Toon posts:

[Abit NF7] Waar vind ik output voor secondair geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haj mensen,

Ik heb een tijd geleden een ABIT NF7 gekocht; echt een pfect boardje maar heb 2 stekkertjes over van mijn kast.... (L-OUT en R-OUT) deze zijn voor zover ik het weet bedoeld voor de geluidsoutput via mijn kast zelf (dus extra)

Echter kan ik in de manual van het boardje niet goed uitvinden waar ik deze moet plaatsen; er zijn zoveel mogelijkheden en heb geen zin om mijn moederboard op te blazen..

Ik heb ook even gelijk de documentatie van de NF7 op mijn website gezet zodat indien jullie het ook niet zekers weten er mischien wel uitkomen middels de manual (ik helaas niet)

Hier kan je klikken om de manual te downloaden.

Verwijderd

Houd er rekening mee dat als je alleen maar losse stekkertjes aansluit het geluid niet wordt teruggekoppeld, zodat je alleen voor geluid hebt

Verwijderd

Topicstarter
AMD64Freak: hoe bedoel je? dat ik dus niet beide mogelijkheden kan gebruiken (dus zowel achter als boven op me kast (extern))

BalusC? heeft een aansluiting van geluid op het moederboard nu echt met geluid te maken? kan me er weinig bij voorstellen (het gaat niet om het geluid op zich maar meer hoe ik de stekkertjes van het geluid op mijn moederboard moet aansluiten.)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Niet ieder moederbord heeft (zover ik weet) zo'n aansluiting voor een kast met front audio output. Tevens heeft niet iedere kast zo'n aansluiting voor het moederbord :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Handig dat je een link naar de manual geeft, maar heb jij die zelf wel aangeklikt? Ik zie toch duidelijk staan waar dat die aansluiting zit. Pagina 57, hoofdstuk 3-15: FPIO2: Front Panel Input/Output Signals Header.
RFM is hier wel op z'n plaats

Verwijderd

Topicstarter
hoezo een RFM is hier wel op zijn plaats? zeker mijn 1e post niet gelezen; ik wil het zeker weten voordat ik iets ga aansluiten en b wist ik niet dat deze zaken daar voor bedoel zijn; ik ben geen hardware expert!

Dus weet ik niet welke pinnentjes ik PRECIES moet gebruiken ;)

Verwijderd

Manual van het mobo geeft aan welke pinnetjes links, rechts en massa zijn. Het boekje van je case geeft heltzelfde aan. Vaak staat ook op de connector wat welke aansluiting is. Daarnaast heeft men verschillende kleuren gebruikt die op het frontpannel zijn aangesloten. Sluit de zwarte op de grnd van het mobo en de andere op L en R. Luister of links en rechts goed aangesloten zijn, verwissel L en R eventeel en klaar is Klara.
Over je startpost:
Echter kan ik in de manual van het boardje niet goed uitvinden waar ik deze moet plaatsen; er zijn zoveel mogelijkheden en heb geen zin om mijn moederboard op te blazen..
Hoezo veel mogelijkheden? Je stekkertje bevat L-Out en R-Out, evenals je mobo. Welke zou nou op welke moeten?

Verwijderd

Topicstarter
ok; ik heb er even mee gespeeld en zie inderdaad dat ik helaas maar kan kiezen voor 1 uitgang; of die aan de achter kant of die in de kast zelf... jammer :{
Pagina: 1