Firefox & downloaden op netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 12:25
Mijn downloadsfolder is een share op mijn Win2k3 server zodat ik op meerdere computers dezelfde downloadsmap heb.

Met Internet Explorer had ik nooit problemen maar als ik met FF een bestand down dan slaat mijn computer na enkele momenten vast. Een minuut later is hij weer beschikbaar maar dan is de download al gestopt. Ik vind het irritant om voor downloads steeds weer IE te openen is hier niet wat aan te doen? Ik heb een idee dat het komt door incremental downloading bij FF waar bij IE de temporary files werden gebruikt. Maar van incremental downloading mag je Win2K3 fileshare toch niet over z'n nek gaan :?

PS Ik heb dit niet in het grote FF topic gegooid omdat ik het eerder een probleem van de share vind dan van FF

[ Voor 10% gewijzigd door ScuL op 14-10-2004 14:48 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Welke FF draai je?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik download ook met Firefox op een gedeelde DL-map op mijn Win 2003 server standaard editie. die door meerdere PC's wordt gebruikt, maar bij mij werkt het gewoon zonder speciale instellingen ofzo. Gewoon de map op de server delen en het werkt al.

• ScuL
1.0PR maar het probleem bestond ook al op 0.9.3
Machtingen op de map zijn verder full authorization. Is wel zo dat ik het 'Guest' account gebruik en geen domein login gebruik

[ Voor 111% gewijzigd door ScuL op 14-10-2004 14:48 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien heeft FF geen toegang door je Firewall om het op de server te zetten.

• ScuL
Ehm.. lijkt me niet. De interne share gaat gewoon via de interne netwerkverbinding, de firewall draait alleen op de externe interface. Het komt dus sowieso eerst via NAT op mijn werkstation waar het vervolgens via LAN naar de server gaat. En zoals ik al zei die download begint wel met lopen maar loopt na enkele tellen vast. Net alsof de harddisk freezed. maar als ik dan via VNC mijn server bekijk staat hij gewoon uit z'n neus te eten.. :?

Kleine files (bijv onder de 500KB) gaan wel goed

[ Voor 38% gewijzigd door ScuL op 14-10-2004 15:06 ]

Pagina: 1