Toon posts:

Welke versterker en boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn doel is om in mijn kamer een thuisbioscoopje te maken. Ik heb alleen nog een versterker incl boxen nodig. Mijn dvdspeler is de Marquant dvd 28. Ook wil ik mijn computer aansluiten op de versterker en het beeld op de TV. Dit levert geen problemen op. Mijn vraag is nu, waar moet ik op letten met het aanschaffen van de versterker en boxen? Moet ik optisch of analoog vanuit de dvdspeler? Ik heb reeds een scart vanuit de dvd naar TV. Hoe benut ik de DTS en Dolby digital van de dvdspeler? Ik wil ook graag gebruik kunnen maken van AC3 die tegenwoordig in xvid films van het internet zitten. Zodat ik ook surround geluid heb met films afspelen vanaf de computer. Ik hoop dat jullie wat meer informatie voor mij hebben want ik kom er niet meer uit. BVD.

PS. Prijs ongeveer € 250

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 13:08 ]

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
Als je goed gebruik wilt maken van een ac3 signaal moet je minimaal een verterker hebben die DTS ondersteund.

wat betreft de speakers: je fronts zijn belangrijk, zorg dat je speakers koopt die van zichzelf al redelijk veel bas kunnen weergeven, op die manier heb je geen sub sondig bij het afspelen van gewone muziek.

verder heb je gewoon een goede sub nodig en een center en surround speakers.

dan ben je zo ongeveer wel klaar.

jammer is alleen, dat je met jou buget alleen de versterker kunt kopen van marktplaats oid.

aansluiten kun je het beste coaxiaal doen (heb ik gehoord)

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Voor 250 euro kun je alleen naar die goedkope setjes kijken (megapool, grote een enz). Losse versterker met speakers van goede kwaliteit voor 250 euro kun je wel vergeten.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
ik zou zowiezo voor een tweedehands gaan, dan kan je vaak net even iets beters kopen. nadeel is alleen de garantie...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Kijk even in de policy onder 'wat moet ik kopen?'
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Er wordt minimaal van je verwacht dat je er op uit trekt om wat kennis over receivers en speakers op te doen. Dat leer je niet door te lezen of vragen te stellen, maar vooral door te luisteren. Al is het maar even, de verschillen onderling vallen direct op en je kunt voor jezelf al sneller aangeven van 'zoiets lijkt me wel aardig'.
We kunnen hier ook wel adviezen geven, maar dan krijg je een lijst van enkele fabrikanten / typen, en heb je alsnog geen idee wat jij zelf goed vindt klinken, wat dat verschilt nogal per persoon. Maak voor jezelf dan een lijstje wat binnen jouw interesse en buget valt, en vervolgens kun je dat hier best voorleggen. (maar dan dus wel nadat je zelf hier en daar wat beluisterd hebt, dan weet je een beetje waar je over praat, anders kun je net zo goed op www.kieskeurig.nl kijken)

Wat betreft de aansluitingen staat wel een en ander over in de faq, maar bij deze alsnog voor de goede orde:
- Aansluiten van dvd speler kan digitaal (optisch of coax maakt niet uit, hangt er vanaf welke ingangen je vrij hebt op je receiver). Mocht je speler ook zelf over een decoder beschikken dan kan het ook analoog via een zestal tulppluggen (3 witte en 3 rode meestal, zie de handleiding of kijk even achterop je speler). Maar digitaal is makkelijker en beter. Dat de scart is aangesloten maakt voor het geluid niet uit.
- Voor de PC geldt eigenlijk hetzelfde verhaal, kan ook gewoon digitaal. Zover ik weet kun je de ac3 stream in divx/xvid gewoon doorsturen over de s/pdif uitgang (digitale uitgang dus).

Verder is 250,- euro bijzonder weinig voor een versterker met speakers. Je zou kunnen overwegen om PC speakers te gebruiken. Een overzicht vind je hier: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml] (waar je tevens eventuele vragen kunt stellen over die speakers, maar eerdergenoemd 'wat moet ik kopen verhaal' is ook hier erg handig)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.