Overstappen ADSL -kpn houden, alleen andere provider-

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 07:02
Beste Tweakers,

Ik wil GRAAG overstappen van Wanadoo naar Planet.
Dit betekent dat ik wel over de KPN blijf gaan.
Betekent dit nu dat ik het beruchte lange wachten moet ondergaan?
Of is dit alleen van KPN naar bv. Demon?

De slimmerikken hadden het al begrepen, ik download graag uit Nieuwsgroepen.
En tja dat kan ook bij Wanadoo alleen met een crappy snelheid van 27.5 Kb/s verdeeld over drie lijntjes..... :r 8)7 |:(

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02 22:14

BoAC

Memento mori

Ja dan moet je dus wachten. Je zegt je oude op.. duurt ff.
Dan vraag je je nieuwe aan en dat is gewoon 2 tot 4 weken wachttijd.
En als je pech hebt is dan de wijk-centrale vol waardoor je nog langer moet wachten 8)7
Plus dat je ook nog es weer nieuwe aansluitkosten hebt en planet duurder is meen ik...

Een tijd geleden is het bewezen dat het in een paar uurtjes zou kunnen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door BoAC op 22-09-2004 18:04 ]

• Vinnie84
Ja klopt op bezwaar van de OPTA maar bedankt voor de info wist het neit helemaal zeker... nou dan neem ik wel een Payserver-abbo :)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02 22:14

BoAC

Memento mori

Vinnie84 schreef op 22 september 2004 @ 18:06:
Ja klopt op bezwaar van de OPTA maar bedankt voor de info wist het neit helemaal zeker... nou dan neem ik wel een Payserver-abbo :)
Ja lijkt mij ook lonender want let op: Planet gaat ze ook wel een keertje cappen en wanadoo gaat zeeer schappelijk om met FUP ;)
Ben meestal wel over de 40 GB per maand met uitschieters van 80 zonder waarschuwingen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wij verhuizen wel eens ADSL in 2 dagen, dus ik snap niet waarom het bij andere providers altijd zo lang moet duren. Deze verhuizingen zijn dan van KPN-provider naar KPN-provider.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit heeft helemaal niets met de OPTA te maken eigenlijk aangezien de verbinding in beide gevallen via dezelfde telco (KPN-ADSL) blijft lopen. Dit is een interne migratie van een ISP naar een andere ISP.

KPN kondigede een tijdje geleden nog aan dat ze dit mogelijk hebben gemaakt. Informeer gewoon bij je toekomstige ISP die kunnen je vast wel vertellen wat de mogelijkheden en procedure is. Het feit dat je het hier moet/komt vragen laat mij eigenlijk al vraagtekens plaatsen of je wel naar die ISP moet gaan.....

Het verhaal van de OPTA is overigens over het migreren (overstappen) van een ISP via bijvoorbeeld KPN naar een ISP die levert over bijvoorbeeld het babyXL (tiscali-wholesale) netwerk. Dat dat nu eindelijk eens vlekkeloos kan zonder weken tussenperiode zonder ADSL ivm het los --> vast van de lijn.

Dat kan nu dus ook.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Vinnie84
Ja ik KOM het hier vragen moet niets natuurlijk....
Was benieuwd naar de mening van de gebruikers niet een mooi praatje van
een provider... B)

@AtleX

Ik begrijp dus dat jou bedrijf van kpn+provider naar andere provider in 2 dagen doet, maar dat was me vraag ook. Als ik op het netwerk van KPN blijf kan ik dan wel switchen naar een andere provider als me contract afloopt?

[ Voor 46% gewijzigd door Vinnie84 op 22-09-2004 18:37 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij kan je gewoon ISP-hoppen? Aanmelden bij Planet en dan wordt je automatisch overgezet van wanadoo naar planet. Tot de tijd dat je wanadoo abbo afloopt betaal je dan wel dubbele abbo-kosten.

• Vinnie84
Hmmm toch maar bellen dan want snap er niks meer van :S

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

BTW waarom wil je van goedkope ADSL provider naar duurdere (Planet) gaan? Behalve die newsgroupe dan. Als je geld genoeg hebt dan beter naar Xs4all?

Ik zit nu met Demon 1024/512 voor 39 euro en ik ben van plan naar Wanadoo (2048) voor 32 euro.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Vinnie84 schreef op 22 september 2004 @ 17:59:
Ik wil GRAAG overstappen van Wanadoo naar Planet.
Hebben we hier niet een spreekwoord voor? "Van de regen in de drup"

Als je een niet-veeleisende gebruiker bent, kun je best naar Planet gaan (of bij Wanadoo blijven ;)), maar als je ook maar iets meer eisen hebt (wat ik begrijp dat bij jou het geval is) zou ik een goede provider nemen!! (tip: XS4ALL)

• Vinnie84
@DJKIM

Tja omdat ik zelf de beste (nieuwsgroepen) ervaringen heb met Planet als jullie zeggen neem is een kijkje bij XS4ALL dan doe ik dat zeker maar ken eigenlijk niemand met die Provider dus kan ook niet zeggen of het wel een goede neiuwsserver heeft...

• DJkim

DJkim

Planet geef je geen toegang voor je pop3 als je niet op hun netwerk zit dus als je toevallig bij je vriend je pop3 e-mails wil checken lukt niet (.. misschien is nu veranderd maar 3 jaar geleden kon het niet) en ja als je voor download via nieuwsgroep wilt overstappen dan ja Xs4all staat jaren lang bekend als een van beste newsgroup.

Lucky Goldstar

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
DJkim schreef op 07 oktober 2004 @ 10:31:
Planet geef je geen toegang voor je pop3 als je niet op hun netwerk zit dus als je toevallig bij je vriend je pop3 e-mails wil checken lukt niet (.. misschien is nu veranderd maar 3 jaar geleden kon het niet) en ja als je voor download via nieuwsgroep wilt overstappen dan ja Xs4all staat jaren lang bekend als een van beste newsgroup.
Idd veranderd want nu geen last van :)

• Vinnie84
Kijk aan die tips heb ik nog is wat :D denk dat ik dan maar Xs4all neem als volgende provider. Ik ga is ff mailen naar Xs4all en kijken wat hun allemaal te melden hebben.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Overstappen binnen kpn providers kan heel snel tegenwoordig. Dacht alleen dat Planet en HetNet er nog niet aan mededen.

Zie hier voor info:
Wisselen provider

Planet zou trouwens niet mijn eerste keus zijn....

[ Voor 10% gewijzigd door Coen Rosdorff op 08-10-2004 02:11 ]

• DJkim

DJkim

Voor downloaden via newsgroup tja dan kun je beter Xs4all nemen wel duur maar je hebt meteen beste newsgroup (Gozilla) en een van stabielere ping onder gamen en als je binnen KPN netwerk verhuist dan hoef je geen dag zonder internet. Ik zit nu op Demon via BaByXL en heb aantal keer verbinding problemen gehad maar ik ben ook prijs bewuster geworden sinds mijn andere Demon bijna half jaar had geduurd voordat snelheid was verhoogd dus voor mij hoeft Demon nimmer meer.

Lucky Goldstar

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overstappen kan per direct (zogenaamd ISP-Hoppen) als je van KPN-adslprovider naar KPN-adslprovider gaat. Echter, je maakt dan geen aanspraak op eventuele acties/kortingen die aan nieuwe abonnees normaal gesproken wel aangeboden worden. Tevens worden er kosten in rekening gebracht voor het overstappen.

In dat opzicht kan het dus voordeliger zijn om toch je ADSL af te laten sluiten en opnieuw aan te vragen (vaak geen aansluitkosten + gratis modem).

[ Voor 3% gewijzigd door msx2 op 08-10-2004 08:46 ]

• Vinnie84
Ja dat zou ook kunnen maar dan zit ik een hele tijd zonder internet.
En dat kan natuurlijk niet :P
Provider hoppen kan dus wel ik ga is ff kijken naar die link.
Ik ben toch best wel verward nu want in het begin werd er gezegd dat het niet (of moeilijk) kon maar kan dus wel. Nu is alleen het probleem dat mijn Wanadoo abo pas afloopt in april dus das nog even doorbijten. Als tussenoplossing neem ik een externe nieuwsserver namelijk Eweka.... Weet iemand misschien hoe Xs4all omgaat met de FUP?? Wanadoo zit namelijk nooit te zeuren en zijn vrij gemakkelijk.
:)

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie84 op 08-10-2004 10:36 . Reden: Extra vraagje :) ]

Verwijderd

Vinnie84 schreef op 08 oktober 2004 @ 10:33:
Weet iemand misschien hoe Xs4all omgaat met de FUP?? Wanadoo zit namelijk nooit te zeuren en zijn vrij gemakkelijk.
Ik ken mensen die echt heel veel downloaden met hun ADSL-accountje en XS4ALL heeft nog nooit een van die mensen ook maar een melding gegeven dat ze wel erg veel verstoken. Laat staan dat ze afgesloten zijn of gedwongen werden tot het nemen van een ander abo.
Dat zit dus wel goed.

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 08:59
Vinnie84 schreef op 08 oktober 2004 @ 10:33:
Ja dat zou ook kunnen maar dan zit ik een hele tijd zonder internet.
En dat kan natuurlijk niet :P
Provider hoppen kan dus wel ik ga is ff kijken naar die link.
Ik ben toch best wel verward nu want in het begin werd er gezegd dat het niet (of moeilijk) kon maar kan dus wel. Nu is alleen het probleem dat mijn Wanadoo abo pas afloopt in april dus das nog even doorbijten. Als tussenoplossing neem ik een externe nieuwsserver namelijk Eweka.... Weet iemand misschien hoe Xs4all omgaat met de FUP?? Wanadoo zit namelijk nooit te zeuren en zijn vrij gemakkelijk.
Ik ben begin september bij einde contract overgestapt van Tiscali (connected by KPN) naar DirectAdsl (van KPN). 1 dag voor dat het Tiscali account verviel kreeg ik een brief met de nieuwe inlogggegevens. Geen dag zonder internet dus, de overstapkosten (normaal volgens mij 30e) waren toen "gratis".
Helaas krijg je dan geen nieuw Modem, mocht je dit wel willen dan moet je idd opzeggen en opnieuw aanvragen hier kan, volgens KPN, 4 weken overheen gaan.

zie ook hier

Let wel op dat je na bevestiging van je opzegging binnen een bepaalde periode moet reageren anders word je aansluiting "echt" afgesloten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

DJkim schreef op 08 oktober 2004 @ 03:06:
Voor downloaden via newsgroup tja dan kun je beter Xs4all nemen wel duur maar je hebt meteen beste newsgroup (Gozilla) en een van stabielere ping onder gamen en als je binnen KPN netwerk verhuist dan hoef je geen dag zonder internet.
nova van planet is anders ook een erg goede nieuwsgroep, alleen niet zo goed als betaalde news servers. Als het je puur om de nieuwsgroepen te doen is en de kwaliteit van het product, dan kan je voor een lite-abo die 5 euro in je zak steken en voor 35 euro een planet abo'tje nemen.

Het enige echte voordeel wat xs4all heeft is dat ze geeneen poort dichtzetten (bij planet is poort 25 naar buiten dicht, tegen spammen, je kan mailrelay gebruiken) en dat ze extreem goed jouw privacy beschermen. Zo goed zelfs dat je als xs4all klant geen gebruik kan maken van de breedbandportal.

Daarnaast zijn de algemene voorwaarden van xs4all wat vriendelijker. Bij planet wordt je jaarcontract elk jaar met een jaar verlengt en mag je niet opzeggen of downgraden tijdens dat jaar, heel suf. Maar als je dat kan overleven, zou ik voor planet gaan. De nieuwsgroep is namelijk gewoon heel erg goed :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Vinnie84
Ja dat dacht ik al want ik ken meerdere mensen die Planet hebben en die zijn er erg gelukkig mee want hun kunnen gewoon 100 % gebruik maken van de nieuwsgroepen. Volle snelheid en alle 8 de lijntjes kunnen ze gebruiken.
Weet iemand welke provider de beste retentie heeft?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47

Pimmuz

Roar

Over de kwaliteit en service etc van Xs4all kan ik kort zijn...

Xs4all is en blijft gewoon de nummero uno in nederland kwa ISP ook betaal je daar wat meer centjes voor service verlening komt niet gratis uit de lucht vallen...

Planet heeft inderdaad zeer goeie nieuwsgroepen retentie tijden weet ik niks van heb geen internet om te downloaden...

De FUP van xs4all is ook prima heb wat vrienden downloaden gemiddeld 150gig in de maand met uitschieters naar de 250-350

Over planet wat ik er zelf heb mee gemaakt is veel PL verkeerde afschrijvingen, spontante afsluitingen en fout geplaatse upgrades. en zeer onvriendelijke helpdesk zodra het aan komt op A.G.V

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JvS schreef op 10 oktober 2004 @ 23:17:
nova van planet is anders ook een erg goede nieuwsgroep, alleen niet zo goed als betaalde news servers. Als het je puur om de nieuwsgroepen te doen is en de kwaliteit van het product, dan kan je voor een lite-abo die 5 euro in je zak steken en voor 35 euro een planet abo'tje nemen.

Het enige echte voordeel wat xs4all heeft is dat ze geeneen poort dichtzetten (bij planet is poort 25 naar buiten dicht, tegen spammen, je kan mailrelay gebruiken) en dat ze extreem goed jouw privacy beschermen. Zo goed zelfs dat je als xs4all klant geen gebruik kan maken van de breedbandportal.

Daarnaast zijn de algemene voorwaarden van xs4all wat vriendelijker. Bij planet wordt je jaarcontract elk jaar met een jaar verlengt en mag je niet opzeggen of downgraden tijdens dat jaar, heel suf. Maar als je dat kan overleven, zou ik voor planet gaan. De nieuwsgroep is namelijk gewoon heel erg goed :).
Ik zat zo is al die "nep beweringen" te lezen en wou eigenlijk zo'n beetje alles posten wat hierboven is genoemd ..... LOL :)
Vinnie84 schreef op 11 oktober 2004 @ 09:38:
Ja dat dacht ik al want ik ken meerdere mensen die Planet hebben en die zijn er erg gelukkig mee want hun kunnen gewoon 100 % gebruik maken van de nieuwsgroepen.
Niet helemaal waar en dan vooral dit gedeelte :
Volle snelheid
Met mijn 2240/416 abbo willen die snelheden weleens schommelen maar 200 KB/sec moet haalbaar zijn ;)
en alle 8 de lijntjes kunnen ze gebruiken.
Als dat echt zo is dan is het binnenkort :w naar de Nova Server sinds deze al 1 maand ofzo beperkt is tot 3 lijntjes max. !!! Echter doen ze dit niet zelf en ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf !!!

Hou je je daar niet aan krijg je een ban die je kan laten opheffen via de mail :)
Weet iemand welke provider de beste retentie heeft?
XS4ALL en Planet gaan over een tijdje krachten bundelen en NewsZilla en Nova samen onderhouden enzo dus wat dat betreft krijg je bij die 2 straks dezelfde voorwaarden, momenteel is het bij Planet ongeveer 3 a 4 dagen retentie dacht ik :)

Demon schijnt ook goed te zijn, maar daar weet ik niks van dus kijk even in het grote Topic.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nero355 schreef op 11 oktober 2004 @ 16:28:
XS4ALL en Planet gaan over een tijdje krachten bundelen en NewsZilla en Nova samen onderhouden enzo dus wat dat betreft krijg je bij die 2 straks dezelfde voorwaarden, momenteel is het bij Planet ongeveer 3 a 4 dagen retentie dacht ik :)
Dat kans dat xs4all en planet servers gaan delen acht ik vrijwel nul. Ze zitten toevallig wel in hetzelfde gebouw, dus wat betreft de infra is het wel te doen...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

little_soundman schreef op 12 oktober 2004 @ 00:47:
Dat kans dat xs4all en planet servers gaan delen acht ik vrijwel nul. Ze zitten toevallig wel in hetzelfde gebouw, dus wat betreft de infra is het wel te doen...
Ik weet het vrijwel zeker omdat de beheerder van Nova (Pascal ofzo....) het zelf heeft aangekondigd, wanneer is alleen nog de vraag ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1