Traag XP Client - 2003 netwerk

Pagina: 1
Acties:

• nl95ed
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2017
Sinds enige tijd heb ik alle clients (5 stks) op XP Pro draaien. De Server draait onder Win2003. Als ik nu een netwerk share benader via de (A) verkenner/mijn netwerklocaties/volledig netwerk/MS Windows netwerk/share naam. Dan gaat e.e.a. redelijk vlot.
Als ik echter via snelkoppeling ga (B ) (mijn netwerklocaties/share) dan duurt het soms tot 10 sec. voordat ik die share kan benaderen. Als ik op de server kijk dan loopt CPU naar 100% gedurende zoekactie via (B ) snelkoppeling, ook duurt het lang voordat CPU weer terugvalt.. Doe ik het via (A) dan loopt CPU kort naar +/-20-30% om dan direct terug te vallen.
Dit probleem heb ik sinds de server van 2000 naar 2003 is gegaan. Voorheen in W2K waren er geen problemen. Heb inmiddels alle SP gedraaid, virusscanner (MCafee) uit/aan gezet, server gereboot enz. DNS en WINS op server geven geen foutmedlingen. Wie weet oplossing?/?

McGyver

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik weet niet anders met windows shares, lang leve samba :)

heb je wel alle updates gehaald? welk process trekt 100% cpu?

Verwijderd

SMB Signing uitzetten?

in je domain controller security settings:

Digitally sign client communication (always) (enabled/disabled)
Digitally sign client communication (when possible) (enabled/disabled)
Digitally sign server communication (always) (enabled/disabled)
Digitally sign server communication (when possible) (enabled/disabled)

disablen en rebooten..

• nl95ed
Alle update's staan op de 2003 server en clients. de XP Clients zijn SP2
Isass.exxe trekt +/- 45-55% en dfssvc.exe trekt 35-45%

Onderstaand kleine schematische verduidelijking (verkenner)

+ mijn dokumenten
+ deze computer
- mijn netwerk locaties
.- volledig netwerk
..- microsoft windows-netwerk
...- Mijn netwerk
....- server
.....+ share1...rechtstreekse verwijzing naar share
.....+ share2...rechtstreekse verwijzing naar share
.....+ share3...rechtstreekse verwijzing naar share

..+ share1......dit zijn de snelkoppelingen in verkenner naar share
..+ share2......dit zijn de snelkoppelingen in verkenner naar share
..+ share3......dit zijn de snelkoppelingen in verkenner naar share

als ik dus rechtstreeks naar share ga is er niks aan de hand, maar ga ik via de snelkopeling (die verkenner automatisch aanmaakt als je rechtstreeks share hebt benaderd) dan duurt het ongeloofelijk lang voordat je inhoud van share ziet, ga je vervolgens dieper in share (directory/files) dan duurt het weer langer, soms tot 10 sec voordat je inhoudt ziet. Al die tijd staat CPU op server op 100% (met bovengenoemde processen)

Ga je rechtstreeks via mijn netwerk/MS netwerk/share enz. dan is de CPU load laag en bijna geen vertraging.

Dit probleem is ontstaan sind ik van w2k naar w2k3 ben gegaan. w2k3 opnieuw geinstalleerd, niet over w2k gezet. Data (shares) staan op seperatie partitie, deze zijn niet veranderd, behalve nieuwe shares gedefinieerd in w2k3

[ Voor 17% gewijzigd door nl95ed op 21-09-2004 10:22 ]

McGyver

• nl95ed
Ik heb net de SMB settings aangepast, zoals in bovenstaande post wordt geadviseerd. Dit geeft echter geen verandering. Verkennen via share (snelkoppeling) doet CPU van server oplopen naar 100% en duurt 2-10 sec voordat inhoud share wordt weergegeven. Verkennen via netwerk/domein/server/share duurt fractie van sec. en CPU load server is kortstondig 10-25%

McGyver

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 12:25
Dit lijkt een beetje op een probleem wat ik ook heb:
Firefox & downloaden op netwerkschijf

Hij freezed gewoon een tijd. Met Win2K AS had ik er ook geen last van, nu met 2003 wel..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1