Etech ADSL modem/router wel adsl signaal maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:53
Ik heb sinds vandaag een Etech ADSL modem/router(v2). Deze heb ik volgens de handleiding ingesteld. De connectie tussen de PC en de modem is ok, want ik kan naar believen de modem configureren. Ook ziet het ernaar uit dat de modem een goed adsl signaal ontvangt, want bij status wordt duidelijk de snelheid van mijn adsl lijn vermeld. Echter kom ik niet via de etech op het internet. Mijn provider is overigens Tiscali.
Ik heb een vermoeden waar het probleem zit, echter ik kan er geen oplossing voor vinden.
Mijn NIC krijgt het IP 10.0.0.6 en de gateway, dns en DHCP server wijzen naar m'n modem 10.0.0.2. Het probleem lijkt mij dat ik geen WAN IP heb, dit IP hoort door de provider afgegeven te worden? Hoe zorg ik ervoor dat ik wel een IP krijg? Bij Etherlink Status geef de modem aan dat die "down" is, mijn inziens merkwaardig.
Normaal gesproken internet ik via een sagem usb adsl modem(via deze verbinding post ik dit topic).

De Etech en Tiscali site heb ik bezocht zonder antwoorden te vinden op GoT kan ik een topic wat zeer sterk lijkt op mijn probleem, maar een oplossing werd niet gegeven http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/699100 . De instelling in Windows XP heb ik nagelopen en deze komen overeen met wat wordt aangegeven door Tiscali zelf.
Overigens weet ik niet veel van netwerk gerelateerde zaken af en hoop dat deze post enigzins begrijpelijk overkomt.

iRacing Profiel

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Kan je het system log eens posten van het E-tech modem?

http://10.0.0.2 - admin/epicrouter.
En dan 'System log'.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 17:31

MBV

kijk eens bij status. Wat staat er bij ADSL (showtime(), en verbindingssnelheid vermoed ik), en wat bij WAN? Bij mij (Zonnet) staat er een regel PPPoA: connected. Staat er misschien een error-message?

edit:
ik heb een isdn-versie. Geen idee of hij nog verkocht wordt, zo'n zwart geval met lampjes :+

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 14-09-2004 01:19 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

uit de etech handleiding:
ProviderVPIVCIProtocolEncapsulation
Nederland KPN848PPPoAVC-Mux
Nederland Business DSL232PPPoAVC-Mux
Nederland Versatel PPP032PPPoAVC-Mux
Nederland Versatel DHCP032RFC1483bridgedLLC
Nederland BBNed Economy035RFC1483bridgedLLC
Nederland BBNed (snelle lijnen)035PPPoAVC-Mux
Nederland BabyXL/Tiscali034RFC1483bridgedLLC
Belgacom Turboline (analoog)835PPPoALLC
Belgacom Turboline (ISDN)035PPPoALLC
België ADSL Office835RFC1483RoutedLLC
Tiscali Surf/Family/live BabyXL0341483 Bridged IP*2LLC
Demon BBned0351483 Bridged IP*1LLC
Demon BabyXL0341483 Bridged IP*1LLC
*1 Deze providers checken het hardware-adres van het modem, u moet het modem activeren via de activatiepagina van de provider, nadat de modem is geconfigureerd.
*2 Deze providers checken het hardware-adres van het modem, en activeren deze automatisch. Hierdoor kan het zijn dat u tot 1 uur moet wachten voordat u een werkende verbinding heeft .

dat heb je wel netjes voor jou goed ingesteld? verder staat er dus dat je moet wachten totdat je mac herkend wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Luxx op 14-09-2004 02:02 . Reden: wat duidelijker, meer info voor algemeen gebruik. ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Razkin
M'n modem is idd ingesteld volgens bovenstaande tabel(Tiscali/BabyXL). Heb vandaag de modem zo'n 2 uur aan laten staan met alle kabels erin, maar dat had geen effect. Ik heb overigens zowel een straight als cross UTP kabel geprobeerd.

Wan Status is als volgt:
IP: 0.0.0.0
Subnet: 255.0.0.0
Mac Adres: niet opgeschreven

Lan Status:
Firmware 3.27
Line State - Showtime
Modulation - G.dmt
Annex mode - Annex_A
Startup Attempts - 1
Max TX Power - -38dBm/Hz
OC Vendor - Globespan

Down UP
SNR Margain 33,8 26,0
Line Attenuation 7,6 7,0
Error Seconds 0 1
Loss of Signal 0 0
CRC Errors 0 1
Data Rate 2240 228 ----> komt overeen met me abo!
Latency Interleaved Interleaved

en als laatste nog een copy/paste van m'n System Log:
1/1/1970 0:0:0> Ethernet Device 0 Detected
1/1/1970 0:0:0> ATM: Detected
1/1/1970 0:0:0> ATM: Setting up vcc0, VPI=0, VCI=34
1/1/1970 0:0:0> NAPT is enabled
1/1/1970 0:0:4> CfgMgr: 'Shtm.dlz' module loaded.
1/1/1970 0:0:4> CfgMgr: 'Washer.dlz' module loaded.
1/1/1970 0:0:4> Washer - washer_reg called!
1/1/1970 0:1:36> ATM Connected
1/1/1970 0:1:36> ATM layer is up, cell delineation achieved
1/1/1970 0:1:36> ADSL connected

Waarschijnlijk veel te veel info :P , maar wat nou precies van belang is weet ik niet.
Ik heb geen netwerkbruggen of andere NIC's in m'n PC de USB modem is geheel gedeinstalleeerd. Ik draai op Windows XP Pro SP1. Hopenlijk hebben jullie wat aan deze info

iRacing Profiel

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Je krijgt dus geen IP adres.
Zet eens de DHCP client aan op het modem.

http://10.0.0.2 -> WAN configuratie -> DHCP client: enabled. -> Submit
Daarna even je modem rebooten via -> Save Settings -> Submit.

Verwijderd

Vorige week exact hetzelfde probleem gehad.
Gebeld met de helpdesk en deze had de melding dat hardware voor minimaal 2 uur vast wordt gehouden op MAC adres. Dat houdt in dat als je de afgelopen 2 uur je oude modem erin heb gehad, zul je minimaal 2 uur moeten wachten voordat tiscali het MAC adres wijzigt.
Daarnaast staat in de documentatie van het E-tch router dat je tiscali moet hebben maar hou de instellingen voor KPN maar aan. Deze moet je volgens de helpdesk ook hebben. Ik heb helaas de instelling niet bij de hand, zal ze eens opzoeken

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:54:
Daarnaast staat in de documentatie van het E-tch router dat je tiscali moet hebben maar hou de instellingen voor KPN maar aan. Deze moet je volgens de helpdesk ook hebben. Ik heb helaas de instelling niet bij de hand, zal ze eens opzoeken
Dat hangt er toch vanaf of je tiscali, of kpn connected bent. Tiscali verkoopt ADSL over het eigen netwerk, maar ook over het kpn netwerk. Het eigen netwerk heeft andere instellingen nodig dan het kpn netwerk (dat dus ook door tiscali verkocht wordt), dit werkt echter verwarrend. Zie de tabel boven, en de tiscali help over instellingen van hun eigen netwerk of die van het knp netwerk.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Luxx schreef op 14 september 2004 @ 15:16:
[...]

Dat hangt er toch vanaf of je tiscali, of kpn connected bent. Tiscali verkoopt ADSL over het eigen netwerk, maar ook over het kpn netwerk. Het eigen netwerk heeft andere instellingen nodig dan het kpn netwerk (dat dus ook door tiscali verkocht wordt), dit werkt echter verwarrend. Zie de tabel boven, en de tiscali help over instellingen van hun eigen netwerk of die van het knp netwerk.
Klopt........Dank voor de aanvulling,
Reden van melden is dat als het over het KPN netwerk gaat je wel KPN moet aanhouden en niet Tiscali.

• Razkin
Etech modem is online:)
De handleiding op de E-tech site is qua netwerk informatie exact gelijk aan die in m'n bijgeleverde handleiding. Juist omdat de tabellen overeen kwamen heb ik over de zin gelezen waar vermeldt wordt dat je 2 uur dient te wachten. En dan te bedenken dat ik zeker 5 keer die handleiding door heb zitten nemen :X

iRacing Profiel

• iets random(2)|IA
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02-2021
Luxx schreef op dinsdag 14 september 2004 @ 01:51:
uit de etech handleiding:
ProviderVPIVCIProtocolEncapsulation
Nederland KPN848PPPoAVC-Mux
Nederland Business DSL232PPPoAVC-Mux
Nederland Versatel PPP032PPPoAVC-Mux
Nederland Versatel DHCP032RFC1483bridgedLLC
Nederland BBNed Economy035RFC1483bridgedLLC
Nederland BBNed (snelle lijnen)035PPPoAVC-Mux
Nederland BabyXL/Tiscali034RFC1483bridgedLLC
Belgacom Turboline (analoog)835PPPoALLC
Belgacom Turboline (ISDN)035PPPoALLC
België ADSL Office835RFC1483RoutedLLC
Tiscali Surf/Family/live BabyXL0341483 Bridged IP*2LLC
Demon BBned0351483 Bridged IP*1LLC
Demon BabyXL0341483 Bridged IP*1LLC
*1 Deze providers checken het hardware-adres van het modem, u moet het modem activeren via de activatiepagina van de provider, nadat de modem is geconfigureerd.
*2 Deze providers checken het hardware-adres van het modem, en activeren deze automatisch. Hierdoor kan het zijn dat u tot 1 uur moet wachten voordat u een werkende verbinding heeft .

dat heb je wel netjes voor jou goed ingesteld? verder staat er dus dat je moet wachten totdat je mac herkend wordt.
Ik heb net Demon BBned neergezet (ja installeren is het niet) en maakt niet uit of ik het Copperjet 816-2P modem aansluit of Speedtouch 510. Beide doen het, ze sjekken dus niet meer op MAC aders.
Alleen jammur dat Bridge mode (default) niet werkt en ik daar maandag weer voor terug moet bellen.
Weet iemand trouwens dat topic nog waar uitgelegd werd hoe je jouw modem kon conroleren of de lijn wel goed is. Mijn upload komt niet boven de 80 kb (speedtest en FTP test) en zou 1024 kbit/s zijn, dit met het Copperjet 816-2P modem getest.
Ik ben me er van bewust dat het Speedtouch 510 maar een max up kan bereiken van 832 kb/s als upstream (wel weer vreemd als ik kijk "in" het modem dat hij 864 aangeeft)

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 21:33
Je moet ook even checken of je centrale al van nieuwe hardware is voorzien, is dat geval dan zal je een firmware update moeten doen, en dat ip addres moet beginnen met 82. , dat van de 2 uur wachten klopt, zo lang duur het voor de dhcp het addres vernieuwd. ;)

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
*** schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:55:
[...]

Ik heb net Demon BBned neergezet (ja installeren is het niet) en maakt niet uit of ik het Copperjet 816-2P modem aansluit of Speedtouch 510. Beide doen het, ze sjekken dus niet meer op MAC aders.
Alleen jammur dat Bridge mode (default) niet werkt en ik daar maandag weer voor terug moet bellen.
Weet iemand trouwens dat topic nog waar uitgelegd werd hoe je jouw modem kon conroleren of de lijn wel goed is. Mijn upload komt niet boven de 80 kb (speedtest en FTP test) en zou 1024 kbit/s zijn, dit met het Copperjet 816-2P modem getest.
Ik ben me er van bewust dat het Speedtouch 510 maar een max up kan bereiken van 832 kb/s als upstream (wel weer vreemd als ik kijk "in" het modem dat hij 864 aangeeft)
Haha, dat is zeer relatief! Moet je voor de gein maar eens met de modem die je nooit op het netwerk aangesloten hebt en bij de mac pagina hebt ingevult een keer gaan surfen, terwijl je al je hard geconfigureerde DNS servers uit windows gooit. Dit wil wel eens helpen.

Daarnaast, had ik ook DAAR zelfs geen last meer van, maar als ik dan naar www.demon.nl surfde, kwam ik op de MAC-adres pagina aan ipv de normale. Zou zeggen, check het even na, geloof niet dat ze klanten niet aan mac adressen koppelen. Heb sinds korte tijd problemen, als ik naar de helpdesk bel, is het eerste wat ze willen weten wat het mac-adres is van mijn modem. (dit checken ze dubbel, weten ze al, willen ze alleen maar even vergelijken met wat zij hebben staan en of het klopt)

Je weet het pas zeker, op het moment dat je hetzelfde IP krijgt en dezelfde domeinnaam behoud ;) ... ik kreeg op dit soort momenten een 81 of 82.* adres ipv 212.* adres. Als je je IP behoud, zit er toch 1 van de 2 te spoofen :/ .... of zijn ze wel HEEL toevallig hetzelfde :+

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 28-02-2021 20:17 . Reden: username weg op verzoek ]

• iets random(2)|IA
Welkom xxxxx.demon.nl,

Uw mac adres is al bekend bij Demon Internet. U hoeft deze pagina pas weer te gebruiken als uw mac adres veranderd is (bijvoorbeeld door een nieuwe netwerkkaart, of ADSL-router).

De volgende MAC-adres(sen) zijn reeds gekoppeld aan uw account xxxxx.demon.nl:

BAD

Wanneer u denkt dat u deze melding niet hoort te krijgen, verzoeken wij u contact op te nemen met onze supportafdeling via e-mail naar support@demon.nl of per telefoon op het (gratis) nummer 0800 - 33 6666 8. (Op werkdagen van 9:00 tot 23:00 en in het weekend van 10:00 tot 17:00)

Tja kan daar dus NIKS invullen en heb ze net 3 keer aan de phone gehad, wilde alleen mijn account weten.

Maar hoe kan ik de upload sjekke?? Op de site van de modem leverancier staat daar geen info over in de data sheet

( link gevonden: [rml][ KPN ADSL] Snelheidsverhoging per februari 2005[/rml])

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit laatse had ik ook bij mijn recente demon installatie. De helpdesk zei dat verdere actie niet meer nodig was. Ze kijken niet meer zo naar de Mac adressen.

• iets random(2)|IA
.

[ Voor 100% gewijzigd door iets random(2)|IA op 29-01-2005 17:40 ]

• iets random(2)|IA
superduper schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:30:
Dit laatse had ik ook bij mijn recente demon installatie. De helpdesk zei dat verdere actie niet meer nodig was. Ze kijken niet meer zo naar de Mac adressen.
Wat is voor abonnement heb je nu dan?
Pagina: 1