[Policy / richtlijnen GoT] Groeten en naam er onder

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ik weet niet of dit nou in SeM of in LA thuishoort - maar alle mods tegelijk schoppen leek me een beetje overdreven, dus drop ik hem hier :Y)

Het valt me de laatste tijd op dat er steeds meer (relatief nieuwe) users zijn, die hun naam onder een post zetten en groeten. Is volgens mij niet helemaal conform de richtlijnen op GoT. Daarnaast is het zeker voor de vaste GoT'ters redelijk irritant te noemen :(

Ik kan zo 123 niet aangeven op welke subfora het vaker voorkomt. HK zal wel meevallen gok ik zo :+ , maar ik weet wel dat het de laatste tijd weer steeds vaker voorkomt over de subfora heen.
Iedere keer kijk ik voordat ik een gebruiker er op wijs dat ie niet hoeft te groeten even naar zijn / haar profiel. Soms zijn het nieuwe users (die kan ik het de eerste paar post niet echt kwalijk nemen), maar ik ben er ook al tegen gekomen met iets van 100 posts, en dan mag je toch verwachten dat ze zich gewoon aan de regels houden lijkt me :)

Kortom: het zou fijn zijn als hier wat beter op gelet kon worden B) Ik realiseer me net wel dat dit eigenlijk een verkapt verzoek is tot het strenger modereren...maar toch moest het me even van het hart :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Het is me al een paar keer opgevallen in Fotografie oa, met relatief nieuwe users die minder dan 10 posts hadden. Goed dat je het meldt, want als meerdere mensen het gaan doen gaan andere 'nieuwelingen' meedoen en wordt het een groot 'Groetjes/Greets'-festijn :)

LinkedIn
Instagram

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Och jee. Van die topics waarin een nieuwe user enthousiast een nieuw topic opent en vervolgens een lijsje krijgt met wat hij allemaal wel niet fout heeft gedaan. Persoonlijk irriteer ik mij meer aan die verbeteringen, dan aan het groeten zelf. In een startpost boeit zo'n groet naar mijn mening al helemaal niet, zodra iemand het echt onder elke reply doet zou iemand er wel eens wat van kunnen zeggen ja. Maar, het valt mij totaal niet op dat dat zo vaak gebeurd.

🌞🍃

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

The_Eagle schreef op 23 september 2004 @ 09:09:

Kortom: het zou fijn zijn als hier wat beter op gelet kon worden B) Ik realiseer me net wel dat dit eigenlijk een verkapt verzoek is tot het strenger modereren...maar toch moest het me even van het hart :)
Er is een standaard mailtje, dat Mods uit de admin kunnen sturen, als hen dit opvalt ...
Meestal is dat toch wat prettiger dan een Modbreak of een PushMessage ...

Maar uiteindelijk hoort zoiets ook een beetje bij de 'forum-mores' op GoT, mensen pikken dat zeer snel op als ze een paar posts meer doen op GoT en wat vertrouwder zijn met de manier waarop het hier gaat.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik krijg zelf niet de indruk dat het veel vaker voorkomt dan een tijd terug maar dat kan per subforum verschillen denk ik.

Het is iets waar ik in het verleden vaak wel wat van zei mocht ik het tegenkomen. Overigens is het volgens mij geen issue die in de irritatie top-10 terugkomt ;)

Echter wat Remy al zegt, goed gedrag doet goed volgen dus erop letten kan zeker geen kwaad :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 13:45
Ik ben het best wel met DataBeest eens..
Vergeet niet dat zo'n nieuwkomer het ook alleen maar goed bedoelt. Natuurlijk is het niet nodig op zo'n groot forum en gaat het bij elke post irriteren. Vandaar dus dat er ook zo'n regeltje is gekomen.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat als zo'n nieuwkomer er meteen hard op aangeproken wordt, dit ook niet als een warm welkom ziet :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik irriteer me er niet zozeer aan. Als een nieuwe user het in de topicstart doet, oké. Maar als hij/zij het herhaaldelijk in élke reply zet, dan wijs ik de user even subtieltjes middels een [OT] op, zolang de andere users het nog niet hebben gedaan :) Met de tijd zal het de nieuwe user heus wel opvallen dat "niemand" hier zit te groeten en zal hij/zij het op den duur ook wel laten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 23-09-2004 10:31 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47

André

Analytics dude

Mwah, je kunt hem er dan toch 1 keer subtiel op wijzen, ook als user zijnde :)

gr.
André

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

André schreef op 23 september 2004 @ 10:35:
Mwah, je kunt hem er dan toch 1 keer subtiel op wijzen, ook als user zijnde :)

gr.
André
Het kan, maar wees er heel voorzichtig mee en laat het liever aan de modjes (en de wannabees :P ) over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik denk dan het voor een 'verse' poster een gebaar van 'ik groet maar, dan ben ik welkom' is en dat we er niet meer achter hoeven te zoeken. Post-ie vaker en gaat het bij herhaling gebeuren, ook ergens middenin een thread waar hij heeft kunnen constateren dat het geen gewoonte is - hoewel ik lees ook wel vaak van die "hé XXX, ook online"-achtige opmerkingen...

Volgens mij lost het zichzelf op; misschien dat jullie (MODS) ervaring uitwijst dat het broodnodig is?

offtopic:
Hé Remy, is die typefout in je icon-tekstje bewust of het gevolg van een karaktertrekje? :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met stom. Hoe storend is dat nou dat af en toe één user een keer groeten onder z'n posts zet?

Als dat vaak voorkomt wordt een user er wel op gewezen, maar met 80 'nieuwe' users per dag ga je het nou eenmaal een aantal keer tegenkomen :)

[ Voor 50% gewijzigd door elevator op 23-09-2004 10:46 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wmb. hoort de regel bij de tips bij het starten van een topic en niet bij de policy.
Ik stoor me totaal niet aan het groeten onder posts en iemand straffen hiervoor vind ik absurd.

Who is John Galt?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:34

momania

iPhone 30! Bam!

justmental schreef op 23 september 2004 @ 10:48:
Wmb. hoort de regel bij de tips bij het starten van een topic en niet bij de policy.
Ik stoor me totaal niet aan het groeten onder posts en iemand straffen hiervoor vind ik absurd.
idd :)

Het is niet echt een regel. Meer een melding aan een nieuwe gebruiker dat het niet nodig is om te groeten en al helemaal niet met je naam erbij aangezien die toch bij elke post staat.

Na een paar replies heeft een nieuwe user dan heus wel door dat hij op een discussion board zit waarbij je niet constant afscheid van elkaar neemt en dus ook niet hoeft te groeten :)

Echt vervelend vind ik het persoonlijk ook niet als nieuwe users dat doen, en het lijkt mij nou ook niet een belangrijk punt om een nieuwe user direct duidelijk te maken. Andere policy zaken zijn wat dat betreft wel belangrijker :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Kijk, dit is nou waar ik me aan stoor op GoT, no offense, maar ik vind dat sommige mensen verschrikkelijke zeikerds zijn en denken dat ze alles zijn op dit forum....

Ja, er komen hier een hoop n00bs, en nieuwe users....maar denk er eens aan hoe jij begonnen bent.....

Ik zit hier nu ook al een tijdje, ik post alleen niet zo veel, vind het veel leuker om de reacties van mensen te lezen en ik haal daar vaak genoeg het antwoord op mijn eigen vragen uit.
Dat niet iedereen dit kan is natuurlijk gene privilege, voor sommige mensen is het gewoon moeilijk om te lezen, dwz dat ook sommige regels er bij in schieten, en daar zijn de mods nu voor, om de mensen erop te wijzen dat ze een foutje begaan zijn, met de daarbij behorende link naar de faq en regels, of een ander verwijs hiernaar...

Het komt mij vaak genoeg voor dat er hier enkele mensen behoorlijk uit de hoogte lopen te doen, en dat terwijl ze er zelf ook niet al te veel verstand van hebben....

Ik heb een 8 jarige opleiding achter de rug en zelfs ik weet nog lang niet alles, niemand kan alles weten en daarom vind ik niet dat je een heel topic alleen maar over het feit dat iemand zijn naam onder een topic zet en daarbij groet (wat eigenlijk best netjes is, al zeg ik het zelf :) ) omdat dit nu toevallig een nieuwe member is.

Ik snap ook wel dat sommige mensen zich storen aan het feit dat er verschillende malen foutjes gemaakt worden die meerdere keren langskomen, maar hou er wel rekening mee dat dit op een humane manier opgelost moet worden, dus hierbij mijn schop aan de modjes :

Jullie verrichten goed werk, geen problemen mee, het enige wat ik aan te merken heb is dat er heel vaak een topic gesloten wordt met een irritatie reply van jullie modjes waarmee mensen gewoon heel vaak de grond in gestampt worden en ZELFS geeneens mee geholpen worden.

Dat is alles wat ik vandaag te melden heb en daar zullen jullie het mee moeten doen!

Wabbawabbawabbawabba

• Remy

Remy

Jullie verrichten goed werk, geen problemen mee, het enige wat ik aan te merken heb is dat er heel vaak een topic gesloten wordt met een irritatie reply van jullie modjes waarmee mensen gewoon heel vaak de grond in gestampt worden en ZELFS geeneens mee geholpen worden.
Heb je voorbeelden? Anders kunnen we met dergelijke feedback vrij weinig :) mensen de grond in stampen of irritatie-replies is zeker niet een taak van de moderators, in ieder geval.

LinkedIn
Instagram

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Remy schreef op 23 september 2004 @ 10:58:
[...]
Heb je voorbeelden? Anders kunnen we met dergelijke feedback vrij weinig :) mensen de grond in stampen of irritatie-replies is zeker niet een taak van de moderators, in ieder geval.
Op dit moment heb ik niet echt meer een topic voor je wat ik als voorbeeld kan geven maar kan me er nog wel 1 herinneren..

"Als je hier alleen maar komt om nutteloze vragen te stellen kan je voor mijn part meteen ophoepelen"

Vond ik toch best grof eerlijk gezegd (en dit is nog geeneens de ergste die ik tegen gekomen ben)

Wabbawabbawabbawabba

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Remy schreef op 23 september 2004 @ 10:58:
[...]
[advocaat van de duivel-modus]

Zoek eens op slotje na 2 posts? :)

[/advocaat van de duivel-modus]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit soort replies wat jij beschrijft komt volgens mij alleen voor wanneer de TS'er ook onbehoorlijk is of grof. Dan is het imo prima dat de moderator ook wat harder er op in hakt :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Er is afaik ook nooit voor gestraft. Ik zeg wel eens wat van maar dan subtiel in deze richting:
die groetjes onder je post hoeven trouwens niet, wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten ;) Daar je naam al naast en boven je post staat maakt het het topic fijner te lezen als je je posts lekker compact houdt :)

Professionele website nodig?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

KatirZan schreef op 23 september 2004 @ 10:53:

... dat er heel vaak een topic gesloten wordt met een irritatie reply van jullie modjes waarmee mensen gewoon heel vaak de grond in gestampt worden en ZELFS geeneens mee geholpen worden.
Eventjes een uitleg, binnen de crew is men ook van mening dat het beter is om nette sluitposts neer te zetten;
Een moderator die in zijn sluitposts of modbreaks te ver gaat, kan ook te horen krijgen dat hij dat netter moet doen, en binnen het beleid wordt er ook een poging gedaan om ook respectvol te blijven ten opzichtte van mensen wiens topic gewoon volgens de regels afgesloten moet worden ...

Een tweede is of mensen zich aangevallen voelen, soms zie je dat mensen waarvan een thread is afgesloten op een nette manier, met een correcte verklaring, een linkje naar de beleidsregels:
alsnog heel erg boos reageren, gewoonweg omdat ze misschien niet helemaal antwoord krijgen op hun vraag ...

In dat geval moeten gebruikers ook reageren dat GoT geen 'vraagjes-helpdesk' is, en dat het ook weinig zinnig is om die verkeerde indruk te wekken door aanhoudend 'vriendelijk en behulpzaam' te blijven.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

We Are Borg schreef op 23 september 2004 @ 11:09:
Dit soort replies wat jij beschrijft komt volgens mij alleen voor wanneer de TS'er ook onbehoorlijk is of grof. Dan is het imo prima dat de moderator ook wat harder er op in hakt :)
Bij de posts die ik gezien/gelezen heb is dit dus echt niet het geval.

Ik blijf erbij dat de irritatie van de mods tegenover de nieuwe gebruikers niet naar behoren is.

Ik vind het grof en ongepast dat sommige topics met een grove manier behandeld worden ondanks dat de TS een vraag stelt die niet grof is of grof bedoelt is (laat ik het dan maar zo zeggen ;) )

Op veel forums kom ik soortgelijk "gedrag" tegen wat er bij mij op neer komt dat de mod in kwestie een godsgevoel heeft en dat flink wil laten blijken.

Iedereen op dit forum is menselijk, dus is het vanzelfsprekend dat alles op een humane manier behandeld moet worden. (punt!)

Wabbawabbawabbawabba

• Remy

Remy

Oh, KatirZan zal deze bedoelen in SG:
Op zoek
En zijn 2e topic speciaal voor Basszje heb ik gesloten:
Voor basszje
Topicstart van 1e topic:
KatirZan schreef op 18 maart 2004 @ 12:24:
Wie o wie wil mij helpen met een motorschema van mijn Volkswagen Scirocco 16v GTX KR-motor?
Even serieus KatirZan, een dergelijke topicstart laat toch niet zien dat je er zelf al moeite voor gedaan hebt? :) Dat kunnen andere users of moderators echt niet ruiken. De reden dat er altijd om zo volledig mogelijke topicstarts worden gevraagd is niet om users weg te pesten, maar juist om ze zo goed mogelijk te kunnen helpen. Kristallen bollen zijn schaars enzo, en zomaar een vraag 'dumpen' op een forum als dit staat toch een beetje scheef ;)

Maar dit topic ging eigenlijk over groeten onder posts, laten we ons daarop concentreren graag ;)

KatirZan: als je hierover nog door wilt gaan: graag met mij (of Basszje eventueel) mailen, niet in dit topic graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 23-09-2004 11:24 ]

LinkedIn
Instagram

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Remy schreef op 23 september 2004 @ 11:23:
Oh, KatirZan zal deze bedoelen in SG:
Op zoek
En zijn 2e topic speciaal voor Basszje heb ik gesloten:
Voor basszje
Topicstart van 1e topic:
[...]
Even serieus KatirZan, een dergelijke topicstart laat toch niet zien dat je er zelf al moeite voor gedaan hebt? :) Dat kunnen andere users of moderators echt niet ruiken. De reden dat er altijd om zo volledig mogelijke topicstarts worden gevraagd is niet om users weg te pesten, maar juist om ze zo goed mogelijk te kunnen helpen. Kristallen bollen zijn schaars enzo, en zomaar een vraag 'dumpen' op een forum als dit staat toch een beetje scheef ;)

Maar dit topic ging eigenlijk over groeten onder posts, laten we ons daarop concentreren graag ;)

KatirZan: als je hierover nog door wilt gaan: graag met mij (of Basszje eventueel) mailen, niet in dit topic graag.
Juistem :)

Om dit onderwerp even te sluiten en verder te gaan waar dit topic voor bedoeld was hier even snel mijn algemeen antwoord : sommige mensen zoeken ook echt wel :) net als ik in dat topic wat gesloten was :) het probleem met baszzje was opgelost en voor zover ik weet is er een excuus gemaakt van beide kanten (doe veel per dag dus dat weet ik ook precies niet meer) maar vaak gebeurt het op zo'n manier dat er niet meer geluisterd wordt door een mod in kwestie....dat is mijn punt en hierbij het topic weer aan de TS :P

Wabbawabbawabbawabba

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

KatirZan, als zulke 'negatieve indrukken' voorkomen, is het zeker iets dat we pogen te vookomen ...
waar we op pogen te letten

Overigens is het wel zo dat als je dit soort 'abstracte' beschuldigingen blijft doen; het heel normaal is dat je dan ook met feitelijke onderbouwing komt, eventueel hier (dit zal niet opgevat worden als een aanval naar de mods die die sluitmessage geplaatst hebben) ..

Of anders kun je via mail hierover een privaat gesprek voeren met moderatoren, eventueel een 'bemiddelaar' inroepen, die poogt ook kritisch naar zo'n voorval te kijken (helemaal onafhankelijk is die niet, aangezien deze ook deel uitmaakt van de crew, maar hij zal waarschijnlijk wel misschien een andere blik hebben, of zoiets op een andere wijze kunnen uitleggen)

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 23-09-2004 11:30 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

KatirZan schreef op 23 september 2004 @ 11:23:
[...]

Bij de posts die ik gezien/gelezen heb is dit dus echt niet het geval.

Ik blijf erbij dat de irritatie van de mods tegenover de nieuwe gebruikers niet naar behoren is.

Ik vind het grof en ongepast dat sommige topics met een grove manier behandeld worden ondanks dat de TS een vraag stelt die niet grof is of grof bedoelt is (laat ik het dan maar zo zeggen ;) )

Op veel forums kom ik soortgelijk "gedrag" tegen wat er bij mij op neer komt dat de mod in kwestie een godsgevoel heeft en dat flink wil laten blijken.

Iedereen op dit forum is menselijk, dus is het vanzelfsprekend dat alles op een humane manier behandeld moet worden. (punt!)
Ben het er mee eens dat een net slotje de voorkeur heeft boven de wijze die jij hierboven beschrijft. Wat je wel eens ziet bij nieuwe users dat ze na een eerste slotje rustig een tweede (en soms zelfs 3e) topic starten met dezelfde vraag, dat wekt niet alleen bij modjes maar ook bij users vaak irritatie op, een bot slotje is dan misschien niet humaan maar wel o zo begrijpelijk ;)

Overigens zie je een bot slotje niet als een nieuwe user een goede/degelijke topicstart doet en laat zien dat hij/zij er zelf al wat aan gedaan heeft ;)

Ontopic
Groeten is niet altijd storend, tenzij het na iedere post is. Dan zou je een gebruiker er op een vriendelijke manier (offtopic) op kunnen wijzen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Even voor de goede orde (na alle replies gelezen te hebben): Ik vind absoluut niet dat mensen gestraft moeten worden voor groeten en het zetten van hun naam onder een post. Hoe jaag je mensen weg? :+ Kan nooit de bedoeling zijn :)

Mijn insteek voor dit topic was (en is) dat het me de laatste tijd opgevallen was dat er steeds meer users groeten en hun naam onder een post zetten, terwijl ze bij de registratie kunnen lezen dat dat niet hoeft / storend kan zijn.

Ik heb het onder de aandacht gebracht om de mods er op te wijzen, en omdat ik het ook regelmatig zie gebeuren dat er halve flames ontstaan wanneer er door een "normale" GoT'ter op gewezen wordt. Daar moet dan wel bij gezegd worden dat dat soort topics meestal idd van een dusdanige zelfwerkzaamheid getuigen (niet goed gezocht enzo) dat ze vrij snel gesloten worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

The_Eagle schreef op 23 september 2004 @ 11:57:
Even voor de goede orde (na alle replies gelezen te hebben): Ik vind absoluut niet dat mensen gestraft moeten worden voor groeten en het zetten van hun naam onder een post. Hoe jaag je mensen weg? :+ Kan nooit de bedoeling zijn :)

Mijn insteek voor dit topic was (en is) dat het me de laatste tijd opgevallen was dat er steeds meer users groeten en hun naam onder een post zetten, terwijl ze bij de registratie kunnen lezen dat dat niet hoeft / storend kan zijn.

Ik heb het onder de aandacht gebracht om de mods er op te wijzen, en omdat ik het ook regelmatig zie gebeuren dat er halve flames ontstaan wanneer er door een "normale" GoT'ter op gewezen wordt. Daar moet dan wel bij gezegd worden dat dat soort topics meestal idd van een dusdanige zelfwerkzaamheid getuigen (niet goed gezocht enzo) dat ze vrij snel gesloten worden.
Idd, en dan komen we weer tot het punt wat ik bracht, dat niet voor alle mensen lezen 1 van de makkelijkste dingen is :) ik persoonlijk vind het niet storend als iemand de groeten doet, wat ik echter wel storend vind is dat ze hun naam onder de post zetten, terwijl iedereen dat kan zien aan de user zelf die het plaatst :)

Wat ik vind, persoonlijke mening komt vaak ter orde in dit topic van mijn kant :P ,is dat iemand niet bekritiseert moet worden op een groet of een naampje, eerder een corrigerende tik mbt het plaatsen van een fatsoenlijke reply dat dit niet hoeft :) kwestie van dat is natuurlijk dat mensen wel zichzelf moeten kunnen uitdrukken, anders krijg je alsnog een flamewar :P

Wabbawabbawabbawabba

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Ach, meestal pakken users 't wel vlot op. Ik bedoel, ze zien 99,9% van de medebezoekers geen groetjes onder de posts zetten, dat is wel een duidelijk signaal :)

Overigens heb ik zelf niet het gevoel dat dit groetjes en/of naam onder de posts nou echt duidelijk vaker voorkomt dan voorheen. Hoe dan ook, je daar als user of crew vreselijk druk om maken en er bijvoorbeeld direct op in te hakken zie ik als behoorlijk kansloos. Bij veelvuldig gebruik een off-topic melding of PM is meer dan voldoende :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik durf het bijna niet te zeggen......... maar je kunt je wel overal aan gaan irriteren dan. Zo'n nieuweling pikt het idd snel genoeg op. Niet op alle slakken zout gaan leggen, dat maakt het alleen maar heeeel erg irritant voor jezelf ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Overigens, het milde 'niet ingrijpen' leidt vermoedelijk tot minder flamen en zo, omdat men geen slecht voorbeeld van 'bot afzeiken' o.i.d. krijgt en niet op het idee wordt gebracht. Velen zullen immers terecht commentaar vaak niet van trollen kunnen
onderscheiden. Terecht vind je het pas als je weet waarom :)

In dat kader, ook het bekende RTFM, lees de FAQ, is vaak niet echt vriendelijk voor vers posters. Omdat zeer velen dat gewoon niet doen. Ik ook niet altijd. Ik zit weleens op mijn werk (ander compu, geen manual, probleem schiet me tebinnen) en dan krijg ik de - op zich dus terechte - RTFM's om mijn oren, dan was ik gewoon weer te enthousiast met posten. Niet echt leuk, maar toch ook niet echt nodig?

Overigens, ik vind het taalgebruik van de meeste mods en posters best mild hoor :) Af en toe een mod die met het verkeerde been uit bed is gestapt is dan natuurlijk gewoon pech.

• Outerspace
  • Laatst online: 16:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm. ik vind dat het af en toe een keer kan voorkomen.
Het is imo niet storend, en als het wel storend is zeg ik er wel wat van. Dan wel op een nette manier, of gewoon met een TR :)

En het is vaak zo, dat onervaren users op GoT dit soort verschijnselen tonen, dus als je hen netjes helpt, is het probleem ook vaak snel opgelost.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Verwijderd

KatirZan schreef op 23 september 2004 @ 12:33:
[...]

Idd, en dan komen we weer tot het punt wat ik bracht, dat niet voor alle mensen lezen 1 van de makkelijkste dingen is :) ik persoonlijk vind het niet storend als iemand de groeten doet, wat ik echter wel storend vind is dat ze hun naam onder de post zetten, terwijl iedereen dat kan zien aan de user zelf die het plaatst :)

Wat ik vind, persoonlijke mening komt vaak ter orde in dit topic van mijn kant :P ,is dat iemand niet bekritiseert moet worden op een groet of een naampje, eerder een corrigerende tik mbt het plaatsen van een fatsoenlijke reply dat dit niet hoeft :) kwestie van dat is natuurlijk dat mensen wel zichzelf moeten kunnen uitdrukken, anders krijg je alsnog een flamewar :P
Nofi, maar als je al meer dan een jaar meeloopt hier een bijna 300 posts hebt, dan mag er wel van je verwacht worden dat je de FAQ hebt gelezen en de letters G, O, L en E op je toetsenbord kunt vinden :)
Wanneer een nieuwe user dit doet zie ik vrijwel alleen maar vriendelijke slotjes.

Verwijderd

Ikzelf heb meestal er niet zoveel problemen mee als het normale nicks of irl namen zijn maar heb er een hekel aan als het van die namen of nicks zijn als 'bReEzAh' of 'I0wnYou' (patserig dus). Maar ja dat is puur persoonlijk en waar trek je de grens :P

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 18:44:
Ikzelf heb meestal er niet zoveel problemen mee als het normale nicks of irl namen zijn maar heb er een hekel aan als het van die namen of nicks zijn als 'bReEzAh' of 'I0wnYou' (patserig dus). Maar ja dat is puur persoonlijk en waar trek je de grens :P
Misschien mis ik het volledig, maar wat heeft dit met het groeten te maken :?

DM!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 05:27
Persoonlijk vind ik dat het helemaal van de situatie afhangt. Als het een duidelijke TS is waar duidelijk wordt omschreven wat de problemen zijn en wat er zelf gedaan is maakt het mij absoluut niet uit of er gegroet wordt of niet. Tis meer een teken van beleefdheid naar de lezer van de TS. Bij de famous one-liners vind ik het wel storend. Ten eerste omdat de TS dan niks zelf heb gedaan en vervolgens het ook nog eens probeert goed te maken door "vriendelijk te zijn"

Verwijderd

Dat is dus exact wat ik ooit (lang lang geleden, in een sterrenstelsel ver hier vandaan) ook dacht. En nog steeds denk.

Daarom staat het ook in de W&G topicstart checklist en diverse FAQ's (aangezien een aantal op een oude W&G FAQ is gebaseerd ;). Dat vind ik wel genoeg. En als het te bont is, dan kan er best wat van gezegd worden, maar dan wèl door iemand die ontopic reageert :)

Misschien is het een suggestie om eens een algemene topicstart checklist te schrijven, en een linkje te zetten op de pagina die je krijgt als je een nieuw topic opent. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 20:44:
Misschien is het een suggestie om eens een algemene topicstart checklist te schrijven, en een linkje te zetten op de pagina die je krijgt als je een nieuw topic opent. :)
Tja, ik denk dat je moet oppassen met de hoeveelheid informatie die je bovenaan plaatst bij die pagina. Als je teveel informatie daar plaatst, ziet iemand het als 'veel tekst' en zal hij het niet lezen. En dan wordt de rest ook niet meer gelezen.

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:19:
[...]

Tja, ik denk dat je moet oppassen met de hoeveelheid informatie die je bovenaan plaatst bij die pagina. Als je teveel informatie daar plaatst, ziet iemand het als 'veel tekst' en zal hij het niet lezen. En dan wordt de rest ook niet meer gelezen.
Wordt het uberhaupt gelezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeik. Er is niet meer beleid nodig dan af en toe een subtiele aanwijzing van een mede-user. Want bedenk je eens waar je iemand op berispt: op beleefd zijn.

Foei toch, dat mag niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:50:
Wat een gezeik. Er is niet meer beleid nodig dan af en toe een subtiele aanwijzing van een mede-user. Want bedenk je eens waar je iemand op berispt: op beleefd zijn.
Foei toch, dat mag niet.
Ach ja, in deze tijd waarin we normen en waarden, of omgekeerd volgens JP, weer omhoog moeten halen is het toch niet zo erg om dankjewel te zeggen, of om zelfs la vooruit te bedanken, óf om je naam eronder te zetten ook al wisten we al wie de poster was, ik eindig mijn e-mails ook nog steevast met "mvg domst", ik ben danook netjes opgevoed.
De hele discussie zal wel meerder malen gevoerd zijn, en je hoeft me ook niet met topics, faqs en richtlijnen om de oern te slaan, ik ga ze toch niet allemaal lezen, maar wat is er mis met beleefd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komop zeg.. waar hebben we het nou over?? 2 woordjes onder een post..typisch GoT weer he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 12:53:
Komop zeg.. waar hebben we het nou over?? 2 woordjes onder een post..typisch GoT weer he..
tis gewoon irritant en het kost opslag in de database

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

En waar heb jij het nou over? :?

Het is goede gewoonte het niet te doen omdat het topics minder leesbaar maakt en geen nut dient. Je krijgt er geen straf voor, je wordt er hoogstens vriendelijk op gewezen dat het niet nodig is. Wat is daar volgens jou overdreven aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 23:25

BrZ

Wat ik wel irritant vind, is iemand die iemand hier op wijst, en verder niets te zeggen heeft in het topic. Als je iemand z'n vraag beantwoord en je zegt er even bij dat het niet nodig is, ok, geen problemen mee (zou ik zelf ook doen ;)), maar als iemand alleen maar reageert om dit te zeggen krijg ik soms echt braakneigingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

hier sluit ik me compleet bij aan.. ook echt precies wat ik dacht toen ik dit las :X

zal er maar verder niet op in gaan, want dan heb ik volgens mij weer een waarschuwing aan me broek ;P en een boze user :P

[ Voor 3% gewijzigd door bop op 26-09-2004 18:31 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 09:13
Daar ben ik het niet mee eens. Als iemand een post van een A4-tje of meer doet, vind ik het geen probleem als hij onder aan zijn post even de groetjes doet. Dit omdat ik dan niet terug hoef te scrollen om te kijken wie ook al weer gepost had. Hierna ontstaat vaker een discussie waarin heel veel kleine post, van een paar regels, gedaan worden. Als dezelfde persoon daar wel consequent de groetjes blijft doen wordt het irritant.

Je krijgt dan dat er 1 regel wordt gebruikt om te reageren, en 5 om de groetjes te doen. Hierdoor krijg je pagina's die grotendeels leeg zijn, en je enorm veel aan het scrollen bent. (sorry ik ben een beejte lui uitgevallen).
Hetzelfde geld voor startpost. Is deze lang en uitgebreid, dan is de groetjes doen geen probleem. Kort, laat ze dan liever weg.

Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat mensen die net nieuw zijn hier niet op aangekeken hoeven te worden. Deze zullen "de groetjes" na een aantal post vanzelf weg gaan laten omdat niemand die doet.
Oude users daarintegen horen te weten dat het niet hoort. Als zij dus steeds een one-line plaatsen en daarna uitgebreid de groetjes gaan doen mogen ze daar wat mij betreft op aan-gesproken worden.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En wat doen we hieraan dan? Gezien in "Lol @ sommige slotjes deel 4: http://gathering.tweakers...list_messages/960197/last
Wokkels schreef op 28 september 2004 @ 00:52:
[...]

Het was eigenlijk leuker geweest als hij het in binair had gedaan toch? :P Zo goed vind ik hem nu niet eig'k.

edit:
:w SideSwipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op 28 september 2004 @ 22:27:
En wat doen we hieraan dan? Gezien in "Lol @ sommige slotjes deel 4: http://gathering.tweakers...list_messages/960197/last

[...]
Waarom zouden we er iets aan moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Iets met 'the topique", a la "groeten doen' en zo? Is immers ook een vorm van spam :?
Ik vind het wel leuk, maar mag het ook? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vorm van spam nog wel? :P

Ik zie er geen probleem in, het gaat er hier om dat twee mensen ongeveer hetzelfde posten, dat opmerken en daarom dat erin editten.. Gaat niet echt om het groeten ofzo :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ramzzz schreef op 28 september 2004 @ 22:27:

[...]
Waarom zou je er wat aan doen? Heb je die TS-en wel goed doorgekeken? Die zijn soms zo bot, dat hou je niet voor mogelijk :/ Mensen die een topic openen om een willekeurige mod af te zeiken, die hoeven wat mij betreft geen zacht slotje te krijgen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ramzzz schreef op 28 september 2004 @ 22:34:
Iets met 'the topique", a la "groeten doen' en zo? Is immers ook een vorm van spam :?
Ik vind het wel leuk, maar mag het ook? 8)7
Ik zie dr ook geen probleem in, als opeens iedereen het binnen een forum gaat doen, het zo'n incrowd hype gaat worden, moet je het op een gegeven moment eigenlijk wel pogen te stoppen, maar verder is zo'n grapje toch gewoon leuk ...

Het verschil met mensen die 'groeten' en deze personen is dat de 'groeters' waarschijnlijk dit doen omdat ze niet zoveel weten van de mores op het forum: als ze dan op het bestaan van de FAQ gewezen worden kun je hen soms duidelijk maken hoe het er op GoT aan toegaat (en dat is, op veel punten inderdaad soms anders dan op andere nederlandse fora)..

die mensen die in de HK die offtopic grapjes maken zijn allang verloren, die kun je niks meer wijsmaken ;) :P

• Han
  • Niet online

Han

De groeten doen in je topicstart is niks mis mee. Daar tegen op treden is mierenneuken. Maar iemand die in elke post de groeten doet is irritant. Daarnaast bestaat er een groot verschil tussen 'de groeten doen' en 'de groeten doen'
Alvast bedankt voor jullie moeite!

groetjes, Han

Thanx hé!

Greetzzz, Han :7 })

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 29-09-2004 11:03 . Reden: vraag dat dan meteen :) ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• curry684

curry684

Yup, die 2e is veel beter toch? ;)

• Han
  • Niet online

Han

curry684 schreef op 29 september 2004 @ 10:53:
Yup, die 2e is veel beter toch? ;)
Het is dat ik geen html rechten meer heb, anders had ik die tweede ook nog in Comic Sans getypt. Just for you :* :P

Greetzzz... :7 }:O 8)7

edit:
You evil...
:o

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 29-09-2004 11:09 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1