[A7N8X Dlx] Soundstorm kraakt

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Mijn geluid kraakt van mijn soundstorm. Dit klinkt als een appeltje eitje probleem waar direct een slotje op mag.

Het probleem is alleen dat ie nooit gekraakt heeft en ineens kraakt hij altijd, dus niet pas na een tijdje. Hitteprobleem van de Southbridge kan het dus niet zijn.

De boxen zijn het ook niet, want die heb ik ook uitgewisseld.

Daarnaast heb ik de nieuwste Nvidia Nforce2 drivers geprobeerd. Het leverde niets op, alleen dat nu de centerspeaker en sub van mijn Logitech Z-640 setje niet meer gezien worden bij de instellingen. Ze doen het beide nog wel.

Voor de rest is het mij een raadsel De computer staat ook al op ACPI ingesteld, al weet ik zelf niet wat dat betekent, maar dat werd aangeraden in een topic over dit probleem.

De computer is aangesloten op een geaard stopcontact.
Verder heb ik niets geinstalleerd en is het probleem ineens op komen zetten.

Het gekraak en gerommel hoor ik ten alle tijden. Tijdens winamp, games en als ik helemaal niets doe, vanaf dat de pc opgestart is.

specs:
Asus A7N8x deluxe gold rev. 2.0
BIOS 1007
AMD Athlon XP 2800 +
1 GB (2x 512) MB Dane Elec ddr 400
Club3D Radeon 9700 pro
Nforce driver: 4.27
Windows XP pro sp1 met alle benodigde updates. (nog geen Sp2 geinstalleerd)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

hoi,

Lijkt mij geen software probleem aangezien hij soms ook kraakt als je de computer opgestart hebt.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
vingerfrits schreef op 16 september 2004 @ 18:49:
hoi,

Lijkt mij geen software probleem aangezien hij soms ook kraakt als je de computer opgestart hebt.
Ja, maar ik vind het wel aardig dat je helpen wilt, maar als iedereen gaat posten wat het niet is, wordt het een groot topic. Dus, dank je wel, maar heb je ook een idee wat het wel zou kunnen zijn?

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

pas maar op met zulke reactie's
sommige mensen worden meteen boos omdat je hun hulp niet waardeert en willen nooit meer helpen ..weet ik alles van >:)

maar goed, ontopic:

waarschijnklijk heel simpele oplossing voor
(probleem is al langer bekend namelijk)

je northbridge wordt te heet (dus die grote chip waar GEEN cooler op zit)

[edit]
even voor de duidelijkheid erbij..voor IK weer raar commentaar krijg
southbridge koelen sowieso

ik heb wc op de southbridge, die is dus geod gekoeld
als ik de enige fan in de kast uitzet en de boel (die niet water gekoeld is) wordt heet (northbridge dus) gaat mijn geluid over z'n nek

vandaar de sugestie northbridge beter koelen..
rest mogelijkheden die mensen als oplossing gaven zijn dus inderdaad
kabels, speakers, software (oa DX, audiodrivers etc)

[ Voor 44% gewijzigd door Losha op 16-09-2004 19:03 ]

Verwijderd

ja, dat zou ik ook wel willen weten aangezien ik een soortgelijk probleem heb...ook logitech (Z-2200) icm soundstorm. Ook deze posting helpt je niet Hann1BaL, sorry ;)

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

acpi is ondersteunig voor geavanceerd stroombeheer dus slaapstand etc. Is je kabel niet kadoek die na je speakers gaat :? (zal wel noooooooooit meer zeggen wat het niet kan zijn :P )

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

of die uit je soundcard komt >:)

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Als je stekkers een beetje zijwaartse kracht te verduren heeft gehad, kan het zijn dat de klipjes in je contrastekkertje (welke aan het mobo gesoldeerd zit) minder goed kontakt maken met het stekkertje dat erin zit. Ik hoop voor je dat het dit niet is. :'(

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 14:22

DaWaN

'r you wicked ??

Wordt je southbridge heet? Dan moet je hem koelen, kan veel verschil uitmaken.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• all_by_myself
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Hann1BaL schreef op 16 september 2004 @ 18:46:

Het probleem is alleen dat ie nooit gekraakt heeft en ineens kraakt hij altijd, dus niet pas na een tijdje. Hitteprobleem van de Southbridge kan het dus niet zijn.
Dit vind ik een heel vreemde conclusie,... natuurlijk kan dat het WEL zijn.. Die chip wordt ook ouder,... als hij vaak heet is geweest zal er na een tijdje toch schade ontstaan.... 2 mogelijke oplossing :

1. koeling op de soutbridge
2. ander moederbord

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Dus pleer eerst even een koelblokje op dat chipje, praten we dan verder ;)

Verwijderd

het lijkt mij niet echt dat het de north/southbrigde is omdat hij ook al zoejmd bij het aanzetten, en je gaat mij niet vertellen dat de northbridge binnen 2seconde op 50 graden celsius loopt... :?

Verwijderd

hangt er niet toevallig een stekkertje tegen je kast oid, rare vraag mischien maar ik heb ook welleens gehad dat er een stekker tegen de kast aan lag .. krijg je ook van die vaguh geluiden

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is dit niet een typisch A7N8X DeLuxe kwaaltje :?

Zijn aardig wat Topics over als het goed is...

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 16-09-2004 21:22 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
vingerfrits schreef op 16 september 2004 @ 20:53:
Dus pleer eerst even een koelblokje op dat chipje, praten we dan verder ;)
Als de soutbridge al schade heeft opgelopen, dan zou het nu niet meer uitmaken of ik er een cooler opzet ja of nee. Ten 2e kan je toch geen moederbord verkopen zonder cooler die niet zonder cooler zou werken of wel
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:15:
hangt er niet toevallig een stekkertje tegen je kast oid, rare vraag mischien maar ik heb ook welleens gehad dat er een stekker tegen de kast aan lag .. krijg je ook van die vaguh geluiden
nopes :(
vingerfrits schreef op 16 september 2004 @ 18:56:
acpi is ondersteunig voor geavanceerd stroombeheer dus slaapstand etc. Is je kabel niet kadoek die na je speakers gaat :? (zal wel noooooooooit meer zeggen wat het niet kan zijn :P )
nee, in de startpost staat al dat ik de boxen uitgewisseld heb. Ook hangt het snoer nogal los en heeft altijd zo gezeten dus het kan niet door spanning op het snoer komen.
nero355 schreef op 16 september 2004 @ 21:21:
Is dit niet een typisch A7N8X DeLuxe kwaaltje :?

Zijn aardig wat Topics over als het goed is...
voor veel van de mensen met dit moederbord was er wel degelijk een oplossing voor. Als ik het probleem vanaf het begin zou hebben dan had ik al wel eerder een post gestart.

[ Voor 68% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2004 19:46 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart :)

Er zijn tig duizend man die ditzelfde probleem hebben :)
Lees de topics er eens door en kijk wat jouw kan helpen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Atlas schreef op 17 september 2004 @ 19:45:
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart :)

Er zijn tig duizend man die ditzelfde probleem hebben :)
Lees de topics er eens door en kijk wat jouw kan helpen :)
ja leuk, maar die heb ik al wel bekeken. Zie de topics die je vindt. Die gaan over specifieke problemen als: tijdens games kraakt het geluid. Of topics die gaan over het vanaf het begin last hebben van ruis. Geen enkele die spreekt over het later ontstaan van het gekraak. Daar gaat het nu wel over. De oplossingen die aangedragen werden heb ik al geprobeerd en daarna zelf een topic gestart.

Nogmaals de drivers zijn op zn nieuwst. De kabels en speakers zijn het niet omdat ik het ook al met andere geprobeerd heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 17-09-2004 19:56 ]

Verwijderd

misschien omdatg je het geluid over een verkeerd signaal stuurt (over spdif bijvoorbeeld...??)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 19:55:
misschien omdatg je het geluid over een verkeerd signaal stuurt (over spdif bijvoorbeeld...??)
Dan zou het niet ineens komen zou je zeggen, want het heeft altijd goed gewerkt (ruim een jaar) Verder staat ie gewoon goed ingesteld en niet op SPDIF.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

kraakt het nog :?

Verwijderd

Heb hier het probleem ook. Wat me opviel is dat als de FSB hoger wordt, het harder gaat kraken. De SB is ongekoeld en de NB standaard gekoeld. Zal binnenkort eens wat extra koelen.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Volgens mij ook een typisch kwaaltje van de a7n8x-deluxe bordjes,
bij mij was het gelijk al bij aankoop zo; na veel driver updates en allemaal andere software aanpassingen heeft er maar 1 ding geholpen: Een nieuwe Audigy 2 :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb er nog nooit last van gehad met mild overclocken (209Mhz fsb) op een ongemod A7N8X Deluxe bord, ook 's zomers niet. Wel is het zo dat ik een goede airflow in m'n case heb, dus ik kan niet helemaal uitsluiten dat hitte de oorzaak is. Toch lijkt het me meer een probleem dat je hebt of niet hebt, zal wel van het bord afhangen.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1