Garantie, maar toch bij moeten betalen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:59
Vorig jaar november, heb ik een NEC 1100 Dvd brander gekocht bij Informatique. Dit jaar in Juni ging de brander stuk en ben ik naar Informatique gegaan om deze te ruilen. Hier kreeg ik te horen dat deze brander helaas niet meer in het assortiment aanwezig was. Gevolg hiervan was dat ik een andere NEC kreeg, namelijk de NEC 2500, alles leuk en aardig tot nu toe.

Deze brander is wel +/- en is sneller. Het vreemde hieraan alleen is dat ik hiervoor bij moest betalen. Want deze brander was immers beter. Dit koste mij maar liefst 33 euro.

Mijn vraag is nu: Garantie is toch garantie? Ik heb er toch weinig mee te maken of mijn oude brander er nog is? Nu heb ik dus 80 + 33 = 113 euro betaald voor een brander die 75 euro kost. Een product hoort niet na 7 maanden stuk te gaan, en als hij dat dan gaat moet ik de helft bij betalen.

Wat denken jullie hiervan?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dan ga je er niet mee akkoord en zeg je dat je een gelijkwaardige brander wilt voor dat bedrag wat die oude heeft gekost :)

En anders moet de winkel hem doorsturen naar de fabrikant ofzo om hem te laten repareren als je dat wilt.

[ Voor 31% gewijzigd door Erkens op 17-09-2004 13:23 ]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Een bedrijf hoort jou altijd voor de keuze te stellen. Men mag aanbieden voor een meerprijs een sneller product te nemen. Maar anders is men bij mijn weten verplicht de brander voor reparatie op te sturen naar de leverancier.

Dit betekend dat je dan misschien wel een maandje zonder brander zit, maar daar kan Informatique ook bij willens en wetens niets aan doen.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Dat is volgens mij ook waar.... Bij mankementen is de leverancier verplicht een gelijkwaardig alternatief te bieden zonder dat je bij moet betalen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
Het is netjes dat ze hem gelijk omruilen. Als je niet bij wou betalen hadden ze hem waarschijnlijk op moeten sturen en had je een tijd zonder gezeten. Dan had je hem gerapareerd terug gekregen.

Wees blij met je 2500 voor die €33,= extra IMHO

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben het eens met de bovenstaande replies. Wij geven ook altijd de optie of opsturen ter reparatie, of evt. een nieuwe brander met bijbetaling (Waardoor de garantieperiode overnieuw ingaat). Een klant verplichten tot bijbetaling kan niet, en mag mijns inziens ook niet. Dus, als je niet wilt bijbetalen, laat je huidige brander opsturen voor reparatie. Als dat volgens Informatique niet kan, is dat hun probleem, je hebt bij Informatique garantie, en die moeten dus zorgen voor een vervangend exemplaar.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas, garantieperikelen hebben niks met hardware te maken. Ik kan dit topic wel verplaatsen naar Stuffis Generalis, maar aangezien je daar (nog) geen toegang toe hebt, sluit ik het topic. Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het Welkomst-gedeelte, daarin staat ook het e.e.a. over garantieperikelen en waar je evt terecht kan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 17-09-2004 13:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.