Toon posts:

Amd Athlon xp of sempron....

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb nu een amd athlon xp 2100+ maar die vind k te langzaam.. dus wil ik een nieuwe kopen, heb niet veel geld, dus zit te twijfelen, welke is nou beter Sempron (goedkoper) Of Athlon??

Verwijderd

geen idee, ik weet niet waarvoor je hem gaat gebruiken en hoehoog/laag jou budget is :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

makje

Professioneel prutser

Een Sempron is een Barton waarvan de helft van het L2 cache is uitgeschakeld. De uiteindelijke specificaties zijn dan ook exact gelijk aan de Thoroughbred-B: FSB van 166Mhz en een L2 cache van 256kb.

Voor het verschil in prestatie van een Thoroughbred-B en een Barton op gelijke snelheid kun je eens een paar reviews opzoeken. De modelrating zoals AMD die toepast is niet direct vergelijkbaar, die van de Sempron is afgesteld op de Intel Celeron terwijl de Thoroughbred-B is afgesteld op de P4, op gelijke rating is de Thoroughbred-B dus sneller.

Maar nogmaals: search @ Google (De bovenste paar hits lijken mij gelijk al heel duidelijk)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie,ik denk dat ik toch voor een Sempron ga, want dat is goedkoper, en soveel verschil is er ook niet, bedankt!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik zou voor de AMD XP2800+ Barton gaan die heb je nu al voor 99,00 euri.

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 22:12
als je puur kijkt naar de prijs, dan moet je zeker met de sempron gaan. als je kijkt naar wat mee "bang-for-your-buck" zou ik bij de athlon xp blijven die toch betere prestaties neer kan zetten.

het is niet helemaal duidelijk met welke proc je je 2100+ wil vervangen.........

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Verwijderd

Hier is laasts nog een topic over gemaakt, heb je uberhaubt wel gezocht?

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
makje schreef op 15 september 2004 @ 17:46:
Een Sempron is een Barton waarvan de helft van het L2 cache is uitgeschakeld. De uiteindelijke specificaties zijn dan ook exact gelijk aan de Thoroughbred-B: FSB van 166Mhz en een L2 cache van 256kb.

Voor het verschil in prestatie van een Thoroughbred-B en een Barton op gelijke snelheid kun je eens een paar reviews opzoeken. De modelrating zoals AMD die toepast is niet direct vergelijkbaar, die van de Sempron is afgesteld op de Intel Celeron terwijl de Thoroughbred-B is afgesteld op de P4, op gelijke rating is de Thoroughbred-B dus sneller.

Maar nogmaals: search @ Google (De bovenste paar hits lijken mij gelijk al heel duidelijk)
Een soket a sempron is geen barton met uitgeschakelde cache.
Een sempron is gewoon een t-bred B core met verhoogde fsb (166 mhz )

Moest hij een barton core hebben zou de core een stuk groter zijn zoals bij een barton ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier is net een vrij uitgebreide topic over geweest, graag voortaan dus wat beter zoeken:
Wat is beter? Sempron of Athlon XP?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.