[Software] Tempratuur meter.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Beste mede tweakers, mijn pc loopt om de paar minuten vast als ik een spelletje speel, ik heb er anders nooit last van behalve als ik een 'zware' game draai, als ik UT speel dan gebeurd het om de 15 min dan staat het beeld 30 sec vast, bij manhunt liep die om de 2 min al vast (heel frustrerend).

Maar bij Heroes of might and magic 4 draait ie wel gewoon constant goed, ik zit hier al heel lang mee en kan ook niet echt lekker spelletjes spelen.

Nu had ik op school wat rond gevraagd tot iemand zei dat mijn videokaart mischien overhit zou kunnen raken en daardoor niet zo lekker zou kunnen draaien, zit wat in dacht ik.

De PC staat onder mijn bureau met de zijkant zon 5 cm van de muur en de achterkant 20 cm.
Ik heb een Geforce4 MX440 AGP 8x aan mijn systeem ligt het niet.
En de nieuwste drivers van de videokaart zijn ook geinstalleerd, dus dan zal het mischien zijn dat de videokaart (of iets anders) te warm wordt.

Om een lang verhaal kort te maken; kan iemand me aan een programma helpen die de tempratuur kan controleren van mijn pc en mischien videokaart?

Bedankt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Je videokaart heeft geen ingebouwde sensor...

DOC Faq: temperaturen
PMG Faq: temperaturen
[search=temperatuur uitlezen]
[google=temperature read software CPU]

:Y)

Controleer het eens met een losse thermometer. Probeer een andere (evt. oudere) driver. Check je Windows logfiles. Zet je AGP settings eens een tandje lager (AGP8x > AGP 4x / Sidebanding & Fastwrites > OFF) etc.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 17:21 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-08 22:10

WPN

zet je kast eens open, met een fan (zo'n grote fan) erop en gaat spelen, kijken of dat werkt, zo ja, dan moet je een extra koeling kopen voor je vidkaart of in iedergeval voor je systeem.....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Helaas, kheb corecenter (van mijn MSI drive) geinstalleerd, toen ik niets deed was mijn cpu warmte 49 en mijn sys 36 graden.

Toen ik ging spelen was mijn cpu 50 en sys 36, dus het ligt niet aan de warmte, dan zal het wel een software fout zijn :(.

Ik ga nu de drivers van Nvidia zoeken voor deze kaart.

Edit de post zo weer.

//Edit.

Oude drivers verwijdert en de nieuwe geinstalleerd, dit zijn de drivers voor XP http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77

Toen ik de drivers wou instaleren kreeg ik een waarschuwing dat; "deze software die u wilt instaleren voldoet niet aan de windows logo test die op compatibiliteid met Windows XP controleert"

Ik heb um toch maar door laten draaien aangezien het op de site stond voor XP.

Mischien dat iemand zeker weet dat dit de foute drivers zijn voor mijn videokaart?
Ja ik weet nu zeker dat het de foute drivers zijn, game (Silent Storm) blijft ook hangen nu driver update.

Arrgh wat moet ik nu?

Google levert op.

"Het gevolg is dat de GeForce 4 MX goed tot uitstekend presteert in de ietwat oudere en statische games, maar het wat laat afweten in DirectX 8-games"

"the GeForce 4 MX is not a DirectX 8.1 compliant part, and lacks any hardware pixel or vertex shaders. It was with these "missing" features in mind, that the online media took issue with NVIDIA's decision to call the new MX line a "GeForce 4" at all. Many journalists claimed that this naming convention would confuse less savvy customers and that because these cards are missing these key features, they would have a limited future."

Dit forum staat vol van de klachten over de kaart.
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/2833/

"only the MX version doesn't support DX8.
It is a marketing approach to fool people into buying overclocked geforce 2's. It is much"

Ik ben dus compleet de mist in gegaan met deze videokaart een aantal jaren geleden.

[ Voor 87% gewijzigd door MrVegeta op 17-09-2004 18:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-08 18:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Je bent niet compleet de mist in gegaan, mijn neefje heeft een Geforce 4 mx 440 met active coeling, geen idee hoe warm die wordt, maar kan wel goed UT2004 en Warcraft spelen en ik ook met mijn geforce 2 mx.

Probeer eens de omegadrivers: www.omegadrivers.net
- Geef eens wat meer specificaties van je systeem.
Volgens mij heb je dus een AMD athlon XP processor

Als je videokaart te heet wordt zie je meestal strepen door het beeld, dat kun je al in begin zien als je warcraft opstart of bij de UT2004 beginfilmpje.
Je kan het controleren door de videokaart in een andere pc te doen en UT of andere zware spel te spelen.

Het kan zijn:
- Voeding kan niet meer genoeg stroom leveren, maar dat lijkt me sterk.
- Waarschijnlijk slechte geheugen kun je testen met memtest www.memtest86.com, op diskette zetten en paar uur laten testen, kan soms wel 20 uur duren, maar stop maar na 5 uur.
- Directx 9.0C wel geinstalleerd en Windowsupdate ook alle dingen?
- Wel genoeg Virtueel geheugen ingesteld en is je harde schijf niet te vol of gefragmenteerd?
- Download eens dtemp, dan kun je zien hoe heet je harde schijf is.
- Het kan ook gewoon liggen aan je windows installatie

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
MrVegeta schreef op 17 september 2004 @ 16:01:
Om een lang verhaal kort te maken......
Maak er toch maar een wat langer verhaal van.

Vanaf wanneer heb je die problemen (bijv na verandering hardware configuratie,
directx install, driver install).

Ik heb niet voldoende informatie om je echt te kunnen helpen; ik kan natuurlijk wel meteen vanalles gaan roepen als je dat liever hebt.
Pagina: 1