Win 2000 prob's met delen van mappen. please help

Pagina: 1
Acties:

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 06:46
Ik heb thuis een netwerk van 6 pc's. 2 van de zaak, 1 van m'n broertje en 2 pc's + laptop van mijzelf.
Overal (op 1 na) staat er Win98SE op.
Nu wil ik op de enige pc met win 2000 prof. bepaalde mappen delen alleen wil ik niet dat mijn broertje iets in die mappen kan veranderen daarintegen wil ik het zelf wel kunnen via een andere pc. Nu ben ik er al achter dat je machtigingen kunt geven per gedeelde map alleen er staan wel hele mooie lijsten met namen die je kan machtigen zoals gasten en administrators alleen de pc's van het netwerk staan er niet tussen dus die kan ik ook nooit een machtiging geven. Wie kan mij helpen want ik ben hier al dagen en nachten mee bezig geweest :'(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op de Windows 2000 machine maak je een user aan met dezelfde naam als de machine die toegang mag hebben. Bij de machtigingen voor de map die je wilt delen voeg je die user toe.

Zo zou het moeten werken...
Verbeter mij al ik verkeerd zit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ThaBuz
Ik moet eerlijk zijn dat ik die post heb gelezen alleen het werkt niet. Tenminste hoe ik het doe. Ik heb een user aangemaakt in "gebruikers en wachtwoorden" met precies dezelfde naam en pass van een andere pc. Deze komt heel netjes bij die lijst te staan met machtigingen maar als ik deze selecteer en ik probeer het vanaf de andere pc doet hij het niet. Ik heb het idee dat ik lokale users aanmaak en niet voor het netwerk

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Je hebt win2k draaien en als je daarbij gebruik maakt van NTFS partities dan moet je zorgen dat de NTFS rechten voor de gedeelde map ook juist zijn. Verder heb je ook nog de users NETWERK en INTERACTIEF. Deze bepalen ook mede de toegang vanaf het netwerk. Probeer daar ook eens mee te stoeien. Is er misschien iemand die weet wat die speciale users groepen NETWERK en INTERACTIEf precies inhouden?

Verwijderd

NETWERK en INTERACTIEF ? ? ? ja jij geeft al bijna het antwoord!!! gewoon NETWERK zijn mensen die via het netwerk op de computer werken en INTERACTIEF zijn mensen die dit interactief doen ( OFTEWEL lokaal aanloggen )

Gewoon even een beetje logisch nadenken

• ThaBuz
Ik weet het... ik ben niet de slimste maar waar vindt ik dat over interactief en netwerk ??
Ik heb gezien dat je met die machtigingen ook in je werkgroep kan zoeken naar computers( bij mij heet dat ook werkgroep ) maar dan vindt hij alleen zich zelf |:( terwijl de andere pc's gewoon aangemeld staan bij de werkgroep ook het intypen van de computernaam helpt niet want dan zegt ie dat de naam niet klopt. Misschien moet ik een wat minder egoistische pc aanschaffen :)
Pagina: 1