JvS schreef op 10 oktober 2004 @ 23:17:
nova van planet is anders ook een erg goede nieuwsgroep, alleen niet zo goed als betaalde news servers. Als het je puur om de nieuwsgroepen te doen is en de kwaliteit van het product, dan kan je voor een lite-abo die 5 euro in je zak steken en voor 35 euro een planet abo'tje nemen.
Het enige echte voordeel wat xs4all heeft is dat ze geeneen poort dichtzetten (bij planet is poort 25 naar buiten dicht, tegen spammen, je kan mailrelay gebruiken) en dat ze extreem goed jouw privacy beschermen. Zo goed zelfs dat je als xs4all klant geen gebruik kan maken van de breedbandportal.
Daarnaast zijn de algemene voorwaarden van xs4all wat vriendelijker. Bij planet wordt je jaarcontract elk jaar met een jaar verlengt en mag je niet opzeggen of downgraden tijdens dat jaar, heel suf. Maar als je dat kan overleven, zou ik voor planet gaan. De nieuwsgroep is namelijk gewoon heel erg goed

.
Ik zat zo is al die "nep beweringen" te lezen en wou eigenlijk zo'n beetje alles posten wat hierboven is genoemd ..... LOL

Niet helemaal waar en dan vooral dit gedeelte :
Volle snelheid
Met mijn 2240/416 abbo willen die snelheden weleens schommelen maar 200 KB/sec moet haalbaar zijn

en alle 8 de lijntjes kunnen ze gebruiken.
Als dat echt zo is dan is het binnenkort

naar de Nova Server sinds deze al 1 maand ofzo beperkt is tot 3 lijntjes max. !!! Echter doen ze dit niet zelf en ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf !!!
Hou je je daar niet aan krijg je een ban die je kan laten opheffen via de mail

Weet iemand welke provider de beste retentie heeft?
XS4ALL en Planet gaan over een tijdje krachten bundelen en NewsZilla en Nova samen onderhouden enzo dus wat dat betreft krijg je bij die 2 straks dezelfde voorwaarden, momenteel is het bij Planet ongeveer 3 a 4 dagen retentie dacht ik
Demon schijnt ook goed te zijn, maar daar weet ik niks van dus kijk even in het grote Topic.