Ik wil verschillende policies voor verschillende gebruikers op een XP bak lokaal aan kunnen geven die niet in een Active Directory netwerk hangen (policies bij AD zijn me al duidelijk).
Bij NT4 Workstation was dit vrij simpel, maak een aantal gebruikers, open poledit als admin en pas de policies van de desbetreffende gebruikers aan.
Heb uitzoekwerk gedaan, maar het lijkt erop dat er op 2000/XP zonder AD maar 1 globale policy gebruikt kan worden, en daar kan je 2 van maken door te zorgen dat de admin account geen rechten heeft tot de policy.
Iets meer detail, een bedrijf wil de volgende situatie op lokale bakken:
- gebruiker admin
- gebruiker personeel (bv beperkte rechten)
- gebruiker internet (aangepast bblad+startmenu+beperkte rechten)
- gebruiker office (idem idee internet)
Kortom 3 verschillende policies (admin niet meegerekend).
Bij NT4 WS & poledit is dit geen enkel probleem, maar bij 2000/XP lijkt dit zonder AD of server (ik blijf het benadrukken
) niet mogelijk te zijn. Als ik het goed begrijp kan je maar 1 policy maken voor het hele systeem en niet per gebruiker/groep.
Al doorgespit:
[rml][ winXP] Groepsbeleid voor 1 user[/rml]
[rml][ Windows XP] Local Policy[/rml]
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q293655
en Google natuurlijk
...
Klopt dit nou dat dit niet mogelijk is? Online info? Anders?
Bij NT4 Workstation was dit vrij simpel, maak een aantal gebruikers, open poledit als admin en pas de policies van de desbetreffende gebruikers aan.
Heb uitzoekwerk gedaan, maar het lijkt erop dat er op 2000/XP zonder AD maar 1 globale policy gebruikt kan worden, en daar kan je 2 van maken door te zorgen dat de admin account geen rechten heeft tot de policy.
Iets meer detail, een bedrijf wil de volgende situatie op lokale bakken:
- gebruiker admin
- gebruiker personeel (bv beperkte rechten)
- gebruiker internet (aangepast bblad+startmenu+beperkte rechten)
- gebruiker office (idem idee internet)
Kortom 3 verschillende policies (admin niet meegerekend).
Bij NT4 WS & poledit is dit geen enkel probleem, maar bij 2000/XP lijkt dit zonder AD of server (ik blijf het benadrukken
Al doorgespit:
[rml][ winXP] Groepsbeleid voor 1 user[/rml]
[rml][ Windows XP] Local Policy[/rml]
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q293655
en Google natuurlijk
Klopt dit nou dat dit niet mogelijk is? Online info? Anders?