Toon posts:

Instab. adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed... ik weet het na 2 weken niet meer.

situatie is als volgt. ik heb een 1st gen ADSL speedtouch home isdn-adsl modem staan. Zon alcatel met 5 lampies voorop. Daarachter een wrt54glinksys router... dan wat pcs, switches- etc.

Het probleem: 2 weken terug werd mn verbinding langzaam, instabiel, en onbetrouwbaar.

KPN is naar de centrale geweest, mn ISP heeft ook alles nagekeken, daar ligt het niet aan. Mijn modem is ook perfect- en iemand anders doet-ie het prima.

Modem DIRECT op de PC = supersnel internet! werkt perfect, geen probleem. Zodra ik het geval achter een router hang- bam, instabiel als wat. We hebben het nu over een router met maar 1 pc erachter, windows XP, geen firewall actief, geen virussen, etc.

3 andere routers geprobeerd, zelfde merken. Zelfde probleem. Ik zit niet tegen datalimieten aan, het is geen aanval... tjah.. erg veel opties en ideen heb ik niet meer. Modem/router combinatie gaf ook problemen... iemand tips? :'(

edit:
kabels zijn ook goed, DHCP ook perfect ingesteld...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 19:32 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Gare bekabeling?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Home @Pro laten draaien en je Router als veel te dure Switch gebruiken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

volgens mij wil de combinatie router+modem niet werken

/edit: maar aangezien hij dat ook bij 3 verschillende routers ook doet denk ik dat er iets in je modem verkeerd ingesteld staat... maybe resetten?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 19:29 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

heb je de dhcp goed ingesteld dat die niet steeds om de 10 seconden zijn ip vernieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Yup... bekabeling heb ik ook al gechecked, DHCP staat ook goed... en ik kan wel peperduur spul gaan kopen, maar dan verhuis ik wel gewoon 8)7 maargoed.. als... "nerd" is dit erg deprimerend... :/
Pagina: 1