SBLive kapot na inpluggen??? HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
INTRO:
Ik ben lekker wat wav-jes aan het editten van opnames van eigen muziek die ik met m'n band woensdag opgenomen heb.

Mijn geluidskaart is aangesloten op m'n stereo, maar om wat directer te kunnen luisteren haal ik die plug er even uit, en stop er een koptelefoon in [geluidskaartje dus]...

Maar nu komt het:
Ik haal even later die koptelefoon er weer uit en stop die van m'n stereo terug [volume staat best hoog].
Hoor ik daar toch een harde zoemmmm/kraaaaak over m'n boxen....
Zoiets doet'ie altijd wel een beetje, maar nu stond het volume veel verder open en ging het dus veel harder.

....EN TOEN DEED'IE NIX MEER !!!! :( ;( :'(

Er komt dus nu geen geluid meer uit de Line Out van m'n SBLive-je.

Heb ik nu m'n geluidskaart opgeblazen?
Ik hoop het niet, maar als ik op dit bericht afga lijkt het er wel op. Mijn computer is nl. ook niet geaard. [stomstomstom natuurlijk]

En net nu ik 'm er hard nodig heb, want ik moet vandaag nog 5 tracks editen om op CD te zetten voor onze demo... :( :( :(

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

---edit: sorry, deze stond eerst onder audio, maar hier leek het me meer op z'n plaats---

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
PPPFFFFFFFFFHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEWWWWWWWWW!!!!!

HIJ DOET HET WEER!

Opnieuw opstarten e.d. hielp niet, dus had ik'm maar ff uit z'n PCI-slotje gehaald, opnieuw opgestart&afgesloten, teruggezet, ... en toe was er geluid :):):):):)

Nu ga ik snel weer verder werken aan m'n wav-jes. Ik ben weer een gelukkig mens na al die peentjes zweet [ja, zelf met dit koude weer].

Maar weet iemand wat er aan de hand geweest kan zijn? Ik ga nu natuurlijk zo snel mogelijk een draadje van m'n comp naar de verwarming leggen om'm te aarden. :D

Verwijderd

Waarschijnlijk is bij het opnieuw inpluggen je SB gewoon iets in het PCI-slot verschoven.. gebeurt wel met meer kaarten *D

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik heb toch het idee dat er een spanningsverschil op is komen te staan waardoor'ie het niet meer deed.

En die spanning is denk ik pas weggevloeid toen ik 'm er uitgehaald had.

M'n kaarten zitten allemaal behoorlijk stevig vastgeschroefd en kunnen niet bewegen; dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat'ie verschoven was in z'n slotje.... ;)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 15:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had laatst ook iets vaags... :?

Ik was me nieuwe systeempje aan het bouwen A7V met T-Bird....
Alles klaar de SBLIVE! in PCI slot2, pc'tje aan windows98se installeren, drivers voor de sblive geinstalleerd.... daarna kwamen er allemaal regen/kraag geluiden door me boxen heen, ik kon zelfs geen mp3's afspelen.... echt weird.... |:(

FF verplaatsen in een andere slot heeft het probleem verholpen. :)

Whatever.

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 21:38 schreef meendering het volgende:
Ik had laatst ook iets vaags... :?

Ik was me nieuwe systeempje aan het bouwen A7V met T-Bird....
Alles klaar de SBLIVE! in PCI slot2, pc'tje aan windows98se installeren, drivers voor de sblive geinstalleerd.... daarna kwamen er allemaal regen/kraag geluiden door me boxen heen, ik kon zelfs geen mp3's afspelen.... echt weird.... |:(

FF verplaatsen in een andere slot heeft het probleem verholpen. :)
Ja wat wil je als je win98se gebruikt, is niet echt geniaal met IRQs heh |:(

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:33 schreef ro__ het volgende:

HIJ DOET HET WEER!
Je mag wel ff in je handjes klappen.. d'r komt best wel een spanningsverschil op te staan. Let this be a lesson:
zet ff je stereo uit voordat je hem in je pc prikt.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 15:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op zaterdag 30 december 2000 02:53 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Ja wat wil je als je win98se gebruikt, is niet echt geniaal met IRQs heh |:(
Ik was toen nog bezig met installeren, eerst win98se leeg en daarna win2k pro.... :)

Whatever.

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:33 schreef ro__ het volgende:

HIJ DOET HET WEER!

Opnieuw opstarten e.d. hielp niet, dus had ik'm maar ff uit z'n PCI-slotje gehaald, opnieuw opgestart&afgesloten, teruggezet, ... en toe was er geluid :):):):):)

Nu ga ik snel weer verder werken aan m'n wav-jes. Ik ben weer een gelukkig mens na al die peentjes zweet [ja, zelf met dit koude weer].

Maar weet iemand wat er aan de hand geweest kan zijn? Ik ga nu natuurlijk zo snel mogelijk een draadje van m'n comp naar de verwarming leggen om'm te aarden. :D
Damn, dit had ik dus ook net... Begon ook een beetje te zweten wel.. Maar jah, beetje spanning kan geen kwaad... :)

Verwijderd

Gefeliciteerd, U heeft zojuist een topic van 7 maanden en 9 dagen geleden uit de catacomben opgevist!

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 21:55 schreef Operations het volgende:
Gefeliciteerd, U heeft zojuist een topic van 7 maanden en 9 dagen geleden uit de catacomben opgevist!
Is toch alleen mooi dat de search gebruikt wordt ipv dat ik er een nieuwe topic voor open?

Snap niet waarom ik er nu weer gelijk opmerkingen over krijg.. :(

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 22:10 schreef achappey het volgende:

[..]

Is toch alleen mooi dat de search gebruikt wordt ipv dat ik er een nieuwe topic voor open?

Snap niet waarom ik er nu weer gelijk opmerkingen over krijg.. :(
't is ook goed dat de search wordt gebruikt, en als een oud topic je probleem oplost prima.
Maar een oud topic weer omhooghalen met een reply die feitelijk niets toevoegd aan het topic is toch niet echt nodig.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 22:25 schreef Operations het volgende:

[..]

't is ook goed dat de search wordt gebruikt, en als een oud topic je probleem oplost prima.
Maar een oud topic weer omhooghalen met een reply die feitelijk niets toevoegd aan het topic is toch niet echt nodig.
Natuurlijk wel.. Als een oplossing aangedragen wordt en meerdere mensen bevestigen dat werkt is dat toch een stuk betrouwbaarder voor mensen die later naar die topic zoeken?
Pagina: 1