Speedtouch modem reset werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb problemen met mijn TWISTER modem/router, dus ik dacht, trek mijn oude Speedtouch modem uit de kast! nu is alleen het probleem:
ik weet het IP niet meer, en HARD reset werkt niet! ( via het gaatje in de achterzijde)

ik zet hem uit, steek er wat in, zet hem aan... dan zouden alle lampjes moet gaan branden maar dat doen ze dus niet!
hoe kan ik er achter komen wat zijn IP is?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:09

lSltAlKeR

Time destroys everything!

10.0.0.138?

Speedtouch freak

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je er een UTP in prikt, dan zou er sowieso een "link"-LED-je moeten gaan branden..

Gebeurt dat niet, dan vraag ik me af of de adapter nog wel goed werkt en/of de router wel stroom krijgt. Misschien is de stroomkabel brak? :) (ff testen met een multimeter ofzo)

Verwijderd

Ik neem aan dat je de ST510 hebt (en niet de oude ST Home).
De modempagina is in beide gevallen 10.0.0.138

Je modem heeft aan de bovenkant drie lampjes: linesync (@), power, en modemsync (harkje). Het powerlampje zou zowiezo moeten gaan branden als je hem aan hebt. Het modemsync lampje gaat branden als de fysieke (sp?) connectie met pc-kaart goed is. Als deze niet aan is, check dan je netwerkkabels en de installatie van je netwerkkaart.

Je @ kan een aantal kleuren aannemen:

uit: check of de modem überhaupt aan staat :P

oranje/uit: modem staat aan (duh), maar geen linesync. Check de bekabeling van je ISRA naar de splitter, de aansluiting van de splitter (phone/line niet verkeerd om?), en de bedrading van je splitter naar je modem. Als dit allemaal correct is maar nog steeds oranje-uit geknipper, check of je modem direct op je ISRA wel linesync heeft. Als dit niet zo is, bel ff met kpn want je modem kan kapot zijn of het netwerk van kpn.

constant oranje of oranje-groen knipperent: linesync, maar de modem kan (nog) niet inloggen bij provider. Check je username/password bij basic>connections op de modempagina (dit is dus 10.0.0.138). Je username eindigt vaak op "@provider-verbindingssnelheid". Als dit toch goed is maar nog steeds oranje lampje, draai dan Easy Setup (advanced>easysetup) en zorg dat hij op PPPoA komt te staan en VPI/VCI op 8.48.

constant groen lampje: linesync, en je modem is ingelogt. Als "state" (basic>connections) nog steeds op "down" staat, check dan weer PPPoA en VPI/VCI.

Sorry voor de uitgebreidheid, ik werk als bijbaantje bij de kpn helpdesk dus vandaar.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als hij het over een ouder ST heeft, zou ik er juist vanuit gaan dat het wel een oude is ;)
En hoewel 10.0.0.138 default de eigen IP van de modem is, gaat het een beetje ver om te zeggen dat dit per definitie ALTIJD zo is.

Enfin, topictsarter moet eerst maar eens meer info geven want hier kunnen we niets mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb de oude ST Home edition ISDN tweaked naar pro....

nou, ik weet zeker dat hij het doet, want power brand gewoon groen, line sync op de achterkant brand groen, en LAN knippert af en toe, maar met reset zouden alle lampjes moeten gaan branden en dat gebeurt niet...

dus hoe kan ik op een andere manier het IP achterhalen?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:09

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Misschien is dit een intressant topic voor je

lSltAlKeR in "Alcatel speed touch home locked."

En deze ook

Alcatel Speedtouch Pro reageert niet op reset

[ Voor 27% gewijzigd door lSltAlKeR op 15-09-2004 17:52 ]

Speedtouch freak

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

look@lan

progje geeft (alle) apparaten + open poorts in je netwerk weer. Het IP van de speedtouch hoeft natuurlijk helemaal niet 10.0.0.138 te zijn.

Verwijderd

reset knop indrukken, stroom eraf (resetknop blijven indrukken) na 10 sec. stroom er weer op (reset knop bijlven indrukken), reset knop loslaten
Pagina: 1