Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Van de fp :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1095108581.jpg

- MP3, WMA, and WAV support.
- Store up to 300 hours* of music - equivalent to 5000 songs*!.
- Connect to your stereo to play music (with optional standard audio cable).
- Quickly organize songs with the ARCHOS ARCLibrary and view by artist, genre, title and year (ID3 compatible).
- Rename, move, copy, delete files and folders or make playlists on the move without a computer thanks to the ARCHOS Browser.
- Navigate easily using the large menus and intuitive 2" gray scale LCD screen
- Friendly Graphical User Interface with icons.
- Download content via the USB 2.0 high-speed interface and store data files from a PC or Mac.
- Capacity: 20GB Hard Disk - Up to 300 hours* of music.
- Interfaces: USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac.
- Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA and WAV
- Display: 2" level gray scale LCD, 128x128 pixels. 9 lines of characters Intuitive menu with icons.
- Audio connections: Stereo analog Earphone/ Line Out jack.
- Battery life: Up to 10 hours for music.
- Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
- Power source: Internal: Rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adaptor.
- Dimensions: Approx. 76.5 x 59 x 19.5 mm (2.9" x 2.3" x 0.75").
- Weight: Weight: 120 g (4.30 oz).
- System requirements: PC: Pentium® III 800 MHz or higher, Windows 98 SE, ME, 2000 or XP. 64 MB RAM (128 MB recommended) with USB port and CD-ROM drive.
Mac: 9.2 or X (10.2.4) USB Manager version 1.2 or higher with USB port and CD-ROM drive.
- Package includes: Gmini XS200, USB 2.0 cable, AC power charger adaptor, headphones, quickstart guide (in-depth manual on Gmini XS200 HD).

Ziet er netjes uit.. helaas voor sommigen geen ogg.
Het lijkt mij erop dat hij zonder aparte software te gebruiken is:

"The Gmini XS200 is seen as an additional drive on your computer (PC or Macintosh). Store any computer file using the USB 2.0 high-speed interface, which is also USB 1.1 compatible."

Er is wel aparte software meegeleverd die het makkelijker zou moeten maken om je mp3's te organizen..

Nu maar wachten op de reviews! :)

[ Voor 5% gewijzigd door PnD op 13-09-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

De Nelis

en anders maar niet...

Hmm geen verkeerde specs en hij ziet er ook nog es aardig stijlvol uit.
Alleen nog maar op de reviews wachten idd.

[ Voor 24% gewijzigd door De Nelis op 13-09-2004 23:30 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zet dan even de link naar het nieuwsje erbij he PnD, voor eventuele updates of nieuwe links door reacties onder de nieuwspost: nieuws: Technische details Archos Gmini XS200-muziekspeler ;)

Ik moet zelf zeggen: hij ziet er best ok uit ja, en van een net formaat. Ben wel benieuwd naar de geluidsprestaties en accuduur :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Accuduur schijnt 10 uur te zijn volgens de specs...Das nie al te veel. Maar het design is inmiddels al verbeterd!
Afbeeldingslocatie: http://multimedia.fnac.com/multimedia/images_produits/zoom/5/9/6/0690590506695.jpg

Ik begin het wel een interessant spelertje te vinden. Ik wacht op de eerste review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom die backlight nu van mooi blauw (zie startpost) naar groen ?? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Geen idee, maar de rest van de player is er wel op vooruit gegaan vind ik.
Past die FM afstandbediening trouwens ook in deze Gmini?

http://reviews.cnet.com/A...4505-6519_7-30790892.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Kijk ook vol verwachting uit naar dit spelertje :D
De capaciteit die ik al lange tijd wil in eindelijk een aanneembaar formaat voor mij en zeer belangrijk, wordt gezien als harde schijf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Als die remote er ook nog in kan is hij helemaal super (alleen jammer van de batterij)
Weet iemand dat?
En zijn er al live pics?

[ Voor 11% gewijzigd door eswa op 19-10-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.shinyplastic.com/reviews/digital-focus/archos-gmini-xs200.jpg

Raar kleurtje, en lelijk?!

Afbeeldingslocatie: http://www.shinyplastic.com/reviews/digital-focus/archos-gmini-xs200-2.jpg

Of komt het door de lichtinval en is het donkergrijs..

[ Voor 40% gewijzigd door PnD op 19-10-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ik denk dat dit door de foto's komt... zo ziet ie er idd wel lelijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

eswa schreef op 04 oktober 2004 @ 15:20:
Als die remote er ook nog in kan is hij helemaal super (alleen jammer van de batterij, maar daar valt mee te leven)
Weet iemand dat?
En zijn er al live pics?
Er kan geen remote aangehangen worden, geen enkele. Hij ondersteunt dus bijna geen extra features behalve het spelen van mp3's etc. Daartegenover staat natuurlijk wel dat dit ding verschrikkelijk klein is. Zie het als een mini-HD speler met 20 gig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
http://www.dapreview.net/gallery/thumbnails.php?album=94

Hij ziet er echt toppie uit! Jammer van de remote, maar ach...
Hetgene wat me echt doet afhaken is die batterij-tijd. 10uur vind ik persoonlijk echt te weinig, of iemand moet me overhalen ;) . Is er al iets over een release bekend? (prijs was €300 toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Mp3spelers.nl heeft hem in zijn assortiment! €268!!
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=219
Maar hij is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op 28 oktober 2004 @ 18:39:
Mp3spelers.nl heeft hem in zijn assortiment! €268!!
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=219
Maar hij is er nog niet.
Hij is erg klein:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/219_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Als ze der nou een iets sterkere batterij in hadden gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

eswa schreef op 28 oktober 2004 @ 19:02:
Als ze der nou een iets sterkere batterij in hadden gedaan....
Archos spelers halen sowieso niet veel uit hun batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Even een reactie op de afbeelding in de post van Rudie,

Die foto is wel wat overdreven geretoucheerd :P Ooit een man gezien met zulke lange witvlak en ook nog een grote nagel ook :)
Daarbij, de duim zijn ze vergeten. Maar ik denk dat ie dus ook een face lift heeft gehad met de highlights en shades, Verder klopt de kleur aardig denk ik.
De maten lijken mij ook niet helemaal te kloppen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
T gaat eigelijk helemaal nergens over, maar ik heb ook naar die nagels zitten kijken, en vind ze voor een mannen hand (daar gaan we vanuit) wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Nog niemand het dingetje gekocht? Hij is al op voorraad bij de bekende winkels..

Verwijderd

PnD schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:18:
Nog niemand het dingetje gekocht? Hij is al op voorraad bij de bekende winkels..
ik zou hem willen kopen , maar ik wacht nog een tijdje ;)
ondertussen kost hij trouwes nog maar 230 euro en is er al een fm radio player + remote ervoor gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hem ook van plan te kopen.
Zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen deze, Creative Zen touch en de Archos Gmini 400.

Deze heeft zijn formaat natuurlijk wel mee, maar de Gmini 400 heeft zijn gadget-gehalte weer mee. Alhoewel ik zeer betwijfel of ik gebruik zal maken van de video
afspeelmogelijkheden. De Creative Zen Touch is gewoon groot en lomp maar heeft de prijs weer mee.

Weet iemand wat de prijzen zijn van deze mp3 spelers in normale winkels?

Grtz Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gmini xs 200 : tussen 230 en 300 euro
gmini 400 : tussen 300 en 400 euro
zen touch : tussen 225 en 280 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand dit ding in de tussentijd gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey beste mensen,

ik vind m er gelikt uitzien. En batterijduur slechts 10 uur maakt niet zoveel uit, je kunt m toch 's avonds opladen of niet dan?

Ik ben alleen aan het twijfelen of mij dure centjes wel nodig zijn voor 20 GB, of dat ik toch voor iets kleiners moet gaan (qua hd dan;) )

Heeft iem. dit apparaat in huis? Kan ie er zijn ervaringen dan ff met ons delen?:)

Grtz
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spelertje ziet er echt top uit, en is lekker makkelijk te bedienen. Ik zou deze eerder kopen dan een ipod mini. Gewoon zoon spelertje kopen icm sony mdr-ex71 en je hebt een topapparaatje imho. Archos is zich flink aan het profileren met goede prijs/kwaliteitverhoudingen. Ik zie dit spelertje meer als een concurrent van de Ipod mini dan de Zen Micro (lelijk ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Waarom koopt niemand dit dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een mp3 speler mee nemen op een langere reis. Daarom is o.a. gewicht van
belang. Deze speler is volgens specs licht (120g) en klein. Ik neem niet aan dat dat met
voedingsadapter is. Wat voor adapter wordt er bijgeleverd? Een kleine, platte,
lichte of juist een log, zwaar ding? (eventueel plaatjes !!)

Kan ik laden over de hele wereld: welke voltages/netfrequenties kan de voedingsadapter aan (ik heb een stekker-adapter)?

Thanks,
Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaddieN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Rik63: misschien een plaatje ergens op http://www.dapreview.net/gallery/thumbnails.php?album=94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m 2 dagen geleden binnegekregen, via www.mp3speler.nl geloof ik. Is awesome. Heb hem nog niet hoeve opladen, weet dus niet precies hoe lang dat duurt. Overzetten van data gaat soepel..Bediening is fijn, en hijs zooo lief en klein:).

Minpunt is voor mij zeker wel de kleine joystick, die voelt heel stevig aan maar vertrouw het niet in me broekzak. Manual en al staat allemaal op de mp3 speler zelf, er zit alleen beetje info bij hou je moet opstarten, rest staat op de mp3 speler, dat is wel grappig.
Questions, put them, i'll answer;)

Groet

Edit:

Voedingsadapter is klein en licht, met verloopstuk voor Europese contacten en voor USA contacten. Standaard issie voor UK.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
Ik vind dit toch wel een raar-goede mp3 speler. Ik bedoel, voor dit geld krijg je niet eens 1.8 inch drives! Dan krijg je dit in eens! Wat is er mis mee? :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ongeveer 3 weken (ook via www.mp3spelers.nl), echt een prachtig ding.

2 minpunten :

- Naar mijn gevoel gaat de batterij niet zo lang mee maar daar heb ik nog geen behoefte aan gehad, 's avonds gewoon terug opladen.
Maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen belangrijk is. Volgens archos gaat ie 10 uur mee. Heb hem echter nog nooit volledig laten uitspelen.

-De bediening met joystick: hier had een fijnere bediening kunnen worden geimplementeerd, maar eens je er aan gewend bent valt het wel mee.

Voor de rest is de structuur van bedienen wel goed, vind vrij snel een liedje terug.
Geluidskwaliteit is zeer goed, samen met men sennheisers.
Playlists on the fly kan je ook maken. Kan handig zijn, maar ik maak ze liever op pc :) gaat net iets sneller :P

Zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm,

windows media player 10 herkent de speler niet dus kan ook niet synchroniseren..:(.
Winamp wil ook niet lukken, maar dat ligt misschien aan mij.
Waarmee zou ik misschien kunne synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
coptician schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:21:
Ik vind dit toch wel een raar-goede mp3 speler. Ik bedoel, voor dit geld krijg je niet eens 1.8 inch drives! Dan krijg je dit in eens! Wat is er mis mee? :P
Archos koopt ze wel iets goedkoper in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
PnD schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:57:
[...]

Archos koopt ze wel iets goedkoper in ;)
Ah, er zit dus goedkope meuk ingebouwd! ;) Seriously, ik vind het knap van Archos om met een alleenrecht op deze grootte en capaciteit zo'n goedkope speler af te leveren.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik ben zeer geinteresseerd in deze player, maar ik kom iets dubieus tegen.

Op Amazon.com bieden ze deze speler aan met een afstandsbediening, maar op de Archos-site zeggen ze dat 'ie niet compatible is. Heeft iemand hier ervaring mee?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:47:
Mmmm,

windows media player 10 herkent de speler niet dus kan ook niet synchroniseren..:(.
Winamp wil ook niet lukken, maar dat ligt misschien aan mij.
Waarmee zou ik misschien kunne synchroniseren?
Heb je een plugin geinstalleerd? volgens mij is dit nodig om het ding te laten synchroniseren met WMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:41

Nanax

Ik ben sjaak niet

Speedener schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:40:
Ik ben zeer geinteresseerd in deze player, maar ik kom iets dubieus tegen.

Op Amazon.com bieden ze deze speler aan met een afstandsbediening, maar op de Archos-site zeggen ze dat 'ie niet compatible is. Heeft iemand hier ervaring mee?
even doorlezen leert dat er een user review staat waarin duidelijk staat vermeld dat de remote en de xs200 niet samen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, batterij valt me tegen, komt niet aan de 10 uur...naar mijn idee.
En 10 uur is zowiezo al weinig. Het is echt een mooie speler voor de prijs, maar als je genoeg geld hebt definitely voor de NW=HD3 gaan van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de hoofdtelefoontjes die zijn meegeleverd? Is het van een goede kwaliteit, of kun je beter andere kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:16:
Hoe zijn de hoofdtelefoontjes die zijn meegeleverd? Is het van een goede kwaliteit, of kun je beter andere kopen?
Je kunt beter andere kopen, als je die van Archos zelf gebruikt is het zonde van de geluidskwaliteit van je speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze player nou een week. Echt een prachtig ding!! Het geluid is gewoon fantastisch (wel anders headphones erin doen dan die meegeleverde; die zijn crap). Ook is hij prachtig klein en voelt ie ook nog eens zeer stevig aan. Het enige wat nog wat beter had gekund was de battery life, maar het is geen reden deze speler niet aan te schaffen. Hij gaat bij mij zo'n 2 dagen mee (met zo'n 4 a 5 uur per dag luisteren). Dat is zeker genoeg, want hij laad ook in iets meer dan 2 uurtjes weer op. Wel moet je hem eerst 3 keer goed opgeladen hebben voor de batterij optimaal is.

Ik had ook nog een vraagje. Weet iemand een programma voor de computer waar je playlists mee kan maken, want dit gaat ook wel op de player alleen dat is wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:18:
Ik heb deze player nou een week. Echt een prachtig ding!! Het geluid is gewoon fantastisch (wel anders headphones erin doen dan die meegeleverde; die zijn crap). Ook is hij prachtig klein en voelt ie ook nog eens zeer stevig aan. Het enige wat nog wat beter had gekund was de battery life, maar het is geen reden deze speler niet aan te schaffen. Hij gaat bij mij zo'n 2 dagen mee (met zo'n 4 a 5 uur per dag luisteren). Dat is zeker genoeg, want hij laad ook in iets meer dan 2 uurtjes weer op. Wel moet je hem eerst 3 keer goed opgeladen hebben voor de batterij optimaal is.

Ik had ook nog een vraagje. Weet iemand een programma voor de computer waar je playlists mee kan maken, want dit gaat ook wel op de player alleen dat is wat meer werk.
Winamp, WMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit topic zo dood is, want deze speler verdient naar mijn idee toch wel wat aandacht. Heeft iemand bijvoorbeeld nog een tip om de battery life zo lang mogelijk te rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik ben op zoek naar een mp3speler. Ik kan echter nog geen speler vinden die alles heeft wat ik wil. Deze speler komt mischien wel het dichtst bij.

Mijn belangrijkste eis aan de speler is. Geluidskwaliteit, maar dan aangesloten op een versterker. Helaas wordt hier in reviews erg weinig aandacht aan besteed. Nu mijn vraag aan jullie. Wat zijn jullie bevindingen, en dan vooral toegespitst op de archos Gmini xs200 (andere tips zijn ook welkom ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:17:
Ook ik ben op zoek naar een mp3speler. Ik kan echter nog geen speler vinden die alles heeft wat ik wil. Deze speler komt mischien wel het dichtst bij.

Mijn belangrijkste eis aan de speler is. Geluidskwaliteit, maar dan aangesloten op een versterker. Helaas wordt hier in reviews erg weinig aandacht aan besteed. Nu mijn vraag aan jullie. Wat zijn jullie bevindingen, en dan vooral toegespitst op de archos Gmini xs200 (andere tips zijn ook welkom ;) )
Ik kan je zeggen dat de geluidskwaliteit echt fantastisch is. Betere zul je op een andere speler nauwelijks aantreffen. Of dit verandred op een versterker weet ik echter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:45:
[...]

Ik kan je zeggen dat de geluidskwaliteit echt fantastisch is. Betere zul je op een andere speler nauwelijks aantreffen. Of dit verandred op een versterker weet ik echter niet...
Helaas is dat vaak wel het geval... Er zijn enkele spelers die een speciale line-out daarvoor hebben. Maar ook die hebben hun nadelen weer... Ik ben dus echt specifiek op zoek naar geluidskwaliteit aangesloten op de versterker. Tot nu toe heb ik geen review gevonden van een mp3speler die dit specifiek naar voren brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan moet je ns zoeken naar een speler met een digitale line out. Dit heeft bijvoorbeeld de iRiver H1x0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Ik zag ook een archos smartmedia reader te koop staan bij bbsnederland.nl. Had al een mailtje aan hen gestuurd wat ik precies zou kunnen met dat ding. Ik vraag me af of ik daarmee gewoon mijn SD kaartje uit de digicam kan inlezen om zo mijn foto's te bewaren (ik ga nl binnenkort lang op reis). Heb vooralsnog geen antwoord. Iemand hier met ervaringen met de smartmedia reader van archos? (kost maar 20 euro dus dat scheelt nogal met bv dat belkin ding voor de ipod)

Uiteraard bedoel ik de smartmedia reader icm de xs200 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grote_Keizer op 06-04-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Grote_Keizer schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:25:
Ik zag ook een archos smartmedia reader te koop staan bij bbsnederland.nl. Had al een mailtje aan hen gestuurd wat ik precies zou kunnen met dat ding. Ik vraag me af of ik daarmee gewoon mijn SD kaartje uit de digicam kan inlezen om zo mijn foto's te bewaren (ik ga nl binnenkort lang op reis). Heb vooralsnog geen antwoord. Iemand hier met ervaringen met de smartmedia reader van archos? (kost maar 20 euro dus dat scheelt nogal met bv dat belkin ding voor de ipod)

Uiteraard bedoel ik de smartmedia reader icm de xs200 :)
Ik heb nergens gelezen dat de smartmedia reader samen gaat met de xs200. Ik heb wel gelezen dat hij samengaat met de gmini400.

Heb jij ervaring met de xs200 aangesloten op een stereo... Zo ja wat zijn je bevindingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
RoD schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:25:
Dan moet je ns zoeken naar een speler met een digitale line out. Dit heeft bijvoorbeeld de iRiver H1x0.
Lijkt me best een leuke machine die Iriver. Maar de digitale line out heeft voor mij weinig nut. Ik heb geen digitale versterker of iets dergelijks. Ik wil gewoon een goede analoge line-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
http://www.dapreview.net/content.php?review.189

Redelijk uitgebreide review door dapreview.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessante spelerl, dat zeker, supercompact - broekzakformaat wat ideaal is. Ach ja die accu, ja je kunt 'm toch altijd oplade, niet zo'n probleem, ongeveer zelfde als Zen Micro. 24 maanden garantie is ook ideaal. Daarnaast vind ik een radio functie niet nodig, luister bijna nooit radio. Alleen voor grote danceevents is het wel handig als je een setje wilt opnemen, maar die kan ik ook zo downen op internet. Een voicerecorder is ook niet aanwezig, dat is ook wel jammer. De prijs is goedkoop eerlijk gezegd. Plug en play is helemaal geweldig, kutsoftware. Alleen ik twijfel over die degelijkheid. Vooral van die joystick, lijkt me niet zo geweldig. Wat vinden de gebruikers hiervan? Kan dit goed in je broekzak zonder dat er iets kapot gaat?

Deze speler is trouwens daarnaast ook gewoon te gebruiken als externe harde schijf voor bestanden als .doc, .pdf, divx etc.???

Geen line-in of wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:42:
interessante spelerl, dat zeker, supercompact - broekzakformaat wat ideaal is. Ach ja die accu, ja je kunt 'm toch altijd oplade, niet zo'n probleem, ongeveer zelfde als Zen Micro. 24 maanden garantie is ook ideaal. Daarnaast vind ik een radio functie niet nodig, luister bijna nooit radio. Alleen voor grote danceevents is het wel handig als je een setje wilt opnemen, maar die kan ik ook zo downen op internet. Een voicerecorder is ook niet aanwezig, dat is ook wel jammer. De prijs is goedkoop eerlijk gezegd. Plug en play is helemaal geweldig, kutsoftware. Alleen ik twijfel over die degelijkheid. Vooral van die joystick, lijkt me niet zo geweldig. Wat vinden de gebruikers hiervan? Kan dit goed in je broekzak zonder dat er iets kapot gaat?

Deze speler is trouwens daarnaast ook gewoon te gebruiken als externe harde schijf voor bestanden als .doc, .pdf, divx etc.???

Geen line-in of wel?
De speler is in mijn opzicht heel erg degelijk. Er is geen enkel kraakje of piepje te horen. Ook de joystick is naar mijn mening van zeer goede kwaliteit. Ik heb nooit het gevoel dat er iets kapot aan kan gaan, terwijl het ding wel altijd in mijn broekzak zit.
Hij is ook prima te gebruiken als hardschijf.
Wat een line-in is weet ik niet...

Ik heb mijn speler trouwens op www.mp3man.nl gekocht en deze vertelden mij dat er 12 maanden garantie op zit... Dat zou ik dus nog even navragen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ja, op mp3.direqt.nl zit 24 maanden garantie, tenminste dat vermelden ze en dan ga ik er vanuit dat dat zo is, helaas voor mp3man, maar dan zit het er dik in dat ik hem daar koop als ik hem koop en hij is 5 euro goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start de speler eigenlijk snel op?

Speelt hij gapless of duurt het soms eeuwen tussen nummers door?

Zit er een voicerecorder op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:50:
Start de speler eigenlijk snel op?

Speelt hij gapless of duurt het soms eeuwen tussen nummers door?

Zit er een voicerecorder op?
Ja

Niet gapless

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een hold-functie op?

Kan de speler hard qua geluid, geen eu-problemen of iets dergelijks?

is de adapter van goede kwaliteit?

Gaat de speler verder waar je gebleven bent als je hem uitzet en de volgende keer weer aanzet? Is klote met setjes die ik vaak beluister als dit niet kan.

...Ja ik weet het , ik stel weer duizend vragen maar ik wil gewoon alles weten voordat ik iets koop. :)

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik weet niet zeker of er een hold knop op zit, maar Archos kennende zal er wel gewoon een software holdknop op zitten, daar kun je wel vanuit gaan :)
Over dat geluid hoef je je ook geen zorgen te maken, tenzij je half doof bent ;)
Die adapter doet echt zn werk wel, en mocht ie stuk gaan vraag je Archos om een nieuwe, is niet echt een significante vraag.

EDIT: Als je op zon plaatje van de XS200 kijkt, zie je dat er een resume knop heel groot op het menu zit ;) dus hij kan gewoon verdergaan waar ie gebleven is.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 12-04-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:21:
Zit er een hold-functie op?

Kan de speler hard qua geluid, geen eu-problemen of iets dergelijks?

is de adapter van goede kwaliteit?

Gaat de speler verder waar je gebleven bent als je hem uitzet en de volgende keer weer aanzet? Is klote met setjes die ik vaak beluister als dit niet kan.

...Ja ik weet het , ik stel weer duizend vragen maar ik wil gewoon alles weten voordat ik iets koop. :)
* Holdfunctie zit erop. Heel handig trouwens: je kan als hij op hold staat nog wel het geluid omhoog en omlaag doen. Dit is zeer prettig.
* Luidsterkte... hij kan zeer hard.
* Adapter is ook goed.
* Ja, er zit een 'resumeknop' op. Als je hierop drukt ga je verder waar je de laatste keer gestopt bent.

Een apart ding nog: de speler laadt zich niet op aan de computer, het kost juist (veel) energie. Sommige mensen vinden dit vervelend. Mij maakt het niet erg uit. Je moet zelf maar oordelen of je dit belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is niet apart hoor, heel veel spelers kunnen niet via USB opladen.
En dat het meer energie kost lijkt me ook wel logisch, door de verbinding met de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het uit, voor mij niets iig, zou toch altijd dat ding op mijn kamer opladen, dus dat zou via stopcontact moeten. Ik prefereer een adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de speler geupdated met nieuwe firmware en zo ja wat zijn de voordelen?

Kun je bij deze speler ook bij de batterij??? Of moet je 'm perse naar een electronicaspecialist brengen wil je de batterij laten vervangen wat ook weer een aantal duiten kost. Dat is klote, zo'n batterij gaat gem. 3 jaar mee en dan gaat ie kapot, dan is de speler ook niks meer waard en dan zit je met die reparatiekosten....

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand antwoorden die dit product heeft??? :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jawel, Archos kan je wel antwoorden ;)

Je kunt de batterij in ieder geval niet vervangen, daarvoor moet je em dus opsturen.
Voor de veranderingen in de nieuwe firmware hoef je alleen maar ff in de changelog te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien een gekke vraag, maar is er al iemand die geprobeerd heeft zijn Archos open te schroeven om er een betere batterij in te stoppen? Ik heb gelezen dat vaak batterijen van telefoons in een mp3speler passen dus als je hem open zou maken zou je er misschien een betere batterij in kunnen stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

IK heb hem sinds gisteren binnen van MMport. Ik vrees alleen dat hij stuk is. Ik krijg namelijk maar geluid door 1 oortje van de koptelefoon. Ik heb het al met vele geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet.
ook heb ik alle instellingen nagelopen en gechecked of het de laatste firmware is. Ik ga morgen ff die toko bellen

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ben je er al langsgekomen, maar kijk nog eens voor de zekerheid bij Setup -> Sound -> Balance. Deze moet namelijk op 0 staan, om uit beide oortjes even luid geluid te krijgen. Als hij helemaal naar de zijkant staat komt er uit 1 oortje geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een opvolger voor de XS200!

http://www.mp3man.nl/product/16995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de exacte verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik veranderd zou willen zie, de batterijduur, is nog steeds 10 uur, dus voor mij totaal geen reden om te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ondersteund ie mappen of moet je de hele dag gaan taggen>?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

spittie_nl schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:05:
Ondersteund ie mappen of moet je de hele dag gaan taggen>?
Hij ondersteunt beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ga hem (xs 202) zo even bestellen dan!
Krijg hem morgen in de bus :)

[ Voor 31% gewijzigd door Spitie op 07-07-2005 21:24 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Heb hem nu sinds vanochtend. Heerlijk apparaatje! zijn er alleen ook nog beschermhoesje's voor?
Heb er wel 1 of 2 gevonden op internet maar 49 euro vind ik toch wel wat teveel! Weet iemand een (online) winkel waar je een goedkoop hoesje voor de xs202 kan kopen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

spittie_nl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:48:
Heb hem nu sinds vanochtend. Heerlijk apparaatje! zijn er alleen ook nog beschermhoesje's voor?
Heb er wel 1 of 2 gevonden op internet maar 49 euro vind ik toch wel wat teveel! Weet iemand een (online) winkel waar je een goedkoop hoesje voor de xs202 kan kopen?
Ik zou gewoon zoeken naar een goedkoop hoesje met ongeveer de afmetingen van de XS202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spittie_nl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:48:
Ja, er zijn beschermhoesjes voor, maar geen die doorzichtig zijn en waarin je de Archos kan besturen. Ik heb er ook eens naar gezocht, maar het enige wat ik vond was zo'n leren ding waar je hem in kon schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik ga morgen toch naar de stad ga wel even kijken of ze nog ergens goede hoesjes ervoor hebben.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

spittie_nl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:09:
Ik ga morgen toch naar de stad ga wel even kijken of ze nog ergens goede hoesjes ervoor hebben.
Tip: kijk eens bij de V&D, daar ben ik veel hoesjes tegengekomen van verschillende afmetingen tegen redelijke prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is nieuwe firmware voor de XS202.
Te downloaden op: http://www.archos.com/download/firmware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wat er in de nieuwe firmware verbeterd/verandert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Version 1.3.08
---------------------------------------
When starting XS100 with USB, a message box asks to choose between USB and normal mode.
Added "USB enable" popup in XS100 when USB is connected but used as DC-in, in the menu.
More coherent order of appearance in clock menu.
Add support for ID3v2 tags.
When in shuffle mode, WMA files are now played.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat over de xs100 en niet over de xs202....Het enigste wat mij tot nu toe opgevallen is is een ander teken rechtsboven in de hoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, het stond toch echt bij de XS202, nog maar es kijken dan.

Edit: ik denk dat het voor zowel voor de 100 als de 202 geldt :)

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 14-07-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat keuze menutje bij usb waar ze het over hebben in de releasenotes, zit er niet in in de xs202, ook niet na de update.

Wel merk ik dat de tijd die de speler er over doet om naar een volgend nummer te gaan als je hem zelf doordrukt na de update ver omhoog is gegaan _/-\o_ Zeker de moeite waard dus deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:07:
Dat keuze menutje bij usb waar ze het over hebben in de releasenotes, zit er niet in in de xs202, ook niet na de update.

Wel merk ik dat de tijd die de speler er over doet om naar een volgend nummer te gaan als je hem zelf doordrukt na de update ver omhoog is gegaan _/-\o_ Zeker de moeite waard dus deze update
Raar, ik denk wel dat de 100 en de 202 dezelfde firmware hebben aangezien ze steeds dezelfde versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik vind het toch wel heel erg jammer dat hij niet aan Ogg doet. En ik had toch wel graag een wat langere speelduur gewilt. Op die punten na een puik apparaat, maar helaas vind ik ze te belangrijk om hem toch aan te schaffen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

weet iemand in welke "echte" winkels (dus geen webwinkels) dit apparaatje te koop is, want ik zou hem wel eens in mijn handen willlen houden, ik heb nog geen winkel gezien die de gmini xs 200 (of 202) heeft...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Zapp Brannigan schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 02:28:
weet iemand in welke "echte" winkels (dus geen webwinkels) dit apparaatje te koop is, want ik zou hem wel eens in mijn handen willlen houden, ik heb nog geen winkel gezien die de gmini xs 200 (of 202) heeft...
Ik heb hem alleen op Schiphol zien liggen achter een venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken achter deze speler, lijkt mij echt de max voor zijn geld, het enigste wat mij tegenhield was de te kleine speelduur (theoretisch 10u.
Maar volgens de site van archos heeft de xs 202 een speelduur van 17u, terwijl andere sites nog beweren dat deze opvolger nog steeds maar 10 u kan spelen.
Iemand al een deftige review van de xs 202 of mss de speler al kunnen gebruiken om te zien hoe lang hij nu echt meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
fikkie_84 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:30:
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken achter deze speler, lijkt mij echt de max voor zijn geld, het enigste wat mij tegenhield was de te kleine speelduur (theoretisch 10u.
Maar volgens de site van archos heeft de xs 202 een speelduur van 17u, terwijl andere sites nog beweren dat deze opvolger nog steeds maar 10 u kan spelen.
Iemand al een deftige review van de xs 202 of mss de speler al kunnen gebruiken om te zien hoe lang hij nu echt meegaat?
Volgens dapreview gewoon evenlang als de 200, en dat is +/- 8 uur. Kort dus...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
Breepee schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:22:
[...]

Volgens dapreview gewoon evenlang als de 200, en dat is +/- 8 uur. Kort dus...
Zou je even een link kunnen geven hiervoor, probleem is dat er heel veel tegenstrijdigheid bestaat over deze speler zijn batterijduur.
volgens deze sites is het 17 u:
archos
playlistmag
mmport
dapreview news

volgens dit is het 10u:
mp3man
forum topic
dapreview news

De laatste link staat er bij beide omdat er in het nieuwsbericht sprake is van 17u maar in het topic eronder zegt iemand dat ze een mail hebben van "archos france" waarin staat dat de batterijduur niet verandert is ten opzichte van de xs 200.

Voor 199 (+verzending) is de xs 202 wel een heel leuke speler maar alleen als de speler de (theoretische 17 u) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de xs202 en heb de batterijduur niet echt getest, maar naar mijn idee stopt hij er na een uur of 10 toch echt mee... dus de batterijduur is niet verandert lijkt mij....

Maar goed als je hem 's avonds gewoon aan de stroom hangt als je naar bed gaat is 10 uur ook wel genoeg, meer als 10 uur luister je toch geen muziek op een dag...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je wel de nieuwste firmware?
Bij mijn Gmini400 scheelde het enorm toen ik de firmware upgrade, hij haalt nu wel 12 uur in plaats van de opgegeven 10 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:20:
Ik heb de xs202 en heb de batterijduur niet echt getest, maar naar mijn idee stopt hij er na een uur of 10 toch echt mee... dus de batterijduur is niet verandert lijkt mij....

Maar goed als je hem 's avonds gewoon aan de stroom hangt als je naar bed gaat is 10 uur ook wel genoeg, meer als 10 uur luister je toch geen muziek op een dag...
Ja ik weet wel dat het niet (vaak) zal voorkomen dat je meer dan 10u zal luisteren, maar mijn mp3 speler is bedoeld voor op de fiets beetje naar muziek te kunnen luisteren.
Ik heb nu nog een ipod 1ste gen waarbij de batterij het ook maar 5-7 u volhoud en hierdoor komt het vaak voor dat ik aan het fietsen ben en ineens de batterij op is (vergeet nogal eens op te laden).
Daarom dat ik ook een speler wil met langere speelduur zodat ik in de week rustig kan fietsen en dan in het weekend hem gewoon kan opladen.
Geen interesse om eens een testje te doen hoelang hij echt meegaat ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:19:
Heb je wel de nieuwste firmware?
Bij mijn Gmini400 scheelde het enorm toen ik de firmware upgrade, hij haalt nu wel 12 uur in plaats van de opgegeven 10 uur.
Ja heb wel de nieuw firmware, zou inderdaad kunnen dat hij nu 12 uur haalt, heb de batterijduur nog niet echt getest sinds ik de nieuwe firmware er op heb zitten. Als het idd verbeterd is is dat wel heel relaxed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er even mee kunnen spelen, en ik vond hem uber! Veel mooier dan op het standaard plaatje. Vraagje: is hij echt enorm licht? In de winkel hing er helaas een alarmkoortje aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.internetcamerasdirect.nl/acatalog/archos_xs202.jpg

Heeft die XS202 nou een andere kleur backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:41

Nanax

Ik ben sjaak niet

ja blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:27:
[...]

Ja heb wel de nieuw firmware, zou inderdaad kunnen dat hij nu 12 uur haalt, heb de batterijduur nog niet echt getest sinds ik de nieuwe firmware er op heb zitten. Als het idd verbeterd is is dat wel heel relaxed...
Ik meende dat er bij de andere Gmini's ook zon soort upgrade was, dus het is het proberen waard :)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:41:
Ik heb er even mee kunnen spelen, en ik vond hem uber! Veel mooier dan op het standaard plaatje. Vraagje: is hij echt enorm licht? In de winkel hing er helaas een alarmkoortje aan :(
Ik heb em ns in handen gehad, en vond em erg licht.
Natuurlijk is een hddspeler nooit zo licht als een flash speler, maar deze is voor een hddspeler best licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis de XS200 en voor die speler is er al een tijd geen nieuwe firmware uitgekomen. De XS202 heeft echter wel een nieuwe firmware update op de site staan. Weet iemand of deze ook voor de XS200 geschikt is?
Pagina: 1 2 Laatste