 a 2 fps verschil in de stresstest ivm 520/560.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Boasting is een sport aan het worden lijkt wel.... :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:17:
De 4.10 beta's gebruik ik nu die geven met ook 60fps in doom3 maar doom3 was het probleem ook niet.
doom3 is gelockt op 60 fps... kheb de hele topic niet gelezen dus misschien zeg ik iets doms?

Verwijderd

Topicstarter
De timedemo's zijn niet fps locked.

Verwijderd

Die BETA drivers van ATI (8.07) zijn gewoon VET.
Nu scoor ik 5645 punten en das een behoorlijke winst.

Maar er zal wel weer gefummeld worden want in de game smerk ik er gewoon niks van. Ik laat sowieso geen metertje meelopen om naar de fps te kijken, het moet gewoon lekker lopen en oftie er nu 30, 60 of 300 fps draait...als het maar soepel gaat.

;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het probleem misschien ook bij mijn monitor kunnen liggen? Ik heb de refreshrate nu op 85Hz staan (lcd op het beeldscherm geeft alleen nogsteeds de orgineele 60hz aan) en ik heb dan nog wel lage fps maar ik merk geen haper meer in de beweging van de muis in css. Geeft nogsteeds niet aan waarom het met me r9600xt wel gewoon goed werke maargoed het is iig wat.

Hoe kan ik trouwens zien wat de max refreshrate van mijn monitor is? want dat selectie vakje bij windows XP voor refreshrates die je monitor niet aankan kan ik niet aanvinken.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:46:
De blauwe score is de minimale fps. De zwarte de gemiddelde. Mijn score klopt dus totaal niet.

edit: net de orgineele bios (x800pro) erop geflashed en fc loopt nu wel wat beter :? het is nogsteeds niet wat het zou moeten zijn maar het is meer dan dat ik kreeg @ xt-pe speeds.

In hoeverre kan mijn cpu meespelen? want als je alles zo leest zou een xt-pe toch geen moeite mogen hebben @ 1024 met 4x8x aa/aaf.
Dat je kaart beter presteerd als ie de originele bios erin heeft zitten kan dus zeggen dat je kaart defecte pipes heeft. Door de XT bios erin te zetten wil ie die defecte pipes gebruiken, ik gok dat er ergens in de kaart een beveiliging zit waardoor ie dus trager gaat lopen door de kapotte pipes.

Flash hem nog eens terug naar de originele bios, zet hem op default speeds, run dan de benches eens en kijk of je dan vergelijkbare scores haalt als anderen met jouw setup. Als ie dan wel gewoon normaal presteerd, en niet als je hem als XT laat draaien, dan ligt daar het probleem. Jouw kaart kan dan gewoon niet als XT werken. Of door een hardwaredefect, of door een te hoge temperatuur (waardoor ie ook langzamer gaat draaien) ofzo.

En je kan gewoon de specs van je monitor opzoeken bij de fabrikant of op google ofzo... Dat had je zelf ook nog wel kunnen bedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door mvds op 05-10-2004 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je het topic had gezelen dan had je gezien dat doom3 en 3dmark scores wel kloppen en dat er dus met de kaart zelf niks mis is (of, dat zou je denken).

Dat ik de specs van me monitor op google kan vinden, dat snap ik, het probleem is alleen dat er geen merk of model nummer op mijn monitor staat.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou jezelf toch bijna vankant maken... Ik heb nu rome total war en ook hier draai ik op de geweldige snelheid van 30fps en minder :r Waar kan dit nou toch aan liggen? 3dmark en doom3 lopen zoals ze zouden moeten doen dus je zou denken dat er met de hardware zelf niks mis is toch? Ik snap er echt he-le-maal niks meer van.

Verwijderd

Dat is wel een erg zwaar spel, ik denk dat het ongeveer wel klopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:33:
Je zou jezelf toch bijna vankant maken... Ik heb nu rome total war en ook hier draai ik op de geweldige snelheid van 30fps en minder :r Waar kan dit nou toch aan liggen? 3dmark en doom3 lopen zoals ze zouden moeten doen dus je zou denken dat er met de hardware zelf niks mis is toch? Ik snap er echt he-le-maal niks meer van.
Ik zou een format proberen, clean install+ alleen Sp1

daarna mobo drivers, vid drivers, en alles.

( sp2 gaf toch performance problem)=en?).

Verder moet je denk ik proberen om je kaart in een ander systeem te testen..

( misschien bij de winkel?)

Zal wel heel frustrerend zijn idd.. ik hoop dat je het oplost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:36:
Dat is wel een erg zwaar spel, ik denk dat het ongeveer wel klopt.
Rome total war draait hier zelfs vloeiend op een 9600pro dus zwaar is dat spel niet echt :?

Maar heb je hem nu al eens truggeflashed naar het origineel?

Ik heb een 9800pro met een XT PCB en R360core, had hem geflashed naar een XT, maar later bleek dat de performanece rot was, in far cry niets van AA enzo maar 30fps

Ik truggeflashed naar pro + verse windows installatie en ik had weer zalige fps :)

Verwijderd

Sinds enkele dagen ben ook ik een trotse bezitter van een x800xt van ASUS. (voor de geinteresseerden, gehaald bij www.micro-mail.nl). Bij mij presteert de kaart over het algemeen gewoonweg fantastisch (zoals het zou moeten zijn dus). Farcry op 1600x1200, details hoogst en zelfs met aa en af aan (weet niet precies hoe hoog) speelt het heerlijk. Doom3 precies zo, de Tribes Vengeance Multi- en Singleplayer Demo's draaien perfect en ook Painkiller doet het zeer goed. Alles dus met zeer hoge instellingen. Echter heb ik ook wat tegenvallende resultaten met CS Source (Beta) en UT2004. Echter maak ik me er niet zo een zorgen over want de drivers voor de x800 serie zijn gewoon nog heel erg jong en bevatten derhalve nog wat bugs of moeten nog wat meer geoptimaliseerd worden. Persoonlijk denk ik dat met een maand of twee de meeste 'problemen' opgelost zullen zijn. Daarnaast wordt er soms wel eens teveel van de videokaart verwacht heb ik het idee. Hoge resoluties icm met hoge details en ook nog eens aa en af is echt niet mis hoor. Vooral de aa en af opties wat lager instellen kan geen kwaad denk ik. Vervelend is ook dat sites als Anandtech, Toms Hardware, Firesquad etc die de kaarten testen het vaak op zo een monster systeem doen met belachelijk snel geheugen en processor...

Nog even wat info zodat je eens wat vergelijkingen kan doen met jou systeem:
3DMark05 ~ 4300 punten @ default settings
3DMark03 ~ 11000 punten @ default settings
Painkiller ~ 70 fps op res 16x12, hoogste details, 8x AA en 16x AF
HL Stresstest ~ 75 fps op res 16x12, hoogste details, 4x AA en 8x AF

Wel vreemd inderdaad dat CS Source bij mij op dezelfde settings last heeft van flinke framedrops, terwijl die stresstest het erg goed doet... Maar ook dit zal gewoon wat optimalisatiewerk zijn gok ik...

Dit alles overigens op stock speeds en Cat 4.9. (Alleen processor ietwat overgeclocked @ 172 FSB)

Hopelijk heb je hier wat aan...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:50:
[...]

Ik zou een format proberen, clean install+ alleen Sp1

daarna mobo drivers, vid drivers, en alles.

( sp2 gaf toch performance problem)=en?).

Verder moet je denk ik proberen om je kaart in een ander systeem te testen..

( misschien bij de winkel?)

Zal wel heel frustrerend zijn idd.. ik hoop dat je het oplost.
Format enzo heb ik al geprobeert. Bij de winkel testen is niet echt een optie omdat dat niet in de buurt is en ik geen vervoer heb.

@koenpje: Dat kan ik nog wel proberen maar volgens mij had ik dat al gedaan.

@Hybz: Fijn dat jouw kaart wel goed loopt :) Maar ik vind dat als iemmand mij 500euro laat neertellen voor een videokaart dan mag ik toch wel verwachten dat het ding het gewoon goed doet.

Verwijderd

Ik zeg juist dat hij bij ook niet altijd goed loopt maar in de meeste gevallen juist wel. En ik zeg dat ik verwacht dat de meeste gevallen van een lage framerate opgelost zullen worden door driverupdates of updates van het betreffende spel zelf. De 'panieksituatie' zoals jij het een beetje beschrijft vind ik dus wat voorbarig met zulke jonge drivers... Zelfs een kaart van 500 euro is erg afhankelijk van de drivers hoor!

Verwijderd

Topicstarter
yeah 40fps in de_aztec in css. Morgen dat klote x800 ding eruit en me 9600xt erin kan ik teminste normaal gamen. Had ik nou maar een nvidia gehaald want volgens mij gaat het never nooit lukken om deze kaart goed werkend te krijgen.

Verwijderd

Wat haal je in 3DMark05?

Verwijderd

Topicstarter
5627 punten. Zoals ik al 6x heb gezegd lopen 3dmark en doom3 zoals het zou moeten. Alleen elk dx based spel loopt crap :(

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
heb je die kaart overgins al eens in een andere pc geprobeert?

misschien dat je er zo achter kan komen of het aan de kaart ligt of niet?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wil ik wel doen maar dan moet ik toch eerst een pc zien te regelen die redelijke specs heeft. Op me 350Mhz hoef ik het natuurlijk niet te proberen :) Ik zal maandag eens bij een compshop langsgaan en kijken of ik wat kan regelen. Dat zal wel weer een godsvermogen gaan kosten...

BIOS flash van me mobo heeft ook niet geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 18:24 ]

Pagina: 1