Toon posts:

nat-lookup router

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertelllen welke adsl-routers dit ondersteunen.
Dus dat een router een intern client (lan) via het externe ip adres (wanport) kan terugleiden naar een server.
Verder moeten dus ook mensen van buitenaf via de wan-port naar binnen kunnen.
Mijn E-tech modem ondersteund het niet, evenals de speedtouch 510i.

lanclient ip ----> intern adres router ----> wan ip-adres (ISP) <------ externe pc's
lan server <---- intern adres router <--------------l

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 11:37 ]

Verwijderd

Ik begrijp het totaal niet. Wat bedoel je met terugleiden naar een server? welke locatie of functie heeft deze server?

De vraag is mij volkomen onduidelijk.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

"een server" ?

ma ma ma ma ma macron one

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nixs ondersteund dit imho.
wat jij nodig hebt zijn portforwardings.

• Steephh
  • Laatst online: 12-05 18:04
Volgens mij wil hij zelf een server maken die zit aangesloten op een router? In plaats van voor een switch.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Dus niet zoiets:

|----- pc1
------ gateway/ ---->---switch----|------pc2
         server                   |------pc3

maar dit:

|----- server
                  |----- pc1
-------router-----|------pc2
                  |------pc3

[ Voor 106% gewijzigd door Steephh op 15-09-2004 13:00 ]

_@/'

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
2 pc's achter router, apache doet het niet intern

heb je al gezocht? een hele waslijst resultaten als je zoekt op loopback, nat, router

[ Voor 35% gewijzigd door P5ycho op 15-09-2004 11:55 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als de TS bedoeld dat hij een server draait en die extern bereikbaar moet zijn, dan moet hij dat zeggen. Dit kan overigens ook met zijn E-tech router.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Wat ik er uit begrijp, wil hij een NAT loopback hebben. Mijn zyxel adsl modem/router ondersteunt dat. Info hier over op http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html
Kijk dan bij NAT loopback.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Boos snapt het inderdaad.
het gaat om het spel Until URU.
Op dit moment krijg ik of intern of extern aan de praat. Extern als ik een Nat adres opgeef in een ini file, en intern als ik deze uitschakel.
Het probleem is als ik het inschakel in ik maak contact met de gameserver op het interne adres bijv. 10.0.0.15 dat het op een gegevenmoment het natadres doorgeeft dat van de Wan port (logisch, dat moet de externe client in principe weten). Probleem is dan wel dat ik als interne client via de Wan-port wordt omgeleid. Aangezien deze port achter de router zit heb ik een probleem.

• Steephh
Dan nog een vraagje van mij want ik snap nou niet wat portforwarding is. Is dat misschien:

Wanneer bv. een gameserver van UT2004 die eigenlijk het ipadres van de router nodig heeft, maar dat die door de server achter de router kan worden gebruikt.

Dus stel vb! je hebt een webserver en je hebt het ipadres 123.456.789.0 (vast ipadres). Je wilt die webserver alleen als webserver gaan gebruiken, en je koopt een router om het internet te verdelen. Dan gebruikt je router het ipadres en moet er dus een poort worden doorgelinkt (dat is dus port-forwarding ) Dus dat je webserver op je netwerk een ander ipadres heeft, maar op het internet kan worden gezien als computer die rechtstreeks op het internet zit aangesloten?

_@/'

Verwijderd

BMRS schreef op 15 september 2004 @ 12:50:
Dan nog een vraagje van mij want ik snap nou niet wat portforwarding is. Is dat misschien:

Wanneer bv. een gameserver van UT2004 die eigenlijk het ipadres van de router nodig heeft, maar dat die door de server achter de router kan worden gebruikt.

Dus stel vb! je hebt een webserver en je hebt het ipadres 123.456.789.0 (vast ipadres). Je wilt die webserver alleen als webserver gaan gebruiken, en je koopt een router om het internet te verdelen. Dan gebruikt je router het ipadres en moet er dus een poort worden doorgelinkt (dat is dus port-forwarding ) Dus dat je webserver op je netwerk een ander ipadres heeft, maar op het internet kan worden gezien als computer die rechtstreeks op het internet zit aangesloten?
Nee dat is nou niet echt een volwaardige portforward definitie.

Stel dat je een router hebt staan met een pc die daaraan verbonden is. De pc heeft bv. een ftp server draaien die via het internet toegangkelijk moet zijn. Een client op bv. een verre locatie wil de ftp server benaderen en zal dus eerst naar het externe ipadres moeten toegaan om verbinding te krijgen met de router (via internet dus) Als deze eenmaal bij de router is aangekomen moet de client uiteraard weten naar welke pc hij moet in het interne netwerk. De router kan daar dus voor zorgen met portforwarding. Je mapt dan bv. port 21 door naar een pc achter de router met ipadres 192.168.0.1 De data zal dan ook netjes verwezen worden naar deze pc om zodoende een goede verbinding tot stand te brengen.

@TS, volgens mij bedoel je NAT loopback ja. Dat je een server zowel direct vanuit je netwerk kan benaderen terwijl het verkeer lokaal loopt en ook via internet.

Heb nooit met veel verschillende routers gewerkt maar mijn drayteks kunnen er wel goed mee overweg (vigor 2500WE)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 13:16 ]

• Steephh
Hebben alle routers port-forwarding, of zijn dat er maar weinig. Bv. Speedtouch multipc modems, zouden die dat wel hebben?

_@/'

• Steephh
Sorry dat ik dit topic er misschien voor misbruik, maar een nieuw topic is denk ik ook niet nodig

Ik ben er nu achter gekomen dat ik (niet TS dus, heeft trouwens niets met TS te maken) straks een Alcatel Speedtouch 510 Multi-PC modem krijg. Nu weet ik dus niet of daar port-forwarding opzit. In de handleiding op internet staat wel iets over dns-forwarding. Zou het er dan wel opzitten?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
op de speedtouch kun je volgens mij wel port forwarding toepassen. Ik vind alleen het instellen behoorlijk lastig. Gaat op de E-tech een stuk makkelijker.

Heb inmiddels een ZyXel prestige 650H besteld, die ondersteund in iedergeval NAT-Loopback zodat een server op het lan zichtbaar is voor het lan op het publieke ip adres.
BooS bedankt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:07:
op de speedtouch kun je volgens mij wel port forwarding toepassen. Ik vind alleen het instellen behoorlijk lastig. Gaat op de E-tech een stuk makkelijker.
Best easy hoor : Gewoon WebBased Panel en dan bij NAPT :)

Echter heb ik nog steeds niet een Port Range Portmap gedeelte kunnen ontdekken maar goed... maakt niet uit :)
Heb inmiddels een ZyXel prestige 650H besteld, die ondersteund in iedergeval NAT-Loopback zodat een server op het lan zichtbaar is voor het lan op het publieke ip adres.
Ook een goed ding :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Steephh
Ok, thanks

reageer nu maar weer op de topic van TS

_@/'

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:40

Korakal

Up up up!

nja, da's ook niet echt meer nodig want de TS is geholpen.
overigens geldt voor beiden van jullie: ajb wat creatiever zoeken, dit is toch gewoon basic specs-lezen...

dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.