Ervaringen met RSE-datarecovery?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Heeft er iemand toevallig ervaring met dit bedrijf?
http://www.rse.nl/recovery.htm
Op de site staat dat ze voor +- € 300,- (bijna) elke schijf kunnen recoveren. Nu zit ik net met een gecrashte harde schijf die ik graag gerecoverd wil hebben.

Veel andere bedrijven (disklabs.nl / datarecovery.nl) zitten ver boven de 1000 euro voor dit klusje.

Is dit te vertrouwen of heeft iemand ervaring met hun?
Of heeft iemand misschien een beter (goedkoper) bedrijf voor deze data-recovery job?

[ Voor 4% gewijzigd door Rodyman op 15-09-2004 19:07 . Reden: linkje vergeten |:( ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Referentie: http://www.rse.nl/recovery.htm ;)

Ik heb geen ervaringen met het bedrijf, maar ben je er zeker van dat je alle mogelijkheden hebt uitgeput om zélf de data van de schijf te recoveren? De FAQ van dit subforum is hier vrij uitgebreid over: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :)

• Rodyman
BalusC schreef op 15 september 2004 @ 19:05:
Referentie: http://www.rse.nl/recovery.htm ;)

Ik heb geen ervaringen met het bedrijf, maar ben je er zeker van dat je alle mogelijkheden hebt uitgeput om zélf de data van de schijf te recoveren? De FAQ van dit subforum is hier vrij uitgebreid over: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :)
ow thnx voor het linkje, dacht dat ik hem zelf er wel bij had gezet :)

En ja.. ik heb echt alles gedaan wat mogelijk is om de data terug te krijgen. Hij is echt stuk :(

• Rodyman
echt niemand ervaringen met dit bedrijf? Of een ander bedrijf in deze branche wellicht?

- subtiel kickje -

Verwijderd

Ik zit in hetzelfde schuitje. Notebook harde schijf toshiba van enkele jaren oud heeft het net begeven.Wellicht iets met de elektronica en/mechanica. De harde schijf spint niet na het onder spanning brengen én de harde schijf wordt niet meer herkand door het BIOS. Ik zie niet direct een verdere oplossing ( heb de tips in de FAQ al doorlezen / diepvries truc lijkt me nogal riskant ? )

Iemand nu al ervaring met rsedatarecovery ?

• Rodyman
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:10:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Notebook harde schijf toshiba van enkele jaren oud heeft het net begeven.Wellicht iets met de elektronica en/mechanica. De harde schijf spint niet na het onder spanning brengen én de harde schijf wordt niet meer herkand door het BIOS. Ik zie niet direct een verdere oplossing ( heb de tips in de FAQ al doorlezen / diepvries truc lijkt me nogal riskant ? )

Iemand nu al ervaring met rsedatarecovery ?
Ik ben uiteindelijk met mijn schijf naar disklabs gegaan. Na een weekje kreeg ik mijn schijf en 2 dvd's terug met al mijn gegevens! Goede service én studentenkorting. Het is een internationaal bedrijf, de vrouw aan de telefoon praatte ook liever engels praatte dan nederlands.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Rodyman schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:11:
Goede service én studentenkorting.
Kun je een indicatie geven van de kosten? (stage 1 en stage 2 zie ik op de site?)

• Rodyman
Rukapul schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:39:
[...]

Kun je een indicatie geven van de kosten? (stage 1 en stage 2 zie ik op de site?)
Ehh ik durf het zo niet meer te zeggen, maar was toen geloof ik iets van 700 a 800 euro kwijt voor de complete recovery...

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 12:39

NetAmp

"for indoor use only"

Als particulier zijnde, je data laten recoveren - zou ik je niet snel aanraden. Simpelweg omdat het te duur is als je geen bedrijf bent (nouja afhankelijk van hoe kostbaar jouw data is natuurlijk).
De HD van mijn laptop was gecrasht en er stonden nog wel wat documentjes op die ik zo mogelijk nog wel wilde laten herstellen. Na wat onderzoek leek RSE mij de meest geschikte oplossing (qua tarieven en omdat het in de omgeving van Utrecht is). Voor de diagnose betaal je een vaste prijs van 75,- euro.

Opzich was de service vrij aardig, ik kreeg regelmatig een status-update via E-mail. Helaas was het niet mogelijk de HD in Nederland te herstellen. Dus ze vroegen of ik hem wilde doorsturen naar hun laboratorium in Duitsland (kost sowieso 185,- euro, wel in de plaats van die 75,- in Nederland dus er komt eigenlijk 110,- bij voor de diagnose). Dat heb ik maar gedaan omdat de kans op herstel hoger zou liggen.

Alleen had ik niet verwacht dat de kosten van de uiteindelijke recovery ZO hoog zouden zijn (quote uit e-mail):
" 1x Media HDD USB extern € 140,-
1x Recovery Germany € 1340,-
1x Shipping Return € 39,95

Graag horen wij spoedig van u of wij de recovery kunnen starten.
Alle genoemde prijzen zijn ex. 19 % BTW. "
Dat maakt (met diagnose kosten erbij): EUR 1704,95 ex BTW :X :'(

Lijkt me duidelijk dat ik dat als pas afgestudeerde student er niet voor over heb (voor dat geld koop je een héle mooie nieuwe laptop!). Dus ik heb de recovery moeten annuleren.

(Helaas betaal ik nu alsnog diagnose+verzendkosten = 185 + 39,95 = 224,95 met 42,74 BTW, wordt een totaal van 267,69 |:( maarja that's life... )

Tot zover mijn verhaal.
Pagina: 1