Alcatel Speedtouch Pro reageert niet op reset

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal jaren een adsl lijn lopen via een getweakte alcatel.
Deze is getweaked van home naar pro. Nou wil het geval zijn dat van de een op de andere dag mijn wachtwoord niet meer geaccepteerd word.
Niks aan de hand zou je zeggen. Even de password generator gebruiken voor het EXPERT password te achterhalen. Dit word echter ook niet meer geaccepteerd.
Ik weet zeker dat ik de challenge string goed overgenomen en ook op de juiste manier heb ingevoerd.

Ok zou je zeggen er zijn verschillende reset mogelijkheden die in de volgende handleiding beschreven staan: http://www.speedtouchdsl.com/pdf/sthome_manual_04.pdf
o.a. :
- via de webinterface (heb geen wachtwwoord)
- de reset knop achterop (funtioneerd niet)
- ping to defaults (hetzelfde resultaat)

Maar nou komt het mooie van het verhaal. Als ik van de buitenkant mijn modem scan blijken er poorten open te staan die ik nooit van mijn leven geopend heb of er helemaal het nut niet van weet. (alle poorten hebben altijd dicht gestaan)
Dit zijn:

21 (ftp)
23 (telnet)
1723 (PPtP)(?)
Verder staat de firewall uit die ook altijd aan heeft gestaan.

Wat is hier gebeurd ?!? Er is mij bekend dat er met dit type modem veel problemen zijn en dat er o.a. vanaf buitenaf andere instellingen in gezet kunnen worden en dat er zelfs firmware (??) kan worden geupload.
Zie o.a http://www.landfield.com/isn/mail-archive/2001/Apr/0052.html
Heb hier op GOT ook al eens gesearched maar verder als het hacken van de Home naar de pro versie kom ik niet.

Heeft er iemand met mijn modem van buitenaf zitten prutsen en ben ik dus "gehacked" ? of is het modem defect?!?

Meneer 1000 has spoken......

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja Hallo ............. al de genoemde dingen in dat Artikel zijn oude Firmwares ;)
En je hebt denk ik iets heel erg verkeerd gedaan als je Alcatel van buitenaf toegankelijk is :
Dit is niet mogelijk ook al map je de poorten door naar je Alcatel direct !!!

Ik denk gewoon dat je Alcatel kapot is ofzo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
Ok kun je me dan misschien verklaren waarom alles aan het ding gewoon functioneerd behalve het gedeelte om hem te "managen" ?!?

Meneer 1000 has spoken......

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 17:09

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Search geval! Staat ergens in de search. Hij kan de prullenbak in want je bent gehacked.

Probeer anders nog een harde reset heb ik ook al wel is ergens beschreven.

Ik strijk over mijn hart en geef je link naar topic lSltAlKeR in "Alcatel speed touch home locked."
Omdat die search hier soms ook niet alles is IMHO :X

Speedtouch freak