SB Live! 5.1 niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb afgelopen week na de aanschaf van een Logitech Z-640 speakerset ook een SB Live! 5.1 Player LS aangeschaft. Ik had niet het idee dat ik een Audigy 2 ofzo nodig had. Nou, dus ik m`n oude SB Live! 1024 eruit gegooid en de nieuwe erin, drivers installeren en genieten maar zou je denken. Het liep iets anders... :(

Als ik in PowerDVD 5.0, ja de versie die DTS enzo kan decoderen, 6 speakers aanvink en een filmpje draai in DTS5.1 of DD5.1 dan gaat het beeld supertraag en is er geen geluid te bekennen. In 2 speakermode draai dan gaat het goed, maar dan heb ik geen echte DD5.1 of DTS5.1. Hooguit een stereosignaal waar extra signalen aan toegevoegd zijn, het centrekanaal werkt dan ook nooit mee. Nou lekker dan, ik drivers gezocht op soundblaster.com. Vond ik de volgende hotfix:
SBLIVE_HOTFIX_031226, die was speciaal voor gevallen waar geluid van DVDs niet soepel ging. Gedownload en ik wil het installeren, krijg ik de melding dat er geen SB Live hardware gevonden is op het systeem, terwijl ie toch duidelijk aangegeven staat in aparaatbeheer. LiveDriverUniPack gedownload, die kon ook al geen SoundBlaster in m`n computer ontdekken. DirectX gedownload, ook nix. Dan maar windows XP opnieuw installeren, eerst gekeken of onboard sound uitstond in BIOS, weer precies hetzelfde verhaal. Ander PCI-slot, nog geen resultaat. Ik wordt er een beetje moedeloos van :'( 8)7 :( |:(

Ik heb uiteraard gezocht op GOT en ook gevonden. Er werd regelmatig verteld om in Creative Surround Mixer AC3 decodering in te schakelen. Ik zou wel willen maar onder de knop 'Instellingen' zie ik niets staan wat er op lijkt. :? Schakelen tussen 'alleen digitaal geluid' en analoog helpt ook niets. Terwijl als ik Creative Diagnose doe dan geeft ie overal een vinkje af. En als ik die 5.1 test doe dan krijg ik over alle kanalen een signaal te horen. Windows XP staat ook ingesteld op 5.1 speakers.

Is mijn SB Live 5.1 Player LS gaar of zie ik iets over het hoofd?

Oh ja, ik heb een ECS K7S5A Pro mobo met WinXP

[ Voor 3% gewijzigd door Trasos op 20-09-2004 14:44 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

De combinatie sb live en xp is een probleem.
Kijk eens in je bios en kijk of je daar je pci-latency kan veranderen.
zet die op 128 en probleem moet opgelost zijn :)

• Trasos
  • Niet online
Ik heb in het BIOS gekeken maar ik kan niets vinden wat erop lijkt.
Het enige Latency wat ik tegenkom is de CASlatency. :?
Geen woord over PCI latency.
In het boekje ook nix over te vinden...

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 13:15
Dat van die nieuwe drivers is een bekend probleem waar heel veel mensen last van hebben. Bekijk de Creative-fora maar es. Ik zal zo de desbetreffende link wel even opzoeken hier posten.

Creative doet er alleen nix aan. :|

-edit-
Hier is die link:
http://uk.europe.creative...ums/thread.asp?thre=38124

Heb je de driver van de meegeleverde cd al es geinstalleerd?

[ Voor 27% gewijzigd door MelvinB op 20-09-2004 15:21 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Trasos
  • Niet online
jeps, die driver installeerd ie wel enzo maar in films is er geen 5.1 uit te krijgen. En in spellen ook niet. Mafia ondersteund toch 5.1? is iig wel in te stellen in de setup.

Net ff die Kx-project drivers geinstalled. Nu heb ik helemaal geen geluid meer!? 8)7 :(

[ Voor 22% gewijzigd door Trasos op 20-09-2004 15:56 ]

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 16:44
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb alle drivers al geprobeerd maar het helpt allemaal niks. Ik heb momenteel de KX drivers geinstalleerd. Ik vind het geluid niet echt goed klinken(geen surround gevoel).

Bij Ac3 filter zie ik ook geen input en output signalen.

Verwijderd

ik heb ook nu de KX drivers maar krijg nu maar uit 2 boxen lol.
wil ook graag surround effect en door de middelste box zonder de oranje achtig stekkertje uit tehouden

• Trasos
  • Niet online
Windows maar opnieuw geinstalled, alweer, nog steeds nix. :( :'( |:( 8)7

• Trasos
  • Niet online
Heeft nou niemand een andere oplossing? Of hoe ik die PCI-latency kan veranderen?

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 16:44
Ik heb de PCI-latency Timer van 32 naar 128 wel kunnen veranderen, maar ik heb geen power dvd 5 pro dus ik kan het niet uittesten.

Ik zou zo graag die geluidskaart willen kapot trappen, maar deze pc is niet alleen van mij.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.georgebreese.com/net/software/#CREATIVE
mischien deze patch voor live en audigy kaartjes ?
je zou het kunnen proberen weet alleen niet of het helpt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Trasos
  • Niet online
chucky666 schreef op 21 september 2004 @ 20:21:
http://www.georgebreese.com/net/software/#CREATIVE
mischien deze patch voor live en audigy kaartjes ?
je zou het kunnen proberen weet alleen niet of het helpt.
ff checke

Edit:
Verrassing!!!
Hij doet het niet... :( :O

[ Voor 9% gewijzigd door Trasos op 21-09-2004 20:39 ]

• Trasos
  • Niet online
Ik heb na lang zoeken op internet het progje PCI Latency Tool 1.02 gevonden. Daar kun je dus de latency mee instellen!!! Ik heb meteen de latency van de SB op 128 gegooid maar geen resultaat...

Hier een pic van m`n huidige instellingen, hoe moet het wel?

KLIK!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/pci2.JPG

• Trasos
  • Niet online
Heeft er nou niemand een oplossing? Kan met niet voorstellen dat er niemand verstand van heeft op GOT.

Eigeluk moet ik vanaf dit stukje niet meer in dit forum zijn. Misschien een idee om een nieuw topic te openen in een ander forum van GOT maar dan alleen met de PCI latency instellingen?

Verwijderd

Ik onderhoud zelf goede contacten met creative. Klant van mij had eenzelfde soort probleem met XP (home)

na het verwijderen van alle SB drivers en het installeren van de drivers:
http://nl.europe.creative.../drivers/eula.asp?id=1972

deed ie het wel.

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 13:51:
Ik onderhoud zelf goede contacten met creative. Klant van mij had eenzelfde soort probleem met XP (home)

na het verwijderen van alle SB drivers en het installeren van de drivers:
http://nl.europe.creative.../drivers/eula.asp?id=1972

deed ie het wel.
Dan proberen we dat maar ff, hè.

Edit:
Goh, verrassing hij doet het niet. Geeft de foutmelding dat de computer geen SB Live kaart kan vinden in de computer. :?

Edit:
De computer maar even naar de MyCom gebracht. Ik heb de SB Live! daar vorige week gekocht dus garantie genoeg lijkt me zo. Eens kijken of die het kunnen fixen.
Kzal de oplossing waar zij mee komen wel posten. Ben benieuwd. Nu wel een paar dagen zonder PC... :( :r :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Trasos op 24-09-2004 11:54 ]

Verwijderd

laat het me ff weten als je pc terug hebt en wat hun van het resultaat zegen ;)
anders moet ik ook een nieuwe geluidskaart kopen heb dezelfde.
maar met de surround test noemt die wel alles op maar in dvd doet me middelste box het nog steeds niet (heb ik ook een topic over geopent maar niet veel wijzer uit geworden)

als je het me laat weten alvast bedankt

• Trasos
  • Niet online
Kheb m`n comp nog steeds niet terug :( :'(
Dus ze hebben er bij MyCom ook moeite mee :P
Zou me nix verbazen als ze nu zelf hier op GOT aan het zoeken zijn. :+

• Trasos
  • Niet online
Nou, ze hebben het gevonden hoor. Een SB Live 5.1 werkt niet in combinatie met het ECS K7S5A-Pro Mobo!!! Lekker dan...
De oplossing die ik voorgeboden krijg; of andere geluidskaart bij een andere winkel en dan 30euri onderzoekskosten of een SB Audigy, want die werkte wel, tegen meerprijs uiteraard. :(

Iig geen ECS meer voor mij, want ik heb al te veel negatieve verhalen over dat merk voorbij zien komen op GOT. De schuld zal ook wel voor een deel bij Creative liggen, lijkt me. Beetje support van hun kant zo ook niet verkeerd zijn geweest.

Iemand misschien nog alternatieven voor de SB Live! 5.1 Player in ongeveer dezelfde prijsklasse?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NOFI Maar ze willen gewoon geld aan je verdienen :z Het is algemeen bekend dat Creative gewoon lompe Driver support heeft voor hun hardware en dan vooral de Live! kaartjes :/

Ga dus alsjeblieft niet een Audigy kopen, vraag gewoon of je een simpel kaartje met een CMI8738 Chipset ofzo mee kan krijgen GRATIS (Kaartjes kosten meestal iets van 15 € ofzo hooguit en voldoen zat) en dat je dan die Live! inlevert ??

Ideaal is natuurlijk een Moederbord met SoundStorm van de nForce 2 Ultra 400 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Nou, ze hebben het gevonden hoor. Een SB Live 5.1 werkt niet in combinatie met het ECS K7S5A-Pro Mobo!!! Lekker dan...
De oplossing die ik voorgeboden krijg; of andere geluidskaart bij een andere winkel en dan 30euri onderzoekskosten of een SB Audigy, want die werkte wel, tegen meerprijs uiteraard.

Iig geen ECS meer voor mij, want ik heb al te veel negatieve verhalen over dat merk voorbij zien komen op GOT. De schuld zal ook wel voor een deel bij Creative liggen, lijkt me. Beetje support van hun kant zo ook niet verkeerd zijn geweest.

Iemand misschien nog alternatieven voor de SB Live! 5.1 Player in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Ik had een sb live 5.1 met een ECS k7S5A Pro mobo, en dat werkte prima. Heb nu een ander mobo dus kan niet meer checken hoe dat zat, maar was niet zo moeilijk.

Ik zou bij Terratec of Hercules gaan shoppen voor wat anders.
Pagina: 1