[Win2000] Wachtwoorden netwerk?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op kantoor hebben we de volgende opstelling:
- 10 cliënten (voorzien van win98 normaal of 2e editie) voorzien van de namen: "ws01 t/m ws10"
- 1 server (voorzien van windows 2000 Prof.) voorzien van de naam: "server"

Nu heb ik op de server een map gemaakt "workststations" en in die map alle cliënten ws01 tot en met ws10 (ws=werkstation). Nu heb ik al die mappen gedeeld, en nu wil ik op een client inloggen op de server, en dan vraagt hij om een wacht woord :( , terwijl ik helemaal geen wachtwoord heb ingesteld :( !!! Ja, alleen als ik windows opstart dan moet ik een ww intoetsen, en die heb ik al geprobeerd en die doet het niet :(
dit krijg ik: Afbeeldingslocatie: http://meltingpot.fortunecity.com/rwanda/216/wachtwoord.jpg

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

het $IPC verhaaltje?

wat je doet: maar op die Win2K machine gebruikers aan, geef die de naam en wachtwoord van de inlog van de werkstations.

nu geef je de juiste rechten aan de juiste mappen.

klaar is kees...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Guest login aanzetten op de Win2k bak:
Computer Management - Local Users and Groups - Users - Guest - Properties - Account is disabled

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

je moet inloggen met een username en pass. je kan ook zeggen dat iedereen toegang heeft tot die mappen, maar ik neem aan dat je dat niet wil. dan moet je elke client een username en pass geven. pass kan ook niks zijn geloof ik. Je kan ook laten connecten via computers geloof ik, maar daar heb ik nog niet bezig mee gehouden

Click hier niet

• Woef
  • Niet online
Thanks allemaal,
ik ben er al uit, ik moest nog een gebruikers groep toevoegen met alle gebruikers die de rechten hebben. En ik moest de pc's dan opnieuw laten opstarten en dan aanmelden bij het netwerk, en voila ik kan op de server komen :) 8-) !!!!!

• Woef
  • Niet online
@&#*(@&#@(*# iets te vroeg gejuicht,
ik heb nu rechten gegeven aan alle pc's die zich op het netwerk bevinden, en bij de ene pc vraagt hij wel om een wachtwoord, en bij de andere niet :? ! Ik ga het loodje leggen zo..... mai ik vat er geen k*nt meer van.

• Woef
  • Niet online
sorry,
niemand?

Verwijderd

Sorry ik heb ook zulke problemen...
Ben ook nog niemand tegengekomen die wist hoe het zat. Het is soms opnieuw opstarten en dan kan ie wel inloggen op de server.

Win2k en win98 gaan gewoon niet lekker samen in een netwerk. :(

Verwijderd

hier nog iemand met hetzelfde probleem met een LAN met w98 en w2k

van w2k naar w98 no prob maar van w98 naar w2k wachtwoord van IPC ofzo

klote he?

• Woef
  • Niet online
ja suf....
ik had het voorelkaar,
maar dan maar met 3 pc's ofzo van de 10

• TheWezz
  • Laatst online: 14-05 15:58
Ehh, ik sluit me erbij aan. Echter niet alleen bij Win98, Win2k combo. Ook bij Win95, Win2k. Moet toch op te lossen zijn als er zovelen zij die het probleem hebben?

WHellup!

TheWezz

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
werkt hiero perfect hoor

ik snap wel wat et probleem is bij jullie

gewoon ff goed configgen met users

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb je op je win98 bakken dsclient geinstalleerd?? Staat op de win2k cd in "clients". Dit heb je nodig om goed met win2k wachtwoorden en authorisaties om te gaan.

I play my enemies like a game of chess...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 27 december 2000 22:32 schreef Angelfire het volgende:
Heb je op je win98 bakken dsclient geinstalleerd?? Staat op de win2k cd in "clients". Dit heb je nodig om goed met win2k wachtwoorden en authorisaties om te gaan.
Woar dan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 14:37 schreef Ruben_Pruim het volgende:
- 1 server (voorzien van windows 2000 Prof.) voorzien van de naam: "server"
Windows 2000 Prof. is toch werkstation? :?Wordt echt geen server door naam "server" te geven :P

:+

Verwijderd

Hee AngelFire, Waarom zou je de DSCLIENT erop zetten..ga je ook nog active directory draaien op je W2k Prof ofzo???

je moet gewoon zorgen dat alle gebruikers aangemaakt zijn op die W2k Prof en dat ze rechten hebben in die mapjes!! klaar!!

Het is niet zo moeilijk als dat het lijkt.

Met vriendelijke groet,

Erik Radix

• Woef
  • Niet online
Zijn er ergens guides op internet ?
het liefst in het nederlands, maar engels mag ook! Ik wil namelijk ook dat mensen met zijn tweëen in hetzelfde bestand kunnen werken.

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 16:56 schreef nomadic het volgende:
hier nog iemand met hetzelfde probleem met een LAN met w98 en w2k

van w2k naar w98 no prob maar van w98 naar w2k wachtwoord van IPC ofzo

klote he?
Ik heb ook zo'n probleem. Ik heb een win 98 se bak en een win2000 server versie. Die win98 bak heet win98se bijv. en de server 'directie'. Nu start je de win98se op en je moet ms networking w8wrd opgeven en login. Dit gedaan. Die account bestaat op de win2000 bak. Maar, de shares zijn niet zichtbaar. Nu heb ik het toch opengekregen door alles voor iedereen writeable en readable te zetten. maar dat is natuurlijk niet de goeie weg...
Pagina: 1