Betaalbare case waar 10 a 12 hdd's in passen.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede case speciaal voor hdd's nu heb ik zelf een chieftec alleen probleem is dat die maar 6 schijven kan borgen :( en hij ligt nu uitelkaar omdat ik bezig ben met eigen hdd's rack er in.

Probleem is dus dat ik geen tijd/zin hier meer in heb. Dus was ik op zoek naar een goede vervanger nu heb ik wel wat geld voor over omdat zown case natuurlijk niet goedkoop is.

Ook wil ik niet van die beugels gebruiken omdat ik dit nog gammel vind neem de case nogal veel mee naar lanparty's en zo.
Ik wil niet dat bij de eerste lan paar schijven naar beneden kletsen :) want zo goedkoop waren die schijven niet.

Ik had al gekeken naar een grotere chieftec maar daar past ook maar 6 schijven in. Nu heb ik gekeken naar een Yeong Yang Server maar die zijn prijzig en daarvoor moet ik nog eens beugels of hdd frames voor kopen is weer extra geld.

Nu zoek ik dus echt een redelijk case met 8 liefst 10 a 12, 3,5" intern.

Iemand een idee.

Die Cooler Master Stacker STC-T01 is niet wat ik zoek.

Nu heb ik wel een Lian Li PC-V2100 op het oog alleen.. tja +/- 350 euro is nog erg veel...

[ Voor 27% gewijzigd door rhodium op 15-09-2004 19:12 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan je niet met beugeltjes die schijven in een 5.25" bay hangen? Er zijn namelijk niet zoveel betaalbare kasten waar je die hoeveelheid HDD's in kwijt kan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

tja.. de nieuwste Lian-li kasten zijn geschikt voor 12 HDD's (pc2100/pc2200 volgens mij), maar goedkoop zijn ze zeker niet.

Verder is een rackmount toch echt de beste oplossing voor zoveel schijven. Hotpluggable is met dat aantal best prettig!

btw: waarom 12 schijven zeg? toch niet prive hoop ik?

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 11:31
Misschien een rare opmerking... maar volgens mij is dit Gathering of Tweakers...
met paar stripjes aluminium, een boor en wat schroefjes is het toch wel te doen volgens mij.

• rhodium
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 19:00:
tja.. de nieuwste Lian-li kasten zijn geschikt voor 12 HDD's (pc2100/pc2200 volgens mij), maar goedkoop zijn ze zeker niet.

Verder is een rackmount toch echt de beste oplossing voor zoveel schijven. Hotpluggable is met dat aantal best prettig!

btw: waarom 12 schijven zeg? toch niet prive hoop ik?
ik heb 5x 160 4x 120 1x 80 :)

tja die Lian Li PC-V2100 is wat ik zoek ongeveer maar 150 a 200 euro is echt MAX wat ik wil uitgeven :)

[ Voor 12% gewijzigd door rhodium op 15-09-2004 19:07 ]

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45
ik heb zelf een shietec bigtower, ik heb er nu 7 schijfjes in hangen. maar er passen met gemak een stuk of 12 in de kast hoor. er zijn wel van die reksjes te koop en net zoals AtleX zegt in je 5.25" passen ook nog hd's

• rhodium
DiLDoG schreef op 15 september 2004 @ 19:01:
Misschien een rare opmerking... maar volgens mij is dit Gathering of Tweakers...
met paar stripjes aluminium, een boor en wat schroefjes is het toch wel te doen volgens mij.
Mss ben ik niet zo handig met dat spul :) en zoals ik al zei ik heb er geen tijd voor... werk 8:00 t/m 17:30 en daarna wil ik lekker niks doen zoals internetten en vaak ben ik nog tot 11:00 bezig met website ontwerpen voor me zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door rhodium op 15-09-2004 19:04 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En sowieso, dan mag dit Gathering of Tweakers heten, dan nog, als je 12 schijven kan betalen dan kan een fatsoenlijke kast er ook wel af, dus zo raar is die vraag niet denk ik.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

Twhomp

Stayin' Alive

-nevermind, beetje de startpost editten he ;)-

[ Voor 75% gewijzigd door Twhomp op 15-09-2004 19:07 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

http://home.wanadoo.nl/chewbacca/canon/bak.jpg (ik tel er 20)

http://www.sinotech.de/pages/e_server.htm
Nu heb ik wel een Lian Li PC-V2100 op het oog alleen.. tja +/- 350 euro is nog erg veel...
beter goede bescherming voor je HD's dan voor iets goedkoops gaan en je HD's gaan naar de haaien :Y)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 19:15 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07

makje

Professioneel prutser

Je kent het basisprincipe tijd=geld? Wil je ergens geen tijd in steken dan zul je er geld in moeten stoppen en heb je geen geld dan moet je je tijd erin stoppen (lees: knutselen).

Heb je geen tijd én geen geld, ja dan wordt het lastig. Het enige dat dan overblijft is het inleveren van kwaliteit. Echter: mensen die 1000 euro investeren in 10 schijven willen meestal wel een kwaliteitsbehuizing om hun dure harde schijven te beschermen. Oftewel: wat jij wilt, daar is geen markt voor en dus geen produkten.

De beste mogelijkheden die ik zie, zonder aan de kast te knutselen:

-Coolermaster Stacker (~150 euro + 3x 4-HD module van ~13 euro rappejap in "Prijs en levertijd Coolermaster Stacker." )
-Chieftec BA-01 of CA-01 series. Prijs is mij nog niet bekend, zal ~150 euro kosten vermoed ik...
-Lian-Li V2000 ~290 euro

9800x3d

• rhodium
Zoals dat eerste plaatje wil ik het dus niet hebben... zware gaos en ziet er nogal gammel uit...

die Chieftec BA-01 of CA-01 series zien er goed uit en lijken nu me eerste keus.. zal eens kijken of die al te halen zijn in de NL

Ben nu wel aan het knutsellen geweest me een chieftec case alleen ik moet er een hdd rack voor maken en me pa zou me helpen maar die is nu op vakantie :( en nu liggen er dus stapel hdd's op me buro :(

[ Voor 37% gewijzigd door rhodium op 15-09-2004 19:18 ]

Verwijderd

Rddr schreef op 15 september 2004 @ 19:14:
[...]

Zoals dat eerste plaatje wil ik het dus niet hebben... zware gaos en ziet er nogal gammel uit...
is idd een beetje overdreven, maar als je de HD's rechtsboven weghaalt en bij de 5,5" weghaalt daan hou je genoeg plaats voor 12 HD's over :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarom zet je Chieftec modder in je sig als je niet wilt modden? Zoals al eerder gezegd, kant en klare behuizingen voor 10 a 12 hd's zijn er niet zo veel. Kleine markt = veel geld. hier kunnen er in ieder geval 10 in. Kost een paar centen, heb je ook wat...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• rhodium
rac-on schreef op 15 september 2004 @ 19:18:
Waarom zet je Chieftec modder in je sig als je niet wilt modden? Zoals al eerder gezegd, kant en klare behuizingen voor 10 a 12 hd's zijn er niet zo veel. Kleine markt = veel geld. hier kunnen er in ieder geval 10 in. Kost een paar centen, heb je ook wat...
Ik ben er al meebezig alleen ik heb er geen tijd en zin meer in op dit moment.. ik moet er nog zoveel aan doen en ik kan geen 40 gaatjes netjes recht boren :D.

Verwijderd

rac-on schreef op 15 september 2004 @ 19:18:
Heel leuk ding, alleen gaan daar 2.5" schijfjes in.

Ik snap alleen niet wat je tegen de CM Stacker hebt?? of lees ik er weer eens over heen

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32
Coolermaster Stacker!!!

dan heb je een zee van ruimte :D

als ik genoeg centen en hdd's had dan stond die allang hier :D

De wijzen komen uit het Oosten!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
NoepZor schreef op 15 september 2004 @ 19:37:
Coolermaster Stacker!!!

dan heb je een zee van ruimte :D

als ik genoeg centen en hdd's had dan stond die allang hier :D
die wou hij dus niet hebben hè

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

je bak staat vast op een of andere uni op een 100 mbitje te pollen:P
maar jah ik kan ook aleen de coolermaster stacker verzinnen als flinke hd case:)

zelfbouw?

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:15
Chieftec full tower dat zijn 8 schijven ( ook gebruik makend van de floppy ruimtes) en dan zet je er z'n lianlia rekje onder van 4 hhd's en dan kun je er 12 op een nette manier kwijt in je kast

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Afbeeldingslocatie: http://www.listan.de/images/produktbilder/g0227/g0227_b.jpg

Is €200 geloof ik, ik kan alleen even niet op de naam komen :X

Maar daar zou het toch wel in moeten passen, alleen echt handig op een lan is het niet.

edit:

Heb het, het is een Yeong Yang uit de YY serie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Burning_acid op 15-09-2004 20:42 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

TFHfony

Professional Weirdo

Dat is de server cube van Yeong Yang. Meer info is er ook over te vinden op http://www.yeongyang.com.tw of http://www.yeongyang.de.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

premod is geen CME.
move > OH

• rhodium
Burning_acid schreef op 15 september 2004 @ 20:40:
[afbeelding]

Is €200 geloof ik, ik kan alleen even niet op de naam komen :X

Maar daar zou het toch wel in moeten passen, alleen echt handig op een lan is het niet.

edit:

Heb het, het is een Yeong Yang uit de YY serie :)
Hier passen maar weinig schijven in als je hdd rackjes wilt halen. Ik zag wel een andere met 8x 3,5"" intern. En de prijs viel me erg mee en paste in het budget gelukkig. Nu wachten op de TPG wanneer ze komen leveren. Bedankt voor de goede tip!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Bij de Conrad, 10x 5,25" extern plus 3x 3,5" intern. Das 13 schijven. Als je niet de hele hoogte van de 5,25" slots gebruikt passen er nog veel meer in. Kweet niet of ze um nog hebben. http://www.conrad.nl

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Leef met het feit dat een Stacker de beste oplossing is voor je:
* 12 HD's die elk goede koeling hebben
* stevige kast in zijn geheel
* voorziening voor 2de voeding die je best ook gebruikt als je 12 HD's aanstuurt
* weinig geld voor de degelijkheid die je krijgt
etc. etc.

En als het uiterlijk je er niet van aanstaat, daar bestaat verf voor :P

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 13:40
Waarom haal je dan niet gewoon een 4 u rack? 2 voedingen erin, fans erbij (vaak mooi plaats voor) en super handig mee te nemen...

wat wil je nog meer, oh ja en niet duur natuurlijk!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Lian-Li 6077 met 3x Lian Li EX-23
170 + 3x 30 = 260 Euro !!!

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1214-1252K.GIF

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1359-1321.jpg

bron ; FH

MAAR ..... wel plek voor 12 DISKS!!! EN 1x CD/DVD

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

zo heb ik het vorige week gedaan... alle schijven netjes 4 cm uit elkaar, en er dan van voor naar achter fans over laten blazen... komt enkel de levensduur ten goede dacht ik zo... kost enkel paar stripjes alu (4x 1m heb je meer dna genoeg aan) en 1 boortje... en als optie, de fans natuurlijk... is allemaal welgeteld 1 uurtje werk...
en goedkoop ook ( hangt vooral van je fans af, natuurlijk...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Rddr schreef op 16 september 2004 @ 01:19:
Hier passen maar weinig schijven in als je hdd rackjes wilt halen. Ik zag wel een andere met 8x 3,5"" intern. En de prijs viel me erg mee en paste in het budget gelukkig. Nu wachten op de TPG wanneer ze komen leveren. Bedankt voor de goede tip!
En welke is dat dan?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

kan iemand mij vertellen hoe het zit met de koeling van de HD's in de grote server cube van Yeong Yang?

ik heb hier nergens wat over kunnen vinden. mijn voorkeur gaat uit naar een cube waar ik de HD's kan koelen met een 92 mm fan of groter. bij de YY-0220 (de kleine server cube die de topicstarter volgens mij op het oog heeft) is dit wel duidelijk maar bij zijn grote broer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door fenrir op 16-09-2004 06:10 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Pagina: 1