Toon posts:

Gefrituurde nVidia GeForce Ti4600?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was lekker aan het surfen, slaat m'n scherm ineens op stand-by omdat hij geen input meer krijgt. Dus ik start me bak opnieuw op en krijg meteen na het laden van de bios, tijdens het laden van XP Pro, een hele zooi artifacts in m'n scherm. Vlak voordat hij bij t inlogscherm komt is er wederom geen input meer vanaf de videokaart en slaat m'n scherm wederom op stand-by. Ik start m'n bak in veilige modus (waardoor de onboard video chipset gebruikt wordt) en alles werkt weer perfect. Toen heb ik geprobeerd m'n drivers te downgraden, maar ook daarmee geen succes :(. Hulp gevraagd!

Verwijderd

Denk dat hij stuk is.. Iets overgeclocked, toevallig Doom 3 aan het spelen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niks overgeclocked en geen Doom III gespeeld... Ik vind wel dattie altijd verschrikkelijk lawaaierig is en dattie erg heet draait, maar das gewoon standaard bij nVidia. Toch jammer als ie stuk is, aangezien hij nu pas 2 jaar loopt te ronken en het eigenlijk een prima kaartje is. Nog andere alternatieven? (off-topic) Anders zet ik er gewoon een 9700PRO in als vervanger, aangezien ik binnenkort al een mega nieuw systeem met FX-55 van plan ben aan te schaffen. (/off-topic)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
werkt de koeler van je graka nog wel? zet er een huiskamer ventilator op ( met kast open uiteraard :P )

edit: fx 55??? overkill :P

[ Voor 19% gewijzigd door Satch op 13-09-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik check gelijk ff die fan

edit: hoezo overkill? ik noem het: 'oog op de toekomst en pure power' :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:11 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vrees het ergste, dit had ik ook met mijn Ti4200. Je hebt trouwens ook geen mogelijkheid om een andere videokaart in je pc te testen?

Verwijderd

Kan je niet ergens anders is een fan van proberen af te slopen en die op de heatsink monteren? :P

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op 13 september 2004 @ 22:10:
[...]

Ik vrees het ergste, dit had ik ook met mijn Ti4200. Je hebt trouwens ook geen mogelijkheid om een andere videokaart in je pc te testen?
Jah, dat zou wel kunnen (wel een oud kreng: RIVA TNT2 :+) Maar goed, beter crappy dan niks he? :)

Edit: fan draait niet meer :( is het dan al te laat, of volstaat het vervangen van de fan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:19 . Reden: Update ]

Verwijderd

Wat voor merk Ti4600 is het trouwens? Best kans dat er nog garantie opzit, Asus geeft bijvoorbeeld drie jaar.

Verwijderd

Als je fan niet meer draait zal dat idd aansporing geven tot de reden waarom je kaart het begeven heeft.. Je kan proberen er een fan op te zetten, maar ik vrees het ergste (lees: gefrituurde GPU-core, wie heeft er honger? :p)

Voor de rest ben ik met el presidente..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:22:
Wat voor merk Ti4600 is het trouwens? Best kans dat er nog garantie opzit, Asus geeft bijvoorbeeld drie jaar.
Dat is het vreemde, hij zat ingebouwd in het systeem van Dell die we 2 jaar geleden besteld hebben, en als ik die kaart goed bekijk kan ik niet ontdekken van welke fabrikant hij is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:28:
[...]

Dat is het vreemde, hij zat ingebouwd in het systeem van Dell die we 2 jaar geleden besteld hebben, en als ik die kaart goed bekijk kan ik niet ontdekken van welke fabrikant hij is...
Dell heeft toch sowieso 3 jaar on-site?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 22:28:
[...]

Dell heeft toch sowieso 3 jaar on-site?
Hij is via het toenmalige Pc-Privé aangeschaft, maar m'n pa werkt niet meer bij dat bedrijf, dus die papieren en shit heb ik allemaal niet meer :'( dit wordt nog eens errug lastig...

Verwijderd

Mja.. Mocht het dan te moeilijk worden.. Gewoon andere kaart kopen dus (als je niet kan wachten koop dan gewoon wéér een Ti-nog wat voor een paar tientjes), als je kan wachten doe het dan met die TNT2 en spaar dan voor iets moois.. Om maar wat te noemen, een ATi X800 XT PE, of een GeForce 6800 Ultra Extreme.. Ahummm... Met allebei prijskaartjes van minimaal rond de *tromgeroffel* 500 euro..

PS (edit); al andere fan geprobeerd? Zit er een heel koellichaam op je kaart of is het gewoon een heatsink met daarop een c00ler.. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 22:40 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

Gewoon naar dell sturen en kijken wat ze er mee doen ?
Misschien werkt het...?

http://specs.tweak.to/16495

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
zonder garantiebewijs gaat dat hoogstwaarschijnlijk een hoop centen kosten... Dan kan je het nog beter naar de dichtsbijzijnde PC-shop brengen (ook al is daar wat minder expertise).

Maar als die kaart kapot is, wordt het sowieso dokken...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

HeefStan schreef op 13 september 2004 @ 22:40:
Gewoon naar dell sturen en kijken wat ze er mee doen ?
Misschien werkt het...?
Dit zou perfect kunnen werken. Omdat dell toch werkt via de serienummers van de onderdelen en de computer?

dat werk zou er voor niets tussen zitten.... allé, ik zou toch probben..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 12:14:
Dit zou perfect kunnen werken. Omdat dell toch werkt via de serienummers van de onderdelen en de computer?

dat werk zou er voor niets tussen zitten.... allé, ik zou toch probben..
Zou ik zowiezo proberen :

Ik heb een keer mijn monitor moeten ruilen bij Samsung (was niks mis mee alleen ik dacht iets te zien dat fout is bleek het normaal te zijn bij die serie, maar ja ik had al een nieuwe :+ ) en bijna het 1ste zowat dat ze vragen is of je een paar vage nummertjes op de achterkant wil voorlezen.

Aan de hand van die nummertjes+letters weten ze dan of je nog garantie heb en mijn aankoop bon enzo vroegen ze niet eens om !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1