Toon posts:

Radeon 9800 Pro problemen (freezes/artifacts en VPUrecovers)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Mister_X schreef op 08 april 2004 @ 13:41:
benieuwd of ik nou far cry normaal (zonder corruption) kan spelen met me ati9100 :D
Vergeet het maar! Ik draaide Far Cry (legale full retail versie) op een Club 3D Radeon 9800 Pro, niet overclocked met catalyst 4.3 en daarna de laatste omega drivers. Resultaat: EXTREMELY FUCKED UP beeld :( (alles, ik bedoel alles in beeld was naar de haaien, net of ik in een andere dimensie aan het spelen was. :r
Alle video-opties op allerlaagste settings liep wel normaal, maar ja, dan heb je natuurlijk baggerkwaliteit en daar betaal je dan 380€ voor voor die kaart!

Gevolg: kaart terug naar winkel. Winkel stuurt kaart naar leverancier. Leverancier mag kaartje eens testen. En nou maar wachten ... :|

(dus ondertussen m'n oude Geforce 4 MX 440 er terug in :'( )

[ Voor 18% gewijzigd door Neobahamuth op 08-04-2004 14:15 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Neobahamuth schreef op 08 april 2004 @ 14:06:
[...]
Vergeet het maar! Ik draaide Far Cry (legale full retail versie) op een Club 3D Radeon 9800 Pro, niet overclocked met catalyst 4.3 en daarna de laatste omega drivers. Resultaat: EXTREMELY FUCKED UP beeld :( (alles, ik bedoel alles in beeld was naar de haaien, net of ik in een andere dimensie aan het spelen was. :r
Alle video-opties op allerlaagste settings liep wel normaal, maar ja, dan heb je natuurlijk baggerkwaliteit en daar betaal je dan 380€ voor voor die kaart!

Gevolg: kaart terug naar winkel. Winkel stuurt kaart naar leverancier. Leverancier mag kaartje eens testen. En nou maar wachten ... :|

(dus ondertussen m'n oude Geforce 4 MX 440 er terug in :'( )
ik zou als ik jou was maar eens kijken of er niet iets anders in je setup is dat dit veroorzaakt...
ik speel het hier met de laatste omega's (die btw ook op 4.3 zijn gebaseerd) en alles ziet er gewoon erg mooi uit! :?
lijkt mij niet aan deze drivers te liggen aangezien dat waarschijnlijk het enige is dat dan hetzelfde op jouw en mijn systeem dat is...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

ik zou als ik jou was maar eens kijken of er niet iets anders in je setup is dat dit veroorzaakt...
ik speel het hier met de laatste omega's (die btw ook op 4.3 zijn gebaseerd) en alles ziet er gewoon erg mooi uit! :?
lijkt mij niet aan deze drivers te liggen aangezien dat waarschijnlijk het enige is dat dan hetzelfde op jouw en mijn systeem dat is...
Hier is de volledige diagnose die ik uitgevoerd heb een ook aan de winkel gegeven heb:

PROBLEEM:

Bij het spelen van
• Halo: Combat Evolved (100% legale FULL RETAIL versie)
• Unreal Tournament 2004 (100% legale FULL RETAIL versie)
• Far Cry (100% legale FULL RETAIL versie)
crasht de grafische kaart en zet het hele systeem vast na 15-30 minuten spelen.

SYMPTOMEN:

• volledig zwart beeld op monitor --> monitor slaat volledig af
• zwart beeld met fluorescerend gekleurde blokjes op scherm (Halo)
• periodiek artefacten rechts in beeld (Far Cry)
• toetsenbord en muis reageren niet
• enkel via reset-knop terug op te starten
• zeer zelden melding van ATI VPU-Recover dat de grafische kaart gecrasht is
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/ati.gif

OMSTANDIGHEDEN:

• Halo: Combat Evolved @ 1280*1024 @ 60Hz @ 32bpp, video settings “High”
• Halo: Combat Evolved @ 800*600 @ 60Hz @ 32bpp, video settings “Low”
• Unreal Tournament 2004 @ 1280*1024 @ 60Hz @ 32bpp, video settings “High”
• Unreal Tournament 2004 @ 800*600 @ 60Hz @ 32bpp, video settings “Low”
• Far Cry @ 1280*1024 @ 60Hz @ 32bpp, video settings “High”
• Far Cry @ 1280*1024 @ 60Hz @ 32bpp, video settings “Low”

HARDWARE:

Kast: Midi Compudata 350W Silver 4JAH7650 with Handle
Moederbord: ASUS P4S800 SiS 648FX FSB 800Mhz DDR 400 AGP 8X
CPU: Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) Northwood
Voeding: 350 Watt
Geheugen: 2x 256MB PC2100 DDR SDRAM (Apacer & Siemens)
Hard Disk(s): Seagate ST380020A 80 GB
Grafische kaart: Club 3D ATI Radeon 9800PRO 128Mb TV-Out AGP 8x DVI
Geluidskaart: on board
Cooler: Case of Voedings-koeler. 8cm Ball eNERMAX
DVD-ROM: Aopen IDE DVD-ROM 16X
CD-RW: Sony CD-RW CRX175A1
Speakers: Medion MD9447
Monitor: Lifetec 17" @ 1280x1024 @ 32bit
BIOS: ASUS 1007 (laatste update)
ATI driver: ATI Catalyst 4.3

EXTRA INFORMATIE:
• Windows XP Home NL SP1 + alle officiële updates geïnstalleerd.
• ASUS moederbord laatste officiële update 1007 geïnstalleerd.
• ATI Catalyst 4.3 laatste officiële drivers.
• Halo: Combat Evolved laatste officiële patch 1.04 geinstalleerd.
• Nooit iets overclocked of non-officiële drivers/bios geïnstalleerd.
• Intel P4 CPU idle @ 28° C
• Intel P4 CPU stressed @ 41° C
• MB temp idle @ 31° C
• MB temp stressed @ 40° C
• Intel P4 Cooler @ 4115 rpm
• Enermax UC-8FAB 8cm Two Ball Bearing cooler @ 3068 rpm
• RAM getest met Memtest86 (no errors)
• CPU burn-in getest met CPUStabilityTest (no errors)

[ Voor 8% gewijzigd door Neobahamuth op 08-04-2004 15:18 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dit heeft waarschijnlijk niet met Catalyst 4.4 te maken maar goed.

Ik heb in het verleden ook het probleem gehad dat zodra ik een tijdje een 3d game aan het spelen was, er allerlei artefacts in het scherm verschenen e.d.. Bij 2d waren er nooit problemen.

Dit deed mij vermoeden dat de cooler geen goed contact maakte met de GPU. En idd nadat ik de cooler los had gemaakt, alles goed schoongemaakt en daarna nieuwe coolpasta had aangebracht was het probleem weg. :)

Op die geforce asuscard zat overigens wel een baggercooler. Met van die plastic pushpins zat ie vast en het oppervlak leek wel een soort "ribbelchips" van Croky. :o

Misschien is dit ook bij jou het probleem?
Of gebeurt het niet als je andere (niet door jou genoemde) zware 3d games speelt? En deed hij het voorheen wel goed?

Wellicht is het iets met de Sidebanding, Fast writes, AGP aperture size voltages e.d. in het bios.

Oh ja, (ik wil je niet beledigen hoor ;) maar jic) heb je je voeding wel rechtstreeks op de molexconnector van die 9800pro aangesloten?

[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 08-04-2004 15:28 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon Fastwrites in BIOS en driver uitzetten en het crashed nooit meer ;)

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

n00bs schreef op 08 april 2004 @ 15:54:
Gewoon Fastwrites in BIOS en driver uitzetten en het crashed nooit meer ;)
Dit is een fabeltje en bovendien de grootste lulkoek die iedere ignoramus maar blijft verspreiden. Dit helpt geen bal en is al lang bekend.

@Help!!!!: Ik heb heel GOT afgeschuimd en alle tips uitgeprobeerd die ik maar kon vinden. (dus inclusief diegene die je opnoemde) Helaas, geen verschil.

Over die koeler die er niet goed opzit: Het is een gloednieuwe kaart (4 weken oud). Ik neem aan dat de fabrikant wel weet hoe ie er een koeler op moet zetten.
(Ik heb het niet gecheckt want ik wou geen garantie verliezen door er zelf wat aan te prutsen en dan die leverancier die later kan zeggen "Ja, maar het is je eigen schuld dat het niet werkt, je hebt er aan geprutst en nu heb je geen garantie meer.) Voor 380€ verwacht (en EIS) ik een kaart die 100% naar behoren werkt, perfect in orde is en niet om het kwartier m'n pc laat vastlopen.

Ik heb van deze kaart namelijk 2 exemplaren in 1 keer gekocht. Die van m'n broer heb ik ook al teruggebracht en m'n geld teruggekregen om bij een ander eentje van ASUS te kopen.

offtopic:
Mijn verhaal is eigenlijk wel wat offtopic hier. Ik kan hierover best elders verder gaan klagen ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Neobahamuth op 08-04-2004 16:17 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn god zeg, reageer niet zo fel. Ik probeer je alleen te helpen.

Daarnaast zorgt Fastwrites bij ATI kaarten voor VEEL vastlopers en is zeker geen fabeltje. Algemeen bekend probleem.

Daarnaast zullen er bij elke fabricage van welk apparaat dan ook wel eens wat foutjes ontstaan. Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je koeler er juist op zit en je zal ook echt geen garantie verliezen door dit te checken. Ik heb bij mijn ATI in het allerbegin AS3 tussen GPU en koellichaam gedaan om de temps wat te laten zakken en dat werkt hardstikke goed. Je kaart hiermee slopen is echt impossible.

Daarnaast kan het ook incompatibiliteit zijn van je MOBO met deze kaart. BIOS update al gedaan? Ook kan het helaas zijn dat jij een DOA hebt ontvangen. Als je een nieuwe koopt speel dan op safe en koop een Sapphire (kwaliteit is stuk beter dan Club3D)

Verwijderd

Of probeer VPU recover uit te zetten, misschien dat dat helpt?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

n00bs schreef op 08 april 2004 @ 18:39:
Mijn god zeg, reageer niet zo fel. Ik probeer je alleen te helpen.
...
Daarnaast kan het ook incompatibiliteit zijn van je MOBO met deze kaart. BIOS update al gedaan? Ook kan het helaas zijn dat jij een DOA hebt ontvangen. Als je een nieuwe koopt speel dan op safe en koop een Sapphire (kwaliteit is stuk beter dan Club3D)
Ten eerste: Excuses als het wat bot overkwam, maar dit steeds te horen komt me echt de keel uit! (dat van de Fastwrite wel te verstaan)

Ten tweede: Lezen is ook een vak. In mijn eerdere post staat dat ik reeds de laatste bios van moederbord heb. Daarenboven was ik niet bang de kaart te slopen. Ik was bang dat de leverancier zou zeiken over garantie als ie wist dat ik de koeler gedemonteerd zou hebben (en koelpasta erop gesmeerd) en terug gemonteerd had. (heb ik dus allemaal niet gedaan voor de duidelijkheid)

(btw, ik heb 2 maal dat moederbord (Asus P4s800) en 2 maal die kaart (Club 3D) in dezelfde winkel gekocht, tegelijkertijd. Als zij wisten dat dit mobo het niet zou slikken, dan hadden ze dit hopelijk gezegd...)

@KUSJEEEEE: Ook dit had ik al geprobeerd. Geen verschil.

--> Zodra ik de analyse van de leverancier (via de winkel) heb, laat ik jullie weten waar de fout ligt. kaart DOA/fabricagefout/MB incopatibiliteit/whatever.

offtopic:
Btw, geen Club3D meer voor mij! :( Eerste keer = laatste keer. Nu gaan we voor ASUS! :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Neobahamuth op 08-04-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth, ik heb je 9800Pro problemen even afgesplitst van Catalyst 4.4 Uitgebracht. Het is namelijk compleet offtopic, heeft niets te maken met de nieuwe drivers ansich - en voor specifieke probleemtopics is het handiger als daarvoor een eigen topic wordt geopend. Hierboven vind je jouw postings terug inclusief de behulzame postings van medeforummers zodat je een goede naslag hebt als je besluit om alsnog een probleemtopic te openen met een correcte topicstart. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 21:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.