[ADSL Router] Instelprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:55
Ik zit momenteel bij een kennis welke een ADSL aansluiting heeft. Het betreft een Mxstreamverbinding dmv een SpeedTouchUSB modem. Deze werd bij de ADSL aansluiting geleverd. Nu heeft deze kennis ook een router gekocht zodat er door meerdere mensen gebruik kan worden gemaakt van deze verbinding. Nu ben ik een poging aan het wagen om deze in te stellen. Het gaat om een E/tech ADSL Modem Router. De telefoonkabel (RJ/11) zit netjes in de WAN poort. En een client computer zit aangesloten op de ingebouwde switch. Ook kan ik netjes via het IP-adres van de router bij de instellingen van de router komen. De router ondersteunt VPN en PPTP, ik begrijp enkel nog niet hoe ik dit zou moeten instellen. Is het zo dat de Modem Router verbinding maakt met ADSL en dat de clients gewoon via DHCP (van router) verbinding met internet zouden moeten krijgen, of moet ik vanaf de computer inbellen? Op kabelgebied ben ik redelijk bekend met routers, maar bij deze ADSL-aansluiting zit het allemaal wat tegen. Iemand die mij een zinnig advies kan geven? Ik ben momenteel druk aan het zoeken in de search, maar basisidee van ADSL routeren is me nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Fokkie schreef op 25 januari 2003 @ 20:42:
Ik ben momenteel druk aan het zoeken in de search, maar basisidee van ADSL routeren is me nog niet helemaal duidelijk.
Hoe deel ik Internet ?
eerst zoeken en dan topic openen btw, niet tegerlijkertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Iets zegt mij dat je dit op deze manier nooit aan de praat gaat krijgen :D

Wat zo'n router dus doet is verbinding maken met je modem en dan als router gaat fungeren, je zegt zelf al dat je router pptp en vpn ondersteund, dat is de manier die alcatel ethernet modems gebruiken om verbinding te maken.

Tenzij je etech router over een eigen adsl modem of over een usb poort beschikt ga je dit nooit werkend krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Nou op zich allemaal niet zo moeilijk , ik heb een DHZ pakket gepakt zonder modem en heb de Etech los besteld. Je stelt gewoon vanuit het boekje(wat je erbij hebt gekregen) de instellingen van kpn in. vult je username en PW in. en je zit er al op. Je browser stel je gewoon in op nooit een inbellen en de rest doet ie vanzelf :)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Whaha USB :X

Dat ding is een MODEM, geen router.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Erkens schreef op 25 January 2003 @ 20:46:
[...]

Hoe deel ik Internet ?
eerst zoeken en dan topic openen btw, niet tegerlijkertijd :)
dat topic heb ik uiteraard al doorgelezen, maar daar kom ik toch niet tot de oplossing van mijn probleem. het simpele principe van de werking van een adsl modem router is mij nog niet duidelijk. Dat een modem router zelf inbelt snap ik, maar hoe gaat dat in zijn werk? Ik zie allemaal termen als VPN een PPTP voorbij vliegen, maar echt wijs eruit worden lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Zit er geen handleiding bij dan?

Ik zal je een tip geven, internet verdelen doe je met NAT (network adress translation)

[ Voor 59% gewijzigd door bobo1on1 op 25-01-2003 20:59 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
bobo1on1 schreef op 25 januari 2003 @ 20:53:
Iets zegt mij dat je dit op deze manier nooit aan de praat gaat krijgen :D

Wat zo'n router dus doet is verbinding maken met je modem en dan als router gaat fungeren, je zegt zelf al dat je router pptp en vpn ondersteund, dat is de manier die alcatel ethernet modems gebruiken om verbinding te maken.

Tenzij je etech router over een eigen adsl modem of over een usb poort beschikt ga je dit nooit werkend krijgen.
Juist, hier heb ik een E-tech router die over een eigen adsl modem beschikt. (Hij heeft overigens ook nog een USB poort). Ik wil dus de telefoonkabel van ADSL om te beginnen maar eens in de router steken. Dat heb ik gedaan iig :) Ook werkt de LAN DHCP server. De clients krijgen door de router al netjes een IP teogewezen. Ik kan enkel nog niet internetten, hoe geef ik die etech modem router de opdracht om verbinding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Tik eens IPCONFIG /ALL in in een dosbox en post het resultaat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
kijk eens in je Router Log want bij mij maakte mn Modem meteen verbinding en dan loopt alles

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
manowar schreef op 25 January 2003 @ 20:55:
Nou op zich allemaal niet zo moeilijk , ik heb een DHZ pakket gepakt zonder modem en heb de Etech los besteld. Je stelt gewoon vanuit het boekje(wat je erbij hebt gekregen) de instellingen van kpn in. vult je username en PW in. en je zit er al op. Je browser stel je gewoon in op nooit een inbellen en de rest doet ie vanzelf :)
Bij de Etech modem router heb ik een dun boekje gekregen. De pcs instellen stelt nagenoeg niks voor, en zoals ik net al poste werkt de LAN DHCP ook al prima. Ik weet alleen niet hoe ik die modem router instel om ook daadwerkelijk de verbinding van adsl te verkrijgen welke de router moet gaan routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
Ik maak nu dus even verbinding via de SPeedtouchUSB van KPN. Zoals je ziet bij de Ethernet adapter zit de router dus nu ook aangesloten, ipadres wordt keurig toegewezen.
bobo1on1 schreef op 25 January 2003 @ 21:01:
Tik eens IPCONFIG /ALL in in een dosbox en post het resultaat hier.
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: hoofdcomputer
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-DC-C6-2C-D1
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 25 januari 2003 20:07:06
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 26 januari 2003 8:07:06

PPP-adapter plantet:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-**-**
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 145.53.231.***
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 145.53.231.***
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

[ Voor 22% gewijzigd door F0kke op 25-01-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Heb jij 2 nics in die bak zitten?

Nouja iig tenzij dat etech ding als dns server fungeert zou ik de dns servers van plantet maar instellen in windows.
Dus 195.121.1.34 en 195.121.1.66 :)

staat het echt niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
bobo1on1 schreef op 25 January 2003 @ 21:08:
Heb jij 2 nics in die bak zitten?

Nouja iig tenzij dat etech ding als dns server fungeert zou ik de dns servers van plantet maar instellen in windows.
Dus 195.121.1.34 en 195.121.1.66 :)

staat het echt niet in de handleiding?
we hebben het over de handleiding van de e-tech modem router neem ik aan? Met die e-tech handleiding (het 10 paginas tellende boekje verdient het niet om de naam handleiding te dragen daar het enkel bestaat uit de instructie hoe de kabel in de modem router dient te worden gestoken. De overige 9 paginas bevatten de OS instellingen voor alle mogelijke Microsoft OSen) of bedoel je een handleiding van mxstream? (De doos van mxstream heb ik momenteel niet bij de hand)

Die tweede NIC is dus die SpeedTouchUSB Modem.

[ Voor 26% gewijzigd door F0kke op 25-01-2003 21:22 ]

Pagina: 1