PC te gebruiken als Dolby Digital decoder ?

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06
Ik weet dat het mogelijk is om een pc, AC3 te laten decoden als je een DVD/divx afspeelt op je pc.

Maar is het ook mogelijk om je standalone DVD aan te sluiten op je "Sp/dif in" van je soundcard, zodat de pc het dan decodeert naar de 6 kanaals analoge uitgangen ?

search biedt geen oplossing..

Verwijderd

Om welke reden zou je dit willen? Omdat de huidige DVD speler het niet kan, of omdat de kwaliteit de wensen over laat? Anders zou het een optie wezen de DVD/DIVX rechtstreeks via de PC af te spelen. Als het de kwaliteit is, dan zal een goede geluidskaart mischien een duurdere/omslachterige wijze wezen dan een de aanschaf van ene goede DVD speler.

Mocht je het over meerdere versterkers af willen spelen, dan lijkt me afspelen via je gewone PC ook een betere manier. Als je de PC nodig hebt zal je toch met het geluid zitten die de PC maakt.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 01:38:
Als je de PC nodig hebt zal je toch met het geluid zitten die de PC maakt.
geluid van pc is op vele manieren te reduceren naar bijna 0

en als antwoord op de vraag van de ts.. test het even voor ons. dan weten wij het ook weer.

of heb je de dvd speler en pc niet beide tot je beschikking?

Verwijderd

Als je het tegen mij hebt.. Helaas zijn al mijn computers snel genoeg voor DVD's, behalve de ene PC die ik voor mijn films/MP3 gebruik. Voor DVD's heb ik mijn pioneer DVD speler die voor mij genoeg is. De DIVX/MP3 speler is vrijwel onhoorbaar. Maar die is dan ook in vrijwel elk onderdeel aangepast.

Verwijderd

JWO schreef op 19 september 2004 @ 11:52:
Ik weet dat het mogelijk is om een pc, AC3 te laten decoden als je een DVD/divx afspeelt op je pc.

Maar is het ook mogelijk om je standalone DVD aan te sluiten op je "Sp/dif in" van je soundcard, zodat de pc het dan decodeert naar de 6 kanaals analoge uitgangen ?

search biedt geen oplossing..
Dit kan met de Creative Audigy2 en Audigy2 ZS kaarten, vanaf deze kaarten kun je bij Audio HQ kiezen om een inkomend SPDIF te laten decoderen, zowel DD 5.1 als DTS.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06
Waarom ik dit zou willen ? omdat mijn DSP geen DD of DTS decoder heeft maar wel een 5.1 ingang, en mijn DVD speler alleen digital out heeft. En ik geen DVD speler in de pc heb die ik daarvoor wil gebruiken.

Maar het kan dus alleen met een Audigy 2 ? Of zou het met een Cmedia 8738 kaartje ook kunnen? nee zeker ?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
In een wat ouder topic(deze) heb ik ooit dit antwoord gegeven:
Je wilt dus van je computer een decoder maken, dus dan krijg je een softwarematige dolby digital decoder. In theorie zou je dit met graphedit moeten kunnen doen, maar ik heb nog nooit iemand gezien die dit voor elkaar heeft gekregen. Een goed voorbeeld kun je vinden in dit prologic topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/820656

Verwijderd

cool_zero schreef op 20 september 2004 @ 10:46:
In een wat ouder topic(deze) heb ik ooit dit antwoord gegeven:

[...]
Daar gaat het over Dolby Prologic (II), in dit topic gaat het over Dolby Digital en DTS.
Aan de TS:
C-Media biedt niet de mogelijkheden om een inkomend SPDIF signaal te decoderen, voor zover is het alleen mogelijk met de Audigy 2 en 2 ZS.

Verwijderd

Je zou ook kunnen kijken in een externe dedicated decoder... Als je heel goed zoekt hoeft dat niet zo heel veel te kosten. Ik heb nog niet lang geleden mijn Yamaha DDP-2 verkocht voor 50 euro bijvoorbeeld, spdif in en 6 analoog uit en dan nog een hoop settings... :)

Ik heb nu een Sony EP70 (gelijk aan EP90ES), ben ik behoorlijk lang naar op zoek geweest, maar daar ben ik dan ook uitermate tevreden over. Heeft me 175 euro gekost, maar dat geld is 10x beter besteed dan in een Creative geluidskaart als decoder, believe me

Mijn huidige processor:
http://geektechnique.org/projects/sony-ep70.html

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 10:54:
[...]

Daar gaat het over Dolby Prologic (II), in dit topic gaat het over Dolby Digital en DTS.
Aan de TS:
Ik weet niet waar jij kijkt, maar dat topic gaat echt wel over dolby digital, aangezien er geprobeerd wordt een spdif signaal om te zetten naar 6 losse audiokanalen. Het voorbeeld topic gaat wel over prologic, maar die staat er voornamelijk bij om te laten zien hoe graphedit werkt met zo'n soortgelijke probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door cool_zero op 20-09-2004 14:27 ]

Pagina: 1