Nieuwe Club3D9800Pro en weer problemen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 17:05
Hallo,

ik heb mijn grafische kaart net omgeruild omdat er geheugen van defect was.
dus ik heb nu een nieuwe gekregen van de leverancier. maar nu heb ik het volgende probleem.

nu met games spelen crasht me computer. en ik heb windows xp er net nieuw opgezet met alle nieuwe drivers en such. ik krijg eerst een fout van VPU recoverd en dat soort dingen. nu heb ik al op internet gezocht naar wat antwoorden. (zoals core op 1.8V en andere drivers installeren) maar dat werkte allemaal niet.

dus nu is me vraag moet ik me grafische kaart weer terug brengen en een nieuwe vragen van een andere merk nemen. van Sapphire of zoiets???

hartelijk bedankt.

Moffermn
~ The Silverlink

Verwijderd

VPU recover uitzetten, fastwrites uitzetten en dan lekker gamen... cooling wel goed? genoeg airflow in de kast?

• moffermn
VPU recover uitzetten ga ik doen maar als ik de sims 2 play dan loopt op sommige stukken niet eens soepel. en fastwrite is off

• moffermn
ok ik heb me VPU recover uitgezet maar heb nog steeds het zelfde probleem monitor slaat uit en computer doet niets meet :'(

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Heb je wel een goede voeding, ongeveer 400 watt. Natuurlijk wel een redelijk merk. (geen qtec ofzo)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

word je kaart niet te heet

[OFF]Hoe kan je zien of je fast write uit hebt staan?[/OFF]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Pu_Dy schreef op 21 september 2004 @ 19:43:
word je kaart niet te heet

[OFF]Hoe kan je zien of je fast write uit hebt staan?[/OFF]
in je bios ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Als je mobo hebt met Intel Chipset,

Download de nieuwste Intel Chipset Drivers, Pleur je AGP op 8x in je bios & ATI opties en zet FastWrite aan/uit en VPU recover uit.

Dit werkte bij mij. Echter heb ik nu FastWrite weer aan en VPU recover ook en het blijft werken :P (Al lang)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

DIE KAART IS ABSOLUTE TROEP --> vraag eis je geld terug!

Geloof me, ik kan het weten want ik heb er veel (slechte) ervaring mee gehad.

Lees alsjeblief mijn posts hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Neobahamuth op 21-09-2004 21:01 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TweakingPro schreef op 21 september 2004 @ 20:54:
Als je mobo hebt met Intel Chipset,

Download de nieuwste Intel Chipset Drivers, Pleur je AGP op 8x in je bios & ATI opties en zet FastWrite aan/uit en VPU recover uit.

Dit werkte bij mij. Echter heb ik nu FastWrite weer aan en VPU recover ook en het blijft werken :P (Al lang)
Sowieso de nieuwse chipset drivers neerhalen. Ik heb bij mezelf zo vaak game en videokaart problemen opgelost door m'n chipsetdrivers te updaten, vooral bij m'n vorige VIA chipset.

🌞🍃

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja wat kan ik zeggen...

Ik hoop dat je jouw Club3d aan de gang krijgt, die van mij zit in de doos..met gemodde extra koeling..na 6 weken ermee aankloten heb ik het maar opgegeven..jammer..toch 220 euro.

Daartegen zijn er mensen bij wie hij werkt... dus misschien heb je gelukt!

There is no place like ::1

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 08:52
Offtopic: Beetje nutteloos om zo te gaan spugen op een kaart. Hier werkt hij perfect (zelfs overgeclocked). Als hij bij jouw pc niet goed werkt betekent niet dat hij overal het niet doet. reactie op Neobahamuth /offtopic

Draait je fan wel van je vid kaart? En anders gewoon terugsturen. Als je zekerweet dat bij de vorige het geheugen kapot was kan je nu gewoon weer pech hebben dat iets anders stuk is (er zijn neem ik aan andere symptonen).

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:59

BoAC

Memento mori

@TS Geef es meer info over je machine specs? en welke drivers je gebruikt..

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

GNIFFEL schreef op 21 september 2004 @ 21:05:
Offtopic: Beetje nutteloos om zo te gaan spugen op een kaart. Hier werkt hij perfect (zelfs overgeclocked). Als hij bij jouw pc niet goed werkt betekent niet dat hij overal het niet doet. reactie op Neobahamuth /offtopic

Draait je fan wel van je vid kaart? En anders gewoon terugsturen. Als je zekerweet dat bij de vorige het geheugen kapot was kan je nu gewoon weer pech hebben dat iets anders stuk is (er zijn neem ik aan andere symptonen).
Nutteloos? Integendeel! Ik bezorg de TS informatie gebaseerd op echte ervaringen met de kaart. Hoeveel ervaring heb jij met deze kaart? Ik heb er namelijk 2 gehad, beide op verschillende systemen. De winkel heeft beide kaarten teruggenomen en terugbetaald nadat de fabrikant ze onderzocht had.

De winkel in kwestie heeft bevestigd dat deze kaarten troep zijn en heeft na mijn (mis)koop dat merk permanent uit hun assortiment gehaald. (Ik kan je namen, adressen en telefoonnummers geven als je dit wil verifiëren.)

edit:
voor de geïnteresseerden:
Winkel is www.pcwarehouse.be in België en verkoopt GEEN Club3D meer zoals ik reeds zei. Prima winkel (integenstelling tot de kwaliteit van Club3D) !

[ Voor 11% gewijzigd door Neobahamuth op 21-09-2004 21:43 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik dacht dat het referentei kaart waren van ati, en dat het b.b.a kaartjes waren
ik heb er een gehad, en geen enkel probleem mee gehad.
hij is volgens mij gewoon het zelfde als mijn saphira 9800 pro
als het kaartje niet werkt zal denk ik ook de saphira niet werken.
heb je de laatse bios van je moederbord was bij een vriend de oplossing

suc6 er me.

edit/
ja ik wil wel graag weten welke winkel het was
dan bestel ik daar maar niks :*)

[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 21-09-2004 21:41 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Probeer hem in een andere pc, vriend ofzo...

• moffermn
Hej sorry van het late response tijd. maar ik heb er weer een nieuwe gevraagt bij me computer leverancier. en het is nu al een stuk stabieler maar ik heb er nog steeds last van :(. vroeger had ik nooit problemen met deze kaart. vondt het een wereld ding. maar sinds koort heb ik een nieuwe mobo de Asus A7v880 maar ik betwijfel of het daar aan ligt. vroeger had ik een EpoX 8k3A (niet de + versie) en daar draaide me oude GFX 9800 pro er perfect op. nu is mijn volgende vraag XD alweer. zou ik me grafische kaart omruilen voor een Asus 9800 pro? of is er terminste nog een andere manier hoe ik dit kan oplossen?? owh ja me grafische kaart is niet zo erg heet. ik kan de koeler gewoon aanraken.

harttelijk bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door moffermn op 29-09-2004 22:36 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Weird... those 9800 chips really can act weird. I would say try another one in the hope it works...

There is no place like ::1

Pagina: 1