Toon posts:

6800LE vs 9800 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke is globaal beter?
Ik heb net een 6800le gekocht bij de mycom maar aangezien hij me nu nogal tegenvalt...

De radeon 9800 pro ( 128 mb ) of de nvidia 6800LE ( lite dus met 8 pipelines en 128 mb ram)

In de winkel vertelden ze me dat de 6800 le beter was , zelf geloof ik daar alleen weinig van als ik kijk hoe doom 3 draait bij mij ( 800 x 600 op high )
Zelfs de demo van nvidia zelf draait amper op deze kaart(!)

Mijn specs :
6800le
amd 2600+ @ 2,2 ghz
512 mb ram @ 422 mhz
asus mobo met een kt600 chipset ( ben ff vergeten welke)
10.000 toeren hdd ( raptor)

Mijn 3d marks evenmin hoog , maar ~5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Kijk eens naar deze review:

http://www.tbreak.com/rev...ticle.php?cat=grfx&id=325

Daar kun je in ieder geval mee vergelijken (al hoewel een 3400+ natuurlijk wel iets anders is als een 2600+ :))

Als we uitgaan van de review dan zou de 6800 LE tussen de 9800Pro en XT in komen te zitten.

Verder heb ik ook nog even bij MyCom gekeken, maar ik kon daar de 6800 LE niet vinden. Opzichzelf niet vreemd als je bedenkt dat de 6800 LE volgens geruchten voor de OEM markt bedoelt is (dus voor HP, DEL, Medion e.d.), en niet voor de normale verkoop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 16:39
Waarom ga je eerst een kaart kopen en dan pas vragen welke beter is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik dacht dat dit een goeie aankoop zou zijn , maar hij valt me vies tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 24-10 16:39
Volgens mij doet MyCom niet zo moeilijk als je um wilt ruilen voor een andere kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
6800 terug brengen en geld terug vragen en je 9800pro flashen naar een xt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart die mycom heeft mag alleen worden verkocht als systeem upgrade, dus je moet je pctje meenemen en zij bouwen hem in. Ik dacht dat er nu de actie was dat ze dat gratis deden.

Het is op zich een aardig kaartje hoor, maar bij doom 3 is je cpu toch je bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit- foutje ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 18:23
Je kunt ook even kijken in deze thread. Daar heb ik de 6800LE gebenchmarkt tegenover andere kaarten.
Nvidia 6800 LE Benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je kunt toch straks ook met rivatuner de pipelines instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 14:39:
maar je kunt toch straks ook met rivatuner de pipelines instellen?
als die niet defect zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:24
heb je ook windows etc. opnieuw geinstalleerd, heb al bij diverse mensen gelezen dat dat ook een behoorlijke prestatie boost kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfrisbee schreef op 16 augustus 2004 @ 00:21:
heb je ook windows etc. opnieuw geinstalleerd, heb al bij diverse mensen gelezen dat dat ook een behoorlijke prestatie boost kan geven
Klopt, denk dat de topicstarter daar het beste aan doet. Want 800 x 600 is imo echt te laag voor die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog niet zo'n rare keuze die 6800 LE.
Ze hebben beide een 256bit bus en 8 pixel pipelines maar bij de 6800 LE kun je uitgeschakelde pipelines (8/16) inschakelen (die het misschien ook doen) bij de 9800 PRO niet (8/8). De 6800 LE is gebaseerd op de nieuwste nvidia chip en heeft dus al de nieuwste features. Hij is gebakken op een kleiner procede waardoor ie misschien ook minder heet wordt. Hij draait op 320/650 MHz frequency voor core/memory. Dat klinkt alsof er nog wel wat rek op zit met overklokken.
Maar ik zou het fout kunnen hebben :)

edit okee, die link naar die benchmarks zegt het wel lijkt me. Jammer dat er niet zoveel speling op het geheugen zit. dat zou per model / kaartenbouwer kunnen verschillen trouwens. Als ie even veel kost als een 9800 pro zou ik deze nemen. Boushh heeft een goed punt als ie zegt dat je deze kaart eigenlijk helemaal niet los zou moeten kunnen kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Probeer eerst ff te softmodden voor je de kaart terugbrengt, je weet nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
ik zit nu sterk te twijfelen om een 6800LE te kopen.

De benchmarks zijn goed, zeker voor de prijs die je er voor betaald. Probleem is alleen dat ik het nog niet helemaal zeker weet. maar door simpel de core te verhogen kom je al redelijk in de buurt voor een gewone 6800. daarnaast kan je nog proberen om een aantal van de pipelines te openen voor extra snelheid.

De overgeclokte 6800LE komt hoger in de score dan een 9800XT, dus ik denk dat ik het wel ga proberen.

Ik heb alleen van een aantal mensen vernomen dat er veel defecte kaarten tussen zitten. Hij zal het wel doen, alleen tijdens 3Dmark klapt ie er dan uit en tijdens het opstarten van spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken naar de 6800LE voor mijn oude systeempje, ik vraag me alleen af hoe cpu-dependant deze kaart is.

M'n systeem heeft namelijk een XP1600 (nu gepaird met GF3), en ik was niet van plan om de CPU voorlopig te upgraden. Vraag ik me alleen af of het niet slimmer is er een 9600XT in te zetten ipv een duurdere 6800 LE kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De 6800 LE is overkill voor je proc, je kunt er niet het maximale uit halen.

Indien je bij je volgende upgrade je processor en eventueel moederbord gaat vervangen, dan zou je kunnen investeren in de 6800. Echter als dit niet binnen nu en een half jaar zal zijn, dan zou ik voor de 9600XT gaan, een beetje geld uitsparen, en bij de volgende upgrade meteen je videokaart upgraden naar een PCI-E kaart (met bijbehorend moederbord en proc ;) )

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een goede afweging, de 6800 kopen met een Sempron & moederbord met PCI-E erop tegen die tijd :)

Maar eens even kijken of er goedkope 9600'jes of 5900'jes voorbijkomen van mensen die een X800/6800 gekocht hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Maar wat is dan een betere investering? een 5900 of een 6800LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 14:23:
Dat is inderdaad een goede afweging, de 6800 kopen met een Sempron & moederbord met PCI-E erop tegen die tijd :)

Maar eens even kijken of er goedkope 9600'jes of 5900'jes voorbijkomen van mensen die een X800/6800 gekocht hebben!
Geen 9800 ??? Mmm, de 9600 heeft maar 4 pixelpijplijnen... de 9800 heeft er 8 en is dus sneller....

@SuperAars

Hangt eraf, zelfs een AMD64bits Dual Channel zal de videokaart ophouden als je een 6800LE zou nemen... dus ook al koop je het zwaarste van het zwaarste...er kan altijd nog meer uit de 6800LE.

De 5900 daartegen is niet gek... relatief goedkoop ...

[ Voor 25% gewijzigd door swampy op 17-08-2004 14:26 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zag deze kaart ook in het krantje van Vobis voor 199 euro. Op zich wel interessant, maar ook hier stond bij dat ie alleen mag worden verkocht als systeemupgrade :? Weet iemand waarom dat zo is?? Ik heb nl. ten eerste geen zin om mn pc te gaan vervoeren en ten tweede zit er niemand aan mijn pc behalve ik zelf :P (ik zie al beelden voor me dat zo'n stagiair oid mn pc wel even meeneemt naar achteren en vervolgens een half uur bezig is en van alles gesloopt heeft :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
swampy schreef op 17 augustus 2004 @ 14:24:
@SuperAars

Hangt eraf, zelfs een AMD64bits Dual Channel zal de videokaart ophouden als je een 6800LE zou nemen... dus ook al koop je het zwaarste van het zwaarste...er kan altijd nog meer uit de 6800LE.

De 5900 daartegen is niet gek... relatief goedkoop ...
Nee ik bedoelde eigenlijk welke kaart zal beter presteren in bijvoorbeeld een XP3200+ systeem, een 5900 of 6800LE ;)?

//

Nouja ik zie het al, de 6800LE zet ten opzicht van de 9800XT een baggerscore neer in Tomb Raider AOD: http://www.tbreak.com/rev...=grfx&id=325&pagenumber=6
Dan kan ik voor dat geld beter een 9800Pro kopen denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door xabre16v op 17-08-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zat ook te twijfelen om een 6800LE te kopen bij mycom van 320 naar 200 is wel redelijk :) en zeker omdat ik er nu een FX5200 in heb zitten (doom3 @ 10 fps :X ) maar wat denken jullie is het geld wel waard om die kaart te kopen? (als je hem een beetje kan overclocken is natuurlijk meegenomen)

EDIT: heeft iemand een linkje naar wat uitgebreide informatie over die kaart?

EDIT2: voor het zelfde geld een 9800pro kopen? die kaart is 415 euro bij mycom das het dubbele van de 6800LE

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 15:02:
EDIT2: voor het zelfde geld een 9800pro kopen? die kaart is 415 euro bij mycom das het dubbele van de 6800LE
Op de website kost die 230 euro, als je hem bij een andere winkel via de Pricewatch koopt lukt het je voor 200 euro... ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx m8 :D srry had ik nog niet gezien. ik moet zeggen voor een kaart van 200 euro doet hij het zeer goed en als je die overclock speeds kan halen is het helemaal mooi :)
alleen wel raar dat ze de 9800pro niet mee hebben getest, maarja ik ben nVidia fanboy dus :9 denk wel dat eht een mooie ''upgrade'' is voor mijn pc, want zo'n 6800GT is wel beetje duur :Y)

@databeest: hmm vaag keek naar de onderste die was 415 dom van mij 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad speelt iedereen Tombraider nog en is dit de game waarvoor je moet upgraden :)

Ben nog steeds zwaar aan het twijfelen, een 9800, vorige generatie gfx-kaart kost ook 200, 9600xt kost ook nog 150-175 euro....Kan ik beter 25 euro meer uitgeven en een nieuwere generatiekaart kopen lijkt me...ondanks m'n langzame proc.
xabre16v schreef op 17 augustus 2004 @ 14:49:
[...]

Nouja ik zie het al, de 6800LE zet ten opzicht van de 9800XT een baggerscore neer in Tomb Raider AOD: http://www.tbreak.com/rev...=grfx&id=325&pagenumber=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik zit zwaar te twijfelen tussen een 9800PRO en de 6800LE.. Wat ik me afvraag, ik speel al mijn spellen met 2x Quincunx AA, dit geeft ongeveer het zelfde resultaat als 4x normale AA maar heeft slechts te impact van 2x normale AA. Quincunx is een AA techniek van NVidia zelf. Ik vraag me af of ATi ook zoiets heeft :? 2x Quincunx AA of 4x AA scheelt nogal wat in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

xabre16v schreef op 17 augustus 2004 @ 14:49:
[...]

Nee ik bedoelde eigenlijk welke kaart zal beter presteren in bijvoorbeeld een XP3200+ systeem, een 5900 of 6800LE ;)?

//

Tja, nvidia heeft nog PS2.0 blijkbaar niet perfect uitgewerkt... jammer... dat was en is nog steeds de kracht van ati .. DX9 volgen!

In het einde... is de keuze daartegen aan jou, ik zou zeggen..hak eens de knoop door...

Miskopen maakt iedereen wel eens... ik ook grinz... maar tja... je leert van miskopen!

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 17-08-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

xabre16v schreef op 17 augustus 2004 @ 15:38:
Ik zit zwaar te twijfelen tussen een 9800PRO en de 6800LE.. Wat ik me afvraag, ik speel al mijn spellen met 2x Quincunx AA, dit geeft ongeveer het zelfde resultaat als 4x normale AA maar heeft slechts te impact van 2x normale AA. Quincunx is een AA techniek van NVidia zelf. Ik vraag me af of ATi ook zoiets heeft :? 2x Quincunx AA of 4x AA scheelt nogal wat in prestaties.
Quincunx is "blurred anti aliasing" en in vergelijking met ati's Anti aliasing... een stuk lelijker... ik heb het vroeger gebruikt maar, sinds ik ati kaarten heb... merk ik het verschil zeker!

BTW, ati kaarten kunnen temporal anti aliasing, dan gebruiken ze 2 a 3 opvolgende patronen dus als je 2x anti aliased met 2x Temporal heb je dus ongeveer het effect van 4x anti aliasing..met de kosten van 2x anti aliasing... nadeel..je moet wel genoeg FPS trekken anders merk je het zo op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
nadeel..je moet wel genoeg FPS trekken anders merk je het zo op!
Oei :? ik heb een TFT monitor en die staat op 60hz en ik speel met VSync aan, mijn FPS komt nooit boven de 60 uit dus. Heeft dit dan nogwel zin? Quincunx werkte altijd, ook met minder FPS. Gaat het TAA verhaal van ATi dan nogwel op in mijn situatie?

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 17-08-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56
temporal AA is een optie he?
het wordt niet standaard toegepast.

zoals het nu in de drivers staat, werkt het vanaf 60 FPS, zou net moeten kunnen dus :)
ook kan je met "ati-tray-tools"de grenswaarde iets lager instellen vanaf wanneer het intreedt.
alleen als je FPS boven de drempel is gebruiktie tempAA.

waar swampy het overheeft is het opvallen van minime verspringinkjes in het beeld door het wissellen van sample-pattern. dit zie je niet als je FPS hoog genoeg is. > 60FPS wordt aangeraden, >50 vind ik zelf genoeg.
vooral wanneer je een sneller spel speelt vant het minder op. in een flight-sim zou ik misschien een hogere drempel nemen

zie ook startpost:
[rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 10[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Puppetmaster op 17-08-2004 22:56 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Vandaag vrolijk met mijn kast naar de Mycom Amersfoort. Ze hadden namelijk 5 6800LE's op voorraad. Wandel met mijn computer de winkel binnen en zeg dat ik gebeld heb.

"Oke, meneer, als u wacht bouwen wij hem in" prima. Oude TI eruit nieuwe 6800LE erin. "hmm, meneer hij geeft geen beeld" ow, das niet zo mooi. Oude TI erin. "nou doet deze het ook niet meer" * Cardinal begint langzaam te borrelen. "heeft u hier alles gekocht?, mooi dan nemen we hem in, binnen 3 dagen is ie gerepareerd.

Ik moet zeggen dat er een mooie fan enzo opzit, meer heb ik er vandaag niet van gezien. Was redelijk pissig, je komt even een nieuwe kaart halen en ze nemen gelijk je hele pc in. Aan de andere kant was ik er ook wel blij mee, tis namelijk nu niet mijn probleem.... :X

Ze hadden het over een waarschijnlijk defect mobo/proc. Heeft het altijd goed gedaan maar jah. Het maakt mij niet zo veel uit. totdat ze extra kosten gaan proberen te rekenen. Zij hebben hem namelijk gesloopt en ik niet. :Y)

offtopic:
Ben gedowngrade :P van een XP2500+ met TI naar een PII400 met een S3 K-kaart, waarvan ik de drivers niet kan vinden :X

[ Voor 13% gewijzigd door Cardinal op 18-08-2004 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

@cardinal808

Aangezien de GF6800 meer "zuipt" zal de voeding wel een van de oorzaken zijn maar ja... daar heb je lekker veel aan. Laat Mycom maar het zaakje regelen..after all.. zei bouwen de kaart in dus... hun regelen het inderdaad wel.

Maar ga er maar van uit dat je een sterkere voeding terugkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
@ swampy

Dude, er zit een Aopen 350 watt voeding in, das meer dan nodig. dus daar zal het probeem niet liggen. en zoals eerder vermeld deed de "oude" kaart het opeens ook niet meer. Dus dat is duidelijk geen voeding probleem.

Tevens heeft Mycom Eindhoven de kaart getest met een 360 watt voeding, en draaide die daar zonder problemen, die 10 watt extra zal echt niet uitmaken.

offtopic:
I love inside information
Maar ga er maar van uit dat je een sterkere voeding terugkrijgt...
Ik verwacht eerder een ander moederbord.. ze "gokken" dat die het loodje heeft gelegd. Het systeem boote namelijk gewoon, geen piepjes, rode ledjes etc. Er was alleen geen beeld. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat er nou precies "stuk" is, zal het wel melden als de dames en heren weer van zich laten horen

[ Voor 72% gewijzigd door Cardinal op 18-08-2004 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

cardinal808 schreef op 18 augustus 2004 @ 02:42:
@ swampy

Dude, er zit een Aopen 350 watt voeding in, das meer dan nodig. dus daar zal het probeem niet liggen. en zoals eerder vermeld deed de "oude" kaart het opeens ook niet meer. Dus dat is duidelijk geen voeding probleem.

Tevens heeft Mycom Eindhoven de kaart getest met een 360 watt voeding, en draaide die daar zonder problemen, die 10 watt extra zal echt niet uitmaken.

offtopic:
I love inside information

[...]

Ik verwacht eerder een ander moederbord.. ze "gokken" dat die het loodje heeft gelegd. Het systeem boote namelijk gewoon, geen piepjes, rode ledjes etc. Er was alleen geen beeld. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat er nou precies "stuk" is, zal het wel melden als de dames en heren weer van zich laten horen
Ach, zij zullen wel een diagnose kunnen stellen... maar een GF6800 is een videokaart die behoorlijk zuipt... afhankelijk van je CPU/ Harde schijven kan het net te weinig zijn..of net onstabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand toevallig vertellen of deze kaart (incl de cooler) in een shuttle zou passen? (agp zitten aan de buitenkant in een shuttle...) of is de standaard cooler te groot?)...dank!

Verwijderd

weet iemand of ze de 6800LE kaarten nu op voorraad hebben bij mycom eindhoven kan ze namelijk totaal neit bereiken. en heb geen zin om voor niets daar heen te rijden ;)

*edit* pfff eindelij kmycom te pakken gekregen kon de vriendelijke meneer mij vertellen dat er een probleem met de kaarten waren, en dar ze nu getest werden. of ik ff over een week terug wil bellen en als nog 1 bestellen.

maar uuh.. nou twijfel ik over die kaart en zeker nadat ik dat had gelezen van die computer ( :X ), miss tog maar voor de GT gaan

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 12:42 ]

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 18:23
Ik heb nog enkele 6800LE getest en als ze t doen doen ze t goed, oftwel van de 20 heb ik er 4 die goed werken en mooie scores neerzetten en lekker overclocken. AOpen zegt dat er geen probleem voorals nog is. Voor zover ik het nu kan zien is t een driver/firmware probleem. Morgen weer wat testen en alsk wat weet post ik t hier weer.

En deze kaart past in een shuttle, weet alleen niet of de voeding voldoende is.

[ Voor 15% gewijzigd door Misanthropia op 19-08-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keep us posted! thanks!

en ik heb net ff bij vobis gekeken, inderdaad de koeler blijft heel netjes binnen het bracket gedeelte, zal dus inderdaad wel passen in een shuttle. Nu aleen nog de stroom (en ff 200 euro)...

als ik em koop bij vobis laat ik wel ff een uurtje 3dmark2004 draaien, als jij er 20 getest heb en er zijn er maar 4 goed (zoals ik het begrijp uit jouw verhaal) dan is dat niet echt hoopvol. Maar driver/firmware probleem, moet ik dan denken aan de kaarts zijn drivers en de firmware van de kaart? of zijn de ander factoren ook van belang, moederbord/geheugen/overklokken/stroomtoevoer? Mocht wat weten, horen we het graag..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zat ook te twijfelen om een 6800LE te kopen bij mycom van 320 naar 200 is wel redelijk :) en zeker omdat ik er nu een FX5200 in heb zitten (doom3 @ 10 fps :X ) maar wat denken jullie is het geld wel waard om die kaart te kopen? (als je hem een beetje kan overclocken is natuurlijk meegenomen)

EDIT: heeft iemand een linkje naar wat uitgebreide informatie over die kaart?

Dan is er tog iets goed mis met je systeem want mijn fx 5200 doet doom3 op 800x600 HIGH tegen 25-70FPS }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dan is er tog iets goed mis met je systeem want mijn fx 5200
Ik geloof dat er drie verschillende types FX5200 zijn. En welke jij hebt en hu!b heeft dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Msi rx9800 pro xxl zijn wel relaxte kaarten voor een prijs van 200 euro...

Core van een XT, en je haalt hogere mhz bij het flashes als bijvoorbeeld die van saphire ( via reviews) , daarnaast krijg je nog een hele assortiment aan software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze kaart nu een week of 2 en ben er zeer tevreden mee, totaal geen problemen. Bij Paradigit hebben ze er voldoende op voorraad als ik me niet vergis.

anyway, ik heb deze kaart gekocht en niet de 9800 pro vanwege 3 redenen:

- het is een directx 9c kaart
- pixelshader 3.0
- 32 bits ipv 24
- (en ik ben een gforce fan ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb de 6800le ook gekocht...

reden:

zelfde als knor +

mijn 9800pro kwam niet hoger als 6800 3dmakr met de 6800le haal ik nu 8200

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
dus de 6800LE is beter zeggen jullie dan de radeon 9800pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Arion Rufus schreef op 20 september 2004 @ 14:16:
dus de 6800LE is beter zeggen jullie dan de radeon 9800pro?
als je kijkt naar de post boven je wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arion Rufus
  • Laatst online: 04-04 16:37
jah, die zag ik ;), maar in het algemeen dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 11:27
Bij mycom hebben ze de Aopen, en bij Paradigit hebben ze de XFX, welke van de 2 moet ik kopen dan, bij welke zijn de clocks beter, bij welke krijg je een gezellig software pakket etc.

MvG. Jack©© 8)7

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
jackoo1988 schreef op 20 september 2004 @ 14:43:
Bij mycom hebben ze de Aopen, en bij Paradigit hebben ze de XFX, welke van de 2 moet ik kopen dan, bij welke zijn de clocks beter, bij welke krijg je een gezellig software pakket etc.

MvG. Jack©© 8)7
misschien kunnen we verder gaan in het 6800 le topic. daar gaat het ook over hoe de 9800 pro presteert in verhouding tot 6800 le. Maar om je vraag te beantwoorden. aopen heeft waarschijnlijk beter geheugen dus voor overclocken.
xfx heeft een tempsensor ( zelf nog niet gevonden op mijn kaart :9 ) Geen software pakketen verder omdat het oem kaarten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey is data-aarsje (D-child) niet meer aanwezig
ik dacht dat jij een x800 had?
hoe dan ook, ik haal vanavond eff mn XFX 6800LE op in Amsterbamster

mzl

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-10 19:43
Mensen mensen, de AGP versie van de 6600GT is voor maar E 219 te koop bij Norrod (nog niet op voorraad). Dit lijkt me toch bijna net zo'n goede keus als een 6800LE. Het wordt iig wel moeilijk kiezen zo.
Eerst maar even kijken of de AGP versie van de 6600GT niet veel slechter presteert dan PCI-E versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 26-09 15:30
Appie. schreef op 07 oktober 2004 @ 22:42:
Mensen mensen, de AGP versie van de 6600GT is voor maar E 219 te koop bij Norrod (nog niet op voorraad). Dit lijkt me toch bijna net zo'n goede keus als een een in bijna alle opzichten slechtere keuze dan de 6800LE. Het wordt iig wel moeilijk kiezen zo.
Even samenvatten.

De 6800 LE

1) is nu al leverbaar, niet pas over maand(en)

2) is 20, - goedkoper dan de 6600 GT

3) beschikt over een 256-bit geheugen interface ipv 128-bit zoals bij de 6600. Heeft dus heel wat meer bandwidth ter beschikking, komt goed van pas bij hoge resoluties en AA en AF.

4) heeft 4 vertex shaders ipv 3 (6600). Net als de 6600 heeft de 6800 8 pixel pipelines, MAAR

5) omdat de LE is gebaseerd op dezelfde core als de 6800 Ultra/GT, hebben de kaarten die nu in de winkel liggen een zeer goede kans om door middel van een simpele softmod 1 of 2 quads pixel pipelines te unlocken, en 1 of 2 extra vertex shaders. Daar zal de 6600 GT (ook al loopt ie een stukje harder qua MHz) het absoluut niet van kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-10 19:43
Meister schreef op 07 oktober 2004 @ 23:07:
[...]

Even samenvatten.

De 6800 LE

1) is nu al leverbaar, niet pas over maand(en)

2) is 20, - goedkoper dan de 6600 GT

3) beschikt over een 256-bit geheugen interface ipv 128-bit zoals bij de 6600. Heeft dus heel wat meer bandwidth ter beschikking, komt goed van pas bij hoge resoluties en AA en AF.

4) heeft 4 vertex shaders ipv 3 (6600). Net als de 6600 heeft de 6800 8 pixel pipelines, MAAR

5) omdat de LE is gebaseerd op dezelfde core als de 6800 Ultra/GT, hebben de kaarten die nu in de winkel liggen een zeer goede kans om door middel van een simpele softmod 1 of 2 quads pixel pipelines te unlocken, en 1 of 2 extra vertex shaders. Daar zal de 6600 GT (ook al loopt ie een stukje harder qua MHz) het absoluut niet van kunnen winnen.
OK, qua feiten heb je me een beetje overtuigd. Misschien ga ik wel een 6800LE halen. Maar toch wil ik wat dingen rechtzetten: :D
Een BULK versie 6800LE kost bij Salland E 215 + verzenkosten = E 222,50
Een RETAIL versie 6600GT kost bij Norrod E 219
De 6600GT is dus E 3,50 goedkoper dan de 6800LE en je hebt de retail versie.
Verder vind ik het frapant dat een 6600GT@stock 8000 punten haalt in 3DMARK03 en een 6800LE@stock maar 5954 (zie een van de eerste posts in Het 6800LE Topic Deel 4). Zelfs met 12*1 6vp haalt een 6800LE maar 7348 punten in 3DMARK03 en 2774 in 3DMARK05. Dit doet een 6600GT@stock met gemak! Maarja, 3DMARK zegt niet alles over de kwaliteit in spellen.
De PCI-E 6600GT is prima leverbaar. Alleen de AGP versie is nog ff wachten, maar Norrod heeft hem nu al op de site gezet...
Ook lees ik in vorige delen van het al genoemde topic dat er mensen problemen hebben met de kaart. Far Cry doet raar, anderen hebben (zomaar) slechte prestaties.

Verder ben ik, al lezende in de 6800LE topics, nog niet echt overtuigd in de prestaties tijdens games.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie. op 08-10-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is mycom knettergek. voor ong 190 staat ie in de pricewatch hoor.... sapphire 9800 pro

pricewatch: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI, Retail)

onderaan in de link zie je mycom staan.... 229 eurootjes hoor...

pricewatch: Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
Appie. schreef op 08 oktober 2004 @ 00:46:
[...]

OK, qua feiten heb je me een beetje overtuigd. Misschien ga ik wel een 6800LE halen. Maar toch wil ik wat dingen rechtzetten: :D
Een BULK versie 6800LE kost bij Salland E 215 + verzenkosten = E 222,50
Een RETAIL versie 6600GT kost bij Norrod E 219
De 6600GT is dus E 3,50 goedkoper dan de 6800LE en je hebt de retail versie.
dat weet ik allemaal niet. Ik heb er namelijk gewoon 199 voor neergelegd bij een winkel en hem meegenomen. Bulk ja, dat wel, maar dat er een keer geen CD met games die ik toch niet installeer bij zit...tja.
Verder vind ik het frapant dat een 6600GT@stock 8000 punten haalt in 3DMARK03 en een 6800LE@stock maar 5954 (zie een van de eerste posts in Het 6800LE Topic Deel 4). Zelfs met 12*1 6vp haalt een 6800LE maar 7348 punten in 3DMARK03 en 2774 in 3DMARK05. Dit doet een 6600GT@stock met gemak! Maarja, 3DMARK zegt niet alles over de kwaliteit in spellen.
De PCI-E 6600GT is prima leverbaar.
Dat is zeker frappant, en het klopt ook niet. 6800 LE stock 3d2k3 is ongeveer 6500. Je hoeft maar een klein beetje over te klokken om boven de 7k te zitten, maar kijk nog maar eens beter naar de scores met unlockte pipes, want 7348 - zo laag heb ik ze iig niet gezien. Edit: haha, ja vindt je 't gek, systeem is een dual xp2400 met 1gb ddr266. Ik denk niet dat je ooit 6600 GT previews hebt gezien die niet minstens een 3.2 Ghz P4 of een A64 systeempje gebruiken...

Zonder enig overklokken met 12 pipes scoor ik sowieso over de 8000, met een redelijk bescheiden XP3000+ :O

Het is eigenlijk niet zo moeilijk allemaal. De 6800 LE wordt zonder al te veel problemen een 6800 Non Ultra (en als je mazzel hebt nog beter). Vergeet het maar dat een 6600 GT echt even goed is als een gewone 6800. Het is de kaart waar Nvidia eigenlijk liever van af zou willen, omdat die chip met 222 miljoen transistoren gewoon veel te duur is om te maken voor dit lage prijssegment - maar ze moeten toch wat met de cores die niet helemaal goed genoeg zijn voor GT's of Ultras. Dit is dus zo'n zeldzaam geval als de softmoddable 9500, een buitenkansje voor de handige consument. Als je per se liever de gehandicapte versie wil hebben (eigenlijk 4x2, 3 ipv 8x1, 4 en meer en 128-bit ipv 256)...tja. Ik snap het alleen niet zo, iig niet als je een tweaker bent.
Alleen de AGP versie is nog ff wachten, maar Norrod heeft hem nu al op de site gezet...
Ja, dat heb je vaker zo. De ervaring is dat het dan nog héél lang kan duren, de AGP versie is iig nog door geen enkele site zelfs maar getest. Paper launches, woohoo...

[ Voor 7% gewijzigd door Meister op 08-10-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de 3dmark resultaten van een PCI-e 6600GT kaart vanuit benchmark sites met de meest moderne CPUs te vergelijken met de resultaten van iemand met een 2+ jaar oud PCtje met een AGP 6800LE is wel een beetje stom :)

Hoogste score van een tweaked 6800LE tot nu toe is bijna 12,000 3dmark03s, trouwens. Zelfs met vorse overclock op de meest moderne PC hardware kreeg men in de 6600GT benchmarks niet eens 10,000 punten.

(trouwens, om de discussie moeilijker te maken moet je ook benchmarks van de 6600GT op digit-life.com bekijken. Als AA/AF aangezet wordt wint de 6800LE met geen softmod van de 6600GT vanwege zijn 256-bit memory bus - 3dmark is zeker niet alles-vertellend over GPU performance!)

Tja, je heb wel een beetje geluk nodig om een 6800LE te krijgen die wel te softmodden is, maar dat had je ook voor de 9800 Pro om die PRo->XT mod te kunnen gebruiken.

Trouwens, er is verwarring met de 9800 Pro specs. De 128MB versie is rond de 200 euro, maar de 256MB versie (of de 9800XT met 256MB) kost richting 400 euro nog steeds. Maar zelfs de 9800XT wordt volledig verslaan door een 6800NU of een softmodded 6800LE.

Hetzelfde krijgen wij binnenkort met de X700 serie. Daar krijgen wij de X700 (128MB), de X700Pro (standard 256, maar vast wel ook 128MB) en de X700XT (standard 128MB, misschien ook 256MB). Die X700XT zal wel leuk performen - zeer vergelijkbaar met een 6800NU want hij heeft minder pipelines maar veel sneller GPU en ATI heeft beter vertex shader technologie. Maar de X700XT heeft vast wel ook vergelijkbaar prijs met de 6800NU, terwijl wij 6800LE bezitters voor 199 euro (Mycom, Paradigit, Vobis) vaak hetzelfde soort performance kunnen krijgen zonder die extra geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Inderdaad, zeker voor een 6800le gaan :) Er is zelfs al 14.000 gehaald in '03 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 10:22
ik heb zojuist 4600 gehaald in 3dmark2k5 ;) 16x1.6v op 440/900

[ Voor 19% gewijzigd door Mister_X op 08-10-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:13
Tsja blijft moeilijke materie, de keuzes tussen twee videokaarten. Ten eerst moet je je maximale budget vaststellen. Dan heb je vaak de keuze tussen een 'topkaart' uit de vorige generatie of een 'light' versie uit de huidige generatie.

Hieronder even een overzicht van de technische specificaties van de huidige en vorige generaties videokaarten.

Afbeeldingslocatie: http://www.bbb.demon.nl/videokaarten.jpg

Vanuitgaand dat je budget ongeveer 200 euro bedraagt, willen we natuurlijk zoveel mogelijk GPU power voor ons geld. De chipset is hierbij minder van belang, die benchmarks ontlopen elkaar niet echt veel. Het belangrijkste waar je op moet letten is dat je kaart over een 256bit bus beschikt en zoveel mogelijk pipelines heeft. Maar nieuwe videokaarten heb vaak een voordeel t.o.v ouwe, die nieuwe technieken implenteren.

Eigenlijk moet je keuze afhangen van je doel. Als je met name recente spellen speelt kan je het beste een kaart nemen van de huidige generatie. In dit geval de 6800 LE, de 9800 pro is echter wat goedkoper, en niet te vergeten vreet een stuk minder stroom (kan je voeding de 6800 LE wel aan?) dan de 6800 LE. Voordeel van de 6800LE is dat je wellicht de nog niet geactiveerde 8 andere pipelines kunt activeren waardoor je meer dan waard voor je geld krijgt. Als laatste is natuurlijk de prijs doorslag gevend.

Ati Radeon 9800 Pro 128MB DDR € 161.00 http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=8467

Nvidia GeForce 6800 LE 128MB DDR € 199.00
http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=11553

Je zult in geen van beide een miskoop doen, zijn alle 2 prima kaarten, welke je uiteindelijk kiest hangt af van persoonlijke doelen van je grafische kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Magnolia op 12-11-2004 11:26 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb zelf de radeon 9800 pro gehad en nu heb ik een 6800LE en ik kan je zeggen dat hetzelfde prestatie heeft. Maar ik heb met rivatuner de pipelines en vertex shaders opengezet en ik merk inderdaad dat ie sneller is dan 9800 pro. Dus nu draait mijn 6800LE met 16 pipes en 6 vertex terwijl de radeon 9800 pro veel minder pipes en vertex heeft.
Bij 3dmark05 heb ik 3373 punten gehaald en mijn radeon haalde rond de 2400.
Dus het is een aanrader om liever de 6800LE te halen dan de radeon 9800 pro omdat:
1: als je niet met succes de pipelines open kan zetten dan heb je gewoon een kaart met dezelfde prestaties als de pro.
2: als het wel lukt om pipes en shaders open te zetten heb je een betere presterende kaart.

Heb trouwens mijn kaart bij Mycom in Eindhoven gehaald en het is een Aopen 6800LE. Mijn pro was een Sapphire Atlantis 9800 pro.

Ik zou zeggen waag het erop en probeer die pipes open te zetten, want mocht het niet lukken kan je het gewoon uit zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:52:
Mensen ik heb zelf de radeon 9800 pro gehad en nu heb ik een 6800LE en ik kan je zeggen dat hetzelfde prestatie heeft. Maar ik heb met rivatuner de pipelines en vertex shaders opengezet en ik merk inderdaad dat ie sneller is dan 9800 pro. Dus nu draait mijn 6800LE met 16 pipes en 6 vertex terwijl de radeon 9800 pro veel minder pipes en vertex heeft.
Bij 3dmark05 heb ik 3373 punten gehaald en mijn radeon haalde rond de 2400.
Dus het is een aanrader om liever de 6800LE te halen dan de radeon 9800 pro omdat:
1: als je niet met succes de pipelines open kan zetten dan heb je gewoon een kaart met dezelfde prestaties als de pro.
2: als het wel lukt om pipes en shaders open te zetten heb je een betere presterende kaart.

Heb trouwens mijn kaart bij Mycom in Eindhoven gehaald en het is een Aopen 6800LE. Mijn pro was een Sapphire Atlantis 9800 pro.

Ik zou zeggen waag het erop en probeer die pipes open te zetten, want mocht het niet lukken kan je het gewoon uit zetten :P
Beide kaarten standaart, wint de 6800 LE het echt wel, ik heb zelf namelijk ook de 9800 pro gehad en nu een 6800 LE, de 6800 LE wint het al 3dmark2k3 (wat eigenlijk de bench is van de 9800 pro generatie).

9800 pro haalde ik standaart iets van 5000 ofzo, en ala XT 6500/7000, maar met een 6800 LE haal je dat standaart al... en nu overgeklokt haal ik zelfs 12000!

[ Voor 1% gewijzigd door Mister_X op 08-01-2005 18:59 . Reden: effe wat geblaat verandert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het kan best dat de LE al standaard de pro overtreft maar het gaat erom dat mensen best bang zijn dat de LE sucks maar dat is gewoon niet zo. Pro heeft zijn tijd gehad en moet gewoon plaats vrij maken voor de LE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt altijd wel wat opengooien bij een 6800LE, waardoor hij zeker sneller is dan een 9800pro. je kunt em ook nog eens gruwelijk hard overclocken, daardoor gaat hij de 9800XT ver voorbij, met een beetje mazzel haal je de Ultra speeds (16x1,6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het tenminste gelukt om alles open te gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben video jockey dus mijn computer draait regelmatig lange tijden op 100% in dualscreen. In de laatste 2 maanden heb ik al 2 ATI Radeon 9800 PRO's opgeblazen dus ik ben maar lekker overgestapt op de NVIDIA Geforce 9800 LE. Aan overklokken van dit beestje ben ik nog niet begonnen, maar daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen.

Ik heb in ieder geval al het gevoel dat m'n desktop een stuk sneller draait en dat de koeler van de LE beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:15:
Ik ben video jockey dus mijn computer draait regelmatig lange tijden op 100% in dualscreen. In de laatste 2 maanden heb ik al 2 ATI Radeon 9800 PRO's opgeblazen dus ik ben maar lekker overgestapt op de NVIDIA Geforce 9800 LE. Aan overklokken van dit beestje ben ik nog niet begonnen, maar daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen.

Ik heb in ieder geval al het gevoel dat m'n desktop een stuk sneller draait en dat de koeler van de LE beter is.
Misschien een beetje nutteloos deze topic kick??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 19:19
1024mb geheugen doet wonderen. en doom 3 draait totaal niet op een 9800 pro. aangezien ik er zelf een heb

[ Voor 18% gewijzigd door et36s op 05-02-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

et36s schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:32:
1024mb geheugen doet wonderen. en doom 3 draait totaal niet op een 9800 pro. aangezien ik er zelf een heb
Al de Shader Replacement truuk gedaan? Damn it seems that it's not needed anymore witht he newest ati drivers....

[ bla engels/nederlands switch ]

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 05-02-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het goed gemaakt. Paas jij mij de 6800LE, paas ik jou een 9800 pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
het mag toch wel duidelijk zijn dat de LE een stuk sneller is dan een 9800, ongemod is ie al sneller

maar ga je em modden dan laat ie de 9800 echt compleet achter zich, mijn LE haal nu een 3dmark03 score van rond de 10.000, dat zie ik een 9800 nog niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
PilatuS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:16:
het mag toch wel duidelijk zijn dat de LE een stuk sneller is dan een 9800, ongemod is ie al sneller

maar ga je em modden dan laat ie de 9800 echt compleet achter zich, mijn LE haal nu een 3dmark03 score van rond de 10.000, dat zie ik een 9800 nog niet doen :P
Precies de GeForce 6800LE met 16 pipes en 6 shaders 0Wn3s _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9800 pro 400 bij mycom :S ik dacht togh egt dat die rond de 200 euro lag die van 400 is denkik een X800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik begrijp echt niet waarom dit topic bestaat. Als je je er een beetje in verdiept weet je dat een 6800le standaard al beter is dan de 9800 pro. Maar als je alle pipelines van de 6800le open krijgt (wat best vaak lukt) is de 6800le ongeveer dubbel zo snel als de 9800pro plus je hebt allemaal nieuwe technieken (sm3.0 bijv.). Dan is de keuze toch snel gemaakt?.... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Tyranium op 06-02-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 25-10 16:18
maar met 12 pipes en 5 vertex kun je beter een 6600GT hebben :)

het is de vraag of je het risico wilt nemen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan OC je hem een beetje en dan race je de 6600GT voorbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
Och, zoals boven te lezen is had ik een 6800LE met 12,6. Alleen bleek die kaart niet in staat Halflife 2 te spelen, dankzij een ontwerpfout waardoor het geheugen niet goed werkte op standaard snelheid. Nu heb ik een 6600GT en ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk tussen beide kaarten, behalve dat de GT wel goed werkt dus. De een is wat mij betreft net zo goed als de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de toekomst? Misschien ga je over een tijdje, als er weer grafisch zwaardere spellen uit zijn, het verschil wel merken tussen 6800LE en 6600GT. En ik denk in het voordeel van de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:57:
En in de toekomst? Misschien ga je over een tijdje, als er weer grafisch zwaardere spellen uit zijn, het verschil wel merken tussen 6800LE en 6600GT. En ik denk in het voordeel van de eerste.
Precies buiten het feit dat de 6800LE dezelfde core ( NV40 ) heeft als de 6800GT en 6800Ultra
dus als je hem simpel softwarematig unlockt ( 16*1,6 ) en een beetje OC dan fietst hij rondjes
om een standaard ( NV43 ) 6600GT })

En de 6600GT heeft maar een 128 bits geheugenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:24
Mister_X schreef op vrijdag 08 oktober 2004 @ 11:20:
ik heb zojuist 4600 gehaald in 3dmark2k5 ;) 16x1.6v op 440/900
hoe doe je dat??

is dat met de stockkoeler??

ik heb zalman vf 700 cu en ik krijg op 350/820 al artifacts......

en mijn core blijft netjes onder de 50 graden

weet iemand wat et probleem is misschien?

[ Voor 14% gewijzigd door FrankoNL op 06-02-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:57:
Misschien, maar wat veel te weinig mensen beseffen is dat de 6600GT sowieso al een iets hogere fillrate heeft dan een 6800 NU. Véél meer dan een standaard 6800LE dus. Zolang het geheugen geen struikelblok is, en dat is het meestal niet bij wat lagere resoluties, is er geen enkele reden waarom de 6600GT ook bij "zwaardere" spellen niet uitstekend mee zou kunnen qua shader power bij de doorsnee LE (16,6 is natuurlijk fijn, maar vergeet het maar dat ze dat allemaal halen; zelfs geen 50%) + unlockte shaders of zelfs de NU. Dat is nu eenmaal het gevolg van de een stuk hogere clocksnelheid. En natuurlijk zijn niet alleen de LE's lekker over te klokken...

[ Voor 7% gewijzigd door Meister op 06-02-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meister schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:30:
Och, zoals boven te lezen is had ik een 6800LE met 12,6. Alleen bleek die kaart niet in staat Halflife 2 te spelen, dankzij een ontwerpfout waardoor het geheugen niet goed werkte op standaard snelheid. Nu heb ik een 6600GT en ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk tussen beide kaarten, behalve dat de GT wel goed werkt dus. De een is wat mij betreft net zo goed als de ander...
Ik speel HL2 met ruim 60 FPS 1280 x 1024 6800 LE geen klachten, totaal niet ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
Ik ben blij voor je, maar mijn kaart (en vele andere vroege LE's) was niet in orde. Ik heb geen zin om dat weer allemaal uit te leggen, maar als je 5 (!) maanden na aankoop nog zonder problemen je hele aankoopbedrag terug krijgt, kun je denk ik rustig stellen dat het probleem aan de kant van de fabrikant bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
FrankoNL schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:30:
[...]

hoe doe je dat??

Denk dat dat gewoon de max van je geheugen is. Geheugen zorgt meestal voor artifacts.
Mijn 6800 le doet 400/820 maar als ik hoger ga valt mijn pc uit. Denk dat het teveel gevraagd is voor mijn Aopen 350 watt met maar 18 A op de 12 volt lijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Metal schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:04:
[...]

Denk dat dat gewoon de max van je geheugen is. Geheugen zorgt meestal voor artifacts.
Mijn 6800 le doet 400/820 maar als ik hoger ga valt mijn pc uit. Denk dat het teveel gevraagd is voor mijn Aopen 350 watt met maar 18 A op de 12 volt lijn :'(
Wel raar dat het niet stabiel is. Mijne gaat tot 370/840 en dat super stabiel op een aopen 300 watt voeding :). Heb je veel hd's ofzo?

@Meister
Je hebt wel meer dan 50% kans op 16 pipelines en 6 vertexshaders. Denk eerder dat het getal rond 65% ligt. Bij mij op school hebben (inclusief mijzelf) 3 mensen een 6800le en die doen allemaal 16/1,6 , maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Wel is het zo dat je denk ik zo'n 90% kans hebt om hem te modden naar 6800NU en die is al sneller dan een 6600GT.

[ Voor 30% gewijzigd door Tyranium op 07-02-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
Er zijn helaas geen garanties met overklokken. Zijn geheugen kan gewoon minder goed zijn, of het kan het defect van de LE (zwart scherm, reset helpt niet) zijn dat zich op dat moment openbaart bij zijn kaart. Ik denk dat "mijn power supply is te zwak" veel te snel geroepen wordt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
Tyranium schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:34:
[...]
@Meister
Je hebt wel meer dan 50% kans op 16 pipelines en 6 vertexshaders. Denk eerder dat het getal rond 65% ligt. Bij mij op school hebben (inclusief mijzelf) 3 mensen een 6800le en die doen allemaal 16/1,6 , maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Wel is het zo dat je denk ik zo'n 90% kans hebt om hem te modden naar 6800NU en die is al sneller dan een 6600GT.
bij mij in de buurt hebben (inclusief mijzelf) 2 mensen een LE en die doen allebei 12,6, dus ik denk dat ongeveer 0% 16,6 doet. Okee, grapje maar je kan er niks van zeggen. Helemaal niet met al die lolbroeken die roepen dat HUN LE zonder problemen 16,6 doet "maar waarom kan ik 'm dan niet overklokken en bij 8,4 wel???"

[ Voor 3% gewijzigd door Meister op 07-02-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FrankoNL schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:30:
[...]

hoe doe je dat??

nv silencer heb overigens de 4950 al bereikt, op naar de 5000 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, (sorry voor bump :+ )

Ik ben ook van plan om de 6800LE te kopen, nu weet ik niet of ik de gewoone 8*1 of gelijk de 12*1 te kopen, wat is beter om hem op 16*1 te krijgen ?

http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/basiscomponenten wil ik de Leadteck kopen

2de vraag :

zit bij de winkel waar hij al standaart op 12*1 is een extra cooling op is dat een redelijke kwaliteits cooling ? of is het een flut cooling ? => zie plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://tweakshop.goldenelite.com/images/WinFast%20A400%20LE%20TDH1.jpg

De Leadtek GeForce 6800LE met 12/16 pixel pipeline garantie.

De garantie houdt in dat de kaart met minimaal 12 pixel pipelines open succesvol de benchmarks 3DMark03 en 3DMark05 afsluit zonder onregelmatigheden ofwel 'artifacts' te vertonen. Andere grafische applicaties (zoals spellen) zijn niet getest.

Via mail wordt doorgegeven welke bits je open dient te zetten. Er wordt van je verwacht dat je zelf weet hoe je kunt unlocken, op GoT kun je in de 6800LE-topics prima lezen hoe dat moet.

Bij Voorbaad Dank,

Wouter

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 01:13 . Reden: site-adres veranderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
denk dat je deze vraag beter even in het LE topic kan posten, grote kans dat je daar wel een antwoord krijgt :)
Pagina: 1