Ik denk dat er niet zoveel verschil tussen 9800 Pro en 6800LE zit. De 9800 Pro heeft iets meer "pixel processing power" (dus een hogere theoretische fill rate) maar oudere technologie, dus je merkt dat bij oudere spellen hij iets beter presteert, maar met moderne spellen zijn de nieuwere shaders van de 6800LE toch voldoende om hem betere prestaties te laten leveren.
De enige echte benchmarks tussen 9800 Pro en 6800LE (met identieke systeem eronder) zijn door digit-life gedaan, en daar komt een niet-overclocked 6800LE beter uit over heel veel spellen dan een niet-overclocked 9800 Pro.
http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-p01.html#p1
Een grotere verschil is drivers, eigenlijk. Als je NVidia gewend bent, dan weet je dat ze heel sterk zijn in stabiele drivers en in performance verbeteringen over tijd. ATI is daar wat minder sterk in, nog steeds. Niet dat ATI slecht is, maar je weet gewoon dat er minder performance verbetering te halen valt met ATI kaarten dan met NVidia kaarten tijdens hun levensduur. En de ATI 9800 serie heeft al een tijdje driver verbeteringen gehad, terwijl de NVidia 6800 serie net begonnen is.
Als je de BIOS wilt gaan flashen en wilt gaan overclocken krijg je ze allebei een stuk sneller, dus ook daar is er weinig verschil.
Over lawaai - die 6800LE van Mycom met gewoon de standard coeler presteert prima, en is ook lekker stil.

Ik denk dat je een additionele coeler alleen nodig hebt als je hem structureel richting de 400/900 wil gaan overclocken. Is dat echt nodig? Tja, het levert wel 20-30% performance winst op boven default settings, maar misschien alleen 10% boven wat je prima kan halen met de standard coeler.
Ik heb zelf besloten om voor de 6800LE in plaats van de 9800 Pro te gaan grootendeels omdat ik de NVidia drivers vertrouw (heb ongeveer altijd NVidia kaarten gehad sinds de TNT1), en ik het idee heb dat het hebben van shader model 3.0 hardware toch wel een extra (kleine) voordeeltje zou kunnen zijn voor de spellen van 2005.
Een ding is zeker: Beide kaarten zijn enorm veel beter dan de andere 200-250 euro opties (ATI X600/9600 XT, Geforce 5900XT, enz...)!