Toon posts:

[XP/SP2] Verkenner hangt bij gebruik rechtermuisknop

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: hangt
Nou zoals de titel zegt.

Zodra ik een rechtermuisklik op een bestand doe (om eigenschappen te bekijken of te kopiëren of whatsoever) reageert Verkenner niet meer en is de enige mogelijkheid om Verkenner (explorer.exe dus) af te sluiten via CTRL-ALT-DEL.

Een persoon in deze thread had exact hetzelfde:

[rml][ XP] ServicePack 2 released to manufacturing[/rml]

Link naar reply: [rml]ParkOverall in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]

Quote:
Probleem klopt, als ik een bestand selecteer en er dan op klik met rechts hangt 'explorer.exe' en sluit na een aantal seconden.

Ik heb een kopie van explorer.exe van een andere pc naar die met sp2 gekopieerd maar ook die versie accepteerd geen rechtsklik op een bestand, sp2 (van de .torrent) gedeinstalleerd en alles weer okay.
Ik heb dus net als die user (ParkOverall) SP2 er weer afgegooid en het loopt als een zonnetje.

Specs:

- Een vrijwel schone WinXP installatie; SP1; alle updates. Toen installeerde ik SP2.
- AMD XP 1700+
- Abit KR7-A Raid
- 1 GB RAM
- Nou ja, verder is de hardware niet zo relevant allemaal denk ik.

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Verwijderd

Geen matches
Komt mij niet bekend voor, maar ik zou eens SP1 en die updates weglaten.
Op kale XP install. SP2 zetten. (SP1 etc. zit in SP2).
Moet lukken, want je hebt verder een vrij normale configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik verzuimde te zeggen dat ik deze Windows middels een geslipstreamde SP1 CD heb geïnstalleerd. SP1 weghalen gaat dus niet.

Is inderdaad een logische oplossing, maar wel een beetje suf, want je mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat je niet je Windows compleet opnieuw hoeft te installeren voor een update. Stel je eens voor dat je een PC hebt die echt dingen moet doen enzo (bedrijfsomgeving), dan blijf je bezig.

Verwijderd

Geen matches
in een bedrijfsomgeving haal je geen servicepacks uit BitTorrent heh ;)
ik heb vijf werkstations gepatched bij wijze van test en die kunnen alle vijf klikken met rechts, dus misschien is die gekopieerde SP2 gewoon niet in orde.

Verwijderd

Geen matches
Anders maak je gewoon even een slipstreamed SP2 cd'tje ... is niet zo lastig, tutorial @ http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 07:39:
in een bedrijfsomgeving haal je geen servicepacks uit BitTorrent heh ;)
ik heb vijf werkstations gepatched bij wijze van test en die kunnen alle vijf klikken met rechts, dus misschien is die gekopieerde SP2 gewoon niet in orde.
Ik heb hem van de Microsoft site gehaald.
En me dunkt dat als er iets mis mee zou zijn, dat ik tijdens de installatie wel een foutmelding had gekregen.
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 07:43:
Anders maak je gewoon even een slipstreamed SP2 cd'tje ... is niet zo lastig, tutorial @ http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html
Heb ik gedaan, voor een andere PC, die werkt ook niet naar behoren trouwens. Filmpjes spelen ontzettend traag en stotterend af terwijl dat eerder, met SP1 op dezelfde PC (zit een nieuwe HD in vandaar nieuwe installatie), perfect ging.

Tot nu toe vind ik dat SP2 maar niets, dus.

Maar goed ik dacht dat ik vast niet de enige zou zijn met een crashende explorer bij een rechtermuisklik en dat er wellicht een simpele oplossing voor was.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nou hier. Gevonden.

http://www.tech-recipes.com/windows_tips555.html
Description
The current version of divx is not compatible with SP2.

Directions
If explorer crashes everytime you right click, you are probably seeing the incompatibility between the current version of divx and SP2. This is being reported by multiple people.
Waarom ben ik dan de enige die daar last van heeft :?

• macrobody
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Geen matches
Ik heb service pack 2 geinstalleerd en inderdaad daarna duurde het verschijnen van de context menuutjes enkele seconden. Nu las ik iets over lege registry entries die worden doorzocht en installeerde een proggie. Het lijkt nu verholpen.

Link: http://www.bluestarsoftwa...uctView/prgOverview5.html

Daar staat ook een link naar een download. Het is eigenlijk voor IE maar het werkte ook in Windows Explorer :)
Pagina: 1