Toon posts:

Gebruikersnaam achter IP Adres achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek iets of een programma ofzo...waarmee ik op ons netwerk kan achterhalen wie er achter dat ip adres heeft gewerkt..

het is waarschijnlijk beetje onduidelijk maar ik ben niet goed in uitleggen.sorry! 8)7

Groetjes

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Meer informatie mag wel, als het een netwerk is in 1 range bijv. de 192.168.1.x range dan kun je die hele range scannen. Dit kun je bijv. doen met Advanced ipscanner (freeware en te downloaden op www.radmin.com). Maar dit kan dus alleen als die ook ingelogd is.
Als je wilt traceren nadat die niet meer aan het netwerk zit word het wat moeilijker :)

Verwijderd

Start - uitvoeren - "cmd" intypen (zonder haakjes) - in de dos prompt box "tracert" (zonder haakjes) met IP erachter intypen en je ziet de computernaam, die vast zit aan dat IP.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 17:08 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 17:06:
start - uitvoeren - "cmd" intypen zonder haakjes - in de dos prompt box tracert met ip erachter intypen en je ziet de naam.
mja was ook een idee.. gaat wel sneller dan mijn manier :o

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:36

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Wat voor omgeving draait het netwerk:? Active directory / Novell / etc ... Normaal gesproken wordt zoiets toch gelogd door de server waar diegene op inlogd.

ps. dit is geen PNS issue

[ Voor 9% gewijzigd door Master_Egg op 16-09-2004 17:12 ]

Verwijderd

mocht er een unix machine in je netwerk hangen:
who -u
moet diegene wel op die machine ingelogd zijn, anders staat ie er niet tussen... :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
In AD kan je gewoon alle logons laten auditten. Dan kan je altijd achterhalen wie op welk tijdstip ergens gewerkt heeft.

Verwijderd

Dit is niets voor Professional Networking & Servers of überhaupt voor GoT.

Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door, daar wordt uitgelegd wat voor soort vragen je op welke manier en na welke mate van vooronderzoek op dit forum kunt posten. In dit topic mis ik een heleboel aan vooronderzoek, initiatief en vooral ook duidelijkheid. Je weet zelf al niet waar je het over hebt, laat staan dat wij je daarmee kunnen helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.