[php] Eigen loginsysteem samenvoegen met phpbb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Over de hele site werk ik met de volgende login script.

<?php if ( isset($_COOKIE['login'])){ ?>

Alleen nu heb ik een probleem. Ik heb sinds 2 dagen terug een phpbb forum geinstalleerd, alles aangepast alleen kom de volgende probleem tegen. Als je ingelogd ben op de site kan je dus niet posten op de forum, want hij pakt de $login niet.

Dus dit betekend dat je dan apart moet inloggen op de forum om alsnog te kunnen posten.

Ik heb gedacht om de sessies van de phpbbforum in de site integreren alleen weet dus niet of dit gaat helpen. Om zo ervoor te zorgen dat je dan niet extra moet inloggen.De volgende inlogscript gebruikt de phpbb forum.

<?php
define('IN_PHPBB',true);

$phpbb_root_path = "./"; // set path to phpBB files
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);

//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_LOGIN); // initiate session
init_userprefs($userdata); // load user prefs
//
// End session management
//
$page_title = "Title of Page

Weet iemand misschien een andere oplossing, hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Of zou eventueel een extra sessie werken als ik die aanmaak voor de forum?

Verwijderd

Session laten starten in path "/ "
session.cookie_path "/"

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 19:35 ]

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SID's (Sesion ID's) van phpBB zijn er volgens mij voor mensen die de phpbb-cookies niet ondersteunen: http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=58

Natuurlijk kan de 'Login Integration Tutorial (Sesions)' van phpBB zelf erg handig zijn: http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=143

[ Voor 8% gewijzigd door -Lars- op 23-09-2004 19:43 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 19:22:
Ik heb gedacht om de sessies van de phpbbforum in de site integreren alleen weet dus niet of dit gaat helpen.
Dat gaat zeker helpen, als je het goed doet. Zul je dezelfde manier van opslaan en uitlezen van cookies moeten gebruiken als phpBB. En dan kun je beter je eigen script aanpassen aan phpBB dan andersom vermoed ik. :)

Heten de sessievariabelen niet per ongeluk hetzelfde trouwens?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat een fantastisch login script van je trouwens ;). Je weet dat een bezoeker heel gemakkelijk zelf een cookie kan maken en aanpassen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op 23 september 2004 @ 20:01:
Wat een fantastisch login script van je trouwens ;). Je weet dat een bezoeker heel gemakkelijk zelf een cookie kan maken en aanpassen?
Heb je gelijk in. Hier komt ook verandering in.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk

Dus dingetjes waar je even op moet letten: zet code tussen [php]...[/php] of [code=taal]...[/code] tags, dan blijft het beter leesbaar. Ook is het wenselijk dat je een duidelijke titel vormt die de lading van je topic dekt, voorafgegaan door de betreffende programmeertaal. Dus niet "Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken", maar "[php] Eigen loginsysteem samenvoegen met phpbb", of iets van die strekking ;)

Veel plezier op GoT :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

-Larz- schreef op 23 september 2004 @ 19:42:
...
Natuurlijk kan de 'Login Integration Tutorial (Sesions)' van phpBB zelf erg handig zijn: http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=143
Zo te zien heeft TS dat al gelezen aangezien hij dat stukje php al netjes in zn topicstart vermeldt.
@TS:
Als je hier kijkt kan je zien welke info je allemaal uit de $userdata array kan halen. Dit moet voldoende zijn om (eventueel met wat extra info rechtsteeks uit de DB) om goed gebruik te maken van de login gegevens van phpBB.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1