Toon posts:

[WIN2K] Meerdere Lokale Policies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje, is het mogelijk om op een WIN2K machine bijv. 2 policies te hebben zodat ik als ik met de Administrator inlog alle rechten heb (een policy die alles toelaat dus) maar met een andere gebruiker die helemaal is afgeschermd?

Heb hier verder en op google niet veel kunnen vinden...

Thx alvast

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

AzzKickah

06-CENSORED

Wel een heel erg vroege kick... en je hebt toch gewoon verschillende groepen waar je je gebruikers in kunt zetten? :?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:06
Meerdere OU's aanmaken met verschillende policy's?
^^ klopt niet, dat werkt natuurlijk alleen in een active directory situatie. :)

Tip: zoek eens op www.google.nl/microsoft naar policy's :)

[ Voor 79% gewijzigd door SysRq op 14-09-2004 14:44 ]

-

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Soepstengel,

Kicken na 20 minuten is hier niet zo gewenst op het forum, denk daar even aan het in het vervolg :).

Wat jij wil _kan_ niet op de normale manier, het enige wat je kunt doen is de rechten voor de Administrator weghalen uit de map "Grouppolicy" in je windows/system directory. Zo kan het systeem de policy van de administrator niet lezen en heb je als admin gewoon rechten.

Zie ook: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart mag ik nog even van je weten waar jij dan niks op kon vinden? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 14-09-2004 14:41 ]

Verwijderd

Wat TS wil is toch helemaal niet moeilijk? Je kunt toch meerdere users met allemaal verschillende niveaus van rechten aanmaken? Zo heb ik hier een machine die default op guest staat, dan kun je werkelijk niet anders dan programma's gebruiken, het admin account is voor mij persoonlijk om de bak te kunnen bijwerken. Je kunt zelfs per user zeer gedetailleerd instellen wat ie niet en wel mag. Kortom, ik zie het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 14 september 2004 @ 14:40:
Soepstengel,

Kicken na 20 minuten is hier niet zo gewenst op het forum, denk daar even aan het in het vervolg :).

Wat jij wil _kan_ niet op de normale manier, het enige wat je kunt doen is de rechten voor de Administrator weghalen uit de map "Grouppolicy" in je windows/system directory. Zo kan het systeem de policy van de administrator niet lezen en heb je als admin gewoon rechten.

Zie ook: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart mag ik nog even van je weten waar jij dan niks op kon vinden? ;)
Dit leek mij een goede oplossing, alleen heb ik de map 'Grouppolicy' niet in mijn Windows directory...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die de reactie van leon1e beter weet?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:53:
Niemand die de reactie van leon1e beter weet?
Nu kick je je topic weer !
AUB niet je topic omhoog trappen binnen 24 uur !

Wat wil je precies afschermen ?
Met NTFS rechten kun je het merendeel van je mappen afschermen, en kan een 'gewone' gebruiker niet zoveel verklooien.

[ Voor 25% gewijzigd door ZeRoC00L op 16-09-2004 12:02 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :)

Nou wat ik wil is het volgende, het is een lokale standalone WIN2K bak...

Ik wil graag er een policy op hebben voor de gewone gebruikers, de Administrator moet volledige rechten hebben.

Ik ben er wel al achter dat ik de Administrator dan de lees rechten van de mag GroupPolicy moet halen alleen het probleem is dat ik die niet heb :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op een lokale pc is alleen bovenstaande mogelijk voor zover ik weet.
Group Policy komt pas in Active Directory om de hoek :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt maar volgens alle beschrijvingen moet ik alsnog een map met 'grouppolicy' hebben, maar deze kan ik dus niet vinden...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/734932

• leon1e
Heb je al wel een policy gedefineerd, anders heb je namelijk geen "Grouppolicy" map. Verder is deze map ook hidden en mischien zelfs een system map.

Dus kijk even je opties na :).

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat was het de map was hidden :)

En het werkt nu ook nog eens!

Verwijderd

Topicstarter
En nu dit werkt heb ik nog een vraagje, is het mogelijk om de policy die je gebruikt op 1 of andere manier te exporteren of kopieren zodat ik op andere PC's niet weer die hele policy hoef in te stellen?

De enige optie die ik zie is 'Lijst exporteren' maar daar heb ik weinig aan :]

• leon1e
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:02:
En nu dit werkt heb ik nog een vraagje, is het mogelijk om de policy die je gebruikt op 1 of andere manier te exporteren of kopieren zodat ik op andere PC's niet weer die hele policy hoef in te stellen?

De enige optie die ik zie is 'Lijst exporteren' maar daar heb ik weinig aan :]
Gewoon de hele map grouppolicy kopieren ;) Btw. als je de laatste bent die gereageerd heeft in een topic, zou je dan de edit knop willen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, had niet gedacht dat dat zo makkelijk zou zijn maar werkt perfect!
Pagina: 1