Toon posts:

P4 moederbord met SDR geheugen. Bestaan ze nog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Pentium 4 moederbord waar ook SDR geheugen op kan. Dit zodat ik het geheugen uit mijn oude pc kan blijven gebruiken. Ik wil namelijk zo goedkoop mogelijk mijn pc zien te upgraden. (heb 512 mb pc133 geheugen, en een S478 Celeron 2Ghz liggen)
Nou zijn er vast wel weer van die mensen die gaan roepen "kijk eens in de pricewatch, daar staan er zat in", maar nergens staat er of ze met SDR of DDR geheugen werken. Om nou van alle 392 moederborden die er in staan na te gaan kijken of ze SDR ondersteunen is ook zo wat.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:21
Asus P4S533-X (3 x DDRAM + 2SDRAM combo)
pricewatch: Asus P4S533-X, SiS645DX (Lan, Sound)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 15:05

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 21:46:
Ik ben op zoek naar een Pentium 4 moederbord waar ook SDR geheugen op kan. Dit zodat ik het geheugen uit mijn oude pc kan blijven gebruiken. Ik wil namelijk zo goedkoop mogelijk mijn pc zien te upgraden. (heb 512 mb pc133 geheugen, en een S478 Celeron 2Ghz liggen)
Nou zijn er vast wel weer van die mensen die gaan roepen "kijk eens in de pricewatch, daar staan er zat in", maar nergens staat er of ze met SDR of DDR geheugen werken. Om nou van alle 392 moederborden die er in staan na te gaan kijken of ze SDR ondersteunen is ook zo wat.
Check dan gewoon de sites van de moederbordfabrikanten :)

http://usa.asus.com/products/mb/overview_p4.htm

Bij de bovenstaande link heb je bijvoorbeeld een overzicht van P4 moederborden van Asus.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx... Eens kijken of de lokale pc-boeren dit bordje ook hebben liggen. Mag mijn vriendje hem voor me in gaan bouwen :P
erik9287nl schreef op 11 december 2003 @ 21:56:
[...]

Check dan gewoon de sites van de moederbordfabrikanten :)

http://usa.asus.com/products/mb/overview_p4.htm

Bij de bovenstaande link heb je bijvoorbeeld een overzicht van P4 moederborden van Asus.
Niet alle fabrikanten hebben zo'n mooi lijstje waar je in een oogopslag kan zien wat er ondersteund wordt... Veelal moet je zelf per bord gaan opzoeken wat er wel en niet op kan, en dan ben ik over een week nog bezig met vergelijken.
Maar evengoed bedankt voor je link.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
pricewatch: GigaByte GA-8LS533, i845GL (Lan, Sound, Vga)

Leuk bordje, lekker goedkoop, SDRAMM erop, i845 chipset, video onboard

compleet met geluid en lan, uATX

Heb er paar maand geleden een zooi van bij een basisschool neergezet. Draaien prima voor dat soort appz (icm een celeron)

Alleen wel 400 FSB, maar dat was het punt niet met die celerons ;)

http://tw.giga-byte.com/M...ts/Products_GA-8LS533.htm

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2003 22:21 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik wil bij deze even de opmerking kwijt dat je met SDR geheugen een enorme rem op het bandbreedte van de bandbreedtehongerige P4 legt. Slechts een kwart van de efficiënte bandbreedte van de CPU wordt dan benut .. Dan kun je nog beter een P!!! nemen :o Neem daarbij het feit dat je ook nog een P4 Celeron hebt. De P4 Celerons presteren relatief slecht ten op zichte van de P4, maar dan bedoel ik ook slecht. De P4 architectuur heeft gewoon een sloot aan bandbreedte en cachegeheugen nodig. Die neem je dus weg door SDR te gebruiken en een CPU met de helft van de cache te nemen.

Het zal wel leuk zijn voor wat tikken, surfen en chatten, maar weest er terdege bewust van dat je op deze manier de slechtst denkbare CPU-geheugen combo hebt.

Zo, dat was mijn inbreng als Tweaker zijnde ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 15:05

Exigence

dnkroz

Voor het geld dat je met SDR+moederbord kwijt bent kun je bijna ook DDR+moederbord kopen.
Zoals gezegt scheelt dat _veel_. SDR+P4 is echt zonde van je geld. Als het nou ook 1/4 van de kosten zou zijn, dan was het wat anders geweest

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
mja je kan een mailtje sturen naar heron@chello.nl (komt toch al zat spam dus hoef adres niet te verbergen ;)) ik heb nog een bord voor je als je wil (Asus Mobo voor SD geheugen)

[ Voor 12% gewijzigd door Neo_TGP op 11-12-2003 22:29 ]

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 14:45
Tip: Verkoop die Celeron 2000 gauw aan iemand anders, en koop een Asrock K7VT2 bordje, of een ECS K7S5A. Duw er een AMD Duron 1600 (45 euro) of Duron 1800 (60 euro) in en je hebt een sneller systeem dan je op basis van een Celeron kan bouwen. Zie www.tomshardware.com voor benchmarks, de Duron 1600 verslaat een Celeron 2,6 :-)

Ow trouwens: Die K7VT2 en K7S5A supporten inderdaad SDR-SDRAM, let bij Asrock wel ff op >> ze hebben van de K7VM2 (die eerst ook SDR ondersteunde) nu een 3.0-revisie uitgebracht die géén SDR-slots meer heeft, dus zeker ff navragen!

Andere mainboards die SDR ondersteunen vind je bij PC-Chips (type weet ik zo ff niet uit mijn hoofd), en als je goed zoekt vind je nog de roemrucht Asus A7A266, op basis van de ALi MAGiK 1 chipset. Werkt prima, al issie niet supersnel.

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 11 december 2003 @ 22:21:
pricewatch: GigaByte GA-8LS533, i845GL (Lan, Sound, Vga)

Leuk bordje, lekker goedkoop, SDRAMM erop, i845 chipset, video onboard

compleet met geluid en lan, uATX

Heb er paar maand geleden een zooi van bij een basisschool neergezet. Draaien prima voor dat soort appz (icm een celeron)

Alleen wel 400 FSB, maar dat was het punt niet met die celerons ;)

http://tw.giga-byte.com/M...ts/Products_GA-8LS533.htm
Thnx... Helaas is het bordje niet meer te verkrijgen. De 3 bedrijven die in de pricewatch staan hebben hem alle 3 niet meer :(
BalusC schreef op 11 december 2003 @ 22:23:
Ik wil bij deze even de opmerking kwijt dat je met SDR geheugen een enorme rem op het bandbreedte van de bandbreedtehongerige P4 legt. Slechts een kwart van de efficiënte bandbreedte van de CPU wordt dan benut .. Dan kun je nog beter een P!!! nemen :o Neem daarbij het feit dat je ook nog een P4 Celeron hebt. De P4 Celerons presteren relatief slecht ten op zichte van de P4, maar dan bedoel ik ook slecht. De P4 architectuur heeft gewoon een sloot aan bandbreedte en cachegeheugen nodig. Die neem je dus weg door SDR te gebruiken en een CPU met de helft van de cache te nemen.

Het zal wel leuk zijn voor wat tikken, surfen en chatten, maar weest er terdege bewust van dat je op deze manier de slechtst denkbare CPU-geheugen combo hebt.

Zo, dat was mijn inbreng als Tweaker zijnde ;)
Ik weet dat het traag is... Maar aangezien mijn portomonaie zo goed als leeg is, en mijn mobo op instorten staat, leek dit mij de beste oplossing.
erik9287nl schreef op 11 december 2003 @ 22:25:
Voor het geld dat je met SDR+moederbord kwijt bent kun je bijna ook DDR+moederbord kopen.
Zoals gezegt scheelt dat _veel_. SDR+P4 is echt zonde van je geld. Als het nou ook 1/4 van de kosten zou zijn, dan was het wat anders geweest
Ik heb juist nog 512Mb SDR geheugen liggen. Het gaat dus puur om een bordje van +- € 50.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18
Die neem je dus weg door SDR te gebruiken en een CPU met de helft van de cache te nemen.
Tegenwoordig is het nog maar een kwart van de cache tov de "moderne" p4 :?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

volgens mij heb ik nog een Asrock P4 bordje liggen die SDR en DDR ondersteunt

deze

[ Voor 32% gewijzigd door Apie! op 12-12-2003 08:37 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jantje112 schreef op 12 december 2003 @ 08:23:
Tegenwoordig is het nog maar een kwart van de cache tov de "moderne" p4 :?
Heck, ja je hebt gelijk. Ik zat nog met mijn hoofd in 'vroeger'. Dat soort posts heb ik vroeger namelijk vaker gedaan en dan typ je dat hier weer 'automatisch' uit ;)
Neo_TGP schreef op 11 december 2003 @ 22:28:
mja je kan een mailtje sturen naar heron@chello.nl (komt toch al zat spam dus hoef adres niet te verbergen ;)) ik heb nog een bord voor je als je wil (Asus Mobo voor SD geheugen)
Apie! schreef op 12 december 2003 @ 08:35:

deze
Post ze in www.tweakers.net/aanbod

Knuffelbeer: kijk in www.tweakers.net/aanbod :P

Serieus: GoT is géén advertentieforum, stuur gewoon achterlangs een mailtje oid. MSN/ICQ/emailadressen staan gewoon in de MyReact B)

• Apie!

Apie!

woeps, was me ff ontschoten :)

I applo... aplolo...alopo...

sorry! :)

Blown past falling sands

Verwijderd

http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=32

MSI 845 pro2. Deze hebben ze nog bij www.sallandautomatisering.nl ("magazijnopruiming") voor nog geen 42 euro.

Linkje: http://is41.introweb.nl/c...043065f+NL/products/11098

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 08:58 ]

Verwijderd

doe het niet! koop gewoon dik PC3200 geheugen 2x256 van een goedkoop merk, echt, je krijgt er anders spijt van. met een gaar mobo en gaar ram komt die hele p4 niet tot z'n recht. dat ding is zo snel door de FSB en daar heb je weinig aan zonder RAM wat het bijhoud

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik wil bij deze even de opmerking kwijt dat je met SDR geheugen een enorme rem op het bandbreedte van de bandbreedtehongerige P4 legt. Slechts een kwart van de efficiënte bandbreedte van de CPU wordt dan benut .. Dan kun je nog beter een P!!! nemen :o
Nou, IMHO is het iets meer als 1/4 ;) Memory loopt op 133 MHz, de FSB op 400 MHz. Dat is dus 133/400 = 1/3.

Neemt niet weg dat het voor de CPU een fikse rem is, zeker in combinatie met de kleine cache.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zoals eerder genoemd de asus p4s533mx. prima bordje, heb er ervaring mee. anders raak je naar iets van asrock ofzo. die gigabytes hebben geen agp en alleen maar sdr. dan kan je er later geen ddr in zetten dus.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Vraagjes:
Hoe kom je erbij dat je huidige mobo op instorten staat?

Wat doe je met je pc internetten / games?

Is je windows installatie misschien zo vervuild dat je pc traag is?
Opzich is een P4 2.0 Celeron en 512 mb sdram namelijk helemaal niet zo'n slecht idee, tenzij je wilt gamen.

Verder, wat heb je nog meer in je systeem zitten, hoeveel watt voeding etc?

Als je wil gaan upgraden dan moet je idd kijken naar een P4 2.4 -533 met een P4 sdram moederbordje ja.. 2e hands misschien?

Verwijderd

Race Eend schreef op 12 december 2003 @ 21:32:
Als je wil gaan upgraden dan moet je idd kijken naar een P4 2.4 -533 met een P4 sdram moederbordje ja.. 2e hands misschien?
bijv.
http://www.asrock.com.tw/product/product_pepro-ht.htm

Behoorlijk nieuw hoor, ASRock bordjes zijn iha hartstikke goedkoop,
met een SIS chipsetje DDR (FSB 533) en Sdram, kun je altijd nog upgraden
er zijn er nog zat meer die DDR en SDR onddersteunen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 22:34 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op dit moment zal denk ik alleen SIS nog doorgaan met Sdram ondersteuning maar dat is gauw afgelopen. Ik heb zelf nog een oud P4 bordje van Gigabyte 8SMMLP liggen met alles on-board en met een SIS 650. De Asus P4S533MX is nu nog een recent mb dat vrij goed is. Ik was laatst nog een oud Intel 845GL moederbord met Sdram ondersteuning tegengekomen en dat was de GB 8LS533 geloof ik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

itsalex schreef op 12 december 2003 @ 22:53:
Op dit moment zal denk ik alleen SIS nog doorgaan met Sdram ondersteuning maar dat is gauw afgelopen. Ik heb zelf nog een oud P4 bordje van Gigabyte 8SMMLP liggen met alles on-board en met een SIS 650. De Asus P4S533MX is nu nog een recent mb dat vrij goed is. Ik was laatst nog een oud Intel 845GL moederbord met Sdram ondersteuning tegengekomen en dat was de GB 8LS533 geloof ik.
Gek, ik zie alleen nog SDRAM ondersteuning op nieuwe moederborden- DDR-SDRAM wel te verstaan. Of je moet met "Sdram" iets anders bedoelen dan SDRAM. Ik gok dat je SDR-SDRAM bedoelt :z

Verder is SiS momenteel vooral bezig de dual channel DDR kant op te gaan, geen enkel fabrikant komt nog met nieuwe SDR ontwerpen op de proppen- het is gewoon niet meer economisch interessant.

Ik kan trouwens goed in de geldproblematiek van de TS komen. Maar misschien een andere budget-neutrale suggestie die een stuk betere performance kan leveren:

verruil die Celly 2000 voor een Athlon XP 2000+ (of hoger, vast een of andere knuppel die dat zou doen :z ) en gooi er een K7S5A onder. Daar kun je je huidige SDR-SDRAM op kwijt en presteert het zeer redelijk. Voordeel van de Athlon is dat die veel minder bandbreedte-gevoelig is dan de Celly. Dat betekent dat de prestatieverlies door lagere bandbreedte van SDR tov DDR een stuk kleiner is. Iig maakt een AXP1700+ al gehakt van een Celly 2600, en dat als beiden uitgerust zijn met PC3200 DDR, dus als je bedenkt dat die verschillen bij minder bandbreedte groter gaan zijn, en dat jij een Celly 2000 hebt, niet een 2600, dan heb je zo een veel evenwichtiger systeem voor even weinig geld.

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Niet online
SDRAM bedoelt de topicstarter mee SDRAM 168 Pins dus het oude geheugen. Ik kan me begrijpen als je een goedkoop mb koopt en dan ben je maar 60 euro kwijt en je hebt een redelijk systeem. Waarom moet je dan een Athlon 2000xp aanschaffen met nieuw geheugen? Als hij gewoon een DDR+SDRAM combi neemt is er toch niets aan de hand. Toch? Het is alleen maar een systeempje en het moet zo goedkoop mogelijk.

Offtopic:
Ik ga je toch geen nieuwe auto verkopen terwijl je oude auto stuk is vanwege een kapotte uitlaat? Kan gewoon een nieuwe uitlaat eronder en het rijdt. Als voorbeeld en niets meer meebedoelt.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 09:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Apie! schreef op 12 december 2003 @ 08:35:

deze
Kun je mij misschien mailen? Het e-mail adres in je profiel lijkt dood te zijn... Namens mijn vriendin regel ik de rest voor haar...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• dion_b
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

itsalex schreef op 14 december 2003 @ 00:19:
SDRAM bedoelt de topicstarter mee SDRAM 168 Pins dus het oude geheugen. Ik kan me begrijpen als je een goedkoop mb koopt en dan ben je maar 60 euro kwijt en je hebt een redelijk systeem. Waarom moet je dan een Athlon 2000xp aanschaffen met nieuw geheugen? Als hij gewoon een DDR+SDRAM combi neemt is er toch niets aan de hand. Toch? Het is alleen maar een systeempje en het moet zo goedkoop mogelijk.
Je snapt hem nog niet he? :z

DDR is SDRAM, iedere mobo met 184p sloten voor DDR werkt dan ook met SDRAM, alleen niet het type dat TS al heeft. DDR tov SDRAM stellen is dan ook onzinnig, het is alsof je bier niet als alcoholhoudende drank beschouwt omdat er ook wijn is.

DDR mag je tegenover SDR zetten, want dat zijn beide vormen van SDRAM, net zoals zowel bier als wijn beide alcoholhoudende dranken zijn.

Duidelijk? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 14-12-2003 01:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
*knip*

Voor V&A hebben we www.tweakers.net/aanbod :) Hier was je ook achtergekomen als je gewoon netjes het hele topic doorneemt, zoals elk normaal mens.

[ Voor 83% gewijzigd door BalusC op 16-12-2003 07:20 ]

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• itsalex
  • Niet online
He Dion_b ik begrijp het wel maar wat hij wil is toch beginnen met PC133 geheugen en niet met DDR en ik begrijp het niet van jullie dat die wil beginnen met DDR geheugen en een AMD Athlon dat die dat koopt.

Ik heb hier nog een Intel Pentium IV 2 ghz en 256MB en 512MB Sdram PC133 en dan ga ik toch geen Amd Athlon kopen met DDR geheugen?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:27
Het is gewoon 'foute zuinigheid' zoals we dat hier noemen. Geef een paar centen meer uit en je hebt gewoon WEL een goed werkende oplossing. Het is trouwens nog niet lang dat de SDR bordjes nu uit de markt gewerkt worden, dus wat dat betreft heb je echt pech. Een half jaar geleden kon je ze nog zonder problemen vinden.....

• Apie!

Apie!

E-Vix schreef op 14 december 2003 @ 00:52:
[...]

Kun je mij misschien mailen? Het e-mail adres in je profiel lijkt dood te zijn... Namens mijn vriendin regel ik de rest voor haar...
done, maar dan vanaf m'n werk :)

Het mailadres in m'n profiel doet 't wel gewoon btw ik ontvang er gewoon mail (lees: spam :) ) op

Blown past falling sands

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

ECS K7S5A bordje met Duron1600? Kost bij elkaar misschien 70,- en dan ben je klaar

specs

Verwijderd

de k7s5a is al vervangen door de snellere variant l7s7a2 die ook nieuwe features sport, ( USB2, AGP8 , DDR400 supprt ) en die is ook beter te overclocken. Heb zelf een en die draait perfekt . Heb gehoord dat die mobo 40 euro kost in NL :S wat vet goedkoop is voor de performance dat je krijgt

Verwijderd

dominator schreef op 16 december 2003 @ 08:47:
Het is gewoon 'foute zuinigheid' zoals we dat hier noemen. Geef een paar centen meer uit en je hebt gewoon WEL een goed werkende oplossing. Het is trouwens nog niet lang dat de SDR bordjes nu uit de markt gewerkt worden, dus wat dat betreft heb je echt pech. Een half jaar geleden kon je ze nog zonder problemen vinden.....
Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor 4 tientjes heb je een goed nieuw moederbord. De PC zal geen hardloper worden, maar het zal allemaal gewoon goed werken. Eerder in het topic werd al aangegeven, dat er even niet met geld gesmeten kan worden, omdat het even krapaan is. Dan kun je het toch gewoon best een halfjaartje of een jaartje doen met wat je hebt? Voor een paar tientjes meer, heb je wat beters inderdaad. Maar dan.... heb je voor nog een paar tientjes meer weer wat beters. En dan.... heb je voor een paar tientjes meer weer wat beters. Zo kun je bezig blijven. (Merk ik wel met mijn PC-regeling. Ik begon met zo'n 1500 euro en zit nu al op de 1750, gewoon elke keer voor een paar tientjes meer iets beters...)

Ik kan me best voorstellen, dat ze zoeken naar de goedkoopste oplossing.

Verwijderd

deze heeft maar 2x ddr en 2x sdram. spreek helaas uit ervaring :+
Maar die sis chipset is echt raal, ook de onboard netwerkkaart laat te wensen over.

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 09:21:
[...]

deze heeft maar 2x ddr en 2x sdram. spreek helaas uit ervaring :+
Maar die sis chipset is echt raal, ook de onboard netwerkkaart laat te wensen over.
wat is daar mis mee? ik verkoop die sis 650/651 dingen al een eeuwigheid zonder noemenswaardige problemen. ook gebruik ik die sis 900 onboard nic al een jaar in mijn eigen pc waarvan ik nogal wat data heen en weer gooi. prima.

• itsalex
  • Niet online
Die Sis 650/651 heb ik net als SMVS NOOIT problemen mee. Alles werkt perfect erop. Die SIS 900 is ook perfect en het geluid is prima. Voor kantoormachine hoef je niet meer te hebben dan dit. Ik heb van Asus de Pundit met deze chipset en ik moet zeggen geen enkel probleem met de hele chipset!!!! Minder dan met Intel waar je ook nog weer de INF moet installeren netals de Via en voor Sis hoef je niet zoveel te installeren en het werkt ook in een keer onder W98.

Ik ben nu de Sis 661FX moederbord aan het verkopen en daar zijn ook helemaal geen problemen tot nu toe mee. Ik heb meer problemen gehad met de Via alles in 1 dan met Sis netals met Intel heb ik ook veel problemen mee gehad.

• stylezzz
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 09:13:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Voor 4 tientjes heb je een goed nieuw moederbord. De PC zal geen hardloper worden, maar het zal allemaal gewoon goed werken. Eerder in het topic werd al aangegeven, dat er even niet met geld gesmeten kan worden, omdat het even krapaan is. Dan kun je het toch gewoon best een halfjaartje of een jaartje doen met wat je hebt? Voor een paar tientjes meer, heb je wat beters inderdaad. Maar dan.... heb je voor nog een paar tientjes meer weer wat beters. En dan.... heb je voor een paar tientjes meer weer wat beters. Zo kun je bezig blijven. (Merk ik wel met mijn PC-regeling. Ik begon met zo'n 1500 euro en zit nu al op de 1750, gewoon elke keer voor een paar tientjes meer iets beters...)

Ik kan me best voorstellen, dat ze zoeken naar de goedkoopste oplossing.
Ik bied gewoon een GOEDE oplossing aan. Je kan de kantjes er nog wel af gaan lopen met dit soort lapmiddeltjes door eventueel 2e hands bordjes te gaan plaatsen maar wie weet kost het je alleen maar geld EN ergernis. Jouw argument van 'iedere keer een paar tientjes' raakt natuurlijk kant nog wal, het gaat hier over een goede en goedkope oplossing. Niet over het uitzoeken van nieuw speelgoed d.m.v. pc-prive......

• smvs
  • Niet online
itsalex schreef op 16 december 2003 @ 09:46:
Ik ben nu de Sis 661FX moederbord aan het verkopen en daar zijn ook helemaal geen problemen tot nu toe mee. Ik heb meer problemen gehad met de Via alles in 1 dan met Sis netals met Intel heb ik ook veel problemen mee gehad.
welk bordje? de 661fx is idd de volgende stap, kan je mooi 800fsb p4's op prakken. ik heb ze al gezien van gigabyte en van asus, alleen zowel ecl als bascomputers heeft geen van beide bordjes nog in het assortiment. beetje jammer. ik zie nu dat asrock er ook eentje heeft, alleen alhoewel ik zelf asrock draai, heb ik er in het verleden net ff teveel gezeik mee gehad. (slechte serie g-pro's gehad waar ik nog nachtmerries van heb)

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 16-12-2003 09:56 ]

Verwijderd

dominator schreef op 16 december 2003 @ 09:48:
[...]

Ik bied gewoon een GOEDE oplossing aan. Je kan de kantjes er nog wel af gaan lopen met dit soort lapmiddeltjes door eventueel 2e hands bordjes te gaan plaatsen maar wie weet kost het je alleen maar geld EN ergernis. Jouw argument van 'iedere keer een paar tientjes' raakt natuurlijk kant nog wal, het gaat hier over een goede en goedkope oplossing. Niet over het uitzoeken van nieuw speelgoed d.m.v. pc-prive......
Wie heeft het over een tweedehands bordje? Die dingen zijn, met een beetje zoeken, nog best te vinden. En voor een Celeron is het misschien niet de ideale oplossing, maar het werkt gewoon.

Ik weet niet of je vaak PC's samenstelt voor andere mensen, maar dan merk je dus, dat bij het zoeken naar een goede en goedkope oplossing je toch echt iedere keer voor een paar tientjes iets beters hebt. Mensen zijn daar gewoon gevoelig voor. "Ik geef niet veel meer uit, maar krijg wel iets beters." Mocht er nou besloten worden om voor een duron te gaan, dan is het verschil met een goedkope athlon weer niet echt groot. En dat is weer beter. Maar die Athlon komt bijv. weer beter tot z'n recht op een iets beter moederbord. Scheelt maar een paar tientjes, maar wel weer beter. Zo blijf je echt bezig.

Maargoed, de TS heeft in zijn startpost duidelijk aangegeven waar het topic over gaat: een goedkoop moederbord met SDR-SDRAM ondersteuning voor de Celeron 2 GHz die er nog ligt.

Het feit, dat jij met een oplossing "van een paar tientjes meer" aan komt dragen, bewijst al, dat ik wat dat betreft dus wel gelijk heb.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik vind dat Bazzh wel ergens gelijk heeft. Als de TS zich maar bewust is van de beperkingen, is er niets op tegen om nog een mobo op de kop te tikken voor zijn SDR SD-RAM en Celly 2000. Voor internetten en office taken is het meer dan zat. Voor een paar tientjes ben je dan klaar en kun je weer even vooruit.

Ik heb niet zo lang geleden voor een soortgelijke keus gestaan: 120 euro uitgooien voor een Celly 1300 Tualatin met slot-T adaptor voor in mijn oud Asus P2B of een nieuw mobo+CPU+mem. Het laatste had veel meer performance opgeleverd voor niet eens zoveel meer geld. Toch heb ik alles laten zitten en de eerste optie genomen. Alhoewel het niet state-of-the-art is voldoet de PC nu nog steeds prima en dingen als UT2003 lopen nog naar behoren.

edit:
Een collega van mij ook: een paar maanden geleden ging een Gigabyte BX2000 mobo in de PC van zijn dochter kaduuk. Ook hij heeft ervoor gekozen om voor 40 euro in een webwinkel uitverkoop een Asus CUBX mobo op de kop te tikken en dat erin te zetten. Mobo was zo verwisseld en gaan met die (oude) banaan. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door EXX op 16-12-2003 10:15 . Reden: toevoeging ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 10:04:
[...]
Ik weet niet of je vaak PC's samenstelt voor andere mensen, maar dan merk je dus, dat bij het zoeken naar een goede en goedkope oplossing je toch echt iedere keer voor een paar tientjes iets beters hebt. Mensen zijn daar gewoon gevoelig voor. "Ik geef niet veel meer uit, maar krijg wel iets beters."
Doe ik wel eens ja. (krijg je als je in een computer winkel werkt ;) ) Ik draag gewoon een oplossing aan waarin IK vertrouwen heb en niet de meest goedkope oplossing waarmee ik nog 6 maanden gezeik aan me hoofd heb omdat het niet soepel werkt. Zien ze ergens anders in hun ogen een betere koop, be my guest en schaf het vooral aan. Maar kom dan achteraf niet bij mij aankloppen om service, want die kan je dus vergeten..... :D

* stylezzz heeft zich een paar keer flink in de vingers gesneden door voor 'mooie prijsjes' dingen te regelen voor buren/vrienden/kennissen.....
Pagina: 1