Toon posts:

vhs op dvd geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opnemen van onze oude film opnamen via een DC30+ kaart. Ik maak gebruik van Windows 98 en capture onder andere met het bijgeleverde programma dat bij de installatie zit van de 1.4.2 driver van Pinnacle.

Op de computer ziet de beeld er goed uit, draaien soepel. Maar na dat ik de video bewerkt hebt met studio 9 en gebrand hebt op dvd dan komen der vage strepen op de tv bij wat snelle bewegingen, voornamelijk bij wat snelle bewegingen van de camera. Dit heb ik overigens niet op de computer als ik de zelfde dvd in de computer stop.

Ik heb het zelfde probleem met Adobe encore dvd. Daar zijn alleen wat minder strepen maar schokt het wat meer bij snelle bewegingen.

Waar kan dit aan liggen. Ik heb op 2 verschillende pc's opgenomen een Pentium 4 1.6 512 mb ram en een AMD 1.2 gig 256mb. Het lijk mij niet dat deze te langzaam zijn voor deze capture kaart.

Zal het met de drivers die op het internet worden aangeboden voor Windows xp beter werken?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
Klinkt mij als een interlaced probleem. Als je exporteert moet je zorgen dat interlaced aan staat en de field order goed zetten. Voor DV is dat bottom field first. Werkt dat niet, probeer dan upper field first.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

post eens een screenshot (overlay uitzetten of speciaal proggie gebruiken), dan weten we wat je precies bedoelt..

Als het idd dat is wat ShittyOldMan zegt: www.100fps.com

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 22 september 2004 @ 13:13:
Klinkt mij als een interlaced probleem. Als je exporteert moet je zorgen dat interlaced aan staat en de field order goed zetten. Voor DV is dat bottom field first. Werkt dat niet, probeer dan upper field first.
Bedoel je dit na het bewerken met bijvoorbeeld studio 9? of moet ik het al eerder omzetten? ik kon deze optie niet zo gauw vinden in het programma.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 17:37 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
Na het bewerken, dus bij het overzetten naar DVD. Is volgens mij gewoon in te stellen in de mpeg encoder opties (voor zover pinnacle dat toelaat, weet niet hoe beperkt dat programma is)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is inderdaad een interlace probleem. Lijkt erop dat je capture de boel omgooit, aangezien je zowel met Studio als met Encore problemen hebt. Kan je eens een ander capture pakket proberen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1