[PHP] Snelle en efficiënte code schrijven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Topicstarter
Voor veel dingen die je programmeert in PHP zijn er meerdere oplossingen. Om een voorbeeld te geven, als je iets wilt echo-en kun je print() gebruiken of echo(), maar ook kun je je php-blok afsluiten en daarna weer openen ( ?> Blablabla <?php ).

ik ben op het idee van dit topic gekomen door deze site, waaruit blijkt dat echo sneller is dan print.

Nu ben ik benieuwd welke (snelle) methodes jullie voor diverse problemen gebruiken, en welke functies jullie verkiezen boven anderen. Om het wat duidelijker te maken, ga je voor mysql_fetch_array, _assoc of _object? Kies je een switch/case of een if/else?

Voordat er verkeerde discussies losbarsten, we gaan het niet hebben over correcte/nette/fijne code, want daarover verschillen de meningen nogal. Iedereen vindt zijn/haar syntaxschrijfwijze heilig, maar daar gaat het niet om. Het gaat mij om parse-snelheid.

Misschien wordt dit zo wel een leuk naslag-topic :)

[ Voor 1% gewijzigd door Twan V op 21-09-2004 22:28 . Reden: 3x gepreviewd en nog zitten er spelvouten in :S ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Ondanks dat ik het niet echt een belangrijke discussie vind omdat dit soort kleine zaken niet echt het belangrijkste zijn, het is meer een opsomming van snelle functies, toch even een antwoord op je vraagje:
ga je voor mysql_fetch_array, _assoc of _object? Kies je een switch/case of een if/else?
assoc is sneller. Verder is de keuze if/else of switch/case afhankelijk van het gebruik: switch gebruik je alleen als je 1 variable wilt vergelijken met een x aantal andere. Met if kan je veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
Ehm

Ik heb ooit wel eens metingen gedaan met echo, print en al dan niet inline variabelen ("bla ".$bla." woei" vs "bla $bla woei") en dat maakte totaal NIETS uit. Op 10.000 maal herhalen was er een marginaal verschil, maar bij een F5 kon 't net andersom zijn.

Verder is de vuistregel dat objecten langzamer zijn dan arrays, en dat je vaak arrays ook wel mee kunt geven per reference, wat vooral bij grotere arrays nog wel eens een beetje tijd scheelt.

Maar over het algmeen geldt dat je op gewone statements amper tijd verliest. Je kunt veel beter gaan nadenken over hoe je het aantal queries kunt verminderen, of welke code vaak wordt uitgevoerd. Daar moet je verbeteren. En die laatste milliseconde kost je meer om te programmeren dan dat het je werkelijk kost als je ooit een serverupgrade moet doen.

(Of zend optimiser kopen in plaats van uren besteden aan het behalen van milliseconden)

Verbouwing

Verwijderd

Twan V schreef op 21 september 2004 @ 22:27:
Het gaat mij om parse-snelheid.
Bedoel je niet execute snelheid?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik gebruik foreach nogal vaak, dan moet je wel assoc gebruiken, anders loop je twee keer door dezelfde zooi heen. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:35
Het starten en afsluiten van php blokken doe ik ook regelmatig, ben toch wel benieuwd of dit echt trager/sneller is dan alles binnen 1 blok te doen

wat ik vaak doe is bij formulieren kleine stukjes php te gebruiken

je hebt dus een aantal textvakjes op deze manier
code:
1
<input type="text" name="naam" value="<?=$naam?>">

zou dit nou merkbaarder trager zijn als:
PHP:
1
echo "<input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"$naam\">";

[ Voor 31% gewijzigd door plakbandrol op 22-09-2004 02:07 ]

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
plakbandrol schreef op 22 september 2004 @ 02:05:
Het starten en afsluiten van php blokken doe ik ook regelmatig, ben toch wel benieuwd of dit echt trager/sneller is dan alles binnen 1 blok te doen

wat ik vaak doe is bij formulieren kleine stukjes php te gebruiken

je hebt dus een aantal textvakjes op deze manier
code:
1
<input type="text" name="naam" value="<?=$naam?>">

zou dit nou merkbaarder trager zijn als:
PHP:
1
echo "<input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"$naam\">";
loopje van 10K tries:

#1 -> 7.1646571159363

#2 -> 14.808480024338

Je eerste is +- 2x zo snel.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Twan V

Twan V

Topicstarter
djluc schreef op 21 september 2004 @ 22:46:
Ondanks dat ik het niet echt een belangrijke discussie vind omdat dit soort kleine zaken niet echt het belangrijkste zijn...
Ik heb een tijdje geleden een systeempje gemaakt met 50 comboboxen op een pagina, met een 400 opties per stuk (de klant wilde het écht zo, de output was iets minder dan 1MB |:( ). Dan is elke honderdste seconde die je kunt missen meegenomen.

Thuis werk ik met een erg trage server die eigenlijk teveel tegelijk doet. Ik heb phpAccel (ooit ergens gevonden) er al opgezet, maar dat helpt geen reet.
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 00:04:
[...]
Bedoel je niet execute snelheid?
Euhm ja, :X voor mijn doen was het al laat gisteren :P

• Kuhlie
  • Niet online
Twan V schreef op 22 september 2004 @ 08:56:
[...]

Ik heb een tijdje geleden een systeempje gemaakt met 50 comboboxen op een pagina, met een 400 opties per stuk (de klant wilde het écht zo, de output was iets minder dan 1MB |:( ). Dan is elke honderdste seconde die je kunt missen meegenomen.

(...)
offtopic:
Ik gok dat dat 50 comboboxen met dezelfde 400 opties waren. Waarom vul je die dan niet met javascript? ;)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik vind dit soort dingen altijd wel grappig. Je hebt het hier echt over microseconden; alsof je daar als gebruiker ook maar ene fluit van merkt. Je kunt veel beter goed nadenken over het opzetten van een snel en efficiente database, de queries en het verwerken van die data, dan nota bene het allerlaatste futiligheidje waar je mee bezig bent: je data printen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Kuhlie schreef op 22 september 2004 @ 09:40:
offtopic:
Ik gok dat dat 50 comboboxen met dezelfde 400 opties waren. Waarom vul je die dan niet met javascript? ;)
Heb jij wel eens JavaScript los gelaten op 50 comboboxen met 400 opties? :X :X

Dat is nog fijn als je een degelijke pc hebt, maar niet van een wat ouder type als een P2 bijvoorbeeld. :/

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
drm schreef op 22 september 2004 @ 09:44:
Ik vind dit soort dingen altijd wel grappig. Je hebt het hier echt over microseconden; alsof je daar als gebruiker ook maar ene fluit van merkt. Je kunt veel beter goed nadenken over het opzetten van een snel en efficiente database, de queries en het verwerken van die data, dan nota bene het allerlaatste futiligheidje waar je mee bezig bent: je data printen.
Helemaal mee eens, het enige wat ik belangrijk vind is dat je of echo, of print consequent gebruikt en niet steeds door elkaar in hetzelfde script. Voor die paar microseconden maakt het absoluut niet uit.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

crisp

Devver

Pixelated

Banpei schreef op 22 september 2004 @ 09:46:
[...]

Heb jij wel eens JavaScript los gelaten op 50 comboboxen met 400 opties? :X :X

Dat is nog fijn als je een degelijke pc hebt, maar niet van een wat ouder type als een P2 bijvoorbeeld. :/
Dat ligt volledig aan je JS-skillz ;)

Intentionally left blank

• Twan V

Twan V

Topicstarter
OD-Frozen schreef op 22 september 2004 @ 09:47:
[...]

Helemaal mee eens, het enige wat ik belangrijk vind is dat je of echo, of print consequent gebruikt en niet steeds door elkaar in hetzelfde script. Voor die paar microseconden maakt het absoluut niet uit.
Daar heb je wel gelijk in, maar het ging me ook niet alleen om het printen van data.

Anders gevraagd: Wat is nu de efficiëntste manier om met MySQL om te gaan?

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Wat bij php erg belangrijk is is dat je zoveel mogelijk gebruik moet maken van de ingebouwde functies. Als je bijvoorbeeld een karakter in een string zoekt met je eigen while loopje is dat vele malen langzamer dan de php functie die daarvoor bestemd is.
Voor mij was dat even wennen (waarschijnlijk meer mensen die gecompileerde talen gewend zijn). In een gecompileerde taal maakt het namelijk niet zoveel uit of je de ingebouwde functie gebruikt of je de functie zelf schrijft.

Over dingen als echo vs print, ' vs " maak ik me niet druk, ik doe alles overal op dezelfde manier. Dat is dubbele quotes voor php strings en enkele quotes voor de html die erin staat. Het escapen van quotes in een string doe ik liever niet.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sjaaky schreef op 22 september 2004 @ 10:03:
[...]
Over dingen als echo vs print, ' vs " maak ik me niet druk, ik doe alles overal op dezelfde manier. Dat is dubbele quotes voor php strings en enkele quotes voor de html die erin staat. Het escapen van quotes in een string doe ik liever niet.
Andersom is logischer imho; al je strings in PHP tussen dubbele quotes is trager (marginaal maar toch), en je bent verplicht altijd ENT_QUOTES te gebruiken bij htmlentities en htmlspecialchars als je attributen wilt vullen in HTML...

Intentionally left blank

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sjaaky schreef op 22 september 2004 @ 10:03:
Wat bij php erg belangrijk is is dat je zoveel mogelijk gebruik moet maken van de ingebouwde functies. Als je bijvoorbeeld een karakter in een string zoekt met je eigen while loopje is dat vele malen langzamer dan de php functie die daarvoor bestemd is.
Voor mij was dat even wennen (waarschijnlijk meer mensen die gecompileerde talen gewend zijn). In een gecompileerde taal maakt het namelijk niet zoveel uit of je de ingebouwde functie gebruikt of je de functie zelf schrijft.
Geen idee welke gecompileerde taal jij gebruikt, maar als ik standaard functies tot m'n beschikking heb ga ik echt zelf geen implementatie hiervoor schrijven. Het nut ervan is meestal 0 en ook in dit geval is het meestal trager (!). Je zou voor de gein je eigen functies eens moeten benchmarken met de standaard functies.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Verder is het zelf namaken van functies natuurlijk gewoon tijdsverspilling. Je krijgt meer code dan noodzakelijk is. Zelf functioniteit namaken is imo alleen handig als de functionaliteit van de originele functie niet toereikend is. En zelfs dan zou je eens kunnen kijken of je met de taal niet de functionaliteit kan uitbreiden.

Verwijderd

Grijze Vos schreef op 22 september 2004 @ 00:26:
Ik gebruik foreach nogal vaak, dan moet je wel assoc gebruiken, anders loop je twee keer door dezelfde zooi heen. ;)
Maar wat is dan sneller?
code:
1
mysql_fetch_array($query_result, MYSQL_ASSOC)

of
code:
1
mysql_fetch_assoc($query_result)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 11:03:
Maar wat is dan sneller?
code:
1
mysql_fetch_array($query_result, MYSQL_ASSOC)

of
code:
1
mysql_fetch_assoc($query_result)
Dat zal vast niet veel uitmaken. Maar ja, meten is weten.

Ik heb ooit (in een grijs verleden) eens meegedaan aan een programmeerwedstrijdje van PC Magazine. De opdracht was om een bepaald algoritme (in Turbo Pascal!) te optimaliseren. Wie dat het beste deed had gewonnen.

Je kon aardig wat winnen door bepaalde instructies te kiezen boven andere. Misschien wel een factor 2 of zo. Maar dat was niets vergeleken met wat je kon behalen als je het algoritme fundamenteel wijzigde (het moest wel dezelfde uitkomst geven natuurlijk). Dat scheelde een factor 50 of zo.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
Twan V schreef op 22 september 2004 @ 09:59:
[...]

Anders gevraagd: Wat is nu de efficiëntste manier om met MySQL om te gaan?
Indexen leggen daar waar ze nodig zijn; geen indexen leggen waar ze niet nodig zijn.

https://fgheysels.github.io/

• WormLord
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10

WormLord

Devver

Grijze Vos schreef op 22 september 2004 @ 02:23:
[...]

loopje van 10K tries:

#1 -> 7.1646571159363

#2 -> 14.808480024338

Je eerste is +- 2x zo snel.
En als je de echo-variant veranderd in
PHP:
1
echo "<input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"".$i."\">";

dan ben je dat snelheidsverschil weer kwijt. :O

Verwijderd

Ja en nog sneller is de double quotes vervangen door single quotes.. Kom op mensen, liever duidelijke nette bruikbare code dan dat gemieren neuk om een paar micro nano secondes voor die paar echo's die je in je script hebt...

Als we zo beginnen kijk dan ook eens naar je string gebruik? (onnodig veel concatenere) Of te veel type juggling.. .etc..

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En kijk ook eens naar je variabelen namen. Elke byte is er een extra die php moet interpreteren (/van schijf halen), dus is $1 sneller als $topicstarter.

Maar ff serieus, als je het php echt perse sneller wilt hebben. Kijk dan eerst eens naar de zend-optimizer voordat je dit soort rare fratsen uit gaat zitten halen. Zoals al een paar keer gezegd is leesbare code veel beter dan ms snellere code. Gewoon nette / correcte code schrijven en dit soort dingen heeft niet veel effect voor de eindgebruiker ( in 99% van de php-scripts ).

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Gomez12 schreef op 22 september 2004 @ 19:43:
En kijk ook eens naar je variabelen namen. Elke byte is er een extra die php moet interpreteren (/van schijf halen), dus is $1 sneller als $topicstarter.
offtopic:
Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelde, maar verder kan het niet eens ;)
Een variable in PHP mag niet beginnen met 'n cijfer, dus ontstaat er 'n parse error als hieronder:
Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER, expecting T_VARIABLE or '$'

United we stand, and divided we fall

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Ook een goede:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
for($a=0;$<mysql_num_rows($results);$a++) {
   ....
}

// Is trager dan:

for($a=0,$n=mysql_num_rows($results);$a<$n;$a++) {
   ...
}

:)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Als je responstijd gaat meten (zonder optimizer of cache) dan blijkt dat een flink deel van je tijd gaat zitten in parsetime - bij eenvoudige (queryloze) code is dat al snel een kwart, zodra je functies, loops en/of queries gaat gebruiken dan stelt die parsetime bijna niets meer voor.

String-handling is relatief traag in php, je kunt dat beter zo lang mogelijk uitstellen.
PHP:
1
$var = "tralala $variabele tralalalala";

is ca 10%-20% trager dan
PHP:
1
$var = "tralala " . $variabele ." tralalalala";

als je 't moet echoën dan is
PHP:
1
echo "tralalala " , $variabele , " tralala"
nog weer ca. 50% sneller.

Arrays met integer-indexen zijn sneller dan arrays met gemengde (string en evt. int) indexen.

/Tot zo ver wat er hier in mijn kennis-databaseje zit.
blizt schreef op 22 september 2004 @ 19:51:
[...]

offtopic:
Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelde, maar verder kan het niet eens ;)
Een variable in PHP mag niet beginnen met 'n cijfer, dus ontstaat er 'n parse error als hieronder:
Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER, expecting T_VARIABLE or '$'
Er zijn helemaal geen restricties voor variabelenamen in PHP. Alle namen zijn toegestaan, al moet je sommige quoten.
Voor een php-obfuscation contest:
PHP:
1
2
3
4
5
$een = 1;
${1} = "een"

echo $$een;
echo $${1};

Localhost, sweet localhost

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:26:
Ja en nog sneller is de double quotes vervangen door single quotes.. Kom op mensen, liever duidelijke nette bruikbare code dan dat gemieren neuk om een paar micro nano secondes voor die paar echo's die je in je script hebt...
Single-quotes in HTML output? Lijkt me niet heel wenselijk, vooral niet als je XHTML compliant wilt zijn :)

Ik gebruik daarom altijd lekker:

PHP:
1
print '<td style="width: 100px">'.$text.'</td>'."\n";

[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 22-09-2004 20:32 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:06
offtopic:
Single quotes valideren ook perfect hoor :).

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:46:
[...]

Gelukkig stond er dan ook HTML en niet XHTML.
Er staat weldegelijk XHTML ;).

[ Voor 76% gewijzigd door coubertin119 op 22-09-2004 20:47 ]

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

eborn schreef op 22 september 2004 @ 20:32:
Single-quotes in HTML output? Lijkt me niet heel wenselijk, vooral niet als je XHTML compliant wilt zijn :)
Gelukkig stond er dan ook HTML en niet XHTML.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
coubertin119 schreef op 22 september 2004 @ 20:46:
offtopic:
Single quotes valideren ook perfect hoor :).
Grappig, wist ik niet :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Twan V schreef op 21 september 2004 @ 22:27:
Nu ben ik benieuwd welke (snelle) methodes jullie voor diverse problemen gebruiken, en welke functies jullie verkiezen boven anderen. Kies je een switch/case of een if/else?
Dat hangt af van de situatie, maar switch/case is gewoon een handigere manier (in sommige gevallen) dan if-statements, ze werken voor zover ik weet intern, echter compleet hetzelfde. Alleen andere formulering dus :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat bij if's en switch/case constructies wel uitmaakt is de volgorde waarin je de afvragingen doet; bij OR-afvragingen beginnen met de most-likely casus en bij AND-afvragingen met de least-likely :)

Intentionally left blank

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na het interpreteren kan de code van een switch statement heel anders functioneren. Dat ligt dan voornamelijk aan de hoeveelheid cases. Je kan bijvoorbeeld een tabel aanmaken met pointers naar de code, of een lijst van simpele branches met hardgecodeerde offsets. En je weet niet hoe PHP de handel optimaliseerd, dus kan je niets zeggen over de (interne) werking van de switch statement.

[ Voor 6% gewijzigd door Sendy op 22-09-2004 21:42 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

drm schreef op 22 september 2004 @ 09:44:
Ik vind dit soort dingen altijd wel grappig. Je hebt het hier echt over microseconden; alsof je daar als gebruiker ook maar ene fluit van merkt.
Er bestaat ook nog zoiets als websites met meer dan 300.000 bezoekers per dag en iets dat server load wordt genoemd. :)

• blizt
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Er zijn helemaal geen restricties voor variabelenamen in PHP. Alle namen zijn toegestaan, al moet je sommige quoten.
Voor een php-obfuscation contest:
PHP:
1
2
3
4
5
$een = 1;
${1} = "een"

echo $$een;
echo $${1};
Maar wat je nu doet, is als eerste teken 'n { gebruiken een cijfer ... imho :)
Maar dit raakt off-topic.

United we stand, and divided we fall

• TheRebell
  • Laatst online: 19-09 12:09
wat ik me ook wel afvraag of het op een of andere manier sneller is als je al je SQL statements in een array zou opslaan, en telken svanuit je code hiernaar zou verwijzen ipv de statements direct in je code zetten. Het is echt langzamer volgens mij maar uit het oogpunt van onderhoud wel veel makkelijker.

Ik denk dat je gewoon een balans moet hebben tussen goed/leesbaar/netjes coden en het op een efficiente manier (lees: lage load) doen. Verder zal het wel redelijk meevallen

• Sjaaky
  • Laatst online: 20-09 23:02
djluc schreef op 22 september 2004 @ 10:40:

Verder is het zelf namaken van functies natuurlijk gewoon tijdsverspilling. Je krijgt meer code dan noodzakelijk is. Zelf functioniteit namaken is imo alleen handig als de functionaliteit van de originele functie niet toereikend is. En zelfs dan zou je eens kunnen kijken of je met de taal niet de functionaliteit kan uitbreiden.
Wat ik meer bedoelde (kwam er niet echt uit :)) is dat je soms dingen beter iets omslachtiger met ingebouwde functies kan doen, dan een eigen methode gebruiken die wel straight to the point is.

Bijv:
Ik heb ooit een keer een stackbased UBB parser gemaakt. Daarvoor heb je een tokeniser nodig. Ik heb een aantal manieren getest om de invoer te tokenisen. Alle tokenisers retourneren dezelfde datastructuur als tussenrepresentatie (alle manieren zijn dus ook functioneel gelijk).
  1. while loop per karakter.
    Detecteren of het een '[', ']', ' ' of '=' is (afhankelijk van de state waarin je bent), anders toevoegen aan de actuele token.
  2. strpos tot alle volgende tekens, daar het minimum van nemen. Dan met een strsub het resultaat aan de token toekennen.
  3. gebruik maken van strcspn (die loopt door string a tot hij een teken tegenkomt dat ook in string b zit en retourneert het aantal doorgelopen tekens). Dat gebruik je dan om met strsub je token te bepalen.
  4. een slimme preg_match_all die alle tokens in een array teruggeeft, die array loop ik vervolgens een keer langs om de tussenrepresentatie te genereren.
De methoden staan hier van langzaam naar snel. Tussen de nummers 4 en 3 zit nauwelijks verschil (vroeger wel, maar sinds php 4.3 accepteert strcspn extra parameters die het geheel sneller maken :)). Tussen de nummers 4 en 2 zit zo'n 75% verschil in snelheid. Nummer 1 zou ik niet meer weten, die was iig nog stukken langzamer.
Het punt is dat als ik een tokenizer zou moeten schrijven in C, ik methode 1 zou kiezen. Ik heb dat niet gebenchmarkt, maar verwacht dat dat de snelste methode is. Bovendien is het algoritme erg helder. Ik zou zeker niet aan de slag gaan met regular expressions in C om een string te tokenisen, terwijl die in dit geval de gedeelde eerste plaats qua snelheid opeist.

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Wolkjeh schreef op 22 september 2004 @ 21:16:ze werken voor zover ik weet intern, echter compleet hetzelfde. Alleen andere formulering dus :)
Toch niet, zie de zend_do_if* en zend_do_case* funties in /Zend/compile.c ;)
Pagina: 1