Heb hulp nodig!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
All,

Ik weet niet of dit offtopic is hier, maar ik heb een vraagje/probleempje.
Ik draai nu al bijna 4 jaartjes tevreden met een bordje met daarop een 1.3 amd proc. Dit bordje is nu reeds mijn servertje geworden, en deze wil ik graag upgraden. Nu mijn probleem. Ik heb ongeveer 3kwart jaar geleden 1gig mem (pc133) op dit bord gekocht, en dat wil ik niet overboord zetten.
Dus ben nu op zoek naar een bord die zowel een proc rond de 2gig ondersteund (persoonlijk denk ik aan een celeron aangezien deze lekker goedkoop zijn) maar ook pc133. Ik heb me wezenloos gezocht maar de meeste bordje die ik vind zijn allemaal ddram ready. Wie kan met wat namen geven van bordje die dit doen, en nog veel belangrijker waar kan ik hem kopen..... Want dat is ook een drama. Heb namelijk al 2 bordjes gevonden maar helaas niet meer te koop (asus p4s533-x en -mx)....

Alvast bedankt voor de tips....

Greetz Boy_One

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Anders ga je op zoek naar een 2e hands moederbord die 2ghz CPU's ondersteund?
Check gewoon sites als marktplaats.nl en 2ehands.nl etc. voor een 2e hands mobo.

Overigens is je startpost een beetje mager, en had je een betere topic title kunnen verzinnen, want aan "Heb hulp nodig" hebben wij tweakertjes niet zoveel aan :+
(Ik zal wel niet de enige zijn die dit zegt..niet persoonlijk bedoelt!)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Intel cpu's bouwen erg op geheugenbandbreedte voor performance, wat wil zeggen dat een P4 met pc133 niet vooruit te branden is. Buiten dat wil je gaan upgraden, maar als je de benchmarks er op na slaat zal je snel ontdekken dat de Athlon 1,3 vrijwel altijd een flink stuk sneller zal zijn dan een celly 2GHz.

Als je dus wilt upgraden voor weinig, kijk dan naar een AthlonXP, Sempron of Duron. Hierbij moet ik wel opmerken dat pc133 support ontzettend moeilijk gaat worden.

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 02:04
Lees P4 moederbord met SDR geheugen. Bestaan ze nog? eens en overweeg dan of dit wel echt is wat je wilt.......

Verwijderd

Heb hier zelf nog een Abit BL7, deze ondersteunt PC133 ram en kan aardig wat 478 pin's intel proc's aan. Probeer eens of er een pc boer is die hem nog heeft liggen. (heb hem ook al weer 3 en half jaar geleden gekocht).

Denk dat het vrij moeilijk gaat worden en je beter kan investeren in wat beter geheugen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Sorry, maar leer eerst eens een fatsoenlijke topictitle verzinnen, eentje zónder een overdaad aan uitroeptekens. Ik heb geen zin deze aan te passen. Check ook eerst eens de search en kijk eens op veilingsites voor b.v. i845 borden met PC133 ondersteuning.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.