je bent niet genaaid hoor, je hebt jezelf genaaid!!!! wie maakt er nou geld over naar zoiets vaags in de hoop dat iemand het opstuurt ???
Verwijderd
Onzin, werk er al jaren mee nooit probs gehad, onderbouw het eens ?GS2K1 schreef op 13 september 2004 @ 22:02:
wester union moet je al niet vertrouwen....
En ja TS, als hij niet meer reageerd en je geld is weg, tja dan denk ik toch echt dat je genaaid ben
btw Triest dat mensen dit nog steeds doen, ik heb zelf al meerdemalen zo zaken gedaan met succes, het kan dus wel in vertrouwen, helaas niet met iedereen meer
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:06 ]
je bent gewoon genaaid, simpel als dat.
Was niet echt slim om dat te doen, want die telefoon is net nieuw, en kost nieuw 400 uries (?) dus dan lijkt het me stug dat iemand hem verkoopt voor 200 uries.
jammer voor je...
Was niet echt slim om dat te doen, want die telefoon is net nieuw, en kost nieuw 400 uries (?) dus dan lijkt het me stug dat iemand hem verkoopt voor 200 uries.
jammer voor je...
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
hoe heb je dat nou kunnen doen.
echt waar een rund
en anders kan ik het niet noemen.
had het gewoon via je bank rekening moeten doen (want dan had je het terug kunnen vorderen )
echt waar een rund
had het gewoon via je bank rekening moeten doen (want dan had je het terug kunnen vorderen )
rook je geen onraad dan, als hij perse wil dat het via western union gaat
waarom niet gewoon overschrijving ofzo? sowieso is het niet erg slim om zo vooruit te betalen, voor hetzelfde geld werkt de telefoon niet eens!
die vrouw kan toch niet garanderen dat die ene gast jouw die telefoon opstuurt?Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:04:
[...]
Ik had nog op de postkantoor gevraagt of dit wel veilig was die vrouwke zei jaa hoor maak je geen zorgen.
En waarom heb je in godsnaam niet gevraagd of je de telefoon een andere dag kon ophalen?
[ Voor 14% gewijzigd door LifeTecH op 13-09-2004 22:06 ]
Nu niet meteen allemaal gaan schreeuwen "dit had je kunnen weten, bla bla bla" daar heeft die gozer niets aan. Is er geen mogelijkheid dat je via Western Union informatie kunt krijgen over de persoon waar je geld naartoe gegaan is?
Verwijderd
pakjes die op zaterdag gepost worden komen bijna nooit op maandag aan! Ik heb al diverse cameratjes (zie mijn signature) opgestuurd, altijd binnen een dag behalve die ik op zaterdag post. Wacht dus tot morgen af zou ik zeggen.
Western Union wordt idd nogal eens gebruikt voor oplichterijen; maar op zaterdag 11/9 op de post en maandag 13/9 al in huis is wel erg snel.
Ik zou het nog een dag of wat afwachten voordat je kunt besluiten of je echt bedonderd bent.
Ik zou het nog een dag of wat afwachten voordat je kunt besluiten of je echt bedonderd bent.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
heb je misschien nog een mailadres van persoon-X + de nodige headers voor mij?
Mag je hier wel posten.
Mag je hier wel posten.
Verwijderd
veilig in de zin het geld komt waar het "moet" komen en dat klopt!! oftewel iemand zit nu van jouw 200 pleuro te genieten en belt zijn vrienden om het hilarische nieuws te melden op JOUW telefoon die je nooit zult ontvangenVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:04:
[...]
Ik had nog op de postkantoor gevraagt of dit wel veilig was die vrouwke zei jaa hoor maak je geen zorgen.
Valt hij ook niet te traceren ofzo als ik hem bij de politie aangeef?
ik kan er geen medelijden mee heben, echt zoiets doen is gewoon niet zo slim
Heb dit verhaal al vaker gelezen. Zie bij voorbeeld: http://www.webwereld.nl/column/04_36.phtml.
IK vrees dat je je geld kwijtbent. Het enige wat je nog kan doen is aangifte!
IK vrees dat je je geld kwijtbent. Het enige wat je nog kan doen is aangifte!
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Dat is nog de vraag.Op het postkantoor zeiden ze dat hij perse met de legitiematie moest komen met dezelfde voor en achternaamZeTt schreef op 13 september 2004 @ 22:05:
Nu niet meteen allemaal gaan schreeuwen "dit had je kunnen weten, bla bla bla" daar heeft die gozer niets aan. Is er geen mogelijkheid dat je via Western Union informatie kunt krijgen over de persoon waar je geld naartoe gegaan is?
Verwijderd
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad bij Marktplaats, nu ging het hierover minder geld (ca. 32 €) maar toch
Ook overgemaakt gemaild gebeld, gooit gewoon de hoorn erop, het is dat het te ver weg is, maar misschien kom ik nog wel eens in de buurt
Ik hoop het niet voor je dat je je geld kwijt bent, maar ik vrees het ergste
Ook overgemaakt gemaild gebeld, gooit gewoon de hoorn erop, het is dat het te ver weg is, maar misschien kom ik nog wel eens in de buurt
Ik hoop het niet voor je dat je je geld kwijt bent, maar ik vrees het ergste
Verwijderd
Is wel een goeie, want als het vanuit een internet cafe gedaan is, is de KANS dat je opgelicht bent nog wat groter.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:06:
heb je misschien nog een mailadres van persoon-X + de nodige headers voor mij?
Mag je hier wel posten.
Neemt niet weg dat je morgen zeker nog moet afwachten en woensdag eigenlijk ook nog.
1) Op zijn minst aangifte doen bij politie
2) contact opnemen met Western Union
3) Contact opnemen met Marktplaats, misschien weten ze wat en ze kunnen dan ook de rest van zijn advertentes weghalen. Dan help je misschien nog anderen, die erin gaan trappen.
2) contact opnemen met Western Union
3) Contact opnemen met Marktplaats, misschien weten ze wat en ze kunnen dan ook de rest van zijn advertentes weghalen. Dan help je misschien nog anderen, die erin gaan trappen.
Je bent niet de enige, thomas stuut is een bekende!
LEES en huiver : http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php/topic,2476.0.html
LEES en huiver : http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php/topic,2476.0.html
10 sec. googleBij mij is precies hetzelfde gebeurt. Het ging ook om een Nokia 6230 die ik al lang zou willen hebben. Hij stond te koop voor €200 ook op Marktplaats.nl, koopje dus. Alhoewel ik hem ook niet vertrouwde vroeg ik hem om het pakketje per rembours op te sturen maar dan moest hij te lang op zijn geld wachten. Dus hij zij Wester Union. Is heel vertrouwbaar volgens die knuppel dus ik geloofde dat (stom) want hij moest zich legitimeren bij het ophalen van het geld. Dus ik kreeg het pakketje die dag daarop niet binnen dus toen begon ik te twijfelen. ik stuurde nog een mailtje maar kreeg nix terug. Dus ik ging op Google.nl zoeken naar het woord "mauritsstraat 28" het opgegeven adres. Toen kwam ik op deze site en wist ik dat ook ik opgelicht ben.
Dit waren zijn opgegeven gegevens:
[ Voor 7% gewijzigd door Wietse op 13-09-2004 22:17 ]
Hij neemt niet op omdat hij het druk heeft.
En als jij een pakketje verwacht binnen 1 werkdag en als het er dan niet is de politie erbij wil gaan halen..... dan moet je maar eens even rustig achterover gaan zitten en gewoon een paar dagen wachten.
En als jij een pakketje verwacht binnen 1 werkdag en als het er dan niet is de politie erbij wil gaan halen..... dan moet je maar eens even rustig achterover gaan zitten en gewoon een paar dagen wachten.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Aankopen voor grotere bedragen nooit zomaar geld overmaken. Zelfs niet via rembours betalen aangezien je het pakket niet mag openen voor de betaling is gedaan en je het dus in ontvangst hebt genomen.
Neem altijd de moeite om de aankoop zelf af te handelen persoonlijk persoon tot persoon! Vertrouw anders niets.
Neem altijd de moeite om de aankoop zelf af te handelen persoonlijk persoon tot persoon! Vertrouw anders niets.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
En dan? Langsgaan? Aanklagen? Lijkt me niet echt werken.ZeTt schreef op 13 september 2004 @ 22:05:
Misschien kan je via Western Union nog proberen de transactie stil te zetten, aangezien er pas 1 werkdag overheen gegaan is?
(Lijkt me niet dat dat geld zo snel over gemaakt kan worden)
Meh!
Verwijderd
ROFL jij denkt dat die pipo die telefoon gaat opsturen ???Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:06:
pakjes die op zaterdag gepost worden komen bijna nooit op maandag aan! Ik heb al diverse cameratjes (zie mijn signature) opgestuurd, altijd binnen een dag behalve die ik op zaterdag post. Wacht dus tot morgen af zou ik zeggen.
scenario:
nieuwe foon van nieuw waarde 400 pleuro...
iemand koopt die en claimt hem kwijt te willen gooit hem op internet en wil alleen via een vaag iets geld ontvangen, als er dan geen belletje gaat rinkelen??
sorry hoor
Nou,
Ik wou het ook net zeggen.
Om nou meteen een thread te starten is eigenlijk nog niet nodig toch?
Het is pas maandag, als hij er morgen niet is dan oke, maar het kan toch makkelijk een dagje langer duren?
Vooral omdat het op een zaterdag was. Ik denk dat hij morgen heus wel komt, althans dat hoop ik voor je
Ik heb ook zovaak langer moeten wachten maar het kwam echt wel
Ik wou het ook net zeggen.
Om nou meteen een thread te starten is eigenlijk nog niet nodig toch?
Het is pas maandag, als hij er morgen niet is dan oke, maar het kan toch makkelijk een dagje langer duren?
Vooral omdat het op een zaterdag was. Ik denk dat hij morgen heus wel komt, althans dat hoop ik voor je
Ik heb ook zovaak langer moeten wachten maar het kwam echt wel
Dit doet toch ook niemand, misschien heeft hij vandaag het geld gezien en dus ook vandaag het pakketje opgestuurd, dan heb je hem alsnog morgenVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:01:
Hij zei dat ik via Western Union geld over moest maken en dat hij de telefoon gelijk op zou sturen.Ik nou okey naar de postkantoor gegaan geld over gemaakt code doorgegeven.Hij zei dat hij het pakketje al had verstuurd.
[ Voor 38% gewijzigd door ID-College op 13-09-2004 22:13 ]
Het ergste is : het geld is al uitbetaald!De_Koele_Man schreef op 13 september 2004 @ 22:09:
[...]
En dan? Langsgaan? Aanklagen? Lijkt me niet echt werken.
Misschien kan je via Western Union nog proberen de transactie stil te zetten, aangezien er pas 1 werkdag overheen gegaan is?
(Lijkt me niet dat dat geld zo snel over gemaakt kan worden)
Gegevens over hem:
*knip*
[ Voor 8% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:27 ]
Verwijderd
Het argument van: "Dat ding is veel te goedkoop voor 200 euro..rook je geen onraad" vind ik nergens op slaan. Er zijn genoeg mensen die een nieuwe telefoon gratis krijgen wanneer ze hun abbo verlengen, en vervolgens de telefoon voor een habbekrats verkopen (kijk maar op marktplaats). Ik zou het nog een aantal dagen aankijken voordat je conclusies trekt over of je bent opgelicht...de post is ook niet altijd even snel! 
edit:
hmmz, er blijkt meer over deze kerel te vinden te zijn
Dit verkleint de kans dat je de telefoon ooit zult krijgen... sterkte!
edit:
hmmz, er blijkt meer over deze kerel te vinden te zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:17 ]
edit : dit topic gaat beetje te snel om te typen 
edit 2 : kan de politie hier niks mee? een aantal topics van mensen en zijn advertenties van marktplaats showen. neem ook contact op andere mensen die wellicht opgelicht zijn
edit 2 : kan de politie hier niks mee? een aantal topics van mensen en zijn advertenties van marktplaats showen. neem ook contact op andere mensen die wellicht opgelicht zijn
[ Voor 152% gewijzigd door Satch op 13-09-2004 22:16 ]
Verwijderd
stom stom stom
je hoort/leest dit soort verhalen dagelijks....
echt waar, ik hoop een wijze les, want tis gewoon je eigen schuld
je hoort/leest dit soort verhalen dagelijks....
echt waar, ik hoop een wijze les, want tis gewoon je eigen schuld
Hoezo niet meteen schreeuwen. Dit is toch de dom voor woorden van de TS. TS dacht gewoon snel en goedkoop een buitenkansje te bemachtigen. Je moet je gewoon niet inlaten met dit soort foute zaken of geloof jij ook dat een fiets 25 euro kost als een zwerver deze aanbiedt op het station? Iedere meercellige begrijpt dat hier iets mis is en ik vind het eigenlijk wel vermakelijk dat de TS genaaid is.ZeTt schreef op 13 september 2004 @ 22:05:
De bedrieger bedrogen.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Nogmaals, *knip* staat nog veel meer over je "thomas".Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:12:
[...]
Het ergste is : het geld is al uitbetaald!
Gegevens over hem:
*knip*
[ Voor 29% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:28 ]
Als hij niet in een internet cafe is gestapt valt hij toch wel te traceren?
Of via zen nummer achterhalen wie het is als hij een abo heeft tenminste
KLOPT HELEMAAL MET DIE ANDERE VERHAAL !!
Deze nummer heeft ie bij mij gebruikt :0642528655
En deze staat gewoon in die lijstje
Of via zen nummer achterhalen wie het is als hij een abo heeft tenminste
KLOPT HELEMAAL MET DIE ANDERE VERHAAL !!
Deze nummer heeft ie bij mij gebruikt :0642528655
En deze staat gewoon in die lijstje
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:17 ]
Verwijderd
Kijk even hier: http://internetoplichting...=1086602959;start=390#390
of gewoon op de homepage www.internetoplichting.nl . Deze stuut is daar vaste klant, zijn al vele honderden klachten over deze gast, hij moet nu echt vele tientallen duizenden euro's op deze manier hebben verdiend. Voelt leker goed in dit land te wonen. Dat deze gast gewoon door kan gaan zeg....
of gewoon op de homepage www.internetoplichting.nl . Deze stuut is daar vaste klant, zijn al vele honderden klachten over deze gast, hij moet nu echt vele tientallen duizenden euro's op deze manier hebben verdiend. Voelt leker goed in dit land te wonen. Dat deze gast gewoon door kan gaan zeg....
overigens, als ie zaterdag is verstuurd, is het niet eens zo heel erg gek dat hij er nu nog niet is.
Verwijderd
Wacht er dus niet meer op, je bent gewoon genaaid. Schijnt trouwens een (Molukse?) bende achter te zitten wat op meerdere plaatsen in het land opereert. Het is maar dat jullie het weten..... NOOIT met Western Union, tegenwoordig heeft iedereen een bankrekening, en alleen junks hebben het geld snel nodig, de rest kan gewoon een of twee dagen wachten op een bancaire overschrijving.....
Dus hij heet echt Thomas Stuut?Als hij echt zo heet zoek ik die kerel gewoon op ook al is het in Groningen en ook al is het 200 euro.
Verwijderd
ZeTt schreef op 13 september 2004 @ 22:13:
[...]
Nogmaals, *knip* staat nog veel meer over je "thomas".
[ Voor 52% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:28 ]
hij heet NIET thomas stuutVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:19:
Dus hij heet echt Thomas Stuut?Als hij echt zo heet zoek ik die kerel gewoon op ook al is het in Groningen en ook al is het 200 euro.
dit geeft hij op voor betalingen:
*knip*
[ Voor 9% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:28 ]
nr1: je bent gewoon niet slim. Wie gaat in hemelsnaam geld overmaken naar een persoon die je niet kent en dat voordat je het product gezien hebt en weet of het product wel werkt 
Als ik jou was zou ik aangifte doen, je hebt de persoon zijn bankrekening en een eventueel telefoonnummer (wat waarschijnlijk een ongeregistreerde prepaid is). Dus beetje overbodig om hier een topic voor aan te maken. Wacht t/m morgen en als je dan nog niets hebt gekregen ga je naar het politiebureau voor oplichting. Alleen zit je met een 2e probleem want een E800 voor 200 Euro is geen redelijke prijs en ben je dus eventueel schuldig aan heling.
succes
Als ik jou was zou ik aangifte doen, je hebt de persoon zijn bankrekening en een eventueel telefoonnummer (wat waarschijnlijk een ongeregistreerde prepaid is). Dus beetje overbodig om hier een topic voor aan te maken. Wacht t/m morgen en als je dan nog niets hebt gekregen ga je naar het politiebureau voor oplichting. Alleen zit je met een 2e probleem want een E800 voor 200 Euro is geen redelijke prijs en ben je dus eventueel schuldig aan heling.
succes
Verwijderd
hij heeft in ieder geval een geheim adres/telefoonnummer , maar we zouden zijn buren eens kunnen bellenmetal14 schreef op 13 september 2004 @ 22:21:
[...]
hij heet NIET thomas stuut
dit geeft hij op voor betalingen:
*knip*
[ Voor 9% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:29 ]
iedereen kijk zo hart van nederland sbs6 wellicht is het dezelfde man!!!
( ze hadden het over een man die via marktplaats dingen verkoopt en nooit verstuurd.)
( ze hadden het over een man die via marktplaats dingen verkoopt en nooit verstuurd.)
Kijk na de reclame Hart van Nederland op SBS6!
Het gaat over jouw geval!
Een oplichter op Marktplaats.nl die na betaling niets meer van zich laat horen...
Edit: damn, seconde te laat
Het gaat over jouw geval!
Een oplichter op Marktplaats.nl die na betaling niets meer van zich laat horen...
Edit: damn, seconde te laat
[ Voor 11% gewijzigd door Epitome op 13-09-2004 22:26 ]
Verwijderd
aan de informatie van diverse websites te zien ben je inderdaad opgelicht. Ik verkoop zelf ook veel via marktplaats e.d. Er zijn nog altijd heel veel mensen goed van vertrouwen, gelukkig maar. Jammer dat dat soor lieden hier altijd ernstig afbreuk aan doen.
Die mailheaders zijn wel belangrijk. Stel nu dat hij geregeld vanaf dezelfde plek (internet cafe) 'zaken' doet. Dan kun je een peter r de vriesje opzetten en hem op die manier betrappen. Je laat hem wat terug mailen, je checkt bijna realtime de mailheader en de verborgen camera van peter r in het internet cafe neemt waar welke GSM af gaat die je daarna gelijk belt. simpel.....
Die mailheaders zijn wel belangrijk. Stel nu dat hij geregeld vanaf dezelfde plek (internet cafe) 'zaken' doet. Dan kun je een peter r de vriesje opzetten en hem op die manier betrappen. Je laat hem wat terug mailen, je checkt bijna realtime de mailheader en de verborgen camera van peter r in het internet cafe neemt waar welke GSM af gaat die je daarna gelijk belt. simpel.....
Verwijderd
Jongens, als jullie nou eens op www.internetoplichting.nl (link zie boven) forum lezen, ben je er snel achter dat:
A) hij valse namen opgeeft
hij valse adressen opgeeft
C) Hij al heeeel lang bezig is en nog niet gepakt is.
Dit betekend dat het dus niet zomaar een domme sukkel is, maar echt wel weet hoe je mensen op moet lichten....
A) hij valse namen opgeeft
C) Hij al heeeel lang bezig is en nog niet gepakt is.
Dit betekend dat het dus niet zomaar een domme sukkel is, maar echt wel weet hoe je mensen op moet lichten....
Het is was/is gewoon erg stom. Lees dit maar eens goed door: http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
En je koopt nooit meer iets zonder dat je het vertrouwt
En je koopt nooit meer iets zonder dat je het vertrouwt
Opgelicht is ie zeker al. Deze gast is bekend en de politie is al bezig met informatie verzamelen...Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:12:
Het argument van: "Dat ding is veel te goedkoop voor 200 euro..rook je geen onraad" vind ik nergens op slaan. Er zijn genoeg mensen die een nieuwe telefoon gratis krijgen wanneer ze hun abbo verlengen, en vervolgens de telefoon voor een habbekrats verkopen (kijk maar op marktplaats). Ik zou het nog een aantal dagen aankijken voordat je conclusies trekt over of je bent opgelicht...de post is ook niet altijd even snel!
edit:
hmmz, er blijkt meer over deze kerel te vinden te zijnDit verkleint de kans dat je de telefoon ooit zult krijgen... sterkte!
Idd, je moet het voor eens en altijd afkappen.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:19:
Als zoiets bij mij zo gebeuren dan zou ik hem echt ......
Tja, daar heb jij misschien niet zoveel aan, maar misschien kan je hem wel stoppen door te gaan met dit soort praktijken.
Sterkte iig, khoop echt dat je je geld terugkrijgt
Hallo, je weet toch het bankrekeningnummer waarnaar je hebt overgemaakt? wat is het probleem dan. Gewoon rondom de tafel zitten bij zijn betreffende bank. Het IS zo SIMPEL.
Daarnaast post eens wat IP adressen van verschillende mail uitwisselingen.
Kijk als hij een dial upje gebruikt wordt het lastig, maar als hij een abbonement heeft is ook op de betreffende IP adressen makkelijk te traceren.
Kijk als hij een dial upje gebruikt wordt het lastig, maar als hij een abbonement heeft is ook op de betreffende IP adressen makkelijk te traceren.
Volgens mij doet de politie geen ene reet als ik aangifte doe.
Ik heb veel dingen gekocht en verkocht via marktplaats en er is nooit iets fout gegaan.Maar deze ene keer ben ik wel kei hard genaaid.
Ik heb veel dingen gekocht en verkocht via marktplaats en er is nooit iets fout gegaan.Maar deze ene keer ben ik wel kei hard genaaid.
Spijtig voor je dat je genaaid bent.
[zwaar off-topic]
Ik denk altijd, wanneer ik dit soort too-good-to-be-true deals voor bij zie komen, dat, uitgaande van het feit dat ik dit soort spullen dan ook echt krijg, er dan toch in ieder geval sprake moet zijn van diefstal.
Dus de meeste mensen die op dit soort "aanbiedingen" in gaan, zijn volgens mij bereid om heling te plegen.
Het valt me tegelijkertijd op dat heel veel mensen die hun mond vol hebben over normen en waarden helemaal geen enkel probleem hebben met het kopen van dingen die "van de vrachtwagen zijn gevallen".
[/zwaar off-topic]
Ergo: Het is waarschijnlijk je eigen schuld.
[zwaar off-topic]
Ik denk altijd, wanneer ik dit soort too-good-to-be-true deals voor bij zie komen, dat, uitgaande van het feit dat ik dit soort spullen dan ook echt krijg, er dan toch in ieder geval sprake moet zijn van diefstal.
Dus de meeste mensen die op dit soort "aanbiedingen" in gaan, zijn volgens mij bereid om heling te plegen.
Het valt me tegelijkertijd op dat heel veel mensen die hun mond vol hebben over normen en waarden helemaal geen enkel probleem hebben met het kopen van dingen die "van de vrachtwagen zijn gevallen".
[/zwaar off-topic]
Ergo: Het is waarschijnlijk je eigen schuld.
[ Voor 6% gewijzigd door benedictuz op 13-09-2004 23:19 . Reden: typo ]
Een nederlander die via Western Union betaald wil krijgen? Dat zou ik niet vetrouwen eigenlijk. Western Union op zich is geen probleem -- maar 't is eigenlijk voor buitenlandse cash-transfers.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je kan toch binnen 30 dagen het geld terug voorderen?
Bij de rabobank kan het zo en zo!
Hebben ze een keer bij mij geflikt. Ik wilde wat verkopen, iemand maakt geld over, ik verstuur het, paardagen later was het geld ineens terug gevoorderd
Géén geld, en m'n goederen weg

Gelukkig was het in nederland, dus konden ze de eigenaar van de rekening achterhalen en is het via de rechter en deurwaarder als nog mijn geld terug gestoord....
Dus jij kan binnen een paar dagen gewoon je geld terug laten storten, zo ver ik weet.
Edit: ik heb niet alle postings gelezen, ben een beetje lui vandaag... hopelijk heb ik geen dubbele post ofsow gedaan
Hebben ze een keer bij mij geflikt. Ik wilde wat verkopen, iemand maakt geld over, ik verstuur het, paardagen later was het geld ineens terug gevoorderd
Géén geld, en m'n goederen weg
Gelukkig was het in nederland, dus konden ze de eigenaar van de rekening achterhalen en is het via de rechter en deurwaarder als nog mijn geld terug gestoord....
Dus jij kan binnen een paar dagen gewoon je geld terug laten storten, zo ver ik weet.
Edit: ik heb niet alle postings gelezen, ben een beetje lui vandaag... hopelijk heb ik geen dubbele post ofsow gedaan
[ Voor 11% gewijzigd door iMars op 13-09-2004 22:38 ]
Nou aan Hart van Nederland heb je ook niks, weinig details, wat een kort item zeg!
........................................................................................................................................................
Volgens hart van nederland moet je aangifte gaan doen bij de politie, op aanrade van marktplaats.nl
is misschien een wijs ding om mee te beginnen. Dan heb je iig een poot om op te staan mocht je hierna verdere stappen gaan nemen.
is misschien een wijs ding om mee te beginnen. Dan heb je iig een poot om op te staan mocht je hierna verdere stappen gaan nemen.
[ Voor 22% gewijzigd door Jk_W op 13-09-2004 22:40 ]
Hij zei tegen mij dat ie het heel goedkoop kon inkopen en zonder belasting ofzo kon verkopenbenedictuz schreef op 13 september 2004 @ 22:34:
Spijtig voor je dat je genaaid bent.
[zwaar off-topic]
[zwaar off-topic]
Ergo. Het is waarschijnlijk je eigen schuld.
Hij had het ook over
E700
E710
E600
EN E800
Dus ik dacht het kan niet misgaan EN hij zei nog is dat er 12 MAANDEN garantie op zat!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:41 ]
Het is geen bankrekening dat is het probleem juist en ik weet totaal niet hoe ik moet traceren.n00bs schreef op 13 september 2004 @ 22:32:
Hallo, je weet toch het bankrekeningnummer waarnaar je hebt overgemaakt? wat is het probleem dan. Gewoon rondom de tafel zitten bij zijn betreffende bank. Het IS zo SIMPEL.
nvm
[ Voor 100% gewijzigd door MissingDog op 13-09-2004 22:42 ]
Met andere woorden je wilde de belasting ontduiken.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:39:
[...]
Hij zei tegen mij dat ie het heel goedkoop kon inkopen en zonder belasting ofzo kon verkopen
Hij had het ook over
E700
E710
E600
EN E800
Een toestel dat normaal rond de 400 zit zal in het goedkoopste land misschien 25 a 30 procent goedkoper zijn. Maar dan komt je BTW er nog eens bij en invoerrechten.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Tja op sbs 6 had zat die gozer bij de advertentie met daar als de naam manon. Misschien gebruikt hij meerdere namen denk ik. Anyway ik zou ook ff aangifte doen of ff langsgaan en deze gozer ff alle hoeken van zijn kamer laten zien
Zover ik weet is het niet te traceren. Dat is de reden dat deze perso(o)n(en) het geld via Western Union wilden. Daarmee verstuur je (zover ik heb begrepen) cash, geen digitaal geld. Je brengt bij de ene vestiging geld langs, de ander haalt 't bij een andere vestiging op. Eigenlijk is 't bedoeld voor internationale transfers.
hmm, quote vergeten...
hmm, quote vergeten...
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2004 22:44 ]
nr1:Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:40:
[...]
Het is geen bankrekening dat is het probleem juist en ik weet totaal niet hoe ik moet traceren.
Je hebt de gegevens hoe je geld hebt overgemaakt? zoja, neem dan contact op met de tussenpartij en geef te kennen dat het oplichting betreft. Vraag eventueel of ze contact willen opnemen met het politiebureau waar jij aangifte GAAT doen. Ze zullen dan hoogstwaarschijnlijk zijn persoonsgegevens vrijgeven.
nr2:
Je hebt 1 of meerdere email uitwisselingen gehad. (hopelijk meerdere). In de headers van de email staan de IP adressen en routering naar jouw email adres. Hieruit kan je opmaken bij welke ISP hij zit. Via zijn ISP kan je ook aan zijn gegevens komen na aangifte.
Omdat _heel_ veel scammers gebruik maken van western union, moet je al argwaan krijgenVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:05:
[...]
Onzin, werk er al jaren mee nooit probs gehad, onderbouw het eens ?
En ja TS, als hij niet meer reageerd en je geld is weg, tja dan denk ik toch echt dat je genaaid benVoortaan gelijk oversteken dus
btw Triest dat mensen dit nog steeds doen, ik heb zelf al meerdemalen zo zaken gedaan met succes, het kan dus wel in vertrouwen, helaas niet met iedereen meer
Je hebt op veel kantoren niet eens een fatsoenlijk ID nodig om het geld te krijgen, dus als je het via western union naar iemand overmaakt, weet je niet zeker naar wie, maar wel dat het weg is
Verder zal WU best veilig genoeg zijn om naar bekenden van je geld over te maken
[edit]
TS: Kut voor je
Welk gedeelte hiervan wekt jouw vertrouwen?
Hij zei tegen mij dat ie het heel goedkoop kon inkopen en zonder belasting ofzo kon verkopen
Hij had het ook over
E700
E710
E600
EN E800
Dus ik dacht het kan niet misgaan EN hij zei nog is dat er 12 MAANDEN garantie op zat!
[ Voor 22% gewijzigd door eamelink op 13-09-2004 22:51 ]
Ik heb 3 berichten van hem ontvangen en daarnaast heeft hij mij ook gebeld.n00bs schreef op 13 september 2004 @ 22:43:
[...]
nr1:
Je hebt de gegevens hoe je geld hebt overgemaakt? zoja, neem dan contact op met de tussenpartij en geef te kennen dat het oplichting betreft. Vraag eventueel of ze contact willen opnemen met het politiebureau waar jij aangifte GAAT doen. Ze zullen dan hoogstwaarschijnlijk zijn persoonsgegevens vrijgeven.
nr2:
Je hebt 1 of meerdere email uitwisselingen gehad. (hopelijk meerdere). In de headers van de email staan de IP adressen en routering naar jouw email adres. Hieruit kan je opmaken bij welke ISP hij zit. Via zijn ISP kan je ook aan zijn gegevens komen na aangifte.
Op dat adres vind ik:
*knip*
*knip*
[ Voor 60% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:29 ]
Post eens de headers van de 3 mailtjes. En met welk telefoonnummer heeft die jou gebeld?Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:46:
[...]
Ik heb 3 berichten van hem ontvangen en daarnaast heeft hij mij ook gebeld.
Maar neem contact op met Western Union over de betreffende oplichting. Zij hebben hoe dan ook zijn ECHTE bankrekeningnummer.
Neeeeee ..... dit is al 1000x voorbij gekomen ....webmail schreef op 13 september 2004 @ 22:36:
Je kan toch binnen 30 dagen het geld terug voorderen?
Als je ZELF geld overmaakt kan je het geld NIET terug vorderen. Je hebt het tenslotte zelf overgemaakt en dat is permanent. Niks aan te doen.
Als je de ander een MACHTIGING geeft kan je binnen 30 dagen het geld terug laten storten, met uitzondering van enkele machtigingen zoals die van loterijen.
Bij dingen als marktplaats is er natuurlijk nooit sprake van een machtiging en maken mensen zelf het geld over. Dat kan je dan dus NIET terug krijgen en evenmin kan je de bank aansprakelijk stellen of dat soort rare dingen.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
DIT IS BERICHT 1:
*knip*
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:29 ]
Al die gegevens heb je niets aan. Reken maar dat deze personen valse namen en adressen opgeven. NERGENS wordt dit gechecked op marktplaats. Je moet dus harde data hebben. En dat zijn IP adressen en contact opnemen met Western Union. Ook marktplaats kan de IP adressen van de oplichter vrijgeven. Dus ook ff met marktplaats contact opnemen.
[ Voor 8% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:30 ]
De rest van de headers ook, graag
was dit net niet op SBS6 Hart van nederland ?
HT & NAS & Inventaris
Sorry maar je moet de headers posten en niet de inhoud. Blijkbaar weet je niet hoe dat moet ?
Nu zie je bij alle mailtjes de headers met IP adressen.
[ Voor 17% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:30 ]
Artikel is (te) goedkoop: check Artikel kan niet worden opgehaald: check Aangeboden op Marktplaats/2dehands etc: check Foto/gegevens gekopieerd van fabrikant: ? Er moet worden vooruitbetaald: check Betaling via WU: check Vaag e-mailadres: check Vaag IP-nummer: ? Mobielnummer: check Spelfouten in e-mail/advertentie: check ;) Verkoper correspondeert in het Engels: ?
Wat je nog zou kunnen proberen is met vanaf ander nummer naar hem toe bellen. De kans is groot dat jij nu in zijn telefoon staat als zijnde "slachtoffer 137 >:)", en dat hij die opneemt is de kans vrij klein 
Ook kan je zoeken naar vergelijkbare advertenties, met misschien een ander nummer, maar wat dezelfde kerel kan zijn.
Ook kan je zoeken naar vergelijkbare advertenties, met misschien een ander nummer, maar wat dezelfde kerel kan zijn.
*knip*n00bs schreef op 13 september 2004 @ 22:54:
[...]
Sorry maar je moet de headers posten en niet de inhoud. Blijkbaar weet je niet hoe dat moet ?Hoe heb je dit gemaild met hotmail? zoja open hotmail, Klik rechts op OPTIONS dan Mail Display Settings dan op Message Headers en dan op ADVANCED.
Nu zie je bij alle mailtjes de headers met IP adressen.
[ Voor 42% gewijzigd door momania op 13-09-2004 23:30 ]
Mooi. Begin dan maaral eens een mailtje te sturen naar abuse@versatel.net
Wie is dat?CyBeR schreef op 13 september 2004 @ 22:57:
Mooi. Begin dan maaral eens een mailtje te sturen naar abuse@versatel.net
Stuur hem wat emails met transparant 1x1px .gif's en track de IP's
Uhm en hoe doen we datTheBorg schreef op 13 september 2004 @ 22:58:
Stuur hem wat emails met transparant 1x1px .gif's en track de IP's
Het IP-adres waar dat mailtje vandaan gestuurd werd is een versatel IP-adres. Met abuse@versatel.net kom je bij hun abuse-afdeling/contactperso(o)n(en) terecht.
edit:
Shit, reageer allemaal eens niet zo snel
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2004 22:59 ]
Hoe moet ik 1x1px .gif's sturen?CyBeR schreef op 13 september 2004 @ 22:59:
Het IP-adres waar dat mailtje vandaan gestuurd werd is een versatel IP-adres. Met abuse@versatel.net kom je bij hun abuse-afdeling/contactperso(o)n(en) terecht.
edit:
Bij aankopen altijd zorgen dat je het huisnummer weet, vraag om kopie van legitimatie ed., en gebruik je hersens!!
Lolz...
Abuse adres van gsm operator maybe?
Lolz x2 ...Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:10:
Ik heb een emoticon gestuurd is dat voldoende?
Sjong jonge...
'k vind het al niet meer zo raar dat jij opgelicht bent hoor.
En om nu even constructief te zijn:
je moet een plaatje in de mail includen dat staat op een server van jezelf.
Je kan dan in de log van je webserver checken welk IP dat plaatje opgehaald heeft.
Denk echter niet dat je ver zult komen met dat IP...
Maar je kunt maar proberen natuurlijk!
[ Voor 39% gewijzigd door DieterVDW op 13-09-2004 23:13 ]
Eigenlijk... is het een ZonNet IPCyBeR schreef op 13 september 2004 @ 22:59:
edit:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ha ha ha lekker lollig ik weet toch niet hoe dat inelkaar zitDieterVDW schreef op 13 september 2004 @ 23:11:
[...]
Lolz x2 ...
Sjong jonge...
'k vind het al niet meer zo raar dat jij opgelicht bent hoor.
Wat er bedoelt werd is een plaatjes sturen die geladen wordt vanaf eenw ebserver, zo kan je achterhalen (als deze server van jou is of je er toegang tot hebt) door wie dat plaatje opgehaald is, dat is dus de lezer van je mail
Ja sorry hoor, ietwat botte replyVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:12:
[...]
Ha ha ha lekker lollig ik weet toch niet hoe dat inelkaar zit
Je had je wel beter even geïnformeerd vóór je die emoticon stuurde
Daar zie ik verder geen bewijs voor...nero355 schreef op 13 september 2004 @ 23:11:
[...]
Eigenlijk... is het een ZonNet IPEn dan waarschijnlijk Family abbo
Ze bedoelen eigenlijk dat je een plaatje moet sturen die van een internet server opgehaald moet worden en daar de IP nummers loggen van de computers die dat plaatje opvragen. Als je het goed doet komt er 1 IP voor en dat zal dan wel het IP van de dader zijn.
Maar het kan ook goed mogelijk zijn dat hij dat e-mail adres niet meer gebruikt of de adressen van zijn slachtoffers meteen weggooit en niet leest.
Kan marktplaats niet zelf iets in hun systeem doen, waardoor ze dit soort dingen tegengaan? Nu lijken ze me passief aan die oplichterij te doen en niet actief.
En waarom doet de politie nou zo moeilijk met het opsporen? Zou met een goed bedacht plan toch mogelijk zijn om hem binnen een week ofzo op te sporen?? (of is dat uitlokking)
Wee de dader als er iemand echt pissig wordt en in het criminele circuit zit. Trackdown+kill
Maar het kan ook goed mogelijk zijn dat hij dat e-mail adres niet meer gebruikt of de adressen van zijn slachtoffers meteen weggooit en niet leest.
Kan marktplaats niet zelf iets in hun systeem doen, waardoor ze dit soort dingen tegengaan? Nu lijken ze me passief aan die oplichterij te doen en niet actief.
En waarom doet de politie nou zo moeilijk met het opsporen? Zou met een goed bedacht plan toch mogelijk zijn om hem binnen een week ofzo op te sporen?? (of is dat uitlokking)
Wee de dader als er iemand echt pissig wordt en in het criminele circuit zit. Trackdown+kill
let the past be the past.
Ik ben niet goed in het internet gedoe en het zal MIJ ook niet lukken om hem via internet te vinden.
Aaah, mijn methodeSPee schreef op 13 september 2004 @ 23:17:
Is dit ook oplichterij dan?
http://www.marktplaats.nl...nicatie/samsung/62076.htm
Ook 200 Euros
Ook 200 Euros
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 23:21 ]
ga der maar van uit van wel jah. te grote bedragen om gewoon over te maken. de verkoper doet alsof hij eerlijk is door 'maar' de helft voor te laten betalen. Maar in werkelijkheid heeft hij dan toch 100 euro binnenVerwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:20:
Is dit ook oplichterij dan?
Ook 200 Euros
(dat is mijn gedachte erover)
[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 13-09-2004 23:23 ]
http://www.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html
Western Union Bank
Marktplaats adviseert geen gebruik te maken van deze betaalmogelijkheid. Als de verkoper de betaling alleen wil regelen via de Western Union Bank, dan heeft u zeer waarschijnlijk te maken met een oplichter vanuit het buitenland.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik ken iemand die heel goed om kan gaan met traceren/hacken ga ik maar aan zijn deur kloppen.Als ik die kerel heb laat ik het hier wel weten.
* Dicht voor onderhoud *
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Goed, dit topic ging dus bijna helemaal nergens meer over.
Ja, het is lullig als je opgelicht wordt, maar GoT is dan niet de plaats om maar ip adressen en adres gegevens + telefoonnummers te verzamelen om de persoon te achterhalen.
Dit soort zaken hoor je af te handelen bij de politie waar je gewoon aangifte van oplichting moet doen.
En waarschijnlijk staat er op marktplaats.nl wel wat info over hoe te handelen bij oplichting.
Ja, het is lullig als je opgelicht wordt, maar GoT is dan niet de plaats om maar ip adressen en adres gegevens + telefoonnummers te verzamelen om de persoon te achterhalen.
Dit soort zaken hoor je af te handelen bij de politie waar je gewoon aangifte van oplichting moet doen.
En waarschijnlijk staat er op marktplaats.nl wel wat info over hoe te handelen bij oplichting.
Oh ja, nog even voor iedereen:
We zijn er dus iet van gecharmeerd als mensen mail headers met ip adressen en woonadressen + telefoonnummers plaatsen in berichten. Er bestaat nog zoiets als privacy
Laat dit dus een waarschuwing zijn voor de volgende keer.
We zijn er dus iet van gecharmeerd als mensen mail headers met ip adressen en woonadressen + telefoonnummers plaatsen in berichten. Er bestaat nog zoiets als privacy
Laat dit dus een waarschuwing zijn voor de volgende keer.
Dit topic is gesloten.
![]()