Toon posts:

Nieuwe Lite-on 832S : initialisatie problemen van schijfjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden,

Graag enige goede raad/assistentie bij volgend probleem.
Heb zopas een nieuwe Lite-on 832S dual layer DVD writer gekocht.

Wat heb ik gedaan voor deze te installeren?
1- Hoofdspanning PC afgekoppeld en oude plexwriter ontkoppeld & verwijderd.
2- Nieuwe Lite-on geplaatst met jumper op master (M'n pioneer DVD-rom
staat als slave) IDE kabel en spanningstekker aangesloten op de Lite-on.
3- Hoofdspanning PC terug aangesloten en computer laten opstarten (BIOS
herkende onmiddellijk de Lite-on, tot zover goed dus.
4- Een testje proberen branden met NERO 6 en tateratatà nu komt mijn
probleem => LITE-on schrijver leest geen ENKEL type media 8)7 . Blijft maar
rondspinnen (toerental drijft op en zakt, en wederom enz...) bij het insteken van een CD of DVD.

Eerste persoonlijke analyse was => firmware misschien es upgraden. Ben
naar de hoofdsite geweest van Lite-on, de laatste nieuwe firmware
geïnstalleerd zonder problemen, PC heropgestart maar terug hetzelfde
probleem; hij leest zelfs geen simple cd-romke... Dacht vervolgens dat het misschien aan de driver lag, maar voor Windows Xp zegt Lite-on dat de standaard XP driver moet voldoen :?

ENfin, ik weet het efkens nie meer, ik heb m'n best gedaan om eerst zoveel mogelijk zelf te proberen oplossen maar nu ben ik ten einde raad! Graag jullie mening aub? :)

TIA,

OEVIE

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Welkom op GoT.
Allereerst raad ik je aan om voortaan een goede topictitel (onderwerp) te verzinnen. 'Probleem' zegt dus totaal niks over jouw probleem. Stel je eens voor als alle topics met een probleem (dat zijn er een hoop) het woord 'probleem' als topictitel zou hebben.
Maar je brander leest dus ook geen muziek cd's en dvd-roms/dvd films? Probeer em dan nog even in een andere pc. Doet ie het daar ook niet, dan istie vrijwel zeker defect.

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Check het eens met alle drives ontkoppeld, dus alleen de LiteOn aangesloten op een andere PC / onder ander OS.

Zie ook de lokale FAQ voor uitgebreide naslag: OM Faq: Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed

Titelfix: "Probleem" > "Nieuwe Lite-on 832S : initialisatie problemen van schijfjes" ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 01:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat je lens beschadigd is of het loopwerk. Terugbrengen naar de winkel en een andere halen, scheelt je een hoop stress :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst en vooral mijn excuses voor die lompe subject-titel. Had achteraf maar gezien dat ik deze niet volledig had uitgeschreven.

Alvast bedankt voor jullie goede raad! Ik reeds geprobeerd de writer te initialiseren op een andere PC (thx Jimster) en eens mijn DVD-rom afgekoppeld zodat enkel mijn writer is aangesloten op de secundaire (thx Euss) maar doch geen resultaat.
Ik ben blijkbaar proefkonijn voor hardware met een geurtje aan... |:(

Enfin, ik denk dat ik es terug naar de winkel ga lopen => vermindert de stress (thx Parabellum!) en ik brand dan eerst wat calorieën op ipv DVD-schijfjes B) !!

Vreed wel bedankt!

Greetz,
OEVIE