Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stroom Usb-Poort aan/uit schakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.027 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HSV (Heel Simpel Vraagje :P ):
Bestaat er een programma waarmee je de stroom op je usb-poort aan en uit kan schakelen zodat je hem zeg maar als een aan/uit voeding kunt gebruiken voor bijvoorbeeld een lamp?

Alvast bedankt ;)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 14:23
Denk het niet, aangezien bv. het lampje bij mij op de scanner automatisch ook aangaat als ik de computer aanzet. Dus er zit altijd stroom op. Misschien kan je een schakelaartje maken die dat lampje aanzet wanneer je vanaf de computer een signaaltje stuurt.

_@/'

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
geen idee of progjes er zijn maar je kan heel makkelijk via de printerpoort en een progje als parpoort een relais aansturen.

er staat veel over in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/813229

[ Voor 3% gewijzigd door 68657469736d69 op 14-09-2004 15:21 ]

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 20:03

iambig

* z.o.z *

Dit is misschien een beetje een minder mooie oplossing, maar als je in apparaatbeheer de betreffende usb roothub disabled (uitschakeld) gaat de stroom er volgens mij ook af.

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Denk het niet, dan wordt de poort uitgeschakeld (kan geen data meer zenden) maar er blijft volgens mij stroom op staan hoor, kan dat het niet zo is ook.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 20:03

iambig

* z.o.z *

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:21:
Denk het niet, dan wordt de poort uitgeschakeld (kan geen data meer zenden) maar er blijft volgens mij stroom op staan hoor, kan dat het niet zo is ook.
De stroom gaat er ook af, net getest nl., bij mijn muis gaat de led uit... die brandt ook alleen op 5V (zonder data aanstuur).

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Hier blijft er gewoon spanning op staan, totdat de 230V van de PC (of PS2, Xbox etc) afgehaald wordt. Het is dus één en ander afhankelijk of je USB gebruik maakt van je standby uit voeding en of je geavanceerd energiebeheer hebt ingeschakeld voor je USB.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 19:05 ]

Verwijderd

Je kunt bij bijna elk moederbord instellen ofdat de spanning van de gewone 5 volt of van de 5 volt standby af moet komen. Bij de gewone 5 volt staat er alleen spanning op als de computer aanstaan. Bij de 5 volt Standby blijft er stroom op staan tot de stekker er uit is of het schakelaartje achter op de voeding uit staat.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 14:23
Maar als TS dan de spanning van zijn USB af zou halen, wanneer hij het lampje uit wil zetten, kan hij bv. niet meer internetten(usbmodem),printen,scannen enz.

_@/'

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Schakelaartje op lampje zelf ;) Met als bij een printer o.i.d.

Verder zou ik het niet weten, Helaas. Elke keer in de BIOS in/uitschakelen gaat niet werken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Een relais er tussen kwakken (tussen het lampje zelf) en die aansturen met een paralelle poort of een andere poort kan natuurlijk ook (evt. timer of ldr ertussen)

Verwijderd

Misschien met je hardware profielen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 15:16:
HSV (Heel Simpel Vraagje :P ):
Bestaat er een programma waarmee je de stroom op je usb-poort aan en uit kan schakelen zodat je hem zeg maar als een aan/uit voeding kunt gebruiken voor bijvoorbeeld een lamp?

Alvast bedankt ;)
Simpele afvanging als oplossing:

Je kunt op je usb-poort een USB-verlengkabel zetten en de USB stekkertje erin of eruit halen, wanneer jij dat wilt. Moet er natuurlijk wel spanning in je pc zitten. Maar op deze manier vang je je vraag heel simpel af. _/-\o_

Grtz
Pagina: 1